Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-12-2006, 20:06
DvoorA
Avatar van DvoorA
DvoorA is offline
Hoi iedereen!

sorry dat ik voor de 2e keer deze week alweer een topic aanmaak, maar dit keer heb ik geen advies nodig.
Ik vraag me wel heel erg iets af: hoe kijken de mannen hier tegen vrouwen aan die initiatief nemen. Dan bedoel ik niet in bed. Ik bedoel: vinden mannen een vrouw nog steeds aantrekkelijk als een vrouw ook al vroeg in de relatie bereid is veel moeite te doen voor een man, zoals door bijvoorbeeld kaartjes te sturen, kadootjes te kopen, leuke uitstapjes te plannen enzovoorts. Is het nog steeds zo dat een vrouw het meest aantrekkelijk is als ze door een man veroverd moet worden en hij veel moeite voor haar moet doen, of waarderen jullie het ook als een meisje moeite doet voor jullie?

Ik ben echt heel nieuwsgierig naar jullie antwoorden!
__________________
There is nothing real outside our perception of reality, is there?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-12-2006, 20:32
Orpheo
Avatar van Orpheo
Orpheo is offline
aan dit adres word dat zeker gewaardeerd! ik baal ervan als alles van mijn kant uit moet komen. geld is echt geen punt hier. ik betaal heus wel t bioskaartje of je biertje als je even geen centen hebt. maar bv even een Ecard sturen, emailtje,lief smsje. top!of even zelf bellen ofzo.

het gaat om de kleine dingetjes. die doen 't m voor mij . .
__________________
Gitaarbouwer. Schrijver. Vinoloog
http://www.seymourduncan.com/blog/author/orpheo
Met citaat reageren
Oud 24-12-2006, 20:41
pvt. stengo
Avatar van pvt. stengo
pvt. stengo is offline
Ik stel dat ook op prijs, het moet niet altijd van de man komen.
Niet dat ik gierig ben hoor want ik wil ook wel gerust moeite doen.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2006, 20:57
Luna
Avatar van Luna
Luna is offline
het gaat hier toch alleen over het begin van de relatie?
logisch dat je naarmate de relatie vordert evenveel initiatief wilt zien van je meisje.
__________________
liep een man in de woestijn en vond een kameel, de kameel vond van niet.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2006, 21:01
pvt. stengo
Avatar van pvt. stengo
pvt. stengo is offline
Mja maar de vrouw mag in het beging toch ook meer initiatief nemen dan de man, daar is toch niks mis mee.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2006, 21:05
Luna
Avatar van Luna
Luna is offline
dat is dus de vraag.

persoonlijk ben ik daarin nogal ouderwets en laat hem naar mij toekomen. maar ik ben geen man dus.
__________________
liep een man in de woestijn en vond een kameel, de kameel vond van niet.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2006, 22:17
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
Citaat:
Luna schreef op 24-12-2006 @ 22:05 :
dat is dus de vraag.

persoonlijk ben ik daarin nogal ouderwets en laat hem naar mij toekomen. maar ik ben geen man dus.
ppffff,

en daar geven jullie de mannen dus het gevoel door dat het allemaal niet zonodig hoeft.

gewoon 50/50 dus, imho
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 24-12-2006, 22:25
DvoorA
Avatar van DvoorA
DvoorA is offline
Citaat:
Luna schreef op 24-12-2006 @ 21:57 :
het gaat hier toch alleen over het begin van de relatie?
logisch dat je naarmate de relatie vordert evenveel initiatief wilt zien van je meisje.
uiteraard als antwoord op beide zinnen
het gaat erom: is het achterhaald om te denken als meisje dat je de mannen op jou af moet laten komen omdat ze anders denken dat je te makkelijk te krijgen bent/ze er geen moeite voor hoeven te doen?
Natuurlijk hou je een relatie niet lang vol zonder af en toe als meisje initiatief te nemen..het gaat om het begin.
__________________
There is nothing real outside our perception of reality, is there?
Met citaat reageren
Oud 25-12-2006, 00:37
Verwijderd
Als je beide ingesteld bent om af te wachten, tja dan schiet het niet op. In mijn geval zou ik eens wat moeten proberen, hoewel ik merk dat zij het zelf wel van plan is gheghe
Met citaat reageren
Oud 25-12-2006, 01:01
Al Murphy
Avatar van Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
DNMB schreef op 24-12-2006 @ 23:25 :
is het achterhaald om te denken als meisje dat je de mannen op jou af moet laten komen omdat ze anders denken dat je te makkelijk te krijgen bent/ze er geen moeite voor hoeven te doen?
Makkelijk te krijgen??? Ik denk nooit in die termen. Wanneer je als meisje attent bent komt dat bij mij niet aan alsof je makkelijk te krijgen bent, of als een prooi die geschoten is, maar zie ik eerder als een teken van "ja, je hebt de juiste gekozen", dat het wederzijds is, enzovoort. Kadootjes kopen hoeft voor mij niet zonodig. Maar ook een man krijgt graag aandacht, liefde en kleine attenties.

