Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-12-2010, 13:52
Mensch
Avatar van Mensch
Mensch is offline
Hallo!

Ik wist niet waar dit bij moest, dus heb zelf even een topic gemaakt. Als hij verkeerd staat hoor ik het wel!

Ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Er is een grote kans dat ik een soa heb. Alleen ik weet niet zo goed hoe ik dit moet testen. Mijn moeder wil met me naar de huisarts, maar ik vertik het omdat het een man is en ik me er enorm voor schaam. Weet iemand hier een oplossing voor?
Met citaat reageren
Oud 04-12-2010, 14:33
Verwijderd
Je kunt ook naar het SOA-spreekuur van de GGD! Daar heb je natuurlijk ook geen zekere garantie dat je een vrouwelijke arts krijgt, maar er werken vaak meerdere artsen, dus goede kans dat minstens één daarvan een vrouw is. Als het jou niet uitmaakt op welke dag van de week je die arts bezoekt, kunnen ze vast wel regelen dat je een vrouwelijke arts krijgt.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2010, 15:09
Mensch
Avatar van Mensch
Mensch is offline
Oh oke, dat is wel een goed idee. Maar hoe gaat dat dan? Het is allemaal wat nieuw voor me en ik ben ook nog best wel jong (15) dus ik kijk er best wel tegen op.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2010, 08:13
Verwijderd
Op http://www.ggd.nl/contact/bij-u-in-de-buurt/ kun je kijken welke GGD bij je in de buurt zit. Je kunt waarschijnlijk op de website van die ggd informatie vinden over het soa-spreekuur, of je kunt het algemene telefoonnummer bellen en informatie vragen (of je moeder vragen om dat te doen, natuurlijk ).
Succes ermee
Met citaat reageren
Oud 06-12-2010, 16:12
meneeranoniem1
meneeranoniem1 is offline
Gewoon naar de huisarts of GGD gaan, die kan er wat aan doen zet je over die angst heen ik bedoel de dokter zag jou toch ook toen je geboren werd of op controle bij de GGD moest?
Het zijn proffesionals dus maak je geen zorgen
Met citaat reageren
Oud 06-12-2010, 16:27
IcedEarth
Avatar van IcedEarth
IcedEarth is offline
Volgens mij is een SOA-test / uitstrijkje een relatief routinematige handeling. Maak je daar geen zorgen om. Het is natuurlijk niet leuk of prettig, maar een uitstrijkje is zo gebeurd. Dapper dat je je moeder hebt ingelicht!

offtopic: zeggen ze bij de GGD ook niet vaak dat je gewoon naar je eigen huisarts moet/kunt voor dit soort zaken?
__________________
never get old
Met citaat reageren
Oud 07-12-2010, 09:21
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij is een SOA-test / uitstrijkje een relatief routinematige handeling. Maak je daar geen zorgen om. Het is natuurlijk niet leuk of prettig, maar een uitstrijkje is zo gebeurd. Dapper dat je je moeder hebt ingelicht!

offtopic: zeggen ze bij de GGD ook niet vaak dat je gewoon naar je eigen huisarts moet/kunt voor dit soort zaken?
Offtopic:
Vaak wel. Maar op de website van regio twente staat:

Het soa spreekuur op de GGD is een aanvulling op de zorg verleend door uw huisarts en is met name bedoeld voor:

* Mannen die seks hebben met mannen
* Zij die werken in de prostitutiesector
* Jongeren onder de 25 jaar
* Swingers
* Als u klachten hebt
* Als u gewaarschuwd bent voor een soa
* Als u anoniem getest wilt worden


Dus TS valt sowieso onder die derde categorie
Met citaat reageren
Oud 07-12-2010, 15:36
Kaa
Avatar van Kaa
Kaa is offline
Ik dacht dat ze het juist aanmoedigen dat jongeren zich regelmatig (of nouja, in nieuwe relaties) laten testen bij de GGD.
GGD is trouwens gratis en anoniem, terwijl ik gehoord heb (misschien niet overal zo) dat je bij je huisarts wel voor het consult moet betalen als je daar een soa test laat doen. (Wordt dan waarschijnlijk wel vergoed denk ik...)
__________________
*Signature*
Met citaat reageren
Oud 07-12-2010, 15:37
Verwijderd
Citaat:
Ik dacht dat ze het juist aanmoedigen dat jongeren zich regelmatig (of nouja, in nieuwe relaties) laten testen bij de GGD.
GGD is trouwens gratis en anoniem, terwijl ik gehoord heb (misschien niet overal zo) dat je bij je huisarts wel voor het consult moet betalen als je daar een soa test laat doen. (Wordt dan waarschijnlijk wel vergoed denk ik...)
Huisarts wordt voor zover ik weet altijd vergoed idd, valt buiten je verplichte eigen risico.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2010, 15:39
Kaa
Avatar van Kaa
Kaa is offline
O oke. Dan maakt het echt niks uit
__________________
*Signature*
Met citaat reageren
Oud 07-12-2010, 18:14
Mensch
Avatar van Mensch
Mensch is offline
Ik ben vandaag toch naar de huisarts gegaan, mijn moeder heeft een afspraak kunnen maken met een vrouwelijke arts. Ze was hartstikke aardig. Ze heeft me helemaal onderzocht en eigenlijk viel het wel een beetje mee. Het was even naar allemaal maargoed. Nu moet ik ook nog een week wachten op de uitslagen, want ze vermoed toch een SOA.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2012, 22:09
JNLComm
JNLComm is offline
Hallo,

Wij zijn bezig met een preventiefilm over soa's en het doen van soatests. Hiervoor zijn wij op zoek naar mensen die mee willen werken aan een interview. Dit interview zal op film worden vastgelegd en zal worden vertoond binnen onze organisatie. Dit zal verder niet publiekelijk naar de buitenwereld worden vertoond. Indien jij een soa hebt (gehad) en hieraan mee wil werken, stuur mij dan even een bericht. Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Oud 26-04-2012, 07:58
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Wie zijn wij en waarom staat dit in een topic van 2 jaar geleden?
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Soa-test?
Verwijderd
7 09-01-2008 19:24
Seksualiteit [Enquete] SOA
Megadeth
59 13-02-2006 03:32
Seksualiteit Hoe kan je een SOA krijgen
justanothern00b
4 25-01-2005 22:01
Lichaam & Gezondheid SOA preventie
Verwijderd
10 01-10-2004 11:04
Seksualiteit Soa Onderzoek - Mijn ervaringen.....
verbal-violence
53 20-08-2002 18:03
Seksualiteit Soa...
babydoll
6 16-06-2002 10:57


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:52.