Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-12-2011, 14:22
Marloesjoe
Avatar van Marloesjoe
Marloesjoe is offline
Hoi allemaal,

Even een vraag over iets waar ik niet zo goed raad mee weet.
Via een vriend kreeg ik een link naar een site waar seksverhalen op staan. Het verhaal waar hij me op attendeerde was wel heel treffend, want ik kwam daar herkenbaar in voor, bijna met naam en toenaam!
De schrijver kent me of heeft goed research gedaan via mijn sociale media, want naast het feit dat hij me bij mijn voornaam noemt, gebruikt hij ook allemaal details die op mij duiden.
In het verhaal beschrijft hij mijn uiterlijk uitgebreid en noemt mijn dansgroep bij naam en beschrijft verder mijn woonomgeving en meer van dat soort dingen.

Ik wordt in het verhaal gevolgd en uiteindelijk verkracht. Alle handelingen worden tot in detail omschreven en ik ben daar niet erg blij mee op zijn zachts gezegd.

Wat kan ik hiermee aan?!
Met citaat reageren
Oud 04-12-2011, 14:25
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Ik heb hier even een apart topic van gemaakt, want dit past niet in het algemene seksverhalen-topic.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 04-12-2011, 14:42
art4live
Avatar van art4live
art4live is offline
Is het niet behoorlijk strafbaar om zoiets te doen zonder iemand toestemming?
Ik zal de schrijver benaderen en er proberen uit te komen en anders naar de rechter gaan... maar wacht eerst maar op andere reacties
__________________
Een relatie is net een liedje. Elk liedje heeft een eind en elk liedje heeft een begin... Ik denk dat ik maar eens een hit ga maken
Met citaat reageren
Oud 04-12-2011, 15:08
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
als die website niet reageert kun je volgens mij best aangifte doen en het door de politie iig gedwongen eraf laten halen.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 04-12-2011, 16:43
bambambam
bambambam is offline
Wat een creep..
En ik ben bang dat er niet veel aan gedaan worden omdat er geen bewijs is dat het écht over jou gaat :/ want je achternaam en heel specifieke details (dus niet persoonlijkheid of zo) worden niet genoemd, of wel?
Met citaat reageren
Oud 04-12-2011, 16:54
Ludovicoplay
Ludovicoplay is offline
Wow. Ik zou naar de politie gaan. Ik zou je ten zeerste afraden om het uit te proberen te praten met de dader (indien je die uberhaupt kent), zoals art4live zegt, want als er in het verhaal een verkrachting voorkomt zou ik proberen de schrijver juist te ontlopen..
Met citaat reageren
Oud 04-12-2011, 17:26
Verwijderd
Even met wat brede dudes langs het huis van de auteur.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2011, 17:39
art4live
Avatar van art4live
art4live is offline
Citaat:
Wow. Ik zou naar de politie gaan. Ik zou je ten zeerste afraden om het uit te proberen te praten met de dader (indien je die uberhaupt kent), zoals art4live zegt, want als er in het verhaal een verkrachting voorkomt zou ik proberen de schrijver juist te ontlopen..
mss is dat inderdaad wel beter ja. Zowieso naar de politie gaan als je zeker weet dat het over jou gaat zoals in dit geval zo is
__________________
Een relatie is net een liedje. Elk liedje heeft een eind en elk liedje heeft een begin... Ik denk dat ik maar eens een hit ga maken
Met citaat reageren
Oud 04-12-2011, 17:45
CuwleMandarijn
Avatar van CuwleMandarijn
CuwleMandarijn is offline
ohooh fack, volgens mij slaat die (**) lars de boer weer terug
__________________
Dat is nou het punt, je bent wel aardig, en lief, en 3 jaar, maar toch wordt je gezocht in 42 staten...
Met citaat reageren
Oud 04-12-2011, 20:14
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Wow. Ik zou naar de politie gaan. Ik zou je ten zeerste afraden om het uit te proberen te praten met de dader (indien je die uberhaupt kent), zoals art4live zegt, want als er in het verhaal een verkrachting voorkomt zou ik proberen de schrijver juist te ontlopen..
Want iedereen die ooit over verkrachting fantaseert is een Dutroux-in-spe, right?
Doe normaal zeg, wat een angstzaaierij.


Maar ontopic, zolang er niet echt namen bij genoemd worden weet ik niet of dit kans van slagen heeft. Creepy, zeker, fout, zeker, maar strafbaar? Mja, waarschijnlijk niet.

Toch, als het voor de TS slecht voelt, by all means vertel er over bij de politie. Waarschijnlijk kunnen ze je een stuk beter vertellen wat er mogelijk en passend is in dit geval.