Andersom, meisjes die met zo'n dingen terughoudend zijn, en alles maar op zich af laten komen, komen in mijn ogen ongeïnteresseerd over. Alsof ze geen moeite willen doen, alsof het allemaal niet zo nodig hoeft. Hoogst onaantrekkelijk.

Ik heb dus graag dat iemand moeite voor me doet, maar ik verwacht natuurlijk ook geen uitsloverij.
__________________
Let's fantasize a revolution
Met citaat reageren
Oud 25-12-2006, 09:33
Verwijderd
Cadeau's kopen en platbombarderen met kaartjes hoeft dan weer idd niet zo nodig, maar een beetje initiatief nemen in bijv afspreken is prima. Leuk zelfs.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2006, 11:12
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
mannen zijn meestal ook wel onzeker, dus wat bevestiging is wel fijn,, jah.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 25-12-2006, 11:51
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
in het begin is het juist leuk als de jongen dingetjes betaalt enzo, maar later maakt het niet zoveel uit.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 25-12-2006, 11:54
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Als het maar niet té is. Komt wanhopig over en ik hou er wel van wanneer vrouwen mij moeite laten doen.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2006, 12:03
Verwijderd
Ik word er super onzeker van... dan heb ik het idee dat het alleen van mij af komt en hij mij helemaal niet leuk vindt. Dat zou dus ook de enige reden zijn voor mij om geen initiatief te nemen.. maar aangezien dat regelmatig averechts werkt.. vind ik het een beter idee om zelf ook een mailtje te sturen, smsje.. aangeven dat ik hem graag wil zien etc. Tot het punt dat er niets meer van hem af komt, want het moet gewoon twee kanten op werken.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2006, 16:00
Verwijderd
Citaat:
DNMB schreef op 24-12-2006 @ 21:06 :
Is het nog steeds zo dat een vrouw het meest aantrekkelijk is als ze door een man veroverd moet worden en hij veel moeite voor haar moet doen, of waarderen jullie het ook als een meisje moeite doet voor jullie?
Nee, en dat is ook nooit zo geweest. Een vrouw is het meest aantrekkelijk als ze er goed uit ziet, dat is het enige criterium (maar niet het enige criterium om een relatie te beginnen).
Met citaat reageren
Oud 25-12-2006, 17:15
Verwijderd
Duh, alle aandacht is welkom
Met citaat reageren
Oud 25-12-2006, 17:31
Mephisto
Avatar van Mephisto
Mephisto is offline
Ja, dat is echt een pré
__________________
Nothing says "I love you" like fisting.
Een gat is een gat en mijn lul heeft geen ogen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-12-2006, 17:56
Boebsie
Boebsie is offline
Ik vind dat een vrouw ook best attent mag zijn. Gaan we bijvoorbeeld uit, vind ik het onzin dat je als man altijd maar moet betalen. Ik ga er niet heel krenterig opletten, maar ik vind best dat het spontaan van beide kanten mag komen, ook in het prille begin. Ik zie niet in waarom een man dat perse hoort te doen
En dat geldt eigenlijk voor alles.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2006, 18:07
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 25-12-2006 @ 12:51 :
in het begin is het juist leuk als de jongen dingetjes betaalt enzo, maar later maakt het niet zoveel uit.
hihihihi... leuk he gratis en voor niks dingetjes doen . Maar leg eens haarfijn uit waarom een man perse in het begin dient te tracteren?
Met citaat reageren
Oud 25-12-2006, 18:48
fotj_undercover
Avatar van fotj_undercover
fotj_undercover is offline
Citaat:
Boebsie schreef op 25-12-2006 @ 19:07 :
hihihihi... leuk he gratis en voor niks dingetjes doen . Maar leg eens haarfijn uit waarom een man perse in het begin dient te tracteren?
dat moet niet persee maar dat is natuurlijk heel mooi meegenomen!!!
en dat is natuurlijk toch ooo-zo-lief-ven-hem!!!!
dusja...
__________________
Always shoot for the moon. Even if you fail, you'll fall between the stars.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2006, 19:00
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
fotj_undercover schreef op 25-12-2006 @ 19:48 :
dat moet niet persee maar dat is natuurlijk heel mooi meegenomen!!!
en dat is natuurlijk toch ooo-zo-lief-ven-hem!!!!
dusja...
Het is natuurlijk ook ooo-zo-lief-van-haar om te tracteren, dus ja...
hoezo staat een vrouw boven een man op dit gebied?
Het zal ongetwijfeld te maken hebben met het seskuele aspect dat vrouwen de "receivers" zijn en mannen de "givers".
Maar goed aan de andere kant; een winkel zonder klanten stelt ook niet veel voor...ik vat dit kastensysteem niet echt.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2006, 19:19
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
Boebsie schreef op 25-12-2006 @ 20:00 :
Het is natuurlijk ook ooo-zo-lief-van-haar om te tracteren, dus ja...
hoezo staat een vrouw boven een man op dit gebied?
Het zal ongetwijfeld te maken hebben met het seskuele aspect dat vrouwen de "receivers" zijn en mannen de "givers".
Maar goed aan de andere kant; een winkel zonder klanten stelt ook niet veel voor...ik vat dit kastensysteem niet echt.

