Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-04-2005, 15:44
Someboy
Avatar van Someboy
Someboy is offline
Hoiiiii

Hoe laten jullie merken dat je iemand leuk vind?... en dan zal ik wel verhalen te horen krijgen van "beetje lachen als je iemand ziet" "knipogen" etc.
Maar zelf doe ik dat niet zo snel?? Op dat gebied heb ik zeer weinig lef en dat is een groot probleem bij mij. Vandaag kwam er een leuk meisje de bus in en toen zag je haar gewoon "aandachtig" even naar me kijken. Misschien bedoeld ze er niks mee maar ik voelde gewoon meer dan wanneer andere meisjes de bus inlopen. Jullie herkennen het vast wel. Ze kwam zelfs een stoel voor me zitten maar ik durf dan met me stomme kop weer niets te zeggen!!!
Ik bedoel, wat ga ik zeggen tegen een onbekend iemand die in de bus zit?? Bij het uitgaan bijvoorbeeld is het vast makkelijker maar ik ga zelden uit.
Dus hoe doen jullie het? Hebben jullie tips voor mij? Glimlachen en knipogen... tja.. zo iemand ben ik niet of moet ik dat juist wel doen?
Ik ben ook zo iemand.. zodra ik een leuk meisje ziet kijk ik haar bijna niet aan. Ik laat nooit echt merken dat ik iemand leuk vind Verder ben ik niet verlegen om een gesprek te voeren en doe ik dat weleens alleen bij de meisjes die ik echt leuk vind durf ik die eerste stap niet te zetten en twijfel ik te veel om de een of andere reden...
__________________
...

Laatst gewijzigd op 15-04-2005 om 15:46.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-04-2005, 15:59
fractuur
fractuur is offline
Als jongens gaan knipogen moet je uitkijken vind ik. Maar gewoon naar haar lachen kan toch wel? Als je een gesprek wil aanknopen is dat meestal moeilijk, maar onderwerpen zoals het weer, en treinvertragingen etc etc doen het meestal wel redelijk.
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 16:03
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
Standaard dingen, maar het beste middel is nog steeds er zelf heen lopen en je strot open doen.
Niet dat ik hier ervaring mee heb, want dat is niets voor mij. Vroeger nooit gedaan en was ook helemaal niet nodig. Je komt via via altijd wel mensen tegen, zomaar op vreemde afstappen is overbodig
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 16:16
Verwijderd
Op de bek pakken.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 16:50
Verwijderd
Lachen werkt altijd, tenzij ze je echt niet leuk vindt, maar dat merk je gauw genoeg : )
Probeer eens naast haar te gaan zitten !
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 16:55
Crunchie
Avatar van Crunchie
Crunchie is offline
Niet knipogen
Koop een roos en als ze tegenover je gaat zitten in de bus stop je die tussen je tanden en kniel je voor haar neer!

Ik zou toch maar wel een gesprek proberen te beginnen denk ik...
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 17:02
filia dei
Avatar van filia dei
filia dei is offline
Of bij een hobbel om vallen tegen haar aan, en verhaal vertellen dat tegen lunchtijd de wereld vergaat en dat ze haar laatste busritje dan net zo goed met jou kan zoenen. Net als in dat gedicht .

Of idd wat de andere zeggen, naar haar glimlachen en met een algemene opmerking beginnen.
__________________
Leve het heilige aluminium conserven blikje met haring in tomaten saus! Dood aan de spellingcorrector!
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 17:02
Yolcu
Yolcu is offline
Waarom doen mensen daar altijd zo moeilijk over? Als iemand je leuk lijkt, dan knoop je met die persoon een gesprekje aan. Je loopt gewoon op diegene af en begint te kletsen. Geen rare openingszinnen, maar gewoon wat in je op komt. Iedereen die nu zegt 'dat durf ik niet' zou gewoon eens over die angst heen moeten stappen en het gewoon eens moeten dóen. Wat is het ergste wat je kan overkomen? Dat hij of zij je niet leuk vindt? Dat hij of zij je dom vindt? Nou en! Volgende keer beter! Het grootste gedeelte van de mensen zal gewoon 'normaal' reageren en je zeker niet de grond in kletsen of voor lul zetten.
__________________
Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 17:17
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Waarom doen mensen daar altijd zo moeilijk over? Als iemand je leuk lijkt, dan knoop je met die persoon een gesprekje aan. Je loopt gewoon op diegene af en begint te kletsen. Geen rare openingszinnen, maar gewoon wat in je op komt.
Ik ben het helemaal met je eens. Ik ga ook gewoon altijd naar iemand toe.

