Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-10-2012, 17:35
Rikje18
Avatar van Rikje18
Rikje18 is offline
Waar moet je goed op letten bij het tekenen van lichamen en gezichten?
Ik kan het al redelijk goed maar ze lijken nooit "echt" genoeg.
__________________
You don't wanna be who others want you to be. Be yourself, live your life the best you can. Everyone has their ups & downs.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-10-2012, 19:24
Gitte v
Avatar van Gitte v
Gitte v is offline
Hej Rikje,

Dit klinkt misschien heel stom, ( omdat je tekenleraar het altijd roept) maar het belangrijkste van echt goed tekenen is echt goed kijken. Je moet proberen niet te veel te denken. teken eerst een paar keer echte mensen of plaatjes na, en probeer het dan pas uit je hoofd. Telkens als je merkt dat je gaat nadenken over hoe iets er ook alweer uit zag, kijk je naar het origineel om te checken of het ook echt zo is. Kijk goed naar hoe het licht valt, dit is heel belangrijk. Wat vaak vergeten wordt in een gezicht zijn jukbeenderen, die maken net het verschil of een tekening echt lijkt of niet. Veel succes!
Met citaat reageren
Oud 17-10-2012, 16:31
Crocodi1e
Avatar van Crocodi1e
Crocodi1e is offline
Als je een persoon realistisch wilt tekenen, moet je sowieso zorgen dat alles in verhouding is. Bijvoorbeeld dat het hoofd niet te groot of te klein is, de armen en benen niet te kort of te lang en dat het middenstuk van het lichaam niet zo'n rechthoek is.
__________________
I saw every eye as I walked down the aisle. It looked like a thousand eyes were staring right at me saying, 'Who is this young punk?'
Met citaat reageren
Oud 17-10-2012, 18:38
Rikje18
Avatar van Rikje18
Rikje18 is offline
Bedankt voor de info!
__________________
You don't wanna be who others want you to be. Be yourself, live your life the best you can. Everyone has their ups & downs.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2012, 14:56
Verwijderd
Het is belangrijk dat je eerst de grote vormen tekent en dat inderdaad de verhoudingen kloppen, dat de personen echt al een houding hebben etc.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2012, 17:16
Superphris
Avatar van Superphris
Superphris is offline
Verhoudingen zijn zoals iedereen al zegt heel belangrijk. Daar maak ik ook wel eens fouten mee. Bekijk je tekening af en toe van een afstand zodat je kan zien of alles klopt.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2012, 01:03
kaaspepsel
Avatar van kaaspepsel
kaaspepsel is offline
Mijn KuBV docente zegt altijd: "let op de richtingen! Kijk welke richting de lichaamsdelen gaan!"

Blijkbaar zegt ze het nog steeds niet genoeg want ik kan dat richtingen gebeure voor geen meter
Met citaat reageren
Oud 23-10-2012, 18:48
lris
lris is offline
Ik ben wat dit betreft totaal het verkeerde voorbeeld, ik kies een plek uit op mijn blaadje en teken daar het oog, dan op een ooglengte afstand teken ik het volgende oog, dan de neus en de lippen, de kaaklijn en dan komen de oren en het haar en als laatste de nek

Zoals mijn leraar het noemt, brei ik hoewel je eigenlijk alles zou moeten schetsen en dan gelijkmatig uit moet werken, maar het is maar net wat je zelf fijn vind!

Handige tips vind ik altijd dat de oren ter hoogte van de ooghoeken beginnen, er een oog tussen de ogen past en de neusvleugels onder de binnenste ooghoeken zitten.
De mondhoeken zitten over het algemeen onder het midden van het oog of tot het eerste randje van de pupil of iris.

veder zou ik zeggen youtube, zoeken op tutorials photo-realistic
suc6
Met citaat reageren
Oud 01-11-2012, 20:07
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Mijn KuBV docente zegt altijd: "let op de richtingen! Kijk welke richting de lichaamsdelen gaan!"

Blijkbaar zegt ze het nog steeds niet genoeg want ik kan dat richtingen gebeure voor geen meter
Mijn tekenjuf zei dat ook altijd en gaf de geniale tip om, als je met modellen werkt, even je potlood in de richting van een been of een arm of een romp te houden. Dan weet je dat het lichaamsdeel ook die kant op moet staan op je tekening. Dat werkt denk ik ook met foto's maar dat heb ik nooit geprobeerd.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2012, 20:34
speelgoedgitaar
speelgoedgitaar is offline
Kijk ook naar het licht donker constrast. Dus waar de schaduwen zitten enzo.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Zelfmoord en pijn...
Jaymes
12 20-08-2013 00:28
Liefde & Relatie Advies zou handig zijn: Meisje uit mijn klas mee uitvragen
GroeneDag
16 07-02-2010 18:53


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:57.