Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-03-2014, 16:27
Verwijderd


De choreografie van Vaslav Nijinsky was vernieuwend en had nauwelijks iets met traditioneel ballet te maken. De première op 29 mei 1913 was dan ook verre van succesvol. Al direct na de eerste noten kwamen delen van het publiek in opstand. Voor- en tegenstanders gingen zelfs met elkaar op de vuist. Het stuk kon alleen maar uitgespeeld worden doordat inderhaast opgetrommelde gendarmes enige rust in de zaal herstelden. Het kostte Monteux veel moeite onverstoorbaar door te dirigeren. Vooruitstrevende kunstenaars als Jean Cocteau, Gertrude Stein en Maurice Ravel waren in de zaal aanwezig. Ravel zag direct het belang in van de muziek. In een brief aan een vriend schreef hij dat die beslist moest gaan luisteren: de première zou een belangrijke betekenis hebben in de muziek. Ravel zelf nam van harte deel aan de rellen tijdens de première. Toen hij aan een buurvrouw aangaf dat ze stil moest zijn omdat hij wilde luisteren en zij reageerde met "vuile jood", waren de rapen gaar. Het verhaal gaat dat Monteux na afloop het gebouw via het wc-raampje moest verlaten omdat hij het er anders niet levend van af zou brengen

Laatst gewijzigd op 22-03-2014 om 16:41.
Advertentie
Oud 22-03-2014, 16:28
Verwijderd
Goeie titel stefenoot.
Oud 22-03-2014, 16:30
Verwijderd
Ja, dit nieuwe geschiedenisthema (want ja, ik besluit dat het een thema wordt ) bevalt me wel
Oud 22-03-2014, 16:36
Verwijderd
En dit geschiedkundige feit bevat noch doden, noch iets met Duitsers, dus zelfs geschikt voor Haubenmeise.

En het filmpje is van Arte, wat wil hij nog meer!
Oud 22-03-2014, 16:43
Verwijderd
Wilders houdt zo een persconferentie.
Oud 22-03-2014, 16:49
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Toffe titel.

Ik heb zo weinig als daginvulling vandaag in vergelijking met mijn hectische week. Weekends zijn stom. Ik ga maar een uurtje of anderhalf hardlopen denk ik. Als ik het volhoud. Het is wel mooi weer.
Oud 22-03-2014, 18:01
Verwijderd
Ik heb de titel gehad met Ckv. Best apart.
Oud 22-03-2014, 18:03
Verwijderd
Oh en Etmakas, ik ben een jaar jonger. Bijna even oud
Oud 22-03-2014, 18:36
Pierrot
Avatar van Pierrot
Pierrot is offline
Citaat:
En dit geschiedkundige feit bevat noch doden, noch iets met Duitsers, dus zelfs geschikt voor Haubenmeise.

En het filmpje is van Arte, wat wil hij nog meer!
Hoho! In Fantasia sterven de dinosauriërs uit onder Le Sacre Du Printemps! Superzielig.

__________________
Schmach.
Oud 22-03-2014, 19:36
Verwijderd
Oud 22-03-2014, 19:40
Verwijderd
Haha, is dat jouw konijn?

Wat een vies tongetje. Heel menselijk ofzo.
Oud 22-03-2014, 19:44
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ahh, wat was het mooi om bij zonsondergang te rennen
en ik heb mijn lesvoorbereiding in mijn hoofd gemaakt tijdens het rennen twee vliegen in een klap!
Oud 22-03-2014, 19:52
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
knijn!
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 22-03-2014, 20:02
Verwijderd
nee die is niet van mij!
Maar konijnen hebben inderdaad een rare mini-mensentong


dit is Daan, mijn oudste konijn, met tong.

Laatst gewijzigd op 22-03-2014 om 20:17.
Oud 22-03-2014, 22:45
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Volgende keer rij ik met een winkelwagen vol met Pickleschips naar buiten. Alléén maar Pickleschips

Maar hebben ze ze dan niet meer bij jou?
Doen

Ik heb geen idee, ik kom nooit bij de Jumbo. Laatste keer wel, maar volgens mij niet altijd ofzo.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 22-03-2014, 23:14
Verwijderd
Ik wou aan een nieuw boek beginnen (Gevangen eindigde echt heftig voor mij) en bedacht dat ik eindelijk maar eens die reeks moest oppakken die mijn oom me geleend heeft omdat ik die echt moest lezen. Ik lees vijf zinnen en bedenk me iets dat Sarah vertelde. En ja hoor Ik heb De Millennium Trilogie in handen.

Nu wil ik eigenlijk niet meer beginnen, ik kreeg al van wat Sarah vertelde en fijn als het spannend is, maar ik wil dan veel liever andere boeken lezen want ik vind toch al dat ik te weinig tijd heb

Heb er ook nog zat nieuwe en oude liggen, dus.
Oud 22-03-2014, 23:58
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Gutenabend!