Maareh.... laten we eerlijk wezen. Het is ook zo dat als je niet zo lekker bent.... je misschien banger bent om afgewezen te worden. Of dat zo iemand reageert van: ehhh, no way!

Dus ja, je hebt gelijk. Maar ook: ja, maar dat zou best voor sommige mensen toch eens lastig kunnen zijn.

Idee: zeg iets over iemands kleren....
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 17:37
Muchacha
Avatar van Muchacha
Muchacha is offline
Hier ben ik ook geen held in... Bij het uitgaan al helemaal niet, ik vertrouw die jongens gewoon niet, denk altijd dat ze maar willen scoren en meer niet. En zelf op een jongen afstappen, mja, dat moet ook nog gebeuren
Maar wat wel kan helpen is (bij het uitgaan dan): eerst oogcontact, dan eens glimlachen en dan misschien iets te drinken aanbieden, vragen of die persoon hier vaak komt, of hoe zij hier is terecht gekomen, en dan zo'n casual dingen als studies, hobbies, gewoon een praatje slaan.
Op de bus ofzo is het moeilijker. Als je samen aan de bushalte staat, kan je misschien vragen wanneer de bus komt, en dan wat klagen als het lang duurt ofzo, en zo aan de praat geraken. Meestal begint het met zo'n stomme dingen hoor, "lekker weertje he"
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 17:43
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Muchacha schreef op 15-04-2005 @ 18:37 :
Hier ben ik ook geen held in... Bij het uitgaan al helemaal niet, ik vertrouw die jongens gewoon niet, denk altijd dat ze maar willen scoren en meer niet. En zelf op een jongen afstappen, mja, dat moet ook nog gebeuren
Als je nou gewoon die mooie jurk aandoet.... en dan op een jongen afstapt!

ON-TOPIC: nou, kijk, niet alle jongens 'willen alleen maar scoren'. Je kant toch selecteren op stijlvolheid?
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 18:15
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik heb er moeite mee... naja vroeger was het erger. Maar ik spreek mensen nou eenmaal moeilijk aan. Gewooon rot, die verlegenheid...
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 18:24
Muchacha
Avatar van Muchacha
Muchacha is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 15-04-2005 @ 18:43 :
Als je nou gewoon die mooie jurk aandoet.... en dan op een jongen afstapt!

ON-TOPIC: nou, kijk, niet alle jongens 'willen alleen maar scoren'. Je kant toch selecteren op stijlvolheid?
Mooi jurk of niet, ik besterf het toch
Het zal ooit wel eens los komen zeker? Kwestie van wennen aan het single-zijn
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 18:28
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Mooi jurk of niet, ik besterf het toch
Het zal ooit wel eens los komen zeker? Kwestie van wennen aan het single-zijn
Maar je kan toch gewoon relaxed een praatje maken met iemand... En wie weet wat daar uit voorvloeit....
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 18:28
juno
Avatar van juno
juno is offline
Of je nou een gesprek wilt beginnen met eiamd waar je op valt, of gewoon met een willekeurige man vrouw kind hond kanariepiet: het is allemaal hetzelfde. Gewoon beginnen met lullen. Als ze aardig zijn lullen ze terug, en anders zijn het sjagrijnige untermenschen.

Echt, ga maar veel oefenen op gewone mensen, dan is het met een ongewoon iemand niet meer zo eng.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 18:32
Muchacha
Avatar van Muchacha
Muchacha is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 15-04-2005 @ 19:28 :
Maar je kan toch gewoon relaxed een praatje maken met iemand... En wie weet wat daar uit voorvloeit....
Zo relaxed wel, als je toevallig naast iemand staat en er gebeurt iets rond je ofzo, dan wel. Maar op iemand afstappen Erg he?
En anders ben ik nog zo spontaan...
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 18:35
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Zo relaxed wel, als je toevallig naast iemand staat en er gebeurt iets rond je ofzo, dan wel. Maar op iemand afstappen Erg he?
Mocht ik je ooit tegenkomen.... ik koop wel een cassis'je voor je
Met citaat reageren
Oud 15-04-2005, 18:42
Muchacha
Avatar van Muchacha
Muchacha is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 15-04-2005 @ 19:35 :
Mocht ik je ooit tegenkomen.... ik koop wel een cassis'je voor je
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-04-2005, 19:31
Someboy
Avatar van Someboy
Someboy is offline
zoals muchacha al zei; een gesprekje voeren als er iets gebeurd lukt wel. Laatst vroeg ik aan een meisje of bus .... al geweest was en zo raakte we in een heel gesprek zelfs tijdens de busrit.
Het meisje zelf was dan niet echt mijn smaak maar tog!

