Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-03-2001, 09:26
Verwijderd
Ik moet voor economie de volgende vragen beantwoorden :

1) Wat zijn de gevolgen van het europese landbouwbeleid voor de europese economie en de landen die producten naar europa exporteren

2) Wat is de oorzaak / zijn de oorzaken van de val van de euro na de introductie

3) Probeer te verklaren waarom de export in 2000 zo snel is gestegen en geef een overzicht van de handelsbalans


Weet iemand waar er informatie over deze onderwerpen te vinden zijn??

bvd Alex


Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-03-2001, 18:52
Bird
Bird is offline
Ik heb eigenlijk geen idee waar je info kunt vinden, maar ik kan je vragen wel kort beantwoorden:

Citaat:
Alex schreef:
Ik moet voor economie de volgende vragen beantwoorden :

1) Wat zijn de gevolgen van het europese landbouwbeleid voor de europese economie en de landen die producten naar europa exporteren

Doordat Europa één unie vormt op (vooral) economische aspecten, zijn de invoerrechten tussen de EUlanden drastisch naar beneden gegaan, of zelfs verdwenen. Hierdoor kunnen de EUlanden onderling goedkoper produkten importeren of exporteren. Het gevolg hiervan is wel dat de concurrentie tussen de landen veel groter wordt. Invoerrechten worden vaak gebruikt als een protectionistisch middel voor de eigen binnenlandse economie. Het hangt dus van de buitenlandse productie af of het voor Nederland wel of niet gunstig zal zijn.

Wat het landen buiten de EU betreft:
Die gaan er zeker op achteruit. Zij moeten wel invoerrechten betalen. Hierdoor zijn hun producten op de Europese markt veel duurder dan die van EUlidstaten. De concurrentiepositie van niet-EUers zal zeker verslechteren en de afzet zal dalen.


2) Wat is de oorzaak / zijn de oorzaken van de val van de euro na de introductie

De beleggers hebben geen vertrouwen in de Euro. Zij bieden daarom op de beurs veel Euro's aan, deze willen ze omwisselen voor bijvoorbeeld Dollars of Marken. Als andere beleggers dit zien, kunnen zij "in paniek" raken en ook hun Euro's gaan verkopen. Er ontstaat zo een heel erg groot aanbod van Euro's op de kapitaalmarkt. En als het aanbod groot is en de vraag klein, daalt de prijs.


3) Probeer te verklaren waarom de export in 2000 zo snel is gestegen en geef een overzicht van de handelsbalans

Dit weet ik niet zeker, laat ik maar niet gaan gokken.

Weet iemand waar er informatie over deze onderwerpen te vinden zijn??

bvd Alex

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

-XXX-
Bird

__________________
Mijn Nacht kent geen Duisternis - J.C. KING hoog! - Per Ardua Ad Astra
Met citaat reageren
Oud 25-03-2001, 13:05
Een van de redenen van de verhoogde export in 2000 hangt volgens mij nauw samen met het vorige punt. Indien de Eurowaarde dalend is, worden alle in "Euroland" geproduceerde goederen goedkoper (in non-€ quotering) en bijgevolg aantrekkelijker voor export. Vandaar de verhoging.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2001, 19:00
Bird
Bird is offline
Citaat:
Gordon schreef:
Een van de redenen van de verhoogde export in 2000 hangt volgens mij nauw samen met het vorige punt. Indien de Eurowaarde dalend is, worden alle in "Euroland" geproduceerde goederen goedkoper (in non-€ quotering) en bijgevolg aantrekkelijker voor export. Vandaar de verhoging.
Jaaa! Klopt, goed van jou!

__________________
Mijn Nacht kent geen Duisternis - J.C. KING hoog! - Per Ardua Ad Astra
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Films, TV & Radio Veronica Mars #2
Carn
435 07-12-2008 10:06
Verhalen & Gedichten Verlichting door de voeten van Anja
Moscow
0 03-01-2008 19:26
Algemene schoolzaken Kunstacademie Info (VRAAG MAAR RAAK)
aquafemme
67 13-02-2007 06:24
Verhalen & Gedichten Geef je mening over deze tekst
lestat080
31 29-03-2004 16:23
Verhalen & Gedichten verhaal over een 22 jarig meisje
Kira
41 13-11-2003 13:50
Psychologie ik doe alles fout!!
KissMyJackass
15 29-03-2003 09:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:21.