Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-10-2003, 13:01
Snat$bat$
Avatar van Snat$bat$
Snat$bat$ is offline
De hoeveelheid van THC in cannabis neemt soms zorgwekkende vormen aan, zo zegt het Europees Drugsobservatorium (EMCDDA) in zijn jaarverslag. Normaal gesproken bevat een jointje 5 tot 10% Tetra-Hydro-Cannabinol (THC), het middel waar je stoned van wordt. Onderzoek heeft echter aangetoond dat cannabis soms tot 30% THC bevat.

Volgens het EMCDDA leidt de hoge THC-concentratie tot ernstige zorgen voor de volksgezondheid. Ook het gelijktijdig gebruik van cannabis en alcohol bij jongeren kan gevaren opleveren voor de gezondheid.

De EMCDDA-onderzoekers constateerden verder dat in Frankrijk, ondanks het zeer sterke anti-drugsbeleid, een stijging valt te constateren van het gebruik van cannabis. Van de 15- en 16-jarige Franse jongeren zegt 35% procent al eens een joint te hebben gerookt. Van de 13-jarige zegt 13,8% al eens te hebben geblowd. Dit percentage stijgt tot 55,7% bij 18-jarigen.

In de noordelijke EU-lidstaten neemt het zware drinken onder jongeren fors toe. Daartoe worden jongeren gerekend die vijf of meer glazen alcohol consumeren per maand. Zo is 89% van alle Deense jongeren van 15 en 16 jaar al eens dronken gweest.


White Widow-wiet bedekt met THC-kristallen

whahahah, beters hoe stonder we worden maar aj ze hebben wel gelijk er zitten w el harddrugs weed soorten in sommige shops
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-10-2003, 13:08
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
ik kan maar 1 ding zeggen



het gaat de goede kant op....


nee, ik vind het niet verantwoord dat mensen van 13 jaar blowen.... 15 jaar eigenlijk ook niet.....16 wordt al wat beter...

en drinken...tsjah....als je het gewoon een beetje in de gaten houdt, dan maakt het naar mijn idee niet echt uit dat je op je 14e een keer dronken bent geweest
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 13:24
Snat$bat$
Avatar van Snat$bat$
Snat$bat$ is offline
ah ja als of wij allemaal met ons 13 e lieve kindjes waren die nix van alcohol of softdrugs deden
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 13:40
needlefreak
Avatar van needlefreak
needlefreak is offline
lekker wietje op die foto.
en de kwekers goed bezig
__________________
Watch me as I'm going down... I'm falling and I'm falling...
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 13:42
Footprint
Avatar van Footprint
Footprint is offline
hehe dat plaatje
Yumm
__________________
vBulletin bericht: Je kunt jezelf natuurlijk niet toevoegen aan je lijst...
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 13:56
Snat$bat$
Avatar van Snat$bat$
Snat$bat$ is offline
ja ik krijg al honger
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 14:11
Verwijderd
Citaat:
Snat$bat$ schreef op 22-10-2003 @ 14:24:
ah ja als of wij allemaal met ons 13 e lieve kindjes waren die nix van alcohol of softdrugs deden
eh ja... eigenlijk wel...
ja... echt!
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 14:46
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
Mutant schreef op 22-10-2003 @ 15:11:
eh ja... eigenlijk wel...
ja... echt!

idem


en @ mutant, jij gebruikt dus echt te veel ''s
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 14:52
Verwijderd
Citaat:
Snat$bat$ schreef op 22-10-2003 @ 14:24:
ah ja als of wij allemaal met ons 13 e lieve kindjes waren die nix van alcohol of softdrugs deden
Idd, hehe toen was ik zelfs nog ruiger
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 14:55
Verwijderd
Citaat:
birthmark schreef op 22-10-2003 @ 15:46:
idem


en @ mutant, jij gebruikt dus echt te veel ''s
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 15:08
Vlooienband
Avatar van Vlooienband
Vlooienband is offline
Citaat:
Snat$bat$ schreef op 22-10-2003 @ 14:24:
ah ja als of wij allemaal met ons 13 e lieve kindjes waren die nix van alcohol of softdrugs deden
ik wel, ja