Maarja om op iemand af te stappen tja .... dat zal ik niet 1,2,3 doen. Verlegenheid denk ik ??
__________________
...
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 07:51
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
juno schreef op 15-04-2005 @ 19:28 :
Of je nou een gesprek wilt beginnen met eiamd waar je op valt, of gewoon met een willekeurige man vrouw kind hond kanariepiet: het is allemaal hetzelfde. Gewoon beginnen met lullen. Als ze aardig zijn lullen ze terug, en anders zijn het sjagrijnige untermenschen.

Echt, ga maar veel oefenen op gewone mensen, dan is het met een ongewoon iemand niet meer zo eng.
Ah, vandaar dat ik er niet zoveel moeite mee heb dus
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 15:19
Galcaticat
Avatar van Galcaticat
Galcaticat is offline
Ik ken het gevoel. Bij mij komt/kwam het doordat ik me altijd enorm druk maakte of het meisje mij wel leuk zou vinden. Ik kon niet tegen de gedachte dat het meisje die ik zo leuk vond vervelend zou reageren of een bitcherige minderwaardige opmerking zou maken.

En helaas, dit gebeurt wel, vooral mooie meisjes doen dit veel (ik neem ze niks kwalijk, teveel knullen die ze aanspreken, wordt je ook moe van denk ik zo), die vinden dat stoer om een knul de grond in te boren als diegene ze aanspreekt bij het uitgaan. Vooral bij knullen die geen betere openingszin kunnen verzinnen als een opmerking over dat het meisje er lekker uit ziet bijv. Dan lijkt het wel alsof meisjes denken dat het zo hoort, maar dat komt ook weer door het gevoel dat het meisje dan heeft dat je ze alleen maar aanspreekt omdat je wil scoren. Ik heb dit vaak gezien bij vrienden van me, die dan eindelijk de moed hebben verzameld om een meisje aan te spreken en vervolgens dat het meisje ze uitlacht of belachelijk maakt, daardoor heb ik een lange tijd gehad dat ik het zelf niet vaak durfde, pas als ik heeeel zeker wist dat het meisje mij leuk vond stapte ik erop af.

Nu kijk ik daar anders tegenaan, en misschien dat het jou ook helpt als je er zo tegenaan kijkt. Je moet je niet meer druk maken of het meisje je nu wel of niet leuk vindt, je moet er ook zeker geen moeite voor gaan doen, want dan ga je alleen maar domme dingen zeggen (wat soms ook wel weer grappige momenten kan opleveren, maar goed). Gedraag je gewoon alsof je tegen je vrienden aan het praten bent, of doe net alsof je haar al heel lang kent (voor jezelf dan he ). Probeer zo te denken dat het je niet veel kan schelen wat ze van je denkt, op die manier kun je je het makkelijkst als jezelf gedragen en ga je niet automatisch een of andere show op voeren en probeer je je niet beter voor te doen dan je bent. Je merkt dan vanzelf wel of ze je leuk vind, en zo niet, is het niet erg, want het kon je toch niet schelen, toch?

De cliche-opmerking blijf jezelf is op deze manier het makkelijkst haalbaar. Want veel mensen zullen als advies geven "blijf jezelf", maar goed, dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan, je wordt toch zenuwachtig en begint dan rare dingen te zeggen. De sleutel is dus niet zenuwachtig worden, en dat doe je door je niet druk te maken, het kan je niks schelen dus wordt je ook niet zenuwachtig. Als het gesprek dan eenmaal op gang komt dan kun je laten merken dat het je eigenlijk wel wat kan schelen hoe zij over je denkt, maar dan heeft ze mooi al gezien hoe je echt bent zonder dat je zenuwachtig bent.

Alleen dus die knop omdraaien van een meisje dat je leuk vindt en graag leuk gevonden door wil worden naar het niet kunnen schelen, tja, dat moet je oefenen. Desnoods stap je eerst op meisjes af die je niet zo leuk vindt en die je niet zo zenuwachtig maken en probeer je dat gevoel vast te houden als je met een ander meisje praat.

