Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-05-2003, 17:48
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Naar aanleiding van dit topic is hier een tweede topic, waar iedereen verder mag/kan discussiëren over het onderwerp. Voel vrij hier nog meer te discussiëren!

De laatste reactie (van mij toevallig) was:

Citaat:
Wat ik overigens zou doen als ik zwanger zou raken:
Ik weet vanaf het begin af aan dat ik, als ik sex zou hebben, de gevolgen daarvan zou moeten kunnen dragen. Ik weet namelijk dat er altijd, al is ie maar heel klein, een kans is dat het 'mis' gaat (al is het maar 1% als je regelmatig de pil slikt (= als je de pil nooit vergeet). Ik ben daar heel erg bewust mee omgegaan en heb van tevoren echt bedacht wat ik zou doen als ik zwanger zou raken. Ik ben pas met mijn vriend naar bed gegaan toen ik zeker wist dat ik een eventueel kind een kans zou kunnen bieden.

Ik vind eigenlijk dat iedereen zo bewust ermee om zou moeten gaan. Het is ons gegeven (het is een gift, een heel fijn iets, enz) dat we kinderen kunnen krijgen, ik vind dat we daar dan gewoon goed mee om moeten gaan.

Als ik nu dus zwanger zou raken, zou ik het kind absoluut houden. Ik zou er geen minuut over nadenken het kind weg te laten halen. In ieder geval al omdat ik erg veel van kinderen houd. Ik zou ook inzien dat het m'n eigen 'schuld' zou zijn geweest (ondanks voorbehoedsmiddelen). Het kind zou ik dus niet alles kunnen bieden wat 'rijke' mensen het kind zouden kunnen bieden, maar ik zou het absoluut wel liefde kunnen geven (veel liefde) en dat vind ik dan ook het allerbelangrijkste dat een kind nodig heeft.

Goed, dit is mijn mening, zo heb ik het 'aangepakt', anderen doen het op hun manier. Ik ben inderdaad tegen abortus, om de redenen die ik hierboven schreef. Ik begrijp abortus natuurlijk wel. Ik zou mensen in mijn omgeving die abortus zouden laten plegen wel ondersteunen waar ik dat zou kunnen, omdat ik weet dat die beslissing ook heel moeilijk is. Ik wil hiermee ook zeggen dat ik iedereen in zijn waarde laat.
Laten we in ieder geval maar hopen dat ik niet zwanger word voordat ik dat wil. Daar ga ik dan ook niet vanuit. Ik wil erg graag m'n studie en dergelijke afmaken en alvast een beetje gaan werken, omdat ik het werk dat ik in de toekomst ga doen me ontzettend leuk lijkt!
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 18:57
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Een topic mag tegenwoordig 500 replies hebben voor 'ie dicht gaat.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 19:08
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 25-05-2003 @ 19:57:
Een topic mag tegenwoordig 500 replies hebben voor 'ie dicht gaat.
Op sommige fora gelden afwijkende regels.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 19:30
Super-Eefjuh
Avatar van Super-Eefjuh
Super-Eefjuh is offline
Nou.. ik droomde dus vanacht dat ik zwanger was geworden.. en dat t inmiddels inene zo ver was dat t hartje al klopte en ik geen abortus meer kon laten plegen... het voelde zo echt die droom dat ik ZOOOOO blij was dat ik wakker werd!

Ik slik de pil en gebruik condoom omdat ik niet zwanger wil worden.. en als ik nu zwanger zou worden (zou dr trouwens eerst iets bestaan zoals een aftermorningpil maar okeej) maar dan zou ik t weg laten halen..

Ik ben zelf nog kind dan kan ik toch niet een kindje gaan opvoeden als ik zelf nog niet eens de levenservaring heb om een kind op te gaan voeden?!

Ik bdoel... ik vind het HEEEEL asociaal van die mensen van 16 die denken dat ze de vriend van hun leven hebben gevonden, er zwanger van worden, hij zegt dat ie eeuwig bij dr zal blijven (en t uiteindelijk toch neit doet) en dan zit dat meisje met zown kind opgescheept terwijl ze zelf nog een kind is... dat vind ik echt ZO asociaal!

Ik bdoel.. liefde kan iedere kind krijgen.. maar met je 16, 17, 18 jaar verdien je echt nog niet genoeg om een kkind te onderhouden.. laat staan jezelf..

