Oud 31-01-2002, 11:50
Silindistani
Silindistani is offline
Persoonlijk ben ik voor discriminatie.

Waarom zouden we iedereen hetzelfde behandelen? Iedereen is toch anders? Dan heb ik het niet over individualiteit, maar discriminatie puur op basis van achtergrond. Iedere cultuur is verschillend en iedere cultuur heeft verschillende normen en waarden.
Is het niet vreemd dat al die verschillende culturen onder dezelfde wetten zouden moeten leven?

Negers zijn toch gewoon anders dan blanken?

Dit naar aanleiding van een protest tegen het woord 'Neger' in het woordenboek.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-01-2002, 11:57
Gods zoon
Gods zoon is offline
Mijn papa heeft alle mensen toch op de zelfde manier gemaakt.
__________________
Jezus was slechts een filosoof.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 11:58
Silindistani
Silindistani is offline
Citaat:
Gods zoon schreef:
Mijn papa heeft alle mensen toch op de zelfde manier gemaakt.
Ja, alleen heeft hij een paar wat meer huidskleur en andere omgeving gegeven.

Jakkes
Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 11:59
Rhinus
Rhinus is offline
Zonder discriminatie was iedereen Bi-seksueel..

Ja, zwarte mensen zijn anders dan blanke mensen.. Maar ik ben ook anders dan jouw.. Racisme blijft onzin..
Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 12:05
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
nee bah

natuurlijk is iedereen anders.. maar iedereen is wel gelijkwaardig.. het is onzin om te discrimineren..

de ene mens is toch niet beter dan de andere?
Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 12:07
Rhinus
Rhinus is offline
Jawel, een niet racist is beter dan een wel racist.

Ja, ik weet het, nu ben ik net zp fout als een racist..
Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 12:14
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Zonder discriminatie was iedereen bi-seksueel? Ik denk het niet, seksualiteit heeft niks met discriminatie te maken volgens mij.

Ik vind ook niet iedere vrouw leuk, maar dat komt niet door mijn persoonlijke mening want daar heb ik zelf niet voor gekozen.
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 12:16
Rhinus
Rhinus is offline
Sexisme is ook een vorm van discriminatie..
Zonder sexisme is iedereen Bi.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 12:17
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Je seksuele voorkeur is genetisch bepaald, niet door opvoeding.
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 12:18
Rhinus
Rhinus is offline
Ja?
Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 12:23
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
discrimineren = verschil onderscheiden. Dat is nogal noodzakelijk soms en het is een intelligente eigenschap. Maar mensen zijn volstrekt gelijkwaardig!
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 12:24
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Dan zou iedereen nu al bi-seksueel zijn maar onderdrukt worden door hun gemeenschap.

Wordt jij onderdrukt of onderdruk jij jezelf van je ware aard?
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 12:35
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
legatus schreef:
Dan zou iedereen nu al bi-seksueel zijn maar onderdrukt worden door hun gemeenschap.

Wordt jij onderdrukt of onderdruk jij jezelf van je ware aard?
Ik word genetisch onderdrukt..

Ik zal eens nadenken over hoe ik dit moet uitleggen. Als ik het weet typ ik het hier neer.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 12:41
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
legatus schreef:
Dan zou iedereen nu al bi-seksueel zijn maar onderdrukt worden door hun gemeenschap.

Wordt jij onderdrukt of onderdruk jij jezelf van je ware aard?
is iedereen ook in zekere mate (?)schijnt het.

je onderdrukt jezelf, de gemeenschap en je opvoeding en anderen doen dat ook.

__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 12:48
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Ik denk dat ik zometeen mijn woorden ga terugnemen

Na overweging (lees: beter lezen) ligt het genetische verhaal veel lastiger dan gedacht. Soms slik je de verkeerde (of oudere) wetenschappelijke feiten in:

[Although] traditionally genetics has been most successful in explaining dichotomous traits, sexual orientation is a continuous characteristic of human populations. Males and females can be defined as heterosexual, homosexual, bisexual, asexual or otherwise. The range of behaviours within any two groups created for research purposes will either reflect selection (and thus not be representative), or will overlap substantially... Thus, it may be impossible to conduct research on homosexuality using genetic methods, or to genetically analyze any human characteristic, when the studied traits cannot be reliably ascertained in a large number of individuals, across a broad range of environments (p. 20).