Nog een vraag voor de TS: Komt het op je over als een poging om te pesten, of iemand die een fantasie wel heel letterlijk op echt bestaande mensen toepast? Het kan ook gewoon zijn dat iemand die je kent je zo probeert te neten. Want het is wel toevallig dat iemand die jij kent tussen heel internet precies dat verhaal vindt, jou eraan verbindt, en het vervolgens aan je doorbrieft.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle

Laatst gewijzigd op 04-12-2011 om 20:19.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2011, 18:21
Marloesjoe
Avatar van Marloesjoe
Marloesjoe is offline
Bedankt voor de reacties.

De schrijver gebruikt een alias en is niet te traceren.
In het verhaal gebruikt hij verder enkel mijn voornaam, maar ook noemt hij mijn broertje bij zijn voornaam en het beroep van mijn vader.
Allemaal wel heel erg 'toevallig', maar toch onvoldoende om daar een zaak van te maken vrees ik.
Ik wordt ook niet gepest of lastig gevallen.
Ik krijg geen mailtjes ofzo en ik heb ook geen boze exen (voor zover ik weet dan...) die op wraak zouden kunnen zinnen.

Zoals T_ID al zegt, denk ik dat er eentje rondloopt met een fantasie en die blijkbaar van schrijven houdt!
Wel confronterend dat iemand dat verhaal leest (staat al een tijdje op internet ook) en mij daarin herkent.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2011, 18:35
boet
Avatar van boet
boet is offline
Geef zijn alias eens dan? Misschien kunnen een paar mensen hier proberen er alsnog achter te komen
Verder zou ik het aan je ouders vertellen, en misschien naar de politie gaan.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2011, 18:49
UnlimitedUAV
Avatar van UnlimitedUAV
UnlimitedUAV is offline
ik zou het deels als compliment opvatten en deels als belediging.
is er echt geen manier om erachter te komen wie het heeft geschreven? zo ja aangifte doen.
__________________
Get Hyper.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2011, 20:25
Marloesjoe
Avatar van Marloesjoe
Marloesjoe is offline
Beste boet.
Die alias noemen heeft weinig zin, dan heb ik juist meteen die exposure die ik niet graag hebben wil!
Net als het aanhangig maken bij wie dan ook.
Iedereen zal eerst het verhaal willen lezen om te kunnen bepalen of ik het ben en of mijn rechten worden aangetast.
Ik denk dat ik beter die ene bekande kan vragen het niet verder aan de grote klok te hangen.
Diegenen die het lezen en mij NIET herkennen mogen dan lekker genieten van het verhaal....

Hoe minder bekendheid hoe beter en maar hopen dat het overwaait?
Met citaat reageren
Oud 06-12-2011, 20:27
Marloesjoe
Avatar van Marloesjoe
Marloesjoe is offline
...tja, en als je kickt op het soort dingen die in het verhaal gebeuren dan zit er mogekijk idd al een steekje los.
Heb die vriend ook al gevraagd hoe hij op die site kwam! ;-)
(Maar goed, draag het hem niet na...)
Met citaat reageren
Oud 06-12-2011, 20:36
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Citaat:
...tja, en als je kickt op het soort dingen die in het verhaal gebeuren dan zit er mogekijk idd al een steekje los.
Heb die vriend ook al gevraagd hoe hij op die site kwam! ;-)
(Maar goed, draag het hem niet na...)
Dus er zit een steekje los bij mensen die fantaseren over verkrachtingen?

