Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-11-2013, 20:17
Liesje(:
Avatar van Liesje(:
Liesje(: is offline
Hallo iedereen,

Ik zit op dit moment op 4 havo en ik ben zo dom geweest om informatica in mijn profiel te kiezen. Een tijdje geleden hebben we de opdracht gekregen op een website te maken. Mijn docent legt nooit iets uit en gaat er vanuit dat iedereen het allemaal snapt... Helaas heeft hij gelijk, iedereen snapt wat hij/zij moet doen, behalve ik... De meeste mensen zijn doubleurs en hebben dat vorig jaar dus ook al moeten doen.

Ik ben nu dus op zoek naar iemand die mij kan helpen. Ik wil mijn website over muziek houden, aangezien je daar veel over kunt vertellen. Gekeken naar de weken/maanden dat ik al bezig had moeten zijn, zou ik nu al zo'n 3 of 4 pagina's af moeten hebben. In plaats van die 3-4 pagina's, ben ik nog aan het kijken hoe ik mijn eerste pagina in elkaar moet zetten. Ik zoek dringend hulp! Als er iemand is die mij wilt helpen, kun je me toevoegen op Skype: lisannehuntjens

Alvast heel erg bedankt!

Groetjes, Lisanne
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-11-2013, 21:24
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Wat is precies de opdracht, moet je de website schrijven in puur HTML? Moet je er ook een CSS bestand bij gebruiken voor de opmaak, of mag dat heel ouderwets met tabellen in HTML?

Moet je ook inloggen op een server om de site echt online te zetten, of is de site alleen lokaal?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 15-11-2013, 07:09
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Ik denk dat me mensen op Software & Multimedia je daar beter mee kunnen helpen, dus verplaats je topic daarheen!
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2013, 08:41
bierkoning
Avatar van bierkoning
bierkoning is offline
Er zijn hier vast mensen die je kunnen en willen helpen, maar vraag gewoon aan je leraar of hij je het nog eens wil uitleggen, en dat je het niet snapt. Wij kunnen het natuurlijk voor je voorkauwen, maar het is belangrijker dat je het zelf snapt.

Hier eventueel wat hulp via google.
Voor een CSS website, http://www.w3schools.com/css/

En de HTML variant, http://www.w3schools.com/html/default.asp
__________________
Als een vrouw een andere vrouw een compliment maakt, dan heeft ze wat van die andere vrouw nodig of is ze dronken.

Laatst gewijzigd op 16-11-2013 om 13:06.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2013, 12:42
Verwijderd
Ehr, 'is' is wat anders dan 'eens', waarde forumbaas.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2013, 16:21
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Weken / maanden voor 4 pagina's?
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 15-11-2013, 18:50
TheBom
TheBom is offline
joomla?
Met citaat reageren
Oud 15-11-2013, 19:05
Liesje(:
Avatar van Liesje(:
Liesje(: is offline
Citaat:
Wat is precies de opdracht, moet je de website schrijven in puur HTML? Moet je er ook een CSS bestand bij gebruiken voor de opmaak, of mag dat heel ouderwets met tabellen in HTML?

Moet je ook inloggen op een server om de site echt online te zetten, of is de site alleen lokaal?
Nou... Ik maak de HTML-code in ieder geval in Notepad. CSS moeten we inderdaad ook gebruiken, maar ook daar heb ik totaal geen verstand van... Ik heb geen idee hoe we de site online moeten zetten als ik eerlijk ben.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2013, 20:02
Verwijderd
Kan je het vak niet laten vallen?
Met citaat reageren
Oud 15-11-2013, 20:06
Verwijderd
Citaat:
Nou... Ik maak de HTML-code in ieder geval in Notepad. CSS moeten we inderdaad ook gebruiken, maar ook daar heb ik totaal geen verstand van... Ik heb geen idee hoe we de site online moeten zetten als ik eerlijk ben.
Neem een code editor met syntax highlighting zoals notepad++. CSS is ongelofelijk eenvoudig, net als HTML. Frames beginnen weer helemaal hip te worden trouwens (geen grapje jongens en meisjes). En lees de documentatie. Zoek gewoon precies wat je wil doen.