Het zal ongetwijfeld ergens in het lichaam gedeeltelijk bepaald worden maar zal ongetwijfeld niet geheel los staan van de buitenwereld.

Ik ben het niet eens met de stelling.

Zonder meningsverschillen was het leven saai, discriminatie vind ik slecht.

[Dit bericht is aangepast door legatus (31-01-2002).]
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 14:26
Silindistani
Silindistani is offline
Citaat:
legatus schreef:
*knip*

Zonder meningsverschillen was het leven saai, discriminatie vind ik slecht.

Ik vindt het leven saai zonder cultuurs verschillen en dus vindt ik discriminatie goed. Het feit dat allochtonen Nederlanders willen zijn, vindt ik vrij dom. Waarom zouden ze niet trots zijn op hun eigen erfgoed.

Lees wel goed: Ik maak onderscheid tussen de rassen, maar ik doel niet op ongelijkwaardige behandeling.


[Dit bericht is aangepast door Silindistani (31-01-2002).]
Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 14:36
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
ik maak zelfs onderscheid tussen mensen.

Het leven zou inderdaad saai zijn als er geen verschil was, maar als er geen verschil was zou je het ook niet herkennen. Je zou niet weten wat saai was.

dis·cri·mi·´na·tie (de ~ (v.))

1 ongeoorloofd onderscheid dat gemaakt wordt op grond van bepaalde, niet ter zake doende kenmerken
2 onderscheid


Jij doet toch geen ongeoorloofde uitspraken heer Silindistani?
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 15:55
Lilly
Lilly is offline
Je maakt onderscheid maar discrimineerd niet. Ik vind dit nogal een rare mening.
Ik vidn dat als iemand in Nederland komt wonen, zich ook moet aanpassen aan de Nederlandse cultuur. Normen en waarden uit Nederland moeten mensen overnemen naar mij mening.
__________________
Are you ready to dance ??
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 31-01-2002, 17:11
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Ik maak ook onderscheid maar discrimineer niet, daar is toch niks mis mee?

Ik ben blank en Nelson Mandela is donker, dat is onderscheid, dat hij dom is zou discriminerend zijn als ik het puur zou basseren op het onderscheid (huidskleur).
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 17:29
Trust_Is_A_Weakness
Trust_Is_A_Weakness is offline
Een bekende zin & waarschijnlijk een cliche is: Ik discrimineer niet, ik haat iedereen.

Dit gaat ook wel voor mij op, denk ik...

Ja, ik weet dat het grootste gedeelte van de gevangenissen vol zit met allochtonen.
Ja, ik weet dat "blanken" ook schorum zijn.
Ja, ik weet dat die "zwarten" het werk van de "blanken" inpikken
en ja, ik weet ook dat "blanken" liever moe zijn dan lui...

Ik heb het allemaal gehoord, maar in feite is niemand echt goed of slecht...
Het gaat om de mens, (zal vast wel hierboven ergens gezegd, zijn ofzo)
die de fouten begaat.

Iedereen hier heeft een duistere kant, die we liever niet willen laten zien.
Niemand hier is onschuldig of schuldig.
We zijn er allemaal en kunnen er dus net zo goed een feestje van maken ofzo...


White or black, Yellow or Red,
Party On, because life is too short

RD
Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 19:13
Silindistani
Silindistani is offline
Oei, dit gaat helemaal de verkeerde kant op.

dis·cri·mi·´na·tie (de ~ (v.))

1 ongeoorloofd onderscheid dat gemaakt wordt op grond van bepaalde, niet ter zake doende kenmerken
2 onderscheid


De encyclopedie is ook aangepast naar de aanslagen. Waar bij de taliban eerst alleen student van God staat, staat nu iets heel anders.
Woordenboeken en Encyclopedien worden dus aangepast naar het misbruik van een woord. Discriminatie betekend volgens mij gewoon onderscheid, precies wat ik ermee bedoel.

Waar ik dus eigelijk heen wilde is het protest van negers tegen het woord 'neger' in het woordenboek. Dat schenen ze denigrerend te vinden (hun beargumentering ontging mij een beetje). Dus vroeg ik mijzelf af, waarom zouden we alle culturen hetzelfde behandelen? En negers hadden origineel toch echt een andere cultuur, hoewel het inmiddels een beetje gemixt is.