Dat is gewoon iets wat de feministische revolutie heeft overleefd omdat het natuurlijk voor de vrouwen wel lekker is en mannen zijn toch te lui om er iets aan te doen.
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 25-12-2006, 20:50
freud
Avatar van freud
freud is offline
Hij is niet zo'n man van veel woorden, dus meestal ben ik het die de smsjes, mailtjes, briefjes, kleine kadootjes,...verstuurt. Ik vond dat eerst niet zo leuk, maar ik heb er me bij neergelegd. De keren dat ie 't wél doet ben ik zo blij als een kind.


Gelukkig is ie wel een man van daden; hij toont het met andere dingen dat ie van me houdt. Maar dit terzijde.

Feit is dat ik dus meestal communicatiegewijs () initiatief neemt, geldgewijs is het fifty-fifty: wie voorstelt wat te gaan doen, betaalt. Dus als hij me uit eten vraagt, betaalt hij. Vraag ik 'm mee naar de bios, betaal ik. Ik zou me schuldig voelen mocht hij alles voor me betalen, en vice versa. Zo is het net goed.
__________________
Als als als. Als mijn oma wieltjes had, was ze het mooiste trammetje van heel de kust.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2006, 23:08
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Boebsie schreef op 25-12-2006 @ 19:07 :
hihihihi... leuk he gratis en voor niks dingetjes doen . Maar leg eens haarfijn uit waarom een man perse in het begin dient te tracteren?
omdat hij een man is.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-12-2006, 02:54
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Prima, als het maar niet teveel is... dan neigt het naar stalken en dat is een afknapper
Heb het dan vooral over kaartjes sturen/bellen/smsen etc.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2006, 10:50
Freshh~
Avatar van Freshh~
Freshh~ is offline
Het initiatief nemen vind ik juist leuk, vooral om leuke dingen te doen of hem soms te verrassen met iets leuks. Gewoon om te laten blijken dat ik moeite voor hem doe en dat ik hem juist leuk vind. Maar ik vind het ook leuk als hij mij verwend met iets leuks, anders word ik weer onzeker
Misschien komt het door het feit dat het beeld van vroeger altijd was dat de jongen moeite moest doen voor de vrouw en voor dingen betaalde, ik vind het dàn juist leuk om andersom te doen.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2006, 10:54
Verwijderd
Citaat:
Tiño schreef op 24-12-2006 @ 23:17 :
gewoon 50/50 dus, imho
Met citaat reageren
Oud 26-12-2006, 12:05
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Het zal wel per persoon verschillen, de een vind dit aantrekkelijk, de ander dat, weer een ander zus en weer een ander zo.

Persoonlijk houd ik er wel van als een vrouw ook initiatief neemt. Je hoeft van mij echt niet alle initiatief te nemen, maar op zijn tijd vind ik het niet verkeerd. Een man is ook een mens en houdt er dus over het algemeen ook wel van om aandacht te krijgen. Maar hoe de verhoudingen precies moeten liggen? tja dat zal dus wel verschillen per persoon.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2006, 18:29
Verwijderd
Initiatief van haar kant is leuk, absoluut.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2006, 18:59
fotj_undercover
Avatar van fotj_undercover
fotj_undercover is offline
Maar niet ieder jongen is zo...
Als het meisje het initiatief nu neemt en ze heeft juist een vriendje diet dat maar geslijm vindt?
__________________
Always shoot for the moon. Even if you fail, you'll fall between the stars.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2006, 20:19
Luna
Avatar van Luna
Luna is offline
Citaat:
Tiño schreef op 24-12-2006 @ 23:17 :
ppffff,

en daar geven jullie de mannen dus het gevoel door dat het allemaal niet zonodig hoeft.

gewoon 50/50 dus, imho
nee mannen zijn gemakzuchtig geworden tegenwoordig.
wij willen veroverd worden.
__________________
liep een man in de woestijn en vond een kameel, de kameel vond van niet.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2006, 21:48
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
Luna schreef op 26-12-2006 @ 21:19 :
nee mannen zijn gemakzuchtig geworden tegenwoordig.
wij willen veroverd worden.
Sommige mannen vinden het kennelijk ook niet erg om veroverd te worden...
Men kan wel met allemaal theorien komen van "jager" en "prooi", maar we leven allang niet meer in het stenentijdperk.