Persoonlijk vind ik het nu fijn om gewoon met iedereen te praten bij het uitgaan, jongens, meisjes, maakt nie uit, dan kom ik vanzelf onderweg iemand tegen die ik heel leuk vind, en dan zit ik nog midden in dat gevoel dat ik gewoon voor de lol zit te kletsen, dan op een gegeven moment begin ik te merken dat ik iemand echt leuk vind, en dan wordt het pas echt spannend, maar dan kent ze je al een beetje, dus dan mag je domme dingen zeggen of doen

Maar goed, ik heb er nog steeds wel moeite mee, en ik heb wel een beetje drank nodig ervoor, anders durf ik nog niet. Want de ander gaat er toch al snel wel vanuit dat je haar probeert te versieren, dus dan hangt dat gevoel bij mij ook wel. Dus echt helemaal ervan af kom je toch niet, maar maak je er niet druk om, maak jezelf lekker belachelijk, boeieee, sommige meisjes vinden het hardstikke leuk als je niet uit je woorden komt omdat je haar leuk vindt. Dat vinden ze al leuk ook al vallen ze niet eens op je, denk maar na, als een meisje zeneuwachtig wordt van jou vind jij dat toch ook leuk?

Ik tenminste wel, ik vind het nog leuker als ze warm van me wordt, maar goed, das een ander verhaal
Met citaat reageren
Oud 16-04-2005, 17:26
juno
Avatar van juno
juno is offline
Het is dan ook ontzettend rete irritant als je als meisje door een wildvreemde knul opeens aangesproken wordt dat je er zo lekker uitziet. Als je in haar ogen namelijk zelf niet even lekker bent, of leuk genoeg, wordt ze alleen maar boos. Voor jou was dat lekkere uiterlijk namelijk niet bedoeld.

Ga gewoon een beetje gezellig kletsen! Dat ze er lekker uitziet weet ze donders goed, want ze heeft zich niet voor niets een uur lopen opdoffen. Het is de bedoeling dat jou dat als knul opvalt, en dat je dan op haar afkomt. Het is niet de bedoeling dat je daar heel platvloers op ingaat.

Het lekkere uiterlijk is maar stap 1, het is het lokaas. Dan mag jij gan baltsen. De paringsdans uitvoeren, en bij een ingewikkelde diersoort als de mens is een mooi verenpak niet genoeg. Waar het echt om gaat is of jij LEUK genoeg bent, anders kom je nog geen steek verder. En leuk ben je door inderdaad jezelf te zijn, wat Galcaticat al zei.

Iemand die heel stoer gaat lopen doen, en zich beter gaat voordoen, oh dat hebben wij onmiddelijk door. Dat zijn uitslovers en die hoeven we niet. Het moet klikken, en dat bereik je niet door haar te irriteren.

Het vermoeiende is dat wij soms warm worden door iemand leuk te vinden, en soms iemand leuk gaan vinden omdat we warm van hem worden.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 13:00
So_fucking_what
Avatar van So_fucking_what
So_fucking_what is offline
soms kan et ook helpen iets (bijv. je msn) op een blaadje te schrijven en als je net weg gaat het geven. kan erg goed uitpakken (afhankelijk aan wat je schrijft natuurlijk )
maar probeer et maar es echt erger kan et nie worden to
__________________
if life would suck, I bet it would be a great slut
Met citaat reageren
Oud 17-04-2005, 15:02
Someboy
Avatar van Someboy
Someboy is offline
Wat glacaticat zei ken ik een hoop in vinden. Die gedachtes heb ik dus ook en de tips die je zei..... zo denk ik ook wel alleen toch blijft het zo moeilijk maar zal er rekening mee houden met wat je allemaal zei
__________________
...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Exacte vakken [SK] Eerste en tweede orde
wiskunde37
6 12-06-2012 21:40
Liefde & Relatie moet de jongen de eerste stap nemen?
supergirl#1
12 03-10-2009 16:45
Verhalen & Gedichten de weg; of waarom gaat de zon niet onder...
sjoeltie
10 11-09-2004 17:06
Liefde & Relatie Eerste stap
Verwijderd
25 30-03-2003 21:22
Liefde & Relatie De wanhoop nabij..
Deefje
8 31-07-2002 23:25
ARTistiek De weg; of waarom gaat de zon niet onder?
Prada
21 15-04-2002 14:23


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:59.