Oud 25-05-2010, 18:01
Herfstvlieg
Herfstvlieg is offline
Nou brand maar los. Hoe ging het? Bij mij helaas niet zo goed als ik had gehoopt. Heb nagekeken en zit ergens tussen de 3,3 - 6,3 xD.

Ik ben het niet eens met de vraag over condensatoren aangezien ik dat natuurkunde vind en ik dat niet heb. Verder vond ik de bewijzen een stuk makkelijker dan normaal en de overige vragen juist moeilijker.
__________________
Pompiedompiedompiedompiedom.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-05-2010, 18:13
Birte1991
Avatar van Birte1991
Birte1991 is offline
De vraag over condensatoren was inderdaad een natuurkunde vraag. Ik heb wel natuurkunde dus ik weet niet hoe iemand zonder natuurkunde de vraag vindt.
Bewijzen lukt me nooit en nu juist wel gelukkig! De vraag over die rechthoek met de zijde 4 enzo snapte ik niet echt...
__________________
Perfection isn't one of my best qualities
Met citaat reageren
Oud 25-05-2010, 18:14
Verwijderd
Het ging KUT.

Die vraag over de condensatoren snapte ik inderdaad ook niet goed, ik heb ook geen natuurkunde. Bovendien was ik er echt niet op gekomen dat die limietspanning 12 was! Hoe moest je dat afleiden?
Met citaat reageren
Oud 25-05-2010, 18:18
Scoot
Avatar van Scoot
Scoot is offline
Erg matig. Ik ga dit herkansen.

Ik heb in de bus vluchtig geteld, en denk rond de 60 punten uit te komen. Ik zal het zo eens nakijken.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2010, 18:22
me-nu
me-nu is offline
Ik heb bij één opgave een rekenfoutje, dus mis in ieder geval 2 punten. Verder heb ik misschien ergens een stap overgeslagen, en zo niet heb ik 82 puntjes.

Condensator opgave was gewoon een pure wiskunde som in een natuurkunde jasje. Je had echt geen natuurkunde nodig om hem te kunnen maken. Al haalde je het verhaaltje weg was het gewoon pure wiskunde.

Over dat het limiet 12 was: Ten eerste kan je het gewoon in de grafiek zien, en anders in de formule waar je kon zien dat hoe groter t, hoe kleiner e^(-20/2000C), Als die heel klein werd naderde hij 0 dus kreeg je 12-0=12
Met citaat reageren
Oud 25-05-2010, 18:54
Scoot
Avatar van Scoot
Scoot is offline
Kun je trouwens ook een klacht indienen over het examenlokaal? Ik zat in een lokaal dat veel te warm was, langs een weg lag, waar GEEN KLOKKEN waren én waar driehoekige tafels waren - Veel minder ruimte dan op de normale CE-tafels bij ons op school. Erg irritant allemaal.

Maar goed. Ik ga nu even nakijken wat ik ongeveer heb voor wiskunde. Met een 7 of hoger laat ik het maar voor wat het is denk ik, herkansen is 21 Juni pas en ik denk niet dat ik daar dan nog zin in heb. 8-)
Met citaat reageren
Oud 25-05-2010, 19:00
Hoekje
Hoekje is offline
Jahoor, daar kun je ook een klacht over indienen volgens mij.

En ik hoor hier niet thuis want ik heb wiskunde A maar ik ben blij want het ging goehoeed.

Ooh en een 7 is toch een prima cijfer?
Met citaat reageren
Oud 25-05-2010, 19:10
Herfstvlieg
Herfstvlieg is offline
Ja pfoe als ik een 7 had voor wiskunde zou ik echt een gat in de lucht springen.

Over die condensatoren vraag: je bent wel benadeeld als je geen natuurkunde hebt omdat mensen met natuurkunde dit soort vragen vaker hebben gezien. Vandaar dat ik compensatie wel opzich goed zou vinden.

Over je lokaal kun je een klacht indienen ja. Bij ons was er op een gegeven moment ook enorm lawaai, maar dat was met 10 minuten wel weg ofzo. Denk niet dat ze daar wat mee doen.

Vond ook die vraag over de onderzetter heel erg raar. Wel jammer, had best hard geleerd.
__________________
Pompiedompiedompiedompiedom.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2010, 20:57
Fruitschaal
Avatar van Fruitschaal
Fruitschaal is offline
Citaat:
Het ging KUT.

Die vraag over de condensatoren snapte ik inderdaad ook niet goed, ik heb ook geen natuurkunde. Bovendien was ik er echt niet op gekomen dat die limietspanning 12 was! Hoe moest je dat afleiden?
Je kon zien naarmate de tijd verstreek de limietspanning steeds meer bereikt werd. Als je voor t een hele hoge tijd zou invullen, zou je e^-(enorm getal) krijgen. Deze uitkomst nadert tot 0 en zo kreeg je dus 12 Volt als limietspanning =P

Bij mij ging de meetkunde, zoals gewoonlijk niet goed. Ik zie dat gewoon nooit.

Maar na het berekenen van het cijfer lig ik zo rond de 6,9 ~ 8,9, netjes toch?
Met citaat reageren
Oud 27-05-2010, 22:35
me-nu
me-nu is offline
Ook in het grafiekje stond een mooi streepje met Limietspanning, en met je liniaal/geodriehoek zag je al snel dat die op ongeveer 12 zat. En als in de formule 12 - ....... staat is de link gauw gelegd, zonder dat er veel inzicht over de formule nodig is.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Exacte vakken [WI] 4 havo wiskunde b oefentoets hoofdstuk aanzichten en doorsneden
bassiebe
0 18-03-2012 14:11
De Kantine Wist je dat?
TopDrop
181 29-05-2007 10:00
VMBO Examen wiskunde
brands
10 02-06-2006 13:56
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: Het Verdriet
Ieke
0 02-02-2004 17:52
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: te simpel
Ieke
0 31-01-2004 15:59
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: Het Meisje
Ieke
0 31-01-2004 15:51


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:35.