Citaat:
Poepkind schreef op 26-12-2006 @ 00:08 :
omdat hij een man is.
Ja dus.... Heb je uberhaupt de meningen van de mannen hier gelezen, of vind je die niet belangrijk..?
Met citaat reageren
Oud 26-12-2006, 22:56
Verwijderd
Citaat:
Luna schreef op 26-12-2006 @ 21:19 :
nee mannen zijn gemakzuchtig geworden tegenwoordig.
wij willen veroverd worden.
Oh pardon, excuse my French dat ik het fijn vind dat mijn vriendin niet een dooie knol is die op elk mogelijke manier gemotiveerd moet worden. Gemakzuchtige vrouwen zal je bedoelen, die nu ze geemancipeerd zijn het liefst terug vallen op de oude rollen als het hen zo makkelijk uit komt.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2006, 22:57
DvoorA
Avatar van DvoorA
DvoorA is offline
Citaat:
Boebsie schreef op 25-12-2006 @ 18:56 :
Ik vind dat een vrouw ook best attent mag zijn. Gaan we bijvoorbeeld uit, vind ik het onzin dat je als man altijd maar moet betalen. Ik ga er niet heel krenterig opletten, maar ik vind best dat het spontaan van beide kanten mag komen, ook in het prille begin. Ik zie niet in waarom een man dat perse hoort te doen
En dat geldt eigenlijk voor alles.
nou, ik snap het eigenlijk ook niet, maar ik zal het uitleggen:

de theorie is, dat een man het prettig vind om in het begin voor een meisje te betalen. Zo laat hij zien dat hij voor haar kan zorgen, dat hij zelfstandig genoeg is daarvoor etc. Als zij het dankbaar ontvangt laat ze daarmee haar waardering daarvoor zien. Ze is helemaal niet verplicht om hem iets meer dan waardering te geven, een "dankjewel" met gemeende glimlach is genoeg. Maar nu denken veel vrouwen dat ze, als ze accepteren dat een man betaalt, iets (sexueels) ervoor terug moeten geven, terwijl een man dat helemaal niet per se verwacht. Hij denkt niet: ik betaal de bios, nu ben jij verplicht sex met mij te hebben.
Meestal komt het ook wel attent en leuk over als de man betaalt.
Ik waardeer dat zelf heel erg. Maar later in de relatie wil ik graag ook af en toe betalen omdat dat mij een goed gevoel geeft omdat ik dan laat zien dat ik ook wat terug wil doen voor hem, en dat ik geen "golddigger" ben en dat de liefde van beide kanten komt. Niet altijd ontvangen maar ook geven.

Jaja, ben al een tijdje verdiept in "Mannen komen van Mars, vrouwen van Venus" en ik wilde kijken hoe mannen hier tegenover stonden
Ik wil zoooo graag mannen snappen
__________________
There is nothing real outside our perception of reality, is there?
Met citaat reageren
Oud 27-12-2006, 00:17
Luna
Avatar van Luna
Luna is offline
Citaat:
Lafjuh schreef op 26-12-2006 @ 23:56 :
Oh pardon, excuse my French dat ik het fijn vind dat mijn vriendin niet een dooie knol is die op elk mogelijke manier gemotiveerd moet worden. Gemakzuchtige vrouwen zal je bedoelen, die nu ze geemancipeerd zijn het liefst terug vallen op de oude rollen als het hen zo makkelijk uit komt.
haha ik ben een dooie knol.
whatever, ik heb al eerder gezegd, dt gaat alleen over het allereerste begin.
ik toon bestwel veel initiatief in een relatie. mij kun je in de verste verte niet saai noemen dus neem mij aub niet te serieus, laat je niet gek maken.
__________________
liep een man in de woestijn en vond een kameel, de kameel vond van niet.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-12-2006, 00:39
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
DNMB schreef op 26-12-2006 @ 23:57 :
nou, ik snap het eigenlijk ook niet, maar ik zal het uitleggen:

de theorie is, dat een man het prettig vind om in het begin voor een meisje te betalen. Zo laat hij zien dat hij voor haar kan zorgen, dat hij zelfstandig genoeg is daarvoor etc. Als zij het dankbaar ontvangt laat ze daarmee haar waardering daarvoor zien. Ze is helemaal niet verplicht om hem iets meer dan waardering te geven, een "dankjewel" met gemeende glimlach is genoeg. Maar nu denken veel vrouwen dat ze, als ze accepteren dat een man betaalt, iets (sexueels) ervoor terug moeten geven, terwijl een man dat helemaal niet per se verwacht. Hij denkt niet: ik betaal de bios, nu ben jij verplicht sex met mij te hebben.
Meestal komt het ook wel attent en leuk over als de man betaalt.
Ik waardeer dat zelf heel erg. Maar later in de relatie wil ik graag ook af en toe betalen omdat dat mij een goed gevoel geeft omdat ik dan laat zien dat ik ook wat terug wil doen voor hem, en dat ik geen "golddigger" ben en dat de liefde van beide kanten komt. Niet altijd ontvangen maar ook geven.