Ik maak heus geen ordeel van capabiliteit naar de huidskleur van iemand. Wat ik wel kan doen is een vermoeden hebben van de cultuur waar hij/zij vandaan komt naar aanleiding van de huidskleur.

Wat ik me dus afvroeg is, waarom zou ik iemand van een andere cultuur met compleet verschillende normen en waarden hetzelfde behandelen als iemand van mijn cultuur.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 20:46
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
Silindistani schreef:
Wat ik me dus afvroeg is, waarom zou ik iemand van een andere cultuur met compleet verschillende normen en waarden hetzelfde behandelen als iemand van mijn cultuur.
Omdat we streven naar 1 grote cultuur waar iedereen elkaar respecteerd. En we moeten er zo snel voor zorgen dat dat gebeurt.

Waarom 'we' dat willen? Omdat er dan veel minder geweld is.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 21:56
drama
Avatar van drama
drama is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
Sexisme is ook een vorm van discriminatie..
Zonder sexisme is iedereen Bi.

Een argument als een slappe tiet...

of is vriendschap ook discriminatie?
__________________
Ik koop, dus ik besta
Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 21:59
Gitty
Gitty is offline
Citaat:
Coolkast schreef:
is iedereen ook in zekere mate (?)schijnt het.

je onderdrukt jezelf, de gemeenschap en je opvoeding en anderen doen dat ook.

nou dat ben ik totaal niet met je eens
ik ben 100% Hetero als ik een vrouw zie denk ik niet wow dat lijkt me wel wat ofzo iets (heb ik bij mannen ook niet want ik heb al een lieve vent) maar nee vrouwen dat trekt me niet
__________________
Talitha
Met citaat reageren
Oud 01-02-2002, 10:56
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
drama schreef:

Een argument als een slappe tiet...

of is vriendschap ook discriminatie?
Ja, vriendschap is ook discriminatie.

En dat argument lijkt misschien slecht maar het is wel. Waarom zou je anders Hetro zijn? Hetro = alleen verliefd kunnen worden op andere geslacht. DAT IS DAN TOCH DISCRIMINATIE! Je sluit de halve mensheid uit zonder er een echte reden voor te hebben..

Maar jij bent het er blijkbaar niet mee eens.
Hoe denk jij dan dat het zit?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-02-2002, 11:09
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
1 ongeoorloofd onderscheid dat gemaakt wordt op grond van bepaalde, niet ter zake doende kenmerken

Voor mij betekent het dit,

de betekenissen spreken elkaar ook wel erg tegen want onderscheid maken doe je met geoorloofde kenmerken.

Je staat bij een pretpark-attractie waar kinderen van een bepaalde lengte niet worden toegelaten, laten we zeggen onder de 120cm.

Twee kinderen van dezelfde leeftijd willen erin maar de één komt boven de 120cm uit en mag erin en de ander niet. Dat is onderscheid. Als je twee kinderen, waarvan 1 een neger is en de ander een blanke, met dezelfde lengte hebt en de neger niet toelaat omdat hij een andere huidskleur heeft is het discriminatie.

Anders stel ik voor dat Nederlandse Woordenboeken ook het woord 'Blanke' als een scheldwoord zal moeten behandelen.
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 01-02-2002, 11:16
PrackaH
PrackaH is offline
Wat een bull...okee, iedereen is anders, maar dat is toch nog helemaal geen reden om te gaan discrimineren? Je kunt natuurlijk wel erkennen dat mensen allemaal anders zijn, maar om ze er nou meteen mee te gaan pesten???
__________________
Wees jezelf...er zijn al genoeg anderen...
Met citaat reageren
Oud 01-02-2002, 16:10
Rhinus
Rhinus is offline
Ik denk dat veel mensen het woord: "Discrimineren" anders lezen dan de andere.

