Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-08-2003, 21:23
JanGaasbeek
Avatar van JanGaasbeek
JanGaasbeek is offline
Vorig schooljaar heb ik met succes mijn HAVO diploma in de wacht gesleept. Ik ga samen met een goede vriend van mij (Paul) de opleiding Toerisme volgen op HBO niveau wel te verstaan.

Ik kijk er erg na uit om naar de nieuwe school te gaan, maar Paul heeft wat problemen om in een nieuwe omgeving contact te maken.

Dit is opzich helemaal niet erg natuurlijk maar hij is als de dood dat hij niet bij mij in de klas komt. Hij heeft toegegeven dat hij een beetje contactgestoord is.

Hebben meer mensen hier last van en hoe kan ik hem hierbij helpen zodat hij wat makkelijker contact maakt met zijn nieuwe klasgenoten?

Graag jullie reacties!
Advertentie
Oud 14-08-2003, 01:37
Verwijderd
Citaat:
JanGaasbeek schreef op 13-08-2003 @ 22:23:
blabla... Hebben meer mensen hier last van en hoe kan ik hem hierbij helpen zodat hij wat makkelijker contact maakt met zijn nieuwe klasgenoten?

Graag jullie reacties!

1e dag geef je hem gewoon wat drank
maar ja! (dat's mijn oplossing voor mezelf wie weet!)
Anyways zijn er geen introductiedagen? Die zijn speciaal bedoeld om aankomende studenten een beetje aan elkaar te koppelen. Daar hebben ze denk ik wel activiteiten waardoor je niet uit de groep kan vallen / drink ff wat joh

Wie weet zijn er wel meer-beetje-contactgestoorde peeps! Nou mooi toch heb je gelijk een gespreksonderwerp! JA ik ken al die mensen niet. JA IK OOK NIET! blabla... neem muziek mee naar je 1e paar dagen! luister je muziek! als iemand vraagt jah van wie en wie! oh ja die vind ik leuk...
Oud 14-08-2003, 07:32
Verwijderd
Vragen of je bij elkaar in de klas mag? Hoewel mensen dan vaak met z'n tweeën blijven hangen, terwijl ze anders meer contact met anderen maken. Maar goed, voor het begin kan het erg fijn zijn als je al iemand kent. Tot nog toe is er bij mij in geen enkele hbo-klas iemand geweest die er echt totaal buiten viel, er waren altijd wel mensen waar iemand mee optrok.
Oud 14-08-2003, 07:44
Candystriped
Avatar van Candystriped
Candystriped is offline
Ik ga ook HBO Toerisme doen en ik ken helemaal niemand die zelfs maar naar hetzelfde schoolgebouw gaat.
Nu maak ik an sich tamelijk makkelijk contact, maar zelfs als dat niet zo zou zijn: introductiedagen zijn speciaal bedoeld om een beetje aan je studiegenoten gewend te raken.
Dwing je vriend maar gewoon om hieraan mee te doen, studenten bijten heus niet
__________________
"De rivier was niet van water, maar van sinaasappelsap. En hij zou niet hoeven leren wat hij eigenlijk niet snapt"
Oud 14-08-2003, 08:54
Verwijderd
Citaat:
Candystriped schreef op 14-08-2003 @ 08:44:
.... studenten bijten heus niet
hijs toch zelf ook student , je gaat toch niet jezelf bijten

Maar in ieder geval, probeer met mensen in contact te komen samen met hem zodat je dan (als jullie in een andere klas zitten) je niet zo veel zorgen hoeft te maken om hem.. Want dat is ook niet goed lijkt me

kweet het eigenlijk niet zo goed..
Oud 14-08-2003, 09:38
Matthias
Matthias is offline
Ik zou hem in zijn onderbroek vastbinden aan een paal in de kantine. Dan kennen ze hem in ieder geval wel meteen en zullen ze hem de eerste jaren niet vergeten. Krijg je makkelijk contact lijkt me
Oud 14-08-2003, 12:23
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Candystriped schreef op 14-08-2003 @ 08:44:
Ik ga ook HBO Toerisme doen en ik ken helemaal niemand die zelfs maar naar hetzelfde schoolgebouw gaat.
Nu maak ik an sich tamelijk makkelijk contact, maar zelfs als dat niet zo zou zijn: introductiedagen zijn speciaal bedoeld om een beetje aan je studiegenoten gewend te raken.
Dwing je vriend maar gewoon om hieraan mee te doen, studenten bijten heus niet
HBO'ers zijn geen studenten.

Hmja, ik zou gewoon naar introductie dagen gaan etc.
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Oud 14-08-2003, 12:43
Candystriped
Avatar van Candystriped
Candystriped is offline
Nou ja, 'scholieren' klinkt ook weer zo kinderachtig.
__________________
"De rivier was niet van water, maar van sinaasappelsap. En hij zou niet hoeven leren wat hij eigenlijk niet snapt"
Oud 14-08-2003, 12:50
The Ox
The Ox is offline
Citaat:
Parallel schreef op 14-08-2003 @ 13:23:
HBO'ers zijn geen studenten.


Wat zijn het dán?
Oud 14-08-2003, 16:58
Verwijderd
Citaat:
Parallel schreef op 14-08-2003 @ 13:23:
HBO'ers zijn geen studenten.
Die discussie is al vaak genoeg gehouden, taaltechnisch gezien (Van Dale) en volgens de IB-groep en de hogescholen zijn hbo'ers studenten.
Oud 14-08-2003, 18:24
Verwijderd
Argggh, niet weer die hele discussie over wie nou wel en wie nou niet student is
Oud 15-08-2003, 11:08
Verwijderd
Citaat:
stefano schreef op 14-08-2003 @ 19:24:
Argggh, niet weer die hele discussie over wie nou wel en wie nou niet student is
Jij bent geen student!

Jij bent stefano.
Oud 05-09-2005, 21:53
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Contactgestoorde, drugsverslaafde Paul die graag boswandelingen maakt en met wie je een eigen bedrijfje bent begonnen.
__________________
I like my new bunny suit
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Tips voor nieuwe school
Verwijderd
5 15-08-2014 18:16
Verhalen & Gedichten Naamloos verhaal: Fictie, drama
jjohan
1 12-12-2009 20:50
Algemene schoolzaken Ben bang (Nieuwe school)
Thanatios
20 06-09-2007 15:33
Verhalen & Gedichten Van drama tot de beste tijd van je leven!
bon bon block
49 26-11-2005 21:52
Verhalen & Gedichten (verhaal) De pest aan pesten
LotteLover
7 10-12-2002 17:58
ARTistiek De panda
Verwijderd
4 30-11-2001 22:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:42.