Oud 14-08-2012, 13:59
graffitivraag
graffitivraag is offline
Hallo allemaal,
ik ben nu al een tijdje bezig met wat stencils maken. Het gaat al steeds beter, maar heb nog wel een paar vragen. Waar maken ze meestal de stencils op? Ik snij ze nu namelijk uit plastic tabbladen voor in multomappen, maar deze zijn redelijk klein (A4). Heeft iemand een beter idee? Papier lijkt me zo snel scheuren en ik gebruik ze liever meerdere keren.
Tot nu toe heb ik nog niet op straat gespoten, maar wil dit wel graag een keer doen. Woont er iemand in Haarlem of omgeving en heeft zin om een keer met me mee te gaan? Is er btw ergens een legale plek waar ik eerst een keer kan oefenen (in dezelfde omgeving)?
Kent er iemand meerdere meisjes die graffiti spuiten? En wordt je snel opgepakt? Zo ja, wat is de schade dan?
Groetjes,
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-08-2012, 15:52
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Ik maak ook wel eens stencils maar dan vooral om daarna op doek te spuiten.
Meestal maak ik ze van karton, als je een dik mes gebruikt werkt dat best goed en je weet dan ook zeker dat het niet doordrukt op de ondergrond.
En dat karton komt overal en nergens vandaan, kopen mn ouders een nieuwe verwarming of een kast of whatever dan bewaar ik dat karton en anders ga ik naar de supermarkt ofzo, daar liggen vaak dozen om je boodschappen in te doen en daar zitten ook wel eens grote tussen..
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Oud 14-08-2012, 20:17
graffitivraag
graffitivraag is offline
kan je daarmee dan ook erg precies werken?
Ik gebruik nu dus die dunne plastic tabbladen (80 cent voor 20 tabbladen bij de action, grijs, met alfabet) die snijden wel heel makkelijk. Ik gebruik zo'n anti-snijplaat met een super scherp klein mesje (wordt volgens mij oorspronkelijk gebruikt om foto's ofzo te snijden...) maar als ik deze stencils te vaak gebruik krullen de hele kleine stukjes soms een beetje om, wat dan weer slechte lijnen veroorzaakt.... en groter dan a4 formaat kan dus niet..
Wie o wie heeft een goed idee?
Met citaat reageren
Oud 15-08-2012, 09:18
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Citaat:
kan je daarmee dan ook erg precies werken?
Ik gebruik nu dus die dunne plastic tabbladen (80 cent voor 20 tabbladen bij de action, grijs, met alfabet) die snijden wel heel makkelijk. Ik gebruik zo'n anti-snijplaat met een super scherp klein mesje (wordt volgens mij oorspronkelijk gebruikt om foto's ofzo te snijden...) maar als ik deze stencils te vaak gebruik krullen de hele kleine stukjes soms een beetje om, wat dan weer slechte lijnen veroorzaakt.... en groter dan a4 formaat kan dus niet..
Wie o wie heeft een goed idee?
Precies werken lukt best als je echt een wat dikker mes gebruikt, en karton is er natuurlijk ook in allerlei diktes.
het voordeel daarvan vind ik dat als ik in de achtertuin sta om het op een doek te spuiten en het waait een beetje dat het tenminste niet omkrult ofzo wat tabbladen ws wel doen, dus wat je op je sjabloon hebt komt ook wat preciezer op het doek.
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
ARTistiek GRAFFITI profielwerkstuk
audrey1616
11 19-07-2012 22:14
ARTistiek GRAFFITI, kan iemand me helpen?
nouk-squad
88 06-11-2003 19:44
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Graffiti vraagjes!
nouk-squad
3 13-10-2003 19:42
ARTistiek Graffiti, wie, waar en hoe
spitmymindout
35 22-12-2002 21:10
ARTistiek Jouw mening over graffiti.
®Observer
18 27-10-2002 14:37
ARTistiek Vraagjes
Stoetel
23 21-03-2002 09:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:35.