Ik ben ook fel tegen 'discriminatie' maar voor 'discriminatie'. Dat kan denk ik voor verwarring zorgen..
Met citaat reageren
Oud 01-02-2002, 16:16
^AmArU^
^AmArU^ is offline
tsja lastig
als je zegt: donkere mensen zijn anders dan blanke mensen
blanke mensen zijn anders dan donkere mensen, dan is dat goed lijkt mij
als je zegt
blanke mensen zijn beter dan zwarte mensen dan vind ik je een klootzak
ik vind dat de racistische geschiedenis de gemiddelde zwarte mens zo heeft gevormd, dat zij niet onwetend zijn en dus gemiddeld genomen beter zijn dan blanke mensen
ik ben zelf blank, maar ik vind dat de zwarte mensen vaak hypocriet handelen, maar dat zij hiertoe het goedrecht hebben en dat zij eigenlijk betere mensen zijn dan veel blanken
Met citaat reageren
Oud 02-02-2002, 12:04
John Sickbock
John Sickbock is offline
Citaat:
Silindistani schreef:
Persoonlijk ben ik voor discriminatie.

Waarom zouden we iedereen hetzelfde behandelen? Iedereen is toch anders? Dan heb ik het niet over individualiteit, maar discriminatie puur op basis van achtergrond. Iedere cultuur is verschillend en iedere cultuur heeft verschillende normen en waarden.
Is het niet vreemd dat al die verschillende culturen onder dezelfde wetten zouden moeten leven?

Negers zijn toch gewoon anders dan blanken?

Dit naar aanleiding van een protest tegen het woord 'Neger' in het woordenboek.
maak je geen zorgen, zonder discriminatie is de wereld echt nog niet saai. Of denk je echt dat dat het enige is dat problemen veroorzaakt, en dat problemen het enige is dat het leven interessant houdt?
__________________
Do one thing that scares you every day ~ De wereld is niet vastgeroest, al lijkt dat soms zo ~ We ontwikkelen allemaal op een andere manier, gelukkig!
Met citaat reageren
Oud 02-02-2002, 19:10
Black_Blasphemy
Black_Blasphemy is offline
Ja dat klopt jah, negers zijn anders dan blanken. Ik vind dat culturen het best gescheiden kunnen blijven omdat het anders problemen geeft, gewoon omdat mensen van elke cultuur anders zijn. Iemand uit afrika of afghanistan ofzo die hier komt kan bijna nooit zichzelf zijn. In plaats van asielzoekers hierheen te lokken door allerlei voorzieningen, zouden ze, als ze dan tóch willen helpen, beter kunnen helpen om die landen een beetje leefbaar te maken.
Nu komen al die mensen hierheen, kunnen zich niet aanpassen, en worden dus gediscrimineerd.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2002, 20:23
Silindistani
Silindistani is offline
Citaat:
legatus schreef:
1 ongeoorloofd onderscheid dat gemaakt wordt op grond van bepaalde, niet ter zake doende kenmerken

*knip*

Ik heb het dus over betekenis 2. niet over 1. Ik wil onderscheid! Geen ongeoorloofd oordeel naar aanleiding van een huidskleur/cultuur.


Citaat:
PrackaH schreef:
Wat een bull...okee, iedereen is anders, maar dat is toch nog helemaal geen reden om te gaan discrimineren? Je kunt natuurlijk wel erkennen dat mensen allemaal anders zijn, maar om ze er nou meteen mee te gaan pesten???
ARGH! Ik wil ze er helemaal niet mee pesten. Laat ik het voor het gemak even hebben over rassenonderscheid en niet meer over discriminatie.

Citaat:
^AmArU^ schreef:
ik ben zelf blank, maar ik vind dat de zwarte mensen vaak hypocriet handelen, maar dat zij hiertoe het goedrecht hebben en dat zij eigenlijk betere mensen zijn dan veel blanken
Ik vindt dat je jezelf eigelijk heel erg tegenspreekt en eigelijk net zo erg als de mensen die blanken voortrekken boven andere huidskleuren.

Citaat:
John Sickbock schreef:
maak je geen zorgen, zonder discriminatie is de wereld echt nog niet saai. Of denk je echt dat dat het enige is dat problemen veroorzaakt, en dat problemen het enige is dat het leven interessant houdt?
Ik wil helemaal geen problemen, ik wil alleen geen een wereldcultuur.

