Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-06-2003, 15:25
Koning
Avatar van Koning
Koning is offline
Ik heb tijdens mijn stage aan mun sector werkstuk gewerkt en alles op floppy gezet, als ik de floppy nu open zegt ie; geen ID-adres markering op de diskette..


wie helpt??




Win2k Pro NL sp3,
DX 9,0 (wie weet)
__________________
"Bring me my monocle. I want to look rich."
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-06-2003, 15:36
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Ik hoop voor je dat je 'em nog ergens op schijf hebt, want waarschijnlijk is 'ie gewoon kapot gegaan.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 15:46
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline


Je moet ook niet die inferieure rommel gebruiken.

Gebruik CD-RW / USB flash Pendrive (al vanaf €15) of via internet verzenden.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 15:49
Koning
Avatar van Koning
Koning is offline
geen usb en geen internet daar en nee ook geen zip drives of flash readers en nee geen cd of dvd brander
__________________
"Bring me my monocle. I want to look rich."
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 15:59
Verwijderd
Even terug naar je stagebedrijf en daar nogmaals je werkstuk van de hardeschijf plukken.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 16:08
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Sync schreef op 20-06-2003 @ 16:49:
geen usb en geen internet daar en nee ook geen zip drives of flash readers en nee geen cd of dvd brander
Dan vraag ik me af wat DirectX 9 op een Pentium 1 of 486 doet. Want voor zover ik weet hebben alle Pentium 2 systemen USB on board.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 17:42
Koning
Avatar van Koning
Koning is offline
kijk, ik heb dat werkstuk op een ouwe pc gemaakt, maar op mijn neue pc wil ie niet.. en nu nergens meer
__________________
"Bring me my monocle. I want to look rich."
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 18:55
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Nou zoals gezegd; diskette is een onbetrouwbaar medium en je diskette is stuk/corrupt/the usual stuff.

Natuurlijk heb je het origineel nog op de computer staan, want je wist dat diskette's niet te vertrouwen waren. Dus feit om even opnieuw te proberen met een nieuwe diskette.

Als je het origineel niet meer hebt, then you're fucked.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 18:57
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 20-06-2003 @ 19:55:
want je wist dat diskette's niet te vertrouwen waren.
Diskette's waren juist wel te vertrouwen. Vroeger nooit problemen met uitval gehad, maar tegenwoordig
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 20:34
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Desecrator schreef op 20-06-2003 @ 19:57:
Diskette's waren juist wel te vertrouwen. Vroeger nooit problemen met uitval gehad, maar tegenwoordig
Tja, wat is vroeger?

Met m'n Amiga had ik er ook wel regelmatig last van. Maar nu misschien wel erger, weet het ook niet.

Anyways, die rommel moet nou eens verdwijnen. Iig geen diskettedrive meer kopen bij nieuwe computer.

Iedereen zo'n handig USB pendrive dingetje van €15 (32MB), supersnel, supergoedkoop, superlicht, superklein, superhandig.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 21:06
niemand
Avatar van niemand
niemand is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 20-06-2003 @ 21:34:
Iedereen zo'n handig USB pendrive dingetje van €15 (32MB), supersnel, supergoedkoop, superlicht, superklein, superhandig.
Weet je ook hoe het staat met support onder: Linux, NetBSD, OpenBSD en NetBSD?
Verder zie ik nooit opties om vanaf USB pendrive te booten.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 21:23
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Vanaf KT133A kun je van USB media booten, mijn MSI 6330 (KT133A) wel iig.
USB Thumb Drive boot support

FreeBSD heeft ook support voor USB thumb drives, iig ik zag zo'n optie in de kernel. Aangezien FreeBSD een gezonde achterstand heeft op linux bleeding edge distributies, neem ik aan dat Linux hier ook goede support voor heeft. Hoe het met de overige BSD varianten zit, weet ik niet. Op BSD/Darwin (Mac OSX) werken USB pendrives perfect iig.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)

Laatst gewijzigd op 20-06-2003 om 21:26.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 21:33
niemand
Avatar van niemand
niemand is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 20-06-2003 @ 22:23:
Vanaf KT133A kun je van USB media booten, mijn MSI 6330 (KT133A) wel iig.
USB Thumb Drive boot support