misschien is het wel handig, nu alles nogal duur is, dat je dan minder wiet nodig hebt om apestoned te worden.
__________________
Cry 'Havoc' and let slip the dogs of War.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 15:10
Verwijderd
of de prijzen gaan juist omhoog omdat de wiet steeds sterker wordt...
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 15:16
Vlooienband
Avatar van Vlooienband
Vlooienband is offline
dan blijft het in balans, mag ik hopen. Nee, laten ze de wietprijzen maar lekker stabiel houden.
__________________
Cry 'Havoc' and let slip the dogs of War.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 15:47
Verwijderd
Volgens mij is de wiet tegenwoordig gewoon zo sterk doordat kwekers alle sterke planten emt elkaar kruizen en er veel onderzoek gedaan word om zo sterk mogelijke oogst te krijge. Aan de ene kant natuurlijk mooi .
Aan de andere kant, als pikkies van 12 idd gaan zitten choken kan het fout gaan. Mja die horen het dan ook niet te hebben ( ok ok, ik ben dan ook 16 ( bijna 17 ). Maar ik vind sowieso dat teveel jongeren tegenwoordig blowen en ik zeg zelf ook, dat ik vind dat 15- cker te jong is. Zelf deed ik het toen ook al, en eigenlijk vind ik nu wel dat dat te jong was. Maar dat jongeren gebruiken is een heel ander probleem, daar moeten de coffeeshops op gepakt worden ( behalve mijn vaste shoppie natuurlijk ). Maar naar de wkekers toe, keep up the good work, just a few more years and were on the 100% .
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 16:29
Verwijderd
Citaat:
Robo schreef op 22-10-2003 @ 16:47:
Aan de andere kant, als pikkies van 12 idd gaan zitten choken kan het fout gaan. Mja die horen het dan ook niet te hebben ( ok ok, ik ben dan ook 16 ( bijna 17 ). Maar ik vind sowieso dat teveel jongeren tegenwoordig blowen en ik zeg zelf ook, dat ik vind dat 15- cker te jong is. Zelf deed ik het toen ook al, en eigenlijk vind ik nu wel dat dat te jong was. Maar dat jongeren gebruiken is een heel ander probleem, daar moeten de coffeeshops op gepakt worden ( behalve mijn vaste shoppie natuurlijk ). Maar naar de wkekers toe, keep up the good work, just a few more years and were on the 100% .
hypocrietheid op zijn top
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 17:16
Verwijderd
hmm ik bedenk me opeens dat ik ook net 14 was toen ik voor ut eerst blowde en toen maandelijks dronken was en eind 14e al wekelijks dronken....
slechte zaak
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 17:26
O.B.
O.B. is offline
Robo dus, vandaag ben je 15,is het slecht om te blowen. Ben je morgen 16 ben je er ineens wel klaar voor???Ik heb het eerst geblowd toen ik net 13 was...daarna lang niet. EN op mijn 14 echt meer gedaan. En ik zie mezelf er niet onklaar voor.

ontopic: Beter toch hoe sterker hoe beter. Alleen ben ik bang dat er bepaalde soorten wiet verboden worden, of dat kweekers worden gedwongen "lichtere" wiet te maken....da's minder
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 23:15
concito
Avatar van concito
concito is offline
Ik denk dat 13/14 wel de leeftijd is waneer je gaat uitproberen (had ik wel) en zie hoe het nu met mij is! Niet doen dus!
Hehehe, maar serieus, denk dat als je rond die tijd uitprobeert enzo het niet echt erg is, wel als je op je 14 al elke week stronken bent.
Gewoon rustig beginnen :b

En opzich wel chill dat de wiet sterker wordt!
Meer effect!
En wordt alleen maar goedkoper in verhouding

Alleen ben bang dat kneuzen als Balkenende het dan willen gaan verbieden (hij had het er al over, dat het een hardrug werd, laat hij het eerst zelf maar eens proberen)
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-10-2003, 13:58
Verwijderd
Citaat:
Robo schreef op 22-10-2003 @ 16:47:
Aan de andere kant, als pikkies van 12 idd gaan zitten choken kan het fout gaan.
Je moet jonge scholiertjes niet onderschatten. Als je 12 bent, weet je misschien nog wel beter wanneer het fout is dan als je 16 bent. Jij bent ook jong begonnen met hasj roken, toen was dosering toch ook geen probleem?
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 16:15
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
snees schreef op 23-10-2003 @ 14:58:
Je moet jonge scholiertjes niet onderschatten. Als je 12 bent, weet je misschien nog wel beter wanneer het fout is dan als je 16 bent. Jij bent ook jong begonnen met hasj roken, toen was dosering toch ook geen probleem?
nou ik heb mn broertje (13 jaar) wel es vaker ergens in een hoekje zien zitten en dan ging het niet goed met hem
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 16:18
Bird-one
Avatar van Bird-one
Bird-one is offline
ach. dat gedoe over leeftijd zal nooit ophouden. ik ben zelf begonnen met blowen op m'n 12e. stom, waarschijnlijk. maar daar merkt iedere persoon dan zelf wel de nadelen van.