Citaat:
Black_Blasphemy schreef:
Ja dat klopt jah, negers zijn anders dan blanken. Ik vind dat culturen het best gescheiden kunnen blijven omdat het anders problemen geeft, gewoon omdat mensen van elke cultuur anders zijn. Iemand uit afrika of afghanistan ofzo die hier komt kan bijna nooit zichzelf zijn. In plaats van asielzoekers hierheen te lokken door allerlei voorzieningen, zouden ze, als ze dan tóch willen helpen, beter kunnen helpen om die landen een beetje leefbaar te maken.
Nu komen al die mensen hierheen, kunnen zich niet aanpassen, en worden dus gediscrimineerd.
Goh, de eerste die begrijpt wat ik probeer te zeggen. Maar daarnaast vindt ik het best als ze hierheen komen hoor, maar dan moeten er wel een aantal wetten worden aangepast op hun cultuur, wat niet echt mogelijk is. Beter is dus als wij hun daar helpen in plaats van hun hierheen halen ja.

Met citaat reageren
Oud 05-02-2002, 12:19
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Silindistani schreef:
Dit naar aanleiding van een protest tegen het woord 'Neger' in het woordenboek.
Tja, ten eerste hoeft het woord "neger" niet denigrerend te zijn, er zijn zat mensen die zich uit vrije wil zo noemen. Ten tweede zijn woordenboeken een afspiegeling van de Nederlandse taal, en niet een gekuisde versie daarvan. Een woord als "flikker" (gebrukt als scheldwoord) staat er ook gewoon in.

Citaat:
^AmArU^ schreef:
als je zegt
blanke mensen zijn beter dan zwarte mensen dan vind ik je een klootzak
ik vind dat de racistische geschiedenis de gemiddelde zwarte mens zo heeft gevormd, dat zij niet onwetend zijn en dus gemiddeld genomen beter zijn dan blanke mensen
ik ben zelf blank, maar ik vind dat de zwarte mensen vaak hypocriet handelen, maar dat zij hiertoe het goedrecht hebben en dat zij eigenlijk betere mensen zijn dan veel blanken

Dus je mag niet zeggen dat blanken beter zijn dan zwarten, maar wel andersom? Dat is met twee maten meten....

Verder een vraag:

Wat verstaan jullie trouwens onder "gelijkwaardig"? Ik heb dat altijd een beetje een holle frase gevonden. De meesten vinden alle mensen wel gelijkwaardig, maar handelen daar niet naar.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 05-02-2002, 12:24
Silindistani
Silindistani is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:
Tja, ten eerste hoeft het woord "neger" niet denigrerend te zijn, er zijn zat mensen die zich uit vrije wil zo noemen. Ten tweede zijn woordenboeken een afspiegeling van de Nederlandse taal, en niet een gekuisde versie daarvan. Een woord als "flikker" (gebrukt als scheldwoord) staat er ook gewoon in.
Daar ben ik het mee eens ja, dat was de reden van het hele topic. En het stond niet eens beschreven als een scheldwoord, maar gewoon als persoon met zwarte huid oid.

Citaat:

Wat verstaan jullie trouwens onder "gelijkwaardig"? Ik heb dat altijd een beetje een holle frase gevonden. De meesten vinden alle mensen wel gelijkwaardig, maar handelen daar niet naar.

Dat is juist het lastige en daar probeer ik achter te komen (door dit topic). Omdat iedereen andere waarde aan de dingen uit zijn/haar cultuur hecht is het lastig om de mensen gelijkwaardig te behandelen.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2002, 18:06
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
Silindistani schreef:
Ik wil helemaal geen problemen, ik wil alleen geen een wereldcultuur.
Waarom niet?
Als er 1 wereld culruut is over een jaar of 100. Dan zal er lijkt mij veel minder oorlog/ruzie zijn. Dat is toch wat we willen? Vrede? Waarom zou je dan geen wereldcultuur willen?
Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 10:02
Tijnnn
Tijnnn is offline
Dat er veel verschillen zijn is al duidelijk hoor, ook in cultuur maar jij bent zo simpel te zeggen dat discriminatie GOED is... Omdat jij er geen last van hebt. Jij hoort niet elke dag "hey tering jood" ofzo.