Ik zag net iets wtf-erigs op fb.
Een jaar of 2 geleden ging het erg slecht op m'n werk en ik heb toen iets niet zo netjes op fb gepost. Ik zag in dat ik dat beter niet kon doen en had het bericht verwijderd. Een maand later kreeg ik keihard op m'n flikker omdat iemand een screenshot had gemaakt en dat had doorgestuurd naar m'n bazin en de districtsmanager. Officiele waarschuwing en alles.
Ik wist niet wie het had gedaan, maar ik verdachte wel 1 persoon.
Nu zie ik ineens dat iemand van wie ik het totaal niet verwachtte (en die al een tijd niet meer bij ons werkt) ineens die oude post van mij op de prive bux-fb site heeft gegooid met de tekst 'good old times!'
Helemaal geen good old times! Weet je hoe kkhard je me verraden hebt, stomme hoer!
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Oud 23-03-2014, 00:43
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
@Stefenootje: Ik ben niet echt een lastige (en aanstellerige ) vegetariër. Ik eet geen vlees en geen vis, maar het maakt me bijvoorbeeld echt niet uit of je voor mij een kaaspannenkoek bakt in dezelfde pan waar je net een spekpannenkoek in gebakken hebt. Het gaat mij erom dat ik niet wil dat die dieren voor mij gedood worden (hoewel ik ook gewone kaas eet zonder vegetarisch stremsel en ik ook niet moeilijk doe over gelatine).
__________________
Lariekoek en apekool!
Ads door Google
Oud 23-03-2014, 06:18
Verwijderd
Citaat:
Ik wou aan een nieuw boek beginnen (Gevangen eindigde echt heftig voor mij) en bedacht dat ik eindelijk maar eens die reeks moest oppakken die mijn oom me geleend heeft omdat ik die echt moest lezen. Ik lees vijf zinnen en bedenk me iets dat Sarah vertelde. En ja hoor Ik heb De Millennium Trilogie in handen.

Nu wil ik eigenlijk niet meer beginnen, ik kreeg al van wat Sarah vertelde en fijn als het spannend is, maar ik wil dan veel liever andere boeken lezen want ik vind toch al dat ik te weinig tijd heb

Heb er ook nog zat nieuwe en oude liggen, dus.
Nouja uiteindelijk viel het dus wel weer mee! Vertaler moest er even in komen ofzo
Oud 23-03-2014, 06:31
Verwijderd
Citaat:
Gutenabend!

Ik zag net iets wtf-erigs op fb.
Een jaar of 2 geleden ging het erg slecht op m'n werk en ik heb toen iets niet zo netjes op fb gepost. Ik zag in dat ik dat beter niet kon doen en had het bericht verwijderd. Een maand later kreeg ik keihard op m'n flikker omdat iemand een screenshot had gemaakt en dat had doorgestuurd naar m'n bazin en de districtsmanager. Officiele waarschuwing en alles.
Ik wist niet wie het had gedaan, maar ik verdachte wel 1 persoon.
Nu zie ik ineens dat iemand van wie ik het totaal niet verwachtte (en die al een tijd niet meer bij ons werkt) ineens die oude post van mij op de prive bux-fb site heeft gegooid met de tekst 'good old times!'
Helemaal geen good old times! Weet je hoe kkhard je me verraden hebt, stomme hoer!
Dat is echt fucking laag. Hoe oud zijn die mensen, 15? Wat triest.

Citaat:
Nouja uiteindelijk viel het dus wel weer mee! Vertaler moest er even in komen ofzo
Ja daar heb ik geen tijd voor hoor Ik lees opnieuw doodgraag, maar vind dat ik er te weinig tijd voor heb en ik doe soms dan ook best wel lang over een boek (tijd maken zit er niet in, er is te veel dat ik wil doen), dus ik wil geen tijd gaan steken in het eerst een hele tijd ergeren en doorworstelen van een boek
Ik ga aan Joyland (King weer ^^) beginnen.
Oud 23-03-2014, 07:58
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Hoi.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 23-03-2014, 09:08
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Verkeerde topic DP
Oud 23-03-2014, 09:10
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Daar durf ik niet te posten.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 23-03-2014, 09:16
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Dan zullen we hier doen alsof. Hoi DP! Hoe is het ermee?
Oud 23-03-2014, 09:17
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Hier is het wel goed fizzle, hoe is het bij jou?
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Advertentie
Oud 23-03-2014, 09:22
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Heel fijn! Zometeen even Schubert, Chick Corea en Bach zingen en dan zit het er weer op voor vandaag. Beetje lesjes voorbereiden, het forum lastigvallen, alles. Lekker hoor.
Oud 23-03-2014, 09:23
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Dat is fijn! Moet je vandaag les geven?
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 23-03-2014, 09:32
Verwijderd
Citaat:
Gutenabend!