FreeBSD heeft ook support voor USB thumb drives, iig ik zag zo'n optie in de kernel. Aangezien FreeBSD een gezonde achterstand heeft op linux bleeding edge distributies, neem ik aan dat Linux hier ook goede support voor heeft. Hoe het met de overige BSD varianten zit, weet ik niet. Op BSD/Darwin (Mac OSX) werken USB pendrives perfect iig.
Voor een floppy drive hoef ik niet gelijk mn kernel opnieuw te bakken.
Verder zit ik op school met W95 bakken dus daarmee werkt het ook niet. Hoewel ik dan meestal internet gebruik.
Verder heeft bijv. mijn laptop geen USB, net als een aantal andere bakken hier.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 22:26
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
niemand schreef op 20-06-2003 @ 22:33:
Voor een floppy drive hoef ik niet gelijk mn kernel opnieuw te bakken.
Verder zit ik op school met W95 bakken dus daarmee werkt het ook niet. Hoewel ik dan meestal internet gebruik.
Verder heeft bijv. mijn laptop geen USB, net als een aantal andere bakken hier.
Zit standaard in Generic kernel dacht ik.

Windows 95 is een ramp.
Heeft ook geen native USB support voor zover ik weet? *shrug*

Geen USB is vervelend, maar zelfs mijn Pentium 1 laptop heeft USB. Is het een erg oud ding dan?
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 20-06-2003, 22:44
niemand
Avatar van niemand
niemand is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 20-06-2003 @ 23:26:
Zit standaard in Generic kernel dacht ik.

Windows 95 is een ramp.
Heeft ook geen native USB support voor zover ik weet? *shrug*

Geen USB is vervelend, maar zelfs mijn Pentium 1 laptop heeft USB. Is het een erg oud ding dan?
Toshiba 430CDT, P1-120
Verder zal een USB pendrive het ook niet doen met Solaris of andere aparte os'en. FD doet het in vrijwel elk os wat ik ooit gezien heb.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 12:36
Orion16
Avatar van Orion16
Orion16 is offline
Enlightenment, een USB-pendrive is alleen maar leuk als je makkelijk toegang hebt tot je USB-poort (ik dus niet, ik heb geen front USB ik zou dan helemaal achter mn kast moeten kruipen nadat ik 'm naar voren heb geschoven en dán die USB-pendrive erin!)

Ten 2e moet je snel internet hebben, thuis heb ik dat nóg niet, op 15 Augustus gaat dat veranderen.

Ten 3e moet ook het internet op school acceptabel zijn en dat is helaas ook niet altijd het geval als het druk is, dan is er geen doorkomen aan. 12move schijnt geblockt te zijn daar, vraag me niet waarom Hotmail werkt wel maar daar is de grootte beperkt tot 1mb.. Al met al een diskette is hier sneller.

Ten 4e - Ik heb geen toegang tot de USB-poorten van de computer op school omdat ze simpelweg in een meubel staan, en net als bij mijn 1e punt- eracht zou moeten kruipen. De vraag is of ze leraren dat leuk gaan vinden.

Dus mensen: Neem gerust een diskdrive in je PC zodat je gemakkelijk bestanden uit kunt wisselen, maar zorg wel dat je geen gare diskettes koopt met slechte sectoren en zorg voor een goede diskettedrive (Samsung, Teac)

Trouwens bij studenten zijn Pentium 1 laptopjes zijn ook nog steeds in trek en die hebben lang niet allemaal een USB-poort zoals die van Enlightenment, wél allemaal een diskdrive. Heb trouwens hier thuis ook nog een Compaq Deskpro 2000 staan, Pentium 166, heeft ook geen USB-poort. Mijn oude, foute budget pc, een AMDk6 met AT moederboord en 300mhz, had ook nog geen USB.

@ Topicstarter: Voer een schijfcontrole uit op je diskette, de kans is groot dat je daarmee je probleem kan oplossen.