Je weet zeker ook nog niet dat door die instelling nogal veel mensen dood zijn gemaakt, als je het eens bent met de onderscheiding die er al heel lang is, dan komt vanuit daaruit discriminatie waardoor er dat soort dingen gebeuren..

Levellen; daar ben ik het mee eens...

Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-02-2002, 10:05
Tijnnn
Tijnnn is offline
Rassenonderscheid ok, maar DISCRIMINATIE... Zo begrijpen mensen je verkeerd... BTW nogmaals, voor jou is het makkelijk om te zeggen er zijn mensen die hebben er problemen mee...

Als je daar eerst over nadenkt voor je nadenkt over dat je het ZELF saai gaat vinden anders...

Ik snap de hele opzet niet, het moet niet aanvallend aankomen ofzo, maar..
Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 13:06
Silindistani
Silindistani is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
Waarom niet?
Als er 1 wereld culruut is over een jaar of 100. Dan zal er lijkt mij veel minder oorlog/ruzie zijn. Dat is toch wat we willen? Vrede? Waarom zou je dan geen wereldcultuur willen?
Waarom denk jij dat oorlogen door verschillende culturen komen? Ik denk dat het door gestoorde wereldleiders komt. Ook denk ik dat als er maar een wereldcultuur kwam dat de mens dan wel een ander excuus om te knokken zou vinden.

Citaat:

Ik snap de hele opzet niet, het moet niet aanvallend aankomen ofzo, maar..
Dat je het niet snapt was me wel duidelijk ja. Eerst lezen, dan reageren.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 13:24
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Ik snap wat je bedoelt Silindistani. In principe discrimineren we allemaal, maar toch is het een woord waar (zoals je ziet) bepaalde conclusies bijgenomen worden. Een ongelukkige woordkeuze.

Discriminatie door je lichaam en discriminatie door je geest zijn toch twee verschillende.

[Dit bericht is aangepast door legatus (06-02-2002).]
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 13:28
Silindistani
Silindistani is offline
Citaat:
legatus schreef:
Ik snap wat je bedoel Silindistani. In principe discrimineren we allemaal, maar toch is het een woord waar (zoals je ziet) bepaalde conclusies doorgenomen worden. Ongelukkige woordkeuze.

Discriminatie door je lichaam en discriminatie door je geest zijn toch twee verschillende.
Ja, dat had ik ook wel door ja, maar dat geeft mensen het recht nog niet om blind te gaan flamen.

Als ik een neger zie (Met van die hoe-heten-die kleren aan, want de afrikaanse cultuur bestaat zo goed als niet meer en zeker niet hier in de buurt), dan kan ik geen conclusies trekken, maar ik kan wel vermoeden dat hij van een andere cultuur komt, met andere normen en andere waarden. Het kan onzin genoemd worden om die man bijvoorbaad te behandelen alsof hij van dezelfde cultuur kwam als ik.

We zijn trouwens hard op weg naar een cultuur. Geloof is zo'n beetje het enige dat daar nog tegen in de weg staat.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 14:06
Verwijderd
Kleine correctie om misverstanden uit de weg te ruimen:
Religie staat dat in de weg.
Geloof kan het juist bevorderen.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 16:00
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
Silindistani schreef:
Waarom denk jij dat oorlogen door verschillende culturen komen? Ik denk dat het door gestoorde wereldleiders komt. Ook denk ik dat als er maar een wereldcultuur kwam dat de mens dan wel een ander excuus om te knokken zou vinden.
Hoe ik erover denk:

Ja, oorlog komt door gestoorde wereldleiders. Maar hoe komt het dat die mensen aan de macht komen? Ik denk dat dat dus komt door de verschillende culturen..

Cultuur en godsdienst gaan vaak samen.. (Toch?)

Waarom? Als het slecht met de economie gaat en de armoede steeds hoger word gaan mensen zoeken naar een schuldige. In Duitsland waren dat VROEGER de Joden. Want als er 1 wereld cultuur was, dan had Hitler niet de Joden de schuld kunnen geven. Dus die oorlog zou als er geen verschillends culturen waren geweest voorkomen hebben kunnen worden.. (Toch?)

En zo is dat ook in andere oorlogen zoals bijv. in Israel/Yoeguslavie enzo.

Ik denk dat als er maar 1 cultuur is er veel minder oorlog zou zijn..

