Oud 16-04-2010, 10:11
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
ik wou aan julie vragen om een mening te geven over dit stuk dat ik geschreven heb. het is het begin van een verhaal waar ik mee begonnen ben.

Spoiler


alvast bedankt en ik sta open voor alle kritiek
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-04-2010, 14:27
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Waarom heb je geen hoofdletters gebruikt? Verder is het handig als je in een dialoog elke keer dat iemand iets zegt, dat op een nieuwe regel begint, om het wat overzichtelijker en fijner leesbaar te maken. Kijk maar in een boek, hoe ze het daar weergeven.

'ze laat er eigen' Bedoel je: zichzelf? Het is wel handig als je de tekst nog eens doorleest om te kijken of er rare fouten in zitten, of je correct Nederlands gebruikt hebt. Verder denk ik dat je de eerste twee alinea's weg moet halen. Ze zijn handig voor jezelf, zodat je zelf Sandra's achtergrond kent, maar de lezer hoeft dat allemaal nog niet te weten, het is veel spannender als de lezer er later pas achterkomt dat ze haar vader vermoord heeft. Wat je wel zou kunnen doen, is beginnen met een alinea vanuit het standpunt van Michiel, die dat artikel in de krant leest en het er bijvoorbeeld met zijn ouders over heeft. Je hebt een spannend verhaal bedacht, dan is het jammer als je het zo droog en opsommend begint.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 16-04-2010, 18:49
Egoconstructie
Avatar van Egoconstructie
Egoconstructie is offline
Het leest als een verslag, maar dan met slechte interpunctie. Lees boeken, vergelijk, en wees kritisch op jezelf terwijl je schrijft.
__________________
"Atheďsm: the religion devoted to the worship of one's own smug sense of superiority" ;)
Met citaat reageren
Oud 16-04-2010, 19:43
Verwijderd
Uw verhaal is eigenlijk wel heel goed, alleen leest het niet heel erg goed...

Bouw wat spanning op, geef het verhaal maar beetje bij beetje bloot.
En natuurlijk ja, hoofdletters bestaan voor een reden.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2010, 11:17
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
@vogelvrij: je hebt gelijk over het eerste stuk heb het voor mezelf al ergens anders neer gezet. en ik zal op mijn nederlands letten is niet mijn sterkste punt

@egoconstructie:zou je mij uit kunnen leggen wat je bedoeld met: het leest als een verslag?

@FA: bedankt ik zal op mijn hoofdletter letten en probeer het verhaal minder snel bloot te geven
Met citaat reageren
Oud 21-04-2010, 12:11
Egoconstructie
Avatar van Egoconstructie
Egoconstructie is offline
Nou, omdat je de feiten opsomt. Maar in een verhaal moet je proberen feiten duidelijk te maken via suggestieve verwijzingen en dialogen en mooie beschrijvingen, of grappige of juist dramatische anekdotes. Een verhaal lezen is boeiend omdat je zo steeds meer ontdekt.
__________________
"Atheďsm: the religion devoted to the worship of one's own smug sense of superiority" ;)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten begin van verhaal
The Fly
7 24-05-2005 09:53
Verhalen & Gedichten Begin van verhaal
Peace
10 22-03-2005 20:26
Verhalen & Gedichten Manier van schrijven
Saarah
31 22-03-2005 08:37
Verhalen & Gedichten [ Begin van Verhaal ] Behold, and enjoy...
niam
14 04-01-2005 23:43
Verhalen & Gedichten Begin van een verhaal
knivesout
8 03-12-2003 10:28
Verhalen & Gedichten Begin van een verhaal... meningen aub :) ??
Poziomka
6 11-08-2003 21:55


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:18.