Lijkt me niet. Verkrachtingsfantasieën zijn best veelvoorkomend hoor.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2011, 20:39
Ludovicoplay
Ludovicoplay is offline
mogelijk. ze zei mogelijk.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2011, 16:25
Marloesjoe
Avatar van Marloesjoe
Marloesjoe is offline
Wie verkrachtingen spannend vind moet dat zelf weten Vowel, maar met alle respect: ik wil in die fantasie liever niet voorkomen, zeker niet wanneer die fantasie wordt neergeschreven.
Heb dan tenminste het fatsoen mijn naam eruit te halen en de details te wijzigen, zodat ik er niet op wordt nagekeken...
Met citaat reageren
Oud 08-12-2011, 18:10
Verwijderd
Citaat:
Lijkt me niet. Verkrachtingsfantasieën zijn best veelvoorkomend hoor.
Dus als het veelvoorkomend is, is het goed/normaal/acceptabel? Ik snap niet waarom fantaseren over een verkrachting goed zou zijn. Verkrachting is immers een geweldsdaad. Fantaseren over seks met kinderen of dieren, dat is toch ook niet goed? Ieder mens met gezond verstand zou zeggen dat iemand die over seks met kinderen of dieren fantaseert, een steekje los heeft. Waarom zou iemand die over verkrachting fantaseert, dan geen steekje los hebben? Het is voor mij namelijk minstens even erg als het fantaseren over seks met kinderen of dieren.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2011, 20:02
Verwijderd
Citaat:
Dus als het veelvoorkomend is, is het goed/normaal/acceptabel? Ik snap niet waarom fantaseren over een verkrachting goed zou zijn. Verkrachting is immers een geweldsdaad. Fantaseren over seks met kinderen of dieren, dat is toch ook niet goed? Ieder mens met gezond verstand zou zeggen dat iemand die over seks met kinderen of dieren fantaseert, een steekje los heeft. Waarom zou iemand die over verkrachting fantaseert, dan geen steekje los hebben? Het is voor mij namelijk minstens even erg als het fantaseren over seks met kinderen of dieren.
Fantaseren is niet erg. Ik fantaseer regelmatig dat ik de hele planeet gewelddadig uitroei. Of wil je een gedachtenpolitie inschakelen die gaat kijken of je wel het 'goede' denkt?
Met citaat reageren
Oud 08-12-2011, 21:15
priepie
priepie is offline
Staan er details in het verhaal die die vriend van jou niet weet?? Want als het zo is dat zulke details er wel in voorkomen zou ok zowiezo naar politie gaan want dan zou ik denken dat er meer achter zit
Met citaat reageren
Oud 08-12-2011, 21:17
priepie
priepie is offline
Maar weten veel op je school/ werk/ vriendenkring het??
Met citaat reageren
Oud 09-12-2011, 14:39
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Dus als het veelvoorkomend is, is het goed/normaal/acceptabel?
Of je het normaal wenst te noemen hangt uiteraard geheel af van de definitie die jij aan het begrip normaal wenst te geven. Het is in ieder geval bekend dat seksuele fantasieën over verkrachting zowel bij mannen als vrouwen voorkomt.

Citaat:
Ik snap niet waarom fantaseren over een verkrachting goed zou zijn. Verkrachting is immers een geweldsdaad.:
Verkrachting is weliswaar een geweldsdaad, maar er is een essentieel verschil tussen ergens over fantaseren en het uitvoeren van die fantasie. Fantaseren over een verkrachting zonder die fantasie in daden om te zetten is niet erg, maar fantaseren over een verkrachting en vervolgens die fantasie uitvoeren wel.

Citaat:
Fantaseren over seks met kinderen of dieren, dat is toch ook niet goed? Ieder mens met gezond verstand zou zeggen dat iemand die over seks met kinderen of dieren fantaseert, een steekje los heeft.
Psychologen, seksuologen en psychiaters komen vanwege hun beroep regelatig in contact met mensen die over dat soort dingen fantaseren. Dat mensen dat doen betekent nog niet dat er psychisch gezien met hen iets mis is, tenzij ze anderen door het uitvoeren van dergelijke fantasieën lichamelijke en/of psychische schade toebrengen.

Citaat:
Waarom zou iemand die over verkrachting fantaseert, dan geen steekje los hebben? Het is voor mij namelijk minstens even erg als het fantaseren over seks met kinderen of dieren.
Dat jij dat soort fantasieën erg vindt wil nog niet zeggen dat ze daarom per definitie ontoelaatbaar zijn. Zolang je er voor zorgt dat je tussen dergelijke fantasieën en de werkelijkheid een duidelijke grens weet te trekken, en je dus niet schuldig maakt aan het daadwerkelijk uitvoeren van die fantasieën, waarbij je anderen lichamelijke en/of psychische schade toebrengt, is er niets aan de hand. Zie voor wat betreft de diversiteit van seksuele fantasieën tevens http://nl.wikipedia.org/wiki/Parafilie.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 09-12-2011, 15:51
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Dus als het veelvoorkomend is, is het goed/normaal/acceptabel? Ik snap niet waarom fantaseren over een verkrachting goed zou zijn. Verkrachting is immers een geweldsdaad. Fantaseren over seks met kinderen of dieren, dat is toch ook niet goed? Ieder mens met gezond verstand zou zeggen dat iemand die over seks met kinderen of dieren fantaseert, een steekje los heeft. Waarom zou iemand die over verkrachting fantaseert, dan geen steekje los hebben? Het is voor mij namelijk minstens even erg als het fantaseren over seks met kinderen of dieren.
Ja, maar je kunt toch wel het verschil zien tussen een fantasie en het werkelijk uitvoeren of ervaren van de fantasie? Verkrachtingsfantasieën komen nu eenmaal voor, en niet alleen in "actieve" vorm. Er zijn genoeg vrouwen die erover fantaseren verkracht te worden, maar dat wil niet zeggen dat ze daadwerkelijk verkracht willen worden. Er worden ook vaak zat dat soort rollenspellen gespeeld, hoor. Maar dat is in essentie wel heel verschillend van een echte verkrachting, want je moet elkaar ontzettend goed vertrouwen en ervan uitgaan dat áls je wil stoppen dat ook gebeurt. Vind je het dan ook fout dat twee mensen er bewust voor kiezen om samen zoiets te doen, als het dus wel met toestemming is?