Ik sta open voor kritiek

[edit]Volgens mij is het niet echt duidelijk, maar ik kan niet goed mijn gedachtes onder woorden brengen. Maar oke..[/edit]

[Dit bericht is aangepast door Rhinus (06-02-2002).]
Met citaat reageren
Oud 06-02-2002, 16:17
Undeclinable
Avatar van Undeclinable
Undeclinable is offline
Citaat:
Black_Blasphemy schreef:
Ja dat klopt jah, negers zijn anders dan blanken. Ik vind dat culturen het best gescheiden kunnen blijven omdat het anders problemen geeft, gewoon omdat mensen van elke cultuur anders zijn. Iemand uit afrika of afghanistan ofzo die hier komt kan bijna nooit zichzelf zijn. In plaats van asielzoekers hierheen te lokken door allerlei voorzieningen, zouden ze, als ze dan tóch willen helpen, beter kunnen helpen om die landen een beetje leefbaar te maken.
Nu komen al die mensen hierheen, kunnen zich niet aanpassen, en worden dus gediscrimineerd.
....das nou eenmaal helaas de natuur van de meeste mensen.. terughoudend/angstig tov mensen die dr andere gewoontes op na houden of dr anders uitzien ..wat dus weer resulteerd in discriminatie....

Ik vind dit eerlijk gezegd beetje bekrompen overkomen "culturen gescheiden houden" .. dus lekker allemaal psies dezelfde mensjes binnen een bepaalde omgeving ?

..checking your cu2

Nou ga ik persoonlijk worden, ik vind je denk ik een beetje hypocriet overkomen... jij bent zo te zien ook niet bepaald standaard... jij houd dr waarschijnlijk ook andere gewoontes op na dan een gemiddelde hollandse boerendochter..je cultuur is van huis uit natuurlijk hetzelfde..mjah jij past je ook niet bepaald aan aan "onze" samenleving ..integendeel..niet dat ik daar wat tegen heb..zeker niet zelfs.... maar tis denk ik ergens niet heel erg anders dan mensen van andere afkomst met een andere cultuur ... snapje wat ik bedoel?

Sorry als ik hier je verhaal compleet verkeerd intrepeteer of je beledig ofzow..maar jouw reactie icm je naam vonnik wel opvallend....

Multiculturele samenleving ben ik heel erg voor, mjah dan moeten wie hier eerst wat gaan doen aan de bekrompen geest van veel mensen ....
__________________
Western civilization? That would be a good idea! | Don't confuse the major opinion with the truth..
Met citaat reageren
Oud 07-02-2002, 10:48
Silindistani
Silindistani is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
Hoe ik erover denk:

Ja, oorlog komt door gestoorde wereldleiders. Maar hoe komt het dat die mensen aan de macht komen? Ik denk dat dat dus komt door de verschillende culturen..

Cultuur en godsdienst gaan vaak samen.. (Toch?)

Waarom? Als het slecht met de economie gaat en de armoede steeds hoger word gaan mensen zoeken naar een schuldige. In Duitsland waren dat VROEGER de Joden. Want als er 1 wereld cultuur was, dan had Hitler niet de Joden de schuld kunnen geven. Dus die oorlog zou als er geen verschillends culturen waren geweest voorkomen hebben kunnen worden.. (Toch?)

En zo is dat ook in andere oorlogen zoals bijv. in Israel/Yoeguslavie enzo.

Ik denk dat als er maar 1 cultuur is er veel minder oorlog zou zijn..

Ik sta open voor kritiek

[edit]Volgens mij is het niet echt duidelijk, maar ik kan niet goed mijn gedachtes onder woorden brengen. Maar oke..[/edit]

[Dit bericht is aangepast door Rhinus (06-02-2002).]
Volgens mij komt dat niet omdat ze uit andere culturen komen, maar omdat ze een excuus zochten. Als ze de joden niet hadden gevonden hadden ze de boel wel geprojecteerd op een ander soort mensen, zoals homo's zigeuners etc. (Wat ze OOK deden, maarja joden waren er meer voorhand)

Citaat:
Undeclinable schreef:
....das nou eenmaal helaas de natuur van de meeste mensen.. terughoudend/angstig tov mensen die dr andere gewoontes op na houden of dr anders uitzien ..wat dus weer resulteerd in discriminatie....