Laatst gewijzigd op 21-06-2003 om 12:43.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 16:27
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 20-06-2003 @ 21:34:
Tja, wat is vroeger?
Vroeger, toen alles beter was

Citaat:

Met m'n Amiga had ik er ook wel regelmatig last van. Maar nu misschien wel erger, weet het ook niet.
Ik had er zeer zelden last van. Het was zeker niet zo slecht als nu, tegenwoordig kan je gegarandeerd twee floppies per doosje gelijk wegkeilen.
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje
Met citaat reageren
Oud 21-06-2003, 17:07
Koning
Avatar van Koning
Koning is offline
heb het lees oppervlak ff afgefikt
__________________
"Bring me my monocle. I want to look rich."
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-06-2003, 12:06
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Orion16 schreef op 21-06-2003 @ 13:36:
Enlightenment, een USB-pendrive is alleen maar leuk als je makkelijk toegang hebt tot je USB-poort (ik dus niet, ik heb geen front USB ik zou dan helemaal achter mn kast moeten kruipen nadat ik 'm naar voren heb geschoven en dán die USB-pendrive erin!)
Dat is vervelend ja. Maar bij elke USB pendrive krijg je een verlengkabeltje bijgeleverd, die kun je in je achterste usb poorten steken en dan heb je een meter lang USB verlengkabel, daarin kun je dan makkelijk je USB pendrive doen. Maar als je niet bij de computer zelf kunt, heb je daar niet veel aan nee. Maar als dat zo is, vraag ik me wel hoe ze dat met diskette doen dan. Tenzij hij van voren wel open is.

Over het internet. Diskette gaat met zo'n 64KB/s, geen monstersnelheid. USB pendrive met zo'n 600KB tot 4MB/s. De meeste scholen kunnen aardig snel uploaden. Dat sommige dingen geblockt zijn is vervelend, en ook Hotmail is geen oplossing. Wel zou je op je eigen server thuis een PHP ding kunnen installeren waarmee jij (je moet inloggen) bestandjes kunt versturen. Dat zou een aardig veilige oplossing zijn. Vaak zijn het maar documenten van hooguit 100KB die je moet oversturen, dat lukt zelfs met 56k.
Citaat:
Dus mensen: Neem gerust een diskdrive in je PC zodat je gemakkelijk bestanden uit kunt wisselen, maar zorg wel dat je geen gare diskettes koopt met slechte sectoren en zorg voor een goede diskettedrive (Samsung, Teac)
Het lijkt erop dat je het leuk vindt dat je een excuus hebt gevonden om toch nog een floppydisk te kunnen gebruiken. Dat zou betekenen dat je mijn kritiek op dat zooitje niet deelt, en dat je niet de problemen onderkent die ermee te maken hebben. Ook denk ik, dat je denkt dat de problemen zijn opgelost bij dure kwaliteitsdiskette's en een goede diskettedrive. Natuurlijk nemen dan de problemen af, maar de problemen blijven.

Mijn ervaring is ook dat verschillende diskettedrives ook niet altijd goed compatible bij elkaar zijn. Een diskette geschreven met drive A werkt perfect op drive A maar niet of slecht op drive B.

Diskette's zijn onbetrouwbaar en je kunt er nooit op rekenen. Het is een zeer oude techniek die eindelijk eens afgestoten moet worden, en dan zullen alternatieven ook veel beter geaccepteerd en gewoon worden. USB media is daarvoor een goede kandidaad, aangezien alle computers vanaf late Pentium 1's wel zo'n USB poort hebben. Driverondersteuning gaat meestal vanaf Windows 98.
Citaat:
@ Topicstarter: Voer een schijfcontrole uit op je diskette, de kans is groot dat je daarmee je probleem kan oplossen.
Denk niet dat dat veel gaat helpen. Scandisk markeert de sector dan als bad en mapped de sector. Dan kun je dus wel van de diskette lezen, maar er is informatie verloren en dus krijg je of een CRC error of een vage error van de applicatie waarmee je het document probeert te openen.

Gewoon opnieuw proberen met een nieuwe diskette. Je kunt er ook 2 meenemen zodat je kans op een misser kleiner is.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 22-06-2003, 12:14
Verwijderd
Ik pleit ook voor een diskettestation, als is het alleen al vanwege 't heerlijke werken met customized bootimages. Werkt veel beter dan met CDRW.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:34.