Ik ben dr heel erg tegen.. maar dat komt ook omdat een vriendin van me zwanger is geraakt en t gehouden heeft.. en ik ga nu lekker uit.. en zij zit met zown kind thuis...

mijn motto: Eerst zelf leven voordat je leven verwekt!
__________________
*reptielenmeisje* 2 baardagames, 1 egyptische doornstaart, en een witkuif kaketoe!*is niet meer vrijgezellig* Bartj de lievste :o
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 19:53
Verwijderd
Citaat:
Super-Eefjuh schreef op 25-05-2003 @ 20:30:
Ik bdoel.. liefde kan iedere kind krijgen.. maar met je 16, 17, 18 jaar verdien je echt nog niet genoeg om een kkind te onderhouden.. laat staan jezelf..
Eerder omgekeerd: een kind is duurder.
Citaat:

mijn motto: Eerst zelf leven voordat je leven verwekt!
Maar ja...wanneer heb je geleefd...?

En over uitgaan of thuiszitten...sommige mensen zitten sowieso liever thuis dan dat ze uitgaan.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 21:23
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
@ekki: goed van je dat je er zo zorgvuldig mee omgaat.
Zouden meer mensen moeten doen.
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2003, 21:42
Super-Eefjuh
Avatar van Super-Eefjuh
Super-Eefjuh is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 25-05-2003 @ 20:53:
Eerder omgekeerd: een kind is duurder.

Maar ja...wanneer heb je geleefd...?

En over uitgaan of thuiszitten...sommige mensen zitten sowieso liever thuis dan dat ze uitgaan.
ik heb t hier ook over mezelf dat anderen hun leven graag willen verneuken met op ene jonge leeftijd een kind nemen moeten ze vooral zelf weten..

Maar ik vind dat j eiglijk pas klaar ben als j 25 ben... dan ben j uit je puberteit, heb j een beetje toekomst kunnen opzetten....
__________________
*reptielenmeisje* 2 baardagames, 1 egyptische doornstaart, en een witkuif kaketoe!*is niet meer vrijgezellig* Bartj de lievste :o
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 10:32
damaetas
Avatar van damaetas
damaetas is offline
als ik nu zwanger ben zou ik zeker een abortus laten uitvoeren. ik ben niet klaar voor een kind nu, ik wil het ook niet. ik ben er zelfs nog niet uit of ik ooit wel een kind wil.
ik denk niet dat ik daar heel veel moeite mee zou hebben, of depressief van worden, maarja dat kan je niet zeker weten natuurlijk
__________________
deegrol -=- DUVEL -=- *is lief*
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 11:22
faith666
faith666 is offline
Ik zou het kind nu gene toekomst kunnen geven. en dat kan je een kind gewoon niet aandoen, vandaar dat ik wel voor een abortus zou kiezen hoewel ik het niet 100% zeker weet......hangt een beetje van de omstandigheden af denk ik.
__________________
Such a shame, my defenses have become my own restrictions....
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 12:39
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
Quiana schreef op 25-05-2003 @ 22:23:
@ekki: goed van je dat je er zo zorgvuldig mee omgaat.
Zouden meer mensen moeten doen.
dankje

Fleet Admiral: Op L&G sluiten we meestal topics na 250 posts, omdat het anders onder andere voor mij, maar ook voor leden onoverzichtelijk wordt.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 13:03
mammie_yvonneke
Avatar van mammie_yvonneke
mammie_yvonneke is offline
Citaat:
Ik bdoel... ik vind het HEEEEL asociaal van die mensen van 16 die denken dat ze de vriend van hun leven hebben gevonden, er zwanger van worden, hij zegt dat ie eeuwig bij dr zal blijven (en t uiteindelijk toch neit doet) en dan zit dat meisje met zown kind opgescheept terwijl ze zelf nog een kind is... dat vind ik echt ZO asociaal!

Ik bdoel.. liefde kan iedere kind krijgen.. maar met je 16, 17, 18 jaar verdien je echt nog niet genoeg om een kkind te onderhouden.. laat staan jezelf..
Het is niet associaal. Het kan weldegelijk hoor, en het is ook niet zo dat als een vrouw van 25 een relatie heeft dat die voor altijd stand houd. Je hebt mensen van 16,17,18 die heel volwassen zijn. En je hebt mensen van 28 die nog niet volwassen zijn. Dit verschilt echt per persoon. En daarom moet je zo'n situatie ook per persoon bekijken. De een kan een kind op jonge leeftijd wel aan, en de ander niet.
__________________
Mama van Jennifer, 26-02-2003. Sinds januari 2004 gestopt met de pil, en bezig voor een 2e wondertje
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 14:17
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
mammie_yvonneke schreef op 26-05-2003 @ 13:03:
Het is niet associaal. Het kan weldegelijk hoor, en het is ook niet zo dat als een vrouw van 25 een relatie heeft dat die voor altijd stand houd. Je hebt mensen van 16,17,18 die heel volwassen zijn. En je hebt mensen van 28 die nog niet volwassen zijn. Dit verschilt echt per persoon. En daarom moet je zo'n situatie ook per persoon bekijken. De een kan een kind op jonge leeftijd wel aan, en de ander niet.
Het verschilt idd wel per persoon. Maar ik denk dat je meeste mensen onder de 20 niet aan een kind toe zijn! Ik moet er iig NIET aan denken. Ik heb niet het geld, niet de kennis, niet de wil, en echt geen zin om nu al een kind op te gaan voeden Bah nee!
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 18:36
Super-Eefjuh
Avatar van Super-Eefjuh
Super-Eefjuh is offline
Citaat:
mammie_yvonneke schreef op 26-05-2003 @ 14:03:
Het is niet associaal. Het kan weldegelijk hoor, en het is ook niet zo dat als een vrouw van 25 een relatie heeft dat die voor altijd stand houd. Je hebt mensen van 16,17,18 die heel volwassen zijn. En je hebt mensen van 28 die nog niet volwassen zijn. Dit verschilt echt per persoon. En daarom moet je zo'n situatie ook per persoon bekijken. De een kan een kind op jonge leeftijd wel aan, en de ander niet.


