Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-03-2012, 00:03
abigail8
abigail8 is offline
Ik doe nu op de hva hbo-bedrijfseconomie (2e jaar) maar ik zou ook graag naar de universiteit willen gaan. Daarom zit ik te denken om na de zomer naar de uni te gaan maar ik twijfel over de richting, ik denk aan recht of frans taal en cultuur, alleen met de opleiding frans taal en cultuur weet ik niet of ik straks makkelijk een baan kan vinden en wat soort voor baan, in iedere geval wil ik geen leraar worden. Ik denk misschien aan redacteur of iets met tourisme of journalistiek. Ik wil graag weten wat jullie zouden doen als je mij was. Zijn er ook mensen op dit forum die frans taal en cultuur studeren? Hoe is de opleiding? Bedankt..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-03-2012, 05:55
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Waar zou je Frans willen studeren? Want ik weet van Groningen dat door bezuinigingen ze dat soort talen (Frans zat al onder de noemer Romaanse talen en culturen) gaan samentrekken tot de brede bachelor Europese talen en culturen. Waarschijnlijk komt dat erop neer dat je bepaalde vakken als taalverwerving etc. samen hebt en voor de rest alsnog apart werkcollege Frans, maar toch. Ik zou zelf in overweging nemen hoeveel baanperspectief je hebt na je afstuderen.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 14-03-2012, 11:12
abigail8
abigail8 is offline
Citaat:
Waar zou je Frans willen studeren? Want ik weet van Groningen dat door bezuinigingen ze dat soort talen (Frans zat al onder de noemer Romaanse talen en culturen) gaan samentrekken tot de brede bachelor Europese talen en culturen. Waarschijnlijk komt dat erop neer dat je bepaalde vakken als taalverwerving etc. samen hebt en voor de rest alsnog apart werkcollege Frans, maar toch. Ik zou zelf in overweging nemen hoeveel baanperspectief je hebt na je afstuderen.
Hoi Tink*, bedankt voor je reactie. Ik denk Frans te gaan studeren aan de UvA. Ik zit ook te denken aan mijn kans op een baan aan afstuderen, daarom twijfel ik.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2012, 12:13
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Maar waarom wil je Frans studeren? Baankansen zijn belangrijk maar je werk leuk vinden is veel belangrijker en geeft je ook een veel grotere kans op een (leuke) baan. Je moet niet rechten gaan studeren alleen maar omdat je denkt dat de kans op een baan groter is (wat natuurlijk wel zo is, maar dat zou niet de enige reden moeten zijn )
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 16-03-2012, 20:34
abigail8
abigail8 is offline
Citaat:
Maar waarom wil je Frans studeren? Baankansen zijn belangrijk maar je werk leuk vinden is veel belangrijker en geeft je ook een veel grotere kans op een (leuke) baan. Je moet niet rechten gaan studeren alleen maar omdat je denkt dat de kans op een baan groter is (wat natuurlijk wel zo is, maar dat zou niet de enige reden moeten zijn )
Ik wil Frans studeren omdat het me leuk lijkt. Ik heb het gevoel dat werken als accountant of bedrijfseconoom echt saai zou zijn.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2012, 23:09
bernardklaassen
bernardklaassen is offline
Citaat:
met de opleiding frans taal en cultuur weet ik niet of ik straks makkelijk een baan kan vinden
De feiten:
* 25% van de ex-studenten Franse taal en Cultuur heeft een baan op niveau
* 38 % van de ex-studenten Franse taal en Cultuur is tevreden over de aansluiting van de studie op de arbeidsmarkt
* 17% van de ex-studenten Franse taal en Cultuur heeft een vaste baan
Vergeleken met andere studies heeft deze studie een van de slechtste arbeidsmarktperspectieven. Dit zijn de feiten op dit gebied.

Laatst gewijzigd op 07-04-2012 om 10:28.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2012, 23:53
Verwijderd
Citaat:
De feiten:
* 25% van de ex-studenten Franse taal en Cultuur heeft een baan op niveau
* 38 % van de ex-studenten Franse taal en Cultuur is tevreden over de aansluiting van de studie op de arbeidsmarkt
* 17% van de ex-studenten Franse taal en Cultuur heeft een vaste baan
Vergeleken met andere studies heeft deze studie een van de slechtste arbeidsmarktperspectieven. Dit zijn de feiten op dit gebied.
Dit.
Ik vind dat de regering geen collegegeld zou moeten betalen voor studies als deze, omdat het een vrij nutteloze studie is... Je gaat er later waarschijnlijk niets mee doen qua baan dus wordt er voor niets in je geïnvesteerd.

Laatst gewijzigd op 07-04-2012 om 10:28.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Hulp nodig studiekeuze
Rosie Naujoks
0 24-02-2015 20:31
Algemene schoolzaken Studiekeuze vwo
M. Hofman
0 20-06-2012 09:40
Studeren Help jij mij met mijn afstudeeronderzoek naar studiekeuze gedrag van vwo'ers?
M. Hofman
8 27-05-2012 21:11
Studeren Hoe maak je BEWUST de juiste studiekeuze?
Cas Kramers
1 08-03-2012 07:08
Studeren Twijfels bij studiekeuze? Tips en tools voor scholieren door studenten
Maart88
0 17-01-2012 12:16
Studeren help! Studiekeuze!
Verwijderd
10 13-03-2005 13:01


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:00.