"How do I create X in HTML" "How do I make up Y in CSS".
Met citaat reageren
Oud 15-11-2013, 20:07
Verwijderd
Eigenlijk wilde ik alleen "Ugh" antwoorden. Informatica en websites hebben niet zoveel met elkaar te maken namelijk.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2013, 20:42
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Eigenlijk wilde ik alleen "Ugh" antwoorden. Informatica en websites hebben niet zoveel met elkaar te maken namelijk.
Op de middelbare school denken ze van wel. En bij mij studie (Informatica & Economie) hebben ze ons ook nog een ochtendje met HTML/ CSS laten spelen.

@TS; Stel inderdaad je vragen aan de leraar, zoek een beetje handig op internet en als je niet precies weet hoe de site online moet komen (en je docent je daar niet bij wil helpen) kan je het ook altijd even aan een klasgenoot vragen. Die willen vast wel even snel uitleggen hoe dat gaat.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 16-11-2013, 09:26
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Als je niet zoveel tijd hebt, raad ik je aan om eerst om de inhoud en tekstopmaak te maken met een programma waar je meteen al het resulaat ziet, in plaats dat je zelf code schrijft (bv met kompozer).
Daarna bekijk je de code en pas je aan/ voeg je in je de code dingen toe, wat je de les hebt geleerd.
Gooi je er nog zelf geschreven css bestand er tegen aan (zoals eerder aangegeven, notepad++)
En zet je de boel online.

Net zoals bierkoning, raad ik je ook aan op W3schools naar htmlcode voorbeelden te kijken, te testen en in je eigen code te plakken.
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.

Laatst gewijzigd op 16-11-2013 om 09:32.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2013, 18:51
Liesje(:
Avatar van Liesje(:
Liesje(: is offline
Citaat:
Kan je het vak niet laten vallen?
Ik had dat wel kunnen doen, maar als ik dat zou doen dan zou ik ook bij een paar vakken bij een andere andere leraar en in een andere klas komen. Daar had ik niet veel zin in, dus heb geen actie ondernomen... Nu bedenk ik me dat ik het allicht had kunnen vragen, maar daar ben ik nu te laat mee helaas.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2013, 19:13
Verwijderd
Citaat:
Ik had dat wel kunnen doen, maar als ik dat zou doen dan zou ik ook bij een paar vakken bij een andere andere leraar en in een andere klas komen. Daar had ik niet veel zin in, dus heb geen actie ondernomen... Nu bedenk ik me dat ik het allicht had kunnen vragen, maar daar ben ik nu te laat mee helaas.
Dat is jammer. Even doorbijten en niet bang zijn hulp te vragen aan je leraar of computerdeskundigen buiten school. De ICT op je school wilt het misschien uitleggen

En anders kan je het volgend jaar misschien laten vallen .Wel op tijd zijn en informeren bij je decaan.

Succes dit jaar ^^
Met citaat reageren
Oud 19-11-2013, 18:24
Arike
Avatar van Arike
Arike is offline
Ik vind 't altijd fijn om website code HTML of CSS in ConTEXT te schrijven, omdat je de verschillende dingetjes dan in verschillende kleuren ziet, dus je ziet 't beter als er iets mis dreigt te gaan door b.v. een spellingsvoudje. Verder is 't gewoon een tekst-schrijvertje zoals notepad, maar wel met tabjes zodat je verschillende dingen open kan hebben.

http://www.contexteditor.org/
Met citaat reageren
Oud 19-11-2013, 18:35
Verwijderd
Je kan ook kijken of de computers bij jou op school een programma als Microsoft Frontpage gebruiken. Daarin kan je gewoon een pagina 'what-you-see-is-what-you-get' maken, en maakt het programma de code er vervolgens bij.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2013, 18:02
Jessedepesse99
Avatar van Jessedepesse99
Jessedepesse99 is offline
Probeer eens weebly. Ik wil je desnoods ook wel helpen. Ik heb nl een pro-account en zonder pro-account staat eronder made with weebly.
__________________
groetjes Jesse
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-12-2013, 23:02
TheHunter
Avatar van TheHunter
TheHunter is offline
Gozer de bedoeling van informatica is dat je paginas zelf ontwerpt en script, niet een voorgebakken weebly gebruiken... ik weet dat je dan zeker een 1 van je docent krijgt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware [ms word] expert gezocht :S
Beyoned
3 17-01-2003 10:23


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:39.