Ik zag net iets wtf-erigs op fb.
Een jaar of 2 geleden ging het erg slecht op m'n werk en ik heb toen iets niet zo netjes op fb gepost. Ik zag in dat ik dat beter niet kon doen en had het bericht verwijderd. Een maand later kreeg ik keihard op m'n flikker omdat iemand een screenshot had gemaakt en dat had doorgestuurd naar m'n bazin en de districtsmanager. Officiele waarschuwing en alles.
Ik wist niet wie het had gedaan, maar ik verdachte wel 1 persoon.
Nu zie ik ineens dat iemand van wie ik het totaal niet verwachtte (en die al een tijd niet meer bij ons werkt) ineens die oude post van mij op de prive bux-fb site heeft gegooid met de tekst 'good old times!'
Helemaal geen good old times! Weet je hoe kkhard je me verraden hebt, stomme hoer!
Ja, zo is het inderdaad, als mensen met dingen van vroeger komen aanzetten.
Oud 23-03-2014, 09:38
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Dat is fijn! Moet je vandaag les geven?
Dinsdag geef ik weer les. Gelukkig niet zoveel nieuw repetoire want we zijn nog niet klaar met het oude!
Lesgeven is zo spannend
Oud 23-03-2014, 09:39
Verwijderd
Hier staan tweekleurige chocoladecupcakes in de oven! Gewoon deeg met zwarte stukjes en de andere helft chocolade deeg met witte stukjes chocolade
Oud 23-03-2014, 09:40
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Groovy!
Oud 23-03-2014, 09:41
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Hier staan tweekleurige chocoladecupcakes in de oven! Gewoon deeg met zwarte stukjes en de andere helft chocolade deeg met witte stukjes chocolade
Cupcakes.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 23-03-2014, 09:41
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Omg, dat is waar ook! Mijn moeder zei gisteren dat ze een muffin voor me hadden bewaard Het lijkt me een goed ontbijt.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 23-03-2014, 09:44
Verwijderd
Citaat:
Groovy!
Vooral supernom. Maar eigenlijk eet ik er altijd maar eentje en deel ik de rest uit
Oud 23-03-2014, 09:45
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
OMG ik wil zo graag naar Wenen, wanneer komt die uitslag nou verdammt
Oud 23-03-2014, 09:45
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Vooral supernom. Maar eigenlijk eet ik er altijd maar eentje en deel ik de rest uit
Als die ene maar heel lekker is!!
Ads door Google
Oud 23-03-2014, 10:04
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Ik ben Schwarzwalder Kirsch aan het maken voor de verjaardag van een dinnie. Ik ben even vergeten waarom ik hier ook alweer ja op had gezegd.
__________________
Ik weet niet beter.
Oud 23-03-2014, 10:14
Verwijderd
Citaat:
dinnie
Oud 23-03-2014, 10:26
Klovorhop
Avatar van Klovorhop
Klovorhop is offline
ik wil ook iets bakken, maar er is geen boter dus dat beperkt de opties nogal
__________________
stikkiedikkie hopstapsnee reldeldee
Oud 23-03-2014, 10:26
Klovorhop
Avatar van Klovorhop
Klovorhop is offline
level 5 Portugees
__________________
stikkiedikkie hopstapsnee reldeldee
Oud 23-03-2014, 11:51
Pierrot
Avatar van Pierrot
Pierrot is offline
Ik heb gisteren ietsjes meer gedronken dan in de planning zat. Ach, 300 pagina's lezen met een geestslopende kater...
__________________
Schmach.
Oud 23-03-2014, 11:56
Verwijderd
Ben jij alcoholist?
Oud 23-03-2014, 12:27
Verwijderd
Vind het wel mooi dat Pierrot altijd dezelfde blijft, ook al is hij heel lang weggeweest. Alcohol/katers, geldgebrek, studeren.
Oud 23-03-2014, 12:31
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Vind het wel mooi dat Pierrot altijd dezelfde blijft, ook al is hij heel lang weggeweest.
Dat geldt voor de meeste mensen hier.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 23-03-2014, 12:35
Verwijderd
gelukkig geldt dat niet voor mij.
Oud 23-03-2014, 12:40
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Jij bent wel veranderd ja, in de loop der jaren.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Oud 23-03-2014, 12:42
Pierrot
Avatar van Pierrot
Pierrot is offline
Citaat:
Ben jij alcoholist?
Stevige drinker, mag dat ook? Maar nee. Er zijn zat dagen in de week dat ik niet drink, maar in het weekend gaat het er soms nogal heftig aan toe.
__________________
Schmach.
Oud 23-03-2014, 12:43
Pierrot
Avatar van Pierrot
Pierrot is offline
Citaat:
Vind het wel mooi dat Pierrot altijd dezelfde blijft, ook al is hij heel lang weggeweest. Alcohol/katers, geldgebrek, studeren.
Ik heb in ieder geval de drugs achter me gelaten!
__________________
Schmach.
Oud 23-03-2014, 12:47
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Vind het wel mooi dat Pierrot altijd dezelfde blijft, ook al is hij heel lang weggeweest. Alcohol/katers, geldgebrek, studeren.
En ik blijf dezelfde krenterige zeurpiet.
Oud 23-03-2014, 12:51
Verwijderd
Jij bent er nooit meer!
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:25.