Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-05-2012, 19:21
Mademoiselletje
Avatar van Mademoiselletje
Mademoiselletje is offline
Supermooi!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-05-2012, 20:52
-Mara-
Avatar van -Mara-
-Mara- is offline
wauw, echt heel mooi gemaakt!

Ik had een vraagje: Hoe heb je (bij die laatste tekening) de zwarte 'fade' om de letters gemaakt?
gewoon heel donker met potlood kleuren, en dan aan de rand vervagen??
Met citaat reageren
Oud 03-06-2012, 01:19
lovelychaar
lovelychaar is offline
Citaat:
Dit zijn een paar tekeningen
je tekenening zijn heel leuk alleen paar minpuntjes die ik tref je moet je tekeningen leven proberen te geven want in de ogen lijkt het een beetje levenloos begrijp je en denk ook aan de achterlijn niet vergeten als je dat onder knie heb worden je tekeningen nog mooier veel succes verderx
Met citaat reageren
Oud 03-06-2012, 22:26
Omegatypez
Avatar van Omegatypez
Omegatypez is offline
Toffe tekeningen, maar teken je alleen over liefde/vrriendschap e.d?
Met citaat reageren
Oud 05-06-2012, 15:34
SymbolicArt
SymbolicArt is offline
@-Mara- Ik heb dat met een gum gedaan. Eerst heb ik over een deel gegumd waar het zwart was zodat hij al wat zwart werd. Daarna ben ik ermee langs de randen gegaan en kwam die fade. Of bedoel je wat anders ?

@lovelychaar Ik snap wat je bedoelt, zal proberen er op te letten de volgende keer

@Omegatypez Uhm ja eigenlijk is dat zo ongeveer het enige waar ik over teken Maar dat is meer omdat ik dat dat me het meeste aanspreekt. Ik kan wel ook bijv tekenen over ehh ja.. geen idee eigenlijk xD maar dan doe ik er waarschijnlijk minder mijn best op omdat dat me wat minder aanspreekt zeg maar
Met citaat reageren
Oud 14-06-2012, 19:11
Maritt
Avatar van Maritt
Maritt is offline
Wajoow! Vet goed. Tien keer beter dan die van mij. Durf ze er bijna niet meer op te zetten
__________________
"Leven is als een kop koffie, in welke kop de koffie ook zit, hij verandert niet." - onbekend
Met citaat reageren
Oud 14-06-2012, 21:54
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
Wajoow! Vet goed. Tien keer beter dan die van mij. Durf ze er bijna niet meer op te zetten
Gewoon doen! Anders durft straks niemand meer.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 16-06-2012, 14:47
Maritt
Avatar van Maritt
Maritt is offline
Citaat:
Gewoon doen! Anders durft straks niemand meer.
Haha, dat is waar
__________________
"Leven is als een kop koffie, in welke kop de koffie ook zit, hij verandert niet." - onbekend
Met citaat reageren
Oud 17-06-2012, 12:25
SymbolicArt
SymbolicArt is offline
@Mina123
Je moet jezelf ook niet vergelijken met anderen dat werkt niet lekker
Je kan beter hoger proberen te komen op je eigen niveau.
Als ik bijv op youtube kijk naar wat sommigen tekenen dan denk ik ook van "de mijne zijn echt niks vergeleken met dat"
Probeer gewoon te focussen op een eigen stijl ontwikkelen en op je eigen niveau hoger te komen