Jaja, ben al een tijdje verdiept in "Mannen komen van Mars, vrouwen van Venus" en ik wilde kijken hoe mannen hier tegenover stonden
Ik wil zoooo graag mannen snappen
Gelukkig ben jij het type vrouw dat graag luistert naar de mening van mannen, respect daarvoor . Geloof me dat is best speciaal .

Deze theorie komt zekers van een vrouw . want ik ken geen man die het om de bovengenoemde redenen graag voor een meisje betaald. Het is meer een soort oud ingebakken traditie dat een man moet betalen en daarom voelen mannen zich nog steeds daartoe verplicht. Persoonlijk laat ik me een heel klein beetje beinvloeden door deze traditie, maar in feite vind ik dat het gewoon spontaan moet gaan. Als zij bijvoorbeeld voorstelt om bij de eerste date het bioscoop kaartje te betalen, zou ik dat prima vind en dan spontaan het eten of whatever betalen... Het gaat om wederzijds belang; hoezo dient een man eerst te betalen? MB en Lafjuh geven de echte redenen van dit verschijnsel, de vrouw speelt het spelletje slim .
Ik vind dat het ook wat zegt over een meisje als ze aldoor maar verwacht dat ik betaal... dan ben je het type "girly girl"...
Laat gewoon je gevoel spreken, zonder dat je rekening houdt met hoe een vrouw of man zich dient te gedragen. Iets dat sommigen meisjes hier kennelijk niet kunnen, inplaats de mening van een man in acht te nemen, houden ze vast aan de zogenaamde voorwaarden waaraan een man dient te voldoen, naar mijn mening kortzichtig .

Er zijn verschillen tussen man en vrouw, no doubt, maar veel van die verschillen mogen best doorbroken worden waar ze gevoelsmatig niet bestaan, enkel traditioneel.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2006, 01:21
Smokin'
Smokin' is offline
Citaat:
DNMB schreef op 26-12-2006 @ 23:57 :
nou, ik snap het eigenlijk ook niet, maar ik zal het uitleggen:

de theorie is, dat een man het prettig vind om in het begin voor een meisje te betalen. Zo laat hij zien dat hij voor haar kan zorgen, dat hij zelfstandig genoeg is daarvoor etc. Als zij het dankbaar ontvangt laat ze daarmee haar waardering daarvoor zien. Ze is helemaal niet verplicht om hem iets meer dan waardering te geven, een "dankjewel" met gemeende glimlach is genoeg. Maar nu denken veel vrouwen dat ze, als ze accepteren dat een man betaalt, iets (sexueels) ervoor terug moeten geven, terwijl een man dat helemaal niet per se verwacht. Hij denkt niet: ik betaal de bios, nu ben jij verplicht sex met mij te hebben.
Meestal komt het ook wel attent en leuk over als de man betaalt.
Ik waardeer dat zelf heel erg. Maar later in de relatie wil ik graag ook af en toe betalen omdat dat mij een goed gevoel geeft omdat ik dan laat zien dat ik ook wat terug wil doen voor hem, en dat ik geen "golddigger" ben en dat de liefde van beide kanten komt. Niet altijd ontvangen maar ook geven.

Jaja, ben al een tijdje verdiept in "Mannen komen van Mars, vrouwen van Venus" en ik wilde kijken hoe mannen hier tegenover stonden
Ik wil zoooo graag mannen snappen
Nou is er nog een andere oorzaak voor het feit dat veel mannen zich zo gedragen en die is hier nog niet genoemd. Vanaf jongs af aan wordt mannen in dit land, maar eigenlijk in de hele Westerse wereld, het idee aangepraat dat het hart van een vrouw te winnen is door middel van lief en atent gedrag. Hoe versieren mannelijke personages in tekenfilms voor kleine kinderen vrouwen? Door haar bloemetjes te geven of iets extreem liefs te doen. Hoe krijgen mannen in soaps en vrijwel alle films vrouwen? Door te laten zien hoe lief, attent ze zijn en hoe puur hun hart is. Er zijn zeker films, soaps en dergelijke waarin dit niet het geval is maar de overheersende notie is toch wel dat je een vrouw moet versieren door extreem lief en aardig te zijn en te laten zien hoeveel je om haar geeft. Wanneer je dit voortdurende herhaalde idee over liefdesrelaties koppelt aan de culturele tradities van onze maatschappij, dan kan je al beter snappen waarom veel mannen zich menen te moeten uitsloven met dure dinners, bioscoopkaartjes en dergelijke. Ze verwachten hier dus geen sex vooor terug...maar velen geloven wel degelijk dat als er een weg is naar het meisje haar slaapkamer dat die leidt langs vele restaurants en bioscopen. En daar zitten ze ernaast. Veel mannen snappen niet dat er veel meer bij komt kijken. Ze snappen niet dat hun liefdesverklaringen geen indruk maken als het meisje nog helemaal niet onder de indruk van hun is, en dat een meisje lekker uit eten nemen misschien wel veel leuker is en beter 'werkt' als je elkaar al goed kent en leuk vindt.