Mannen fantaseren overigens over vrouwen. Vrouwen fantaseren over mannen. Maar niet iedereen loopt elkaar iedere dag aan te randen. Dus zo lang een fantasie een fantasie blijft is er toch niets mis mee?
Met citaat reageren
Oud 09-12-2011, 16:52
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
Zolang een fantasie een fantasie blijft, is er inderdaad niks mis mee. Maar als je je fantasie uitgebreid, herkenbaar en voor iedereen toegankelijk gaat beschrijven, wordt het bedreigend. Ik vind dit echt een heel eng idee en ik zou wel even advies vragen bij de politie. Beetje vergelijkbaar met een puber met issues die een 'dodenlijst' opstelt. Betekent ook niet dat hij er daadwerkelijk wat mee gaat doen, maar niemand vindt het normaal of iets om maar te laten 'want het is een fantasie, dus niet erg'.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2011, 14:15
Marloesjoe
Avatar van Marloesjoe
Marloesjoe is offline
Citaat:
Staan er details in het verhaal die die vriend van jou niet weet?? Want als het zo is dat zulke details er wel in voorkomen zou ok zowiezo naar politie gaan want dan zou ik denken dat er meer achter zit
Ik weet niet wat degene die mij attent maakte op het verhaal van mij weet. Hij zal het nodige weten, maar wat allemaal? Ik kan niet in zijn hoofd kijken.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2011, 14:16
Marloesjoe
Avatar van Marloesjoe
Marloesjoe is offline
Citaat:
Maar weten veel op je school/ werk/ vriendenkring het??
Voor zover ik weet alleen die vriend.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2011, 15:17
Randomnaam
Randomnaam is offline
Citaat:
Fantaseren is niet erg. Ik fantaseer regelmatig dat ik de hele planeet gewelddadig uitroei. Of wil je een gedachtenpolitie inschakelen die gaat kijken of je wel het 'goede' denkt?
Wow, dat van die gedachtenpolitie heb ik ook, heb je ooit 1984 van george orwell gelezen?
Met citaat reageren
Oud 13-12-2011, 20:47
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Waarom zou iemand die over verkrachting fantaseert, dan geen steekje los hebben? Het is voor mij namelijk minstens even erg als het fantaseren over seks met kinderen of dieren.
Omdat het tegendeel ook bestaat: mensen die ruwe, dwingende of gewelddadige seks willen ondergaan. Macht en spelen daarmee is inherent aan de mensheid, ideeën over ruwe seks die op een verkrachting lijkt is gewoon een logisch gevolg daarvan.

Je kunt het ook niet vergelijken met kindermisbruik of bestialiteit, want geen van die beide dingen hebben iets te maken met onze voortplanting, en heet hangijzer of niet, verkrachting wel. Sommige diersoorten zoals eenden planten zichzelf zelfs vooral via verkrachting voort. Maar sommige mensen kunnen niet bevatten dat er meer afstand tussen een verkrachtingsfantasie en een daadwerkelijke verkrachting, dan er afstand is tussen Ghandi en een seriemoordenaar, dus wordt het allemaal op de stapel taboe gegooid.

En hoe denk je dat je over komt met wat je zegt? Je hebt zojuist zonder een reden daarvoor te noemen een groot deel van de bevolking gelijk gesteld aan verkrachters, dierenkwellers en pedofielen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 30-01-2012, 18:41
Kristian
Avatar van Kristian
Kristian is offline
Citaat:
Hoi allemaal,

Even een vraag over iets waar ik niet zo goed raad mee weet.
Via een vriend kreeg ik een link naar een site waar seksverhalen op staan. Het verhaal waar hij me op attendeerde was wel heel treffend, want ik kwam daar herkenbaar in voor, bijna met naam en toenaam!
De schrijver kent me of heeft goed research gedaan via mijn sociale media, want naast het feit dat hij me bij mijn voornaam noemt, gebruikt hij ook allemaal details die op mij duiden.
In het verhaal beschrijft hij mijn uiterlijk uitgebreid en noemt mijn dansgroep bij naam en beschrijft verder mijn woonomgeving en meer van dat soort dingen.

Ik wordt in het verhaal gevolgd en uiteindelijk verkracht. Alle handelingen worden tot in detail omschreven en ik ben daar niet erg blij mee op zijn zachts gezegd.

Wat kan ik hiermee aan?!
Bedankt voor je vraag en sorry voor de late reactie. Heb je ondertussen antwoord op jouw vraag? Graag hoor ik dat van jou.
__________________
www.vraaghetdepolitie.nl
www.facebook.com/schoolwijkagentsegbroek
Met citaat reageren
Oud 19-02-2012, 18:24
Verwijderd
De webmaster (site-eigenaar) contacteren van de site. Anders zou je de politie kunnen gaaan
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:01.