Met citaat reageren
Oud 17-06-2012, 16:05
Verwijderd
Je hebt een goed vormgevoel en ik vind dat je krachtige licht-donkercontrasten gebruikt.
Als je beter wilt worden denk ik dat het verstandig is om naast deze tekeningen, ook een fijn schetsboekje te kopen die je altijd bij je draagt waarin je je ideeën en de dingen die je om je heen ziet kunt noteren. En wat ik je vooral zou willen aanraden, teken veel naar waarneming! Daar groei je namelijk veel van, zowel wat betreft je handschrift als het benaderen van vormen en contrasten.
Verder vind ik in deze tekeningen dat je vrij letterlijk bent (Wat op zich ook logisch is gezien je leeftijd) en denk ik dat het misschien interessanter wordt als je probeert wat minder letterlijk te werken. Misschien bijvoorbeeld in de tekening met het meisje dat een andere wereld binnenstapt, daar hoef je niet letterlijk een deur te tekenen waar dat meisje naar binnen gaat maar zou je ook glimpen van die andere wereld kunnen tekenen. Of andere dingen die je doen denken aan het gevoel dat je beschrijft.
Ik ben benieuwd naar je ontwikkelingen, leuk om te zien dit!
Met citaat reageren
Oud 27-06-2012, 18:31
Maritt
Avatar van Maritt
Maritt is offline
Citaat:
@Mina123
Je moet jezelf ook niet vergelijken met anderen dat werkt niet lekker
Je kan beter hoger proberen te komen op je eigen niveau.
Als ik bijv op youtube kijk naar wat sommigen tekenen dan denk ik ook van "de mijne zijn echt niks vergeleken met dat"
Probeer gewoon te focussen op een eigen stijl ontwikkelen en op je eigen niveau hoger te komen
Je hebt gelijk. Gelukkig is het vakantie. Zeven weken, elke dag wat tekenen. Dat lijkt me genoeg om al betere dingen dan dit .Maar voor nu ben ik daar ruim tevreden mee. Ik teken namelijk nog niet zo heel lang, en tot nu toe alleen met vlagen
__________________
"Leven is als een kop koffie, in welke kop de koffie ook zit, hij verandert niet." - onbekend
Met citaat reageren
Oud 16-07-2012, 13:56
DaichiDechu
Avatar van DaichiDechu
DaichiDechu is offline
zoo mooi! ik wou dat ik zo kon tekenen o.o
Met citaat reageren
Oud 16-07-2012, 17:09
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Wat me wel opvalt is dat je tekeningen steeds meer betekenis krijgen, mooi!
Persoonlijk ben ik er alleen niet zo'n fan van om tekst in een werk erbij te zetten, ik vind dat het dan teveel 'verraad' zegmaar als je begrijpt wat ik bedoel, het is zegmaar zo van Bam! ineens is daar de uitleg en is het niet spannend meer en valt er voor mij niet veel meer te fantaseren.
Maar je tekeningen op zich zijn wel echt gaaf en het is ook gewoon stoer dat je bij het traditionele blijft zegmaar, alleen potlood gebruiken, meeste mensen van jou(en mijn) leeftijd neigen toch snel naar de photoshop.
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Oud 02-11-2012, 10:58
SymbolicArt
SymbolicArt is offline
Ondertussen weer wat nieuwe tekeningen gemaakt