hoger percentage . maar wel vervelend dat ze het willen gaan verbieden..
__________________
who rubs our noses in the night?
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 16:34
Verwijderd
Citaat:
DeVeroorzaker schreef op 23-10-2003 @ 17:15:
nou ik heb mn broertje (13 jaar) wel es vaker ergens in een hoekje zien zitten en dan ging het niet goed met hem
Ehm, er zijn uitzonderingen
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 17:23
Zero-Zero
Avatar van Zero-Zero
Zero-Zero is offline
mjah kvind het beter dat er meer thc in zit

en ik blowde vanaf me 13e. misschien te vroeg, misschien ook niet..
wie zal het zeggen?
eigenlijk boeit het me ook niet..
__________________
up the downstair
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 21:23
Nanaki
Avatar van Nanaki
Nanaki is offline
Citaat:
Snat$bat$ schreef op 22-10-2003 @ 14:01:
In de noordelijke EU-lidstaten neemt het zware drinken onder jongeren fors toe. Daartoe worden jongeren gerekend die vijf of meer glazen alcohol consumeren per maand.
zwaar drinken? haha?
__________________
I am the pill they use to fill your suicide machine
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 21:44
dreadmanneke
Avatar van dreadmanneke
dreadmanneke is offline
Citaat:
Nanaki schreef op 23-10-2003 @ 22:23:
zwaar drinken? haha?
__________________
As the pattern gets more intricate and subtle, being swept along is no longer enough.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-10-2003, 21:58
Verwijderd
5 + glazen per maand zwaar drinken?


Hmm, dan drink ik klaarblijkelijk al dermate zwaar dat ik dit opvat als een flauwe grap.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2003, 22:11
"Beltaine"
"Beltaine" is offline
hm, dit is echt weer zoiets ondoordachts idioots.. als jongere mensen de hoeveelheid thc niet aankunnen doen ze toch gewoon minder wiet in een joint.
en anders niet, boeiend
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 01:05
Zappa
Zappa is offline
Meer THC percentage is beter want dan hoef je minder ervan te roken, krijg je dus minder rook binnen met hetzelfde effect...

WAT NOU ZORGWEKKEND
Met citaat reageren
Oud 26-10-2003, 17:25
Needle_damage
Avatar van Needle_damage
Needle_damage is offline
Citaat:
Zappa schreef op 26-10-2003 @ 02:05:
Meer THC percentage is beter want dan hoef je minder ervan te roken, krijg je dus minder rook binnen met hetzelfde effect...

WAT NOU ZORGWEKKEND
Mee eens..

(Ik blow als sinds mijn 12 vanaf mijn 14 vast.. flink vast)

Maar ik baal wel een beetje van de hoge percentage's want ik blow niet om super-stoned te worden maar om ruimer te denken
__________________
Ik-is-minister-van-Economische-zaken\\KIP
Met citaat reageren
Oud 01-11-2003, 13:05
XxxSum41xxX
Avatar van XxxSum41xxX
XxxSum41xxX is offline
Citaat:
birthmark schreef op 22-10-2003 @ 14:08:
ik kan maar 1 ding zeggen



het gaat de goede kant op....


nee, ik vind het niet verantwoord dat mensen van 13 jaar blowen.... 15 jaar eigenlijk ook niet.....16 wordt al wat beter...

en drinken...tsjah....als je het gewoon een beetje in de gaten houdt, dan maakt het naar mijn idee niet echt uit dat je op je 14e een keer dronken bent geweest
Kijk en daar ben ik het dus weer niet mee eens, je kan best op je 13e afentoe een jointje smoken met je maten als je maar goed weet wat je doet. Kijk als jij iedere dag veel alcohol drinkt raak je verslaafd en doe je dat met wiet dan zou je er ook geestelijk verslaafd aan kunnen raken maar afentoe een jointje roken is het zelfde als een keertje lekker drinken...

(niet qua gevoel dan :P)

Smoke, maar smoke met mate (n)
__________________
...:::And he saw, that it was good!:::...

Laatst gewijzigd op 01-11-2003 om 13:07.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2003, 13:14
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
XxxSum41xxX schreef op 01-11-2003 @ 14:05:
Kijk en daar ben ik het dus weer niet mee eens, je kan best op je 13e afentoe een jointje smoken met je maten als je maar goed weet wat je doet. Kijk als jij iedere dag veel alcohol drinkt raak je verslaafd en doe je dat met wiet dan zou je er ook geestelijk verslaafd aan kunnen raken maar afentoe een jointje roken is het zelfde als een keertje lekker drinken...

(niet qua gevoel dan )

Smoke, maar smoke met mate
je zou dan op je 13e ook af en toe heroine kunnen gebruiken, als je het maar in de gaten houdt
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:03.