Een goede oplossing om al deze geldverspilling en stomme flauwekul te voorkomen is een low key aanpak. Uiteindelijk zal een man zichzelf moeten verkopen door te laten zien hoe grappig en leuk hij is.. en dat kan beter tijdens een kop thee in de stad of bij een van tweeën thuis dan in een duur restaurant of een bioscoop. Door niet iets speciaals te plannen loopt de man ten eerste niet het risico om tientallen euro te verspillen aan een meisje waarvan hij uberhaupt niet weet of ze hem echt leuk vind. Daarnaast wordt zo een drukkend/verplichtend karakter vermeden omdat het eventueel bestaande' wij zijn op een speciale date' gevoel wordt weggenomen.

Daarnaast: Initiatief van de vrouw is zonder meer leuk en vleiend alleen aan de andere kant ben ik een liefhebber van de uitdaging. Een andere reden waarom ik initiatief van meisjes liever niet heb zijn, zeker tijdens uitgaan, hun vreselijk slechte openingszinnen. Maar ach.. misschien ga ik ook wel naar de verkeerde kroegen..
Met citaat reageren
Oud 27-12-2006, 14:07
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Hangt er vanaf hoe ze het doet.
__________________
I did it for teh lulz
Met citaat reageren
Oud 27-12-2006, 16:26
fotj_undercover
Avatar van fotj_undercover
fotj_undercover is offline
Citaat:
Magican schreef op 27-12-2006 @ 15:07 :
Hangt er vanaf hoe ze het doet.
Ik denk dat geenenkel jongen behoefte heeft aan een stalker dat je om de 10 min belt om te vragen hoe het nog met je is en dat ze je mist
__________________
Always shoot for the moon. Even if you fail, you'll fall between the stars.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2006, 16:37
Al Murphy
Avatar van Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
fotj_undercover schreef op 27-12-2006 @ 17:26 :
Ik denk dat geenenkel jongen behoefte heeft aan een stalker dat je om de 10 min belt om te vragen hoe het nog met je is en dat ze je mist
... en wat je aan het doen bent en of je nog van haar houdt ...

ji begrijpt het blijkbaar
__________________
Let's fantasize a revolution
Met citaat reageren
Oud 27-12-2006, 16:39
fotj_undercover
Avatar van fotj_undercover
fotj_undercover is offline
Citaat:
Al Murphy schreef op 27-12-2006 @ 17:37 :
... en wat je aan het doen bent en of je nog van haar houdt ...

ji begrijpt het blijkbaar

WoW!!
Ik begrijp jongens
maar inderdaad dat lijkt me echt hatelijk!!
zit eens met zoeen opgescheept
__________________
Always shoot for the moon. Even if you fail, you'll fall between the stars.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2006, 17:14
Verwijderd
Citaat:
Luna schreef op 27-12-2006 @ 01:17 :
haha ik ben een dooie knol.
whatever, ik heb al eerder gezegd, dt gaat alleen over het allereerste begin.
ik toon bestwel veel initiatief in een relatie. mij kun je in de verste verte niet saai noemen dus neem mij aub niet te serieus, laat je niet gek maken.
Jajaja ik ben ook niet al te serieus, maar ik vind het stom dat vrouwen veroverd moeten worden, terwijl het andersom net zo goed en leuk kan. Het klinkt nu net alsof een man op jacht gaat op een vrouw, deze bij de haren zijn grot in sleept, z'n voet in d'r zij zet en zegt 'zo, deze heb ik veroverd'.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2006, 17:37
DvoorA
Avatar van DvoorA
DvoorA is offline
Citaat:
Lafjuh schreef op 27-12-2006 @ 18:14 :
Jajaja ik ben ook niet al te serieus, maar ik vind het stom dat vrouwen veroverd moeten worden, terwijl het andersom net zo goed en leuk kan. Het klinkt nu net alsof een man op jacht gaat op een vrouw, deze bij de haren zijn grot in sleept, z'n voet in d'r zij zet en zegt 'zo, deze heb ik veroverd'.
haha lol mooie beeldspraak

