Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-07-2004, 14:42
Il organista
Avatar van Il organista
Il organista is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 14-07-2004 @ 02:17 :
Ooh ja. De christenen altijd maar zeiken hoe heet de hel wel is, staat er gewoon in de bijbel dat de hel zeker minder dan 445(zwavel(brimstone) verdampt anders) graden C is en de hemel 525(de maan plus 7 x 7 de zon) graden C is.

Afgezien van het feit dat 'hel' in het oude testament enkel 'graf' en de begraafplaats bij Jerusalem betekend en dat dus 'je gaat naar de hel' enkel 'je gaat naar het graf' betekend natuurlijk...

('Sheol' is hebreeuws voor 'graf', 'hades' is 'sheol' en 'Gehenna' is die begraafplaats.)

Dus, terwijl christenen eeuwig branden in de hemel gaan de ongelovigen gewoon dood. Veel plezier
Waar in de Bijbel wordt melding gemaakt van zwavel in de hel? Waar in de Bijbel wordt melding gemaakt van de 7 x 7 keer zonnestraling + maan in de hemel?
__________________
Wat is bescheidenheid anders dan gehuichelde nederigheid waarmee men excuus vraagt voor kwaliteiten en verdiensten bij lieden die deze missen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-07-2004, 14:57
Daevrem
Daevrem is offline
http://astronomy.swin.edu.au/~pbourke/fun/heaven/

En de christenen kwamen met het feit dat de druk in de hel misschien wel heel groot is omdat er heel veel zielen naar de hel gaan en dat er dus bij een veel hogere temperatuur nog steeds een rivier van vloeibaar zwavel kan zijn.

Beetje flauw allemaal...
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 14:59
Jasmijn.
Avatar van Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 14-07-2004 @ 15:57 :
http://astronomy.swin.edu.au/~pbourke/fun/heaven/

En de christenen kwamen met het feit dat de druk in de hel misschien wel heel groot is omdat er heel veel zielen naar de hel gaan en dat er dus bij een veel hogere temperatuur nog steeds een rivier van vloeibaar zwavel kan zijn.

Beetje flauw allemaal...
zoeits geloof ik niet
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 15:07
Daevrem
Daevrem is offline
Je gelooft niet in de bijbel? Nou dan kom je toch niet in de hemel dus het maakt niet uit.
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 22:49
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
imène schreef op 14-07-2004 @ 15:59 :
zoeits geloof ik niet
tja, hoezeer ik ook tegen de bijbel ben, moet ik wel toegeven dat hier serieus een goede berekening op basis van de bijbel wordt uitgevoerd.

ik heb hun data en berekeningen eens nagelopen, ik kan er geen fout in ontdekken, jij wel mischien?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 15:35
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Citaat:
Il organista schreef op 14-07-2004 @ 15:42 :
Waar in de Bijbel wordt melding gemaakt van zwavel in de hel? Waar in de Bijbel wordt melding gemaakt van de 7 x 7 keer zonnestraling + maan in de hemel?
kom nou barry, dat zwavelmeer ken je toch wel?
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 17:10
Il organista
Avatar van Il organista
Il organista is offline
Citaat:
JaJ schreef op 15-07-2004 @ 16:35 :
kom nou barry, dat zwavelmeer ken je toch wel?
Nou, to be honest: nee, niet echt. Is dit niet weer iets wat erbij is verzonnen, zonder dat de Bijbel er melding van maakt?
__________________
Wat is bescheidenheid anders dan gehuichelde nederigheid waarmee men excuus vraagt voor kwaliteiten en verdiensten bij lieden die deze missen?
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 18:10
Daevrem
Daevrem is offline
Het is er inderdaad door de christelijke kerk bijverzonnen(zoals zoveel dingen). Maar het is wel onderdeel van het NT.

Revelations 21:8

"hun deel is in de poel die brandt van vuur en zwavel. Dit is de tweede dood."

" But the fearful and unbelieving ... shall have their part in the lake which burneth with fire and brimstone."
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 18:43
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 15-07-2004 @ 19:10 :
Het is er inderdaad door de christelijke kerk bijverzonnen(zoals zoveel dingen). Maar het is wel onderdeel van het NT.
dis
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 19:40
Daevrem
Daevrem is offline
Ik bedoel enkel dat een hel met een zwavelmeer en vuur in strijd is met de mythen uit het OT, waarin de hel niet bestaat als een hienamaals. Want er staat dat zelfs de goede mensen naar de 'hel' gaan. Het betekend enkel dat ze sterfelijk zijn. En zo staat het in genesis, geen mens zal onsterfelijk zijn. En zo is het, niet in hemel of in de hel.

Ten minste, zo staat het in het OT, welke door andere mensen dan door de christelijke kerk verzonnen is.
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 19:42
Il organista
Avatar van Il organista
Il organista is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 15-07-2004 @ 20:40 :
Ik bedoel enkel dat een hel met een zwavelmeer en vuur in strijd is met de mythen uit het OT, waarin de hel niet bestaat als een hienamaals. Want er staat dat zelfs de goede mensen naar de 'hel' gaan. Het betekend enkel dat ze sterfelijk zijn. En zo staat het in genesis, geen mens zal onsterfelijk zijn. En zo is het, niet in hemel of in de hel.

Ten minste, zo staat het in het OT, welke door andere mensen dan door de christelijke kerk verzonnen is.
Waar haal je dit nu weer vandaan? Ik ken de Bijbel volgens mij toch niet zo goed als ik dacht.
__________________
Wat is bescheidenheid anders dan gehuichelde nederigheid waarmee men excuus vraagt voor kwaliteiten en verdiensten bij lieden die deze missen?
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 20:04
Daevrem
Daevrem is offline
Er worden in de bijbel drie woorden gebruikt voor hel; Sheol, wat hebreeuws voor graf is, Hades, wat weer van Sheol schijnt af te komen, en Gehanna is een afvaldump net buiten de muren van Jerusalem.

Joden geloven ook niet in een duidelijke hemel en een hel. Ze geloven enkel dat god hun in het hiernamaals zal beoordelen en dan zal straffen of belonen. Dit is dan ook wat er in het OT staat. Er is volgens het OT wel een hemel. Maar je moet er vanuit gaan dat je ook daar niet het eeuwig leven hebt. Als je dat geloofd dan neem je dat zelf aan, het staat nergens in het OT. Volgens mij zijn de joden wel verdeeld over het feit dat de goede mensen eeuwig leven.

Eeuwig branden in de hel is dus enkel bedacht zodat het als evangelistisch argument gebruikt kan worden. De kerk is er enorm machtig en rijk mee geworden. Islaam heeft dit overgenomen.
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine goeie moppen
Eye of Sauron
271 16-06-2011 00:24
De Kantine Paassaaitjes verstoppen! #577
TopDrop
500 13-04-2009 19:51
Muziek Trance
lucienvdmooren
23 29-01-2005 15:48
Liefde & Relatie Coming-out
Niemande
19 29-05-2003 18:00
Muziek Echte Hiphop???
Otis
33 25-07-2002 16:23
Verhalen & Gedichten Nobody
Jesse_For You
0 19-06-2002 09:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:31.