Oud 10-11-2012, 08:18
weetniks
weetniks is offline
Ik zit met een probleempje rondom mijn studiekeuze.
Dit jaar ga ik (als het goed is) slagen voor mijn havo.
In het verleden wilde ik VWO gaan doen maar ik heb hier geen zin meer in door een verkeerde profielkeuze (heb N&T terwijl ik E&M veel interessanter vind). Daarbij heb ik ook Duits moeten laten vallen wat de tweede moderne taal moeilijk maakt.

Volgend jaar ga ik waarschijnlijk lerarenopleiding maatschappijleer of geschiedenis doen, na mijn propedeuse wil ik graag naar de universiteit. Nu vraag ik mij daar een paar dingen over af.
- Leraar worden lijkt mij leuk, maar de manier van werken op de universiteit spreekt mij ook erg aan, in hoeverre is het mogelijk (en vooral hoe) om na een universitaire studie leraar te worden.
- Ik ben ook benieuwd in hoeverre het mogelijk is om twee lerarenopleidingen te volgen op het HBO, hoef je dan bepaalde vakdidactiek maar één keer te volgen?

Alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-11-2012, 09:08
Tochjo
Avatar van Tochjo
Tochjo is offline
Na een afgeronde universitaire masteropleiding in het vakgebied kun je een eenjarige kopopleiding doen tot eerstegraads docent. In totaal kost dat dus normaal gesproken vijf jaar universiteit (drie jaar bachelor, één jaar vakinhoudelijke master en één jaar lerarenopleiding). Leraar geschiedenis kun je natuurlijk worden na een universitaire masteropleiding geschiedenis. Leraar maatschappijleer kun je op eenzelfde manier worden na een universitaire master in een richting als politicologie, sociologie, beleidswetenschappen, bestuurskunde of algemene sociale wetenschappen.

Ook na het afronden van een universitaire bacheloropleiding zijn er mogelijkheden een lerarenopleiding te volgen, maar dan krijg je geen eerstegraads, maar een tweedegraads bevoegdheid (die je ook krijgt na een hbo-lerarenopleiding). Zie deze pagina.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Twijfel over mijn studiekeuze.
celine126
1 31-12-2014 18:17
Studeren Net met informatica begonnen, maar twijfel erg
P van der S
2 04-09-2012 19:17
Studeren Help, studiekeuze
abigail8
6 01-04-2012 23:53
Studeren Hoe maak je BEWUST de juiste studiekeuze?
Cas Kramers
1 08-03-2012 07:08
Studeren Twijfels over HBO-Recht
Roos00
2 22-12-2010 15:58
Studeren Twijfel studie
Saartje87
4 30-11-2006 15:45


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:12.