Ik blijf het lastig vinden. Wat ik hier lees is dus dat mannen wel degelijk het leuk vinden als een meisje attent is en aardige dingen doet. Kort samengevat: zolang je niet gestalkt wordt of platgebombardeerd met kaartjes/smsjes wordt het gewaardeerd. Meisjes mogen ook betalen zonder dat ze heel erg feministisch over komen. Mannen zijn dus meegeemancipeerd
Maar hoe zit het dan met meisjes die hard to get spelen en andere trucjes doen?
Ikzelf heb nu een date-achtig-iets aan een halve haak geslagen, en weet nu niet hoe ik verder moet doen. Aan de ene kant wil ik gewoon toegeven aan mijn gevoel en er eerlijk over zijn, gewoon een liefdesbrief schrijven of een keertje een roos meenemen ofzo. Maar dan dringt het toch tot me door dat ik dan de rol van de man inneem en vraag ik me af of ik me niet vrouwelijker moet opstellen, meer hulpeloos en veroverbaar zeg maar Een man hoort immers een meisje bloemen te geven? Nu wij vrouwen geemancipeerd zijn is het allemaal niet meer zo simpel, het is alsof we een beetje uit onze rol van man/vrouw vallen, meer zoals elkaar worden (vrouwen beetje mannelijker, mannen beetje vrouwelijker) en daarom soms verward raken omdat we niet weten hoe we ons moeten gedragen.
Dat geld in elk geval voor mij nu. Was er maar een mannenbijbel waarin God de gebruiksaanwijzing voor zijn moeilijkste creatie had gezet

Nog een vraagje trouwens: als mannen een meisje leuk vinden, denken ze dan af en toe aan haar? Of zijn ze ook de hele dag aan haar aan het denken, alles aan het analyseren en kunnen ze zich ook weleens helemaal niet concentreren omdat ze zo afgeleid worden door haar? Kunnen ze ook weleens niet slapen door verliefdheid?
__________________
There is nothing real outside our perception of reality, is there?
Met citaat reageren
Oud 27-12-2006, 17:41
DvoorA
Avatar van DvoorA
DvoorA is offline
Citaat:
Al Murphy schreef op 27-12-2006 @ 17:37 :
... en wat je aan het doen bent en of je nog van haar houdt ...

ji begrijpt het blijkbaar
dat geldt andersom trouwens ook en het is niet eens irritant omdat je dan constant bevestiging moet geven aan onzekere meisjes. Het is meer dat lieve woordjes hun betekenis totaal verliezen wanneer ze te vaak gezegd worden. Wat dat betreft is het voor meiden net zo ergerlijk om een jongen te hebben die zo vaak smst en belt. Ik had er eens een die me altijd wou spreken en dan weet je niet hoe hard je gillend weg moet rennen
__________________
There is nothing real outside our perception of reality, is there?
Met citaat reageren
Oud 27-12-2006, 17:59
Smokin'
Smokin' is offline
Citaat:
DNMB schreef op 27-12-2006 @ 18:37 :

Nog een vraagje trouwens: als mannen een meisje leuk vinden, denken ze dan af en toe aan haar? Of zijn ze ook de hele dag aan haar aan het denken, alles aan het analyseren en kunnen ze zich ook weleens helemaal niet concentreren omdat ze zo afgeleid worden door haar? Kunnen ze ook weleens niet slapen door verliefdheid?
Al het bovenstaande komt regelmatig voor...
Met citaat reageren
Oud 27-12-2006, 18:26
fotj_undercover
Avatar van fotj_undercover
fotj_undercover is offline
Citaat:
DNMB schreef op 27-12-2006 @ 18:41 :
dat geldt andersom trouwens ook en het is niet eens irritant omdat je dan constant bevestiging moet geven aan onzekere meisjes. Het is meer dat lieve woordjes hun betekenis totaal verliezen wanneer ze te vaak gezegd worden. Wat dat betreft is het voor meiden net zo ergerlijk om een jongen te hebben die zo vaak smst en belt. Ik had er eens een die me altijd wou spreken en dan weet je niet hoe hard je gillend weg moet rennen

was ik vergeten te vermelden
__________________
Always shoot for the moon. Even if you fail, you'll fall between the stars.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2006, 18:55
deoxyribose
deoxyribose is offline
Citaat:
DNMB schreef op 27-12-2006 @ 18:37 :
haha lol mooie beeldspraak