Ik vind dit eerlijk gezegd beetje bekrompen overkomen "culturen gescheiden houden" .. dus lekker allemaal psies dezelfde mensjes binnen een bepaalde omgeving ?
Ze hoeven niet persee in hetzelfde gebied te blijven, maar het zou wel slimmer zijn. De regels van een samenleving zijn gebaseerd op de cultuur, en mensen uit een andere cultuur hebben waarschijnlijk andere normen en waarden en zou het dus waarschijnlijk moeilijk voor ze zijn om hier te leven. (Voorbeeld: Hoofddoekjes waar heel moeilijk over gedaan wordt.)
Met citaat reageren
Oud 07-02-2002, 16:14
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
Silindistani schreef:
Volgens mij komt dat niet omdat ze uit andere culturen komen, maar omdat ze een excuus zochten. Als ze de joden niet hadden gevonden hadden ze de boel wel geprojecteerd op een ander soort mensen, zoals homo's zigeuners etc. (Wat ze OOK deden, maarja joden waren er meer voorhand)
Ja, maar als iedereen zo gelijk mogelijk is is dat wel veel moeilijker en zullen mensen het niet zo snel geloven. Zo zal niemand mensen met blauwe ogen gaan haten..
Met citaat reageren
Oud 07-02-2002, 18:20
Silindistani
Silindistani is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
Ja, maar als iedereen zo gelijk mogelijk is is dat wel veel moeilijker en zullen mensen het niet zo snel geloven. Zo zal niemand mensen met blauwe ogen gaan haten..

Het heeft helemaal niks met ongelijkheid te maken hoor. Als jij denkt dat als er een wereldcultuur zou komen de mensen slimmer zouden worden, kan ik toch met redelijke zekerheid zeggen dat het niet zo is.

Als er geen verschillende huidskleuren waren ga je nu op in. Ik heb het over culturen. Duitsland leefde (en leeft) in zo'n beetje de zelfde cultuur als die joden die daar leefde. Het ging om het ras mensen.

Als iedereen van hetzelfde ras zou zijn (iaw geen andere uiterlijke kenmerken) gaan we waarschijnlijk vanzelf wel discrimineren op oogskleur of zoiets. Het ging er immers niet om dat de joden zo anders waren, het ging er puur om dat ze een uitlaatklep nodig hadden. Hadden het niet de joden geweest, dan hadden het de mannen met een lul van kleiner dan 10cm geweest, omdat die het ras niet goed genoeg konden voortzetten.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2002, 10:47
Tijnnn
Tijnnn is offline
Citaat:

Ik snap de hele opzet niet, het moet niet aanvallend aankomen ofzo, maar..
Dat je het niet snapt was me wel duidelijk ja. Eerst lezen, dan reageren.[/B][/QUOTE]

Ik snap het wel, de opzet alleen niet, voor jou; eerst lezen, dan reageren.

Niet zo snel denken dat je gelijk hebt, want je zit weer eens fout.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2002, 11:28
Silindistani
Silindistani is offline
Citaat:
Tijnnn schreef:
Ik snap het wel, de opzet alleen niet, voor jou; eerst lezen, dan reageren.

Niet zo snel denken dat je gelijk hebt, want je zit weer eens fout.
Als je de opzet niet snapt, wat snap je dan wel? Als ik fout zit, waar zit ik dan fout. Leg asjeblieft uit, want ik ben kennelijk zo dom als jij denkt.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2002, 15:05
freak-of-society
freak-of-society is offline
een wereld zonder discriminatie is saai...voor discriminatie heb ik geen goed woord over.....
Met citaat reageren
Oud 10-02-2002, 04:03
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
Silindistani schreef:
Het heeft helemaal niks met ongelijkheid te maken hoor. Als jij denkt dat als er een wereldcultuur zou komen de mensen slimmer zouden worden, kan ik toch met redelijke zekerheid zeggen dat het niet zo is.
Als iedereen even slim/dom is is er geen oorlog..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Legendarische quotes van forumers.
Missy
110 09-07-2009 23:03
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Hebben jullie leeslijsten Nederlands liggen?
lso
10 05-09-2005 07:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:28.