Met citaat reageren
Oud 07-11-2012, 17:09
lris
lris is offline
Wouw echt heel mooi, ik vind het knap dat je er zoveel donkere stukken in 'durft' te doen!
heb je eigenlijk Deviantart??
Met citaat reageren
Oud 08-11-2012, 20:42
xVicky
xVicky is offline
Citaat:
nog een oude tekening:
(alleen potlood gebruikt)

[afbeelding]


tekening voor het school examen: If you open your eyes, there opens a world

[afbeelding]


en nog 1:
Let your heart follow the magic and magic will follow you
(ook alleen potlood gebruikt en 16 uur ongeveer aan bezig geweest)

[afbeelding]
omg, je tekent ook manga?
Met citaat reageren
Oud 14-11-2012, 08:23
SymbolicArt
SymbolicArt is offline
Citaat:
Wouw echt heel mooi, ik vind het knap dat je er zoveel donkere stukken in 'durft' te doen!
heb je eigenlijk Deviantart??
Deviantart ?
Met citaat reageren
Oud 14-11-2012, 08:23
SymbolicArt
SymbolicArt is offline
Citaat:
omg, je tekent ook manga?
Haha ja af en toe xD
Met citaat reageren
Oud 15-11-2012, 21:17
lris
lris is offline
Ja, kijk daar eens deviantart.com
internationale site voor iedereen die iets met kunst te maken wil hebben zegmaar
dus iedereen post z'n tekeningen, schilderijen foto's en verhalen. Er is zoveel te vinden daar dat super mooi is. Ook hele mooie referentiefoto's inspiratie etc.
Bovendien is het wereldwijd een kunstsite als er mensen zijn die talent zoeken kijken ze daar
gewoon even kijken als je t niks vind weet je dat ook weer ^^
en als je je verveelt: mijn naam op deviantart is irisvt
Met citaat reageren
Oud 16-11-2012, 02:44
Verwijderd
Citaat:
als er mensen zijn die talent zoeken kijken ze daar
Je kan veel zeggen over DeviantArt, maar hier zou ik niet op rekenen.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2012, 15:08
Vesta
Avatar van Vesta
Vesta is offline
Ik vind dat je heel mooi licht/donker contrast kan maken, en volgens mij steek je ook heel veel tijd in je tekeningen. Maar zijn sommige niet een beetje te druk? Bijvoorbeeld de tweede hierboven, dat water plasje en die klok zijn opzich heel mooi getekend, maar in de hele compositie zie ik dat eigenlijk niet meer.
__________________
Contrasting the snow, for the argony.
I'd rather know.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2012, 20:19
lris
lris is offline
Citaat:
Je kan veel zeggen over DeviantArt, maar hier zou ik niet op rekenen.
haha das waar maar er zijn wel enkele gevallen
Met citaat reageren
Oud 20-11-2012, 22:09
Verwijderd
Citaat:
haha das waar maar er zijn wel enkele gevallen
En zijn die enkele gevallen reden om iets tot een algemene regel te maken, vind je? Er zijn ook enkele gevallen waarin iemand 50 jaar dagelijks een pakje sigaren rookte en toch geen kanker kreeg.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2012, 22:20
Verwijderd
Citaat:
Ik vind dat je heel mooi licht/donker contrast kan maken, en volgens mij steek je ook heel veel tijd in je tekeningen. Maar zijn sommige niet een beetje te druk? Bijvoorbeeld de tweede hierboven, dat water plasje en die klok zijn opzich heel mooi getekend, maar in de hele compositie zie ik dat eigenlijk niet meer.
Ik ben in een goede bui dus ik ga uitleggen hoe dit komt.

Spoiler


TL;DR: doordat er teveel plaatsen zijn waarbij (bijna) zwart en (bijna) wit naast elkaar voorkomen weet je door alle contrasten niet meer waar je moet kijken.

Het heeft niet eens wat met realisme te maken, laat staan met de hoeveelheid objecten in een tekening. Gewoon met hoe je omgaat met licht en donker, dus hoe je vormen aangeeft.

Druk:



Niet druk:

Met citaat reageren
Oud 20-11-2012, 23:25
Verwijderd
Oh, en hoe je het beter maakt, afgezien van abstracte dingen als 'leer meer over compositie'. Dit is een goed begin: http://www.ctrlpaint.com/form-value-and-light/
Met citaat reageren
Oud 21-11-2012, 00:45
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Ik vind dat je heel mooi licht/donker contrast kan maken, en volgens mij steek je ook heel veel tijd in je tekeningen. Maar zijn sommige niet een beetje te druk? Bijvoorbeeld de tweede hierboven, dat water plasje en die klok zijn opzich heel mooi getekend, maar in de hele compositie zie ik dat eigenlijk niet meer.
Er zit namelijk helemaal geen diepte en compositie in de tekening. Vandaar dat het een beetje rommelig oogt. Verder heeft het ook met de techniek te maken. Als ik het zo zie, zijn het allemaal zwaar opgezette lijnen met vegen. Leuk effect wanneer je met houtskool of conté werkt, maar een overkill hieraan, en dat gebeurt al vrij snel, maakt de tekening erg vlekkerig. Die tijger op die ene tekening ziet er beter uit, vanwege die details en structuur die getekend is. Iets wat je bij die andere objecten wel mist.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
ARTistiek [tekening]Een paar van mijn tekeningetjes...
HDP'er
13 05-12-2003 17:53
Levensbeschouwing & Filosofie Wetenschappers bevestigen de Tekenen van God.
Iqra
94 30-07-2003 21:36
Eindexamens 2003 HAVO Tekenen examen = krankzinnig!!
D@mien
19 07-05-2003 20:30
ARTistiek een paar [tekeningen]
Evelientjuh
14 27-04-2003 11:51
ARTistiek 2 tekeningen
Inemine
34 12-03-2002 17:28
ARTistiek tekening gebaseerd op een trigun fic(past mistakes)
Bluesummers
5 09-03-2002 20:07


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:01.