Ik blijf het lastig vinden. Wat ik hier lees is dus dat mannen wel degelijk het leuk vinden als een meisje attent is en aardige dingen doet. Kort samengevat: zolang je niet gestalkt wordt of platgebombardeerd met kaartjes/smsjes wordt het gewaardeerd. Meisjes mogen ook betalen zonder dat ze heel erg feministisch over komen. Mannen zijn dus meegeemancipeerd
Maar hoe zit het dan met meisjes die hard to get spelen en andere trucjes doen?
Ikzelf heb nu een date-achtig-iets aan een halve haak geslagen, en weet nu niet hoe ik verder moet doen. Aan de ene kant wil ik gewoon toegeven aan mijn gevoel en er eerlijk over zijn, gewoon een liefdesbrief schrijven of een keertje een roos meenemen ofzo. Maar dan dringt het toch tot me door dat ik dan de rol van de man inneem en vraag ik me af of ik me niet vrouwelijker moet opstellen, meer hulpeloos en veroverbaar zeg maar Een man hoort immers een meisje bloemen te geven? Nu wij vrouwen geemancipeerd zijn is het allemaal niet meer zo simpel, het is alsof we een beetje uit onze rol van man/vrouw vallen, meer zoals elkaar worden (vrouwen beetje mannelijker, mannen beetje vrouwelijker) en daarom soms verward raken omdat we niet weten hoe we ons moeten gedragen.
Dat geld in elk geval voor mij nu. Was er maar een mannenbijbel waarin God de gebruiksaanwijzing voor zijn moeilijkste creatie had gezet
Niet zo moeilijk doen. Waarom is jezelf hulpeloos opstellen trouwens 'vrouwelijk'? Dit zijn geen biologisch maar cultureel bepaalde rollenpatronen. Volgens mij slaag je het meest als je gewoon jezelf bent, in plaats van dat je allerlei fake houdingen aanneemt zoals 'playing hard to get'. Natuurlijk moet je er niet de hele tijd achteraan gaan lopen, maar volgens mij vinden de meeste mannen het heus niet erg als een vrouw een beetje interesse toont.

...niet dat ik erg veel van mannen snap, overigens...
Met citaat reageren
Oud 27-12-2006, 22:07
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
deoxyribose schreef op 27-12-2006 @ 19:55 :
Niet zo moeilijk doen. Waarom is jezelf hulpeloos opstellen trouwens 'vrouwelijk'? Dit zijn geen biologisch maar cultureel bepaalde rollenpatronen. Volgens mij slaag je het meest als je gewoon jezelf bent, in plaats van dat je allerlei fake houdingen aanneemt zoals 'playing hard to get'. Natuurlijk moet je er niet de hele tijd achteraan gaan lopen, maar volgens mij vinden de meeste mannen het heus niet erg als een vrouw een beetje interesse toont.

...niet dat ik erg veel van mannen snap, overigens...
Psies, overigens verschillen mannen onderling. DNMB ik raad je dan ook aan om te peilen hoe hij een beetje is. Is het een heel spontane open en directe en intense jongen wil ie denk ik graag duidelijkheid.
Is het iemand die een beetje de kat uit de boom kijkt en plat nuchter is, dan werkt een liefdesbrief of roos denk ik verstikkend. Zo iemand heeft liever dat het gelijktijdig zich ontwikkeld tot een wat intiemere relatie, waarbij gevoelsmatig duidelijk wordt dat er sprake is van liefde, zonder dat je daar een stempel op legt van nu zijn we verliefd.
Persoonlijk acht ik mezelf in de laatste categorie, ik wordt zoiezo niet snel verliefd, dus bij mij zou het heel verstikkend werken als ik na enkele dates een liefdesbrief krijg. Ik ben daar misschien iets te erg in, ik vind het al irritant als iemand zegt dat iets leuk was, zelfs wanneer het ook daadwerkelijk leuk was. De eerste keer kan ik het nog aanhoren, maar niet vaker op een avond. Ik hou zoiezo niet van bevestiging in communicatieve vorm, wanneer iets gevoelsmatig leuk was wil ik dat zo laten en het niet het verpesten door communicatief te stellen dat het leuk was (raar ik weet het). Ik krijg dan liever een blow...uuh ik bedoel warme kus als bevestiging dat het leuk was.

Laatst gewijzigd op 27-12-2006 om 22:10.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2006, 16:11
madelief21
madelief21 is offline
Denk dat dit per man verschilt. Door dat vrouwen wat meer geemancipeerd zijn en er dus een verschuiving heeft plaats gevonden binnen deze maatschappij. Kan een vrouw best wat meer initiatief gaan nemen. Veel mannen vinden het ook leuk om veroverd te worden, best wel beetje ouderwets om het van de mannen te laten komen. Als blijkt dat de man weinig moeite doet dan kan je altijd nog een beetje gaan afhouden toch.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:15.