lees dan nog eens goed.. dr staat IK VIND... boeit me geen flikker wat JIJ vind IK mag mijn mening hebben en dit is MIJN mening...

. UIT!


iemand van 16 KAN NOG NIET VOLWASSEN ZIJN!

en ik vind dat een kind recht heeft op een vader (of nog een moeder in geval van lesbies).. dus ook VIND IK het ASOCIAAL van iemand om alleen een kind te willen gaan opvoeden..
__________________
*reptielenmeisje* 2 baardagames, 1 egyptische doornstaart, en een witkuif kaketoe!*is niet meer vrijgezellig* Bartj de lievste :o
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 18:41
kink
kink is offline
als je kind nooit een vader hebt gehad, en dus niet anders weet, dan houdt dat kind er 90% van de tjid geen verschrikkelijk complex aan over.

het is voor een kind veel erger als ze eerst wel een vader hebben en dat pappa ineens weggaat, omdat het niet meer zo goed gaat tussen mamma en pappa.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 18:43
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Super-Eefjuh schreef op 26-05-2003 @ 19:36:

iemand van 16 KAN NOG NIET VOLWASSEN ZIJN!

neej, maar iemand van 16 kan wel zover zijn dat ze een kind kan verzorgen. ook al komt dat naar mijn mening zeer weinig voor.

maar ik ben het wel met je eens, mammie_yvonneke heeft overal een mening op en laat dat ook nog eens aan iedereen horen. en zelf staat ze niet open voor andere meningen.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 18:48
kink
kink is offline
en over het feit dat je het je ouders moet vertellen, als je zwanger bent. hoe langer je wacht hoe moeilijker het wordt. geloof me, ik heb sinds vanmiddag bijna geen moment gehad dat ik niet moest huilen. vanmiddag is een beetje m'n wereld ingestort.
mijn vriend kwam leuk vertellen dat hij het eigenlijk niet meer zag zitten om met me verder te gaan. ik had ook al wel het gevoel dat het al een tijdje niet lekker ging, maar hij had echt geen beter moment kunnen kiezen. ik heb ook maar gelijk tegen me moeder eruit geflapt dat ik dus zwanger ben. gelukkig was m'n moeder heel tof en steunt ze me. maar als je te lang wacht met het vertellen aan je ouders(als je zelf niet naar een dokter durft, want die meiden heb je) dan kunnen ze je echt helpen.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 20:14
Verwijderd
@ kink,
mag ik je wat vragen?? hoe oud ben jij dan??
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 08:02
mammie_yvonneke
Avatar van mammie_yvonneke
mammie_yvonneke is offline
Citaat:
*RainBow* schreef op 26-05-2003 @ 19:43:
neej, maar iemand van 16 kan wel zover zijn dat ze een kind kan verzorgen. ook al komt dat naar mijn mening zeer weinig voor.

maar ik ben het wel met je eens, mammie_yvonneke heeft overal een mening op en laat dat ook nog eens aan iedereen horen. en zelf staat ze niet open voor andere meningen.
Het spijt me zeer, maar jullie geven toch ook je mening, das toch de bedoeling van die discussie?
En jullie kan ik toch ook niet overtuigen van mijn mening, waarom zouden jullie dat dan wel met mij kunnen?
En ik sta heus wel open voor jullie mening, ik begrijp jullie wel, maar jullie mij niet, niet allemaal in ieder geval.
__________________
Mama van Jennifer, 26-02-2003. Sinds januari 2004 gestopt met de pil, en bezig voor een 2e wondertje
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 08:27
mammie_yvonneke
Avatar van mammie_yvonneke
mammie_yvonneke is offline
En @ kink
Heel veel sterkte, en gefeliciteerd met je zwangerschap, tenminste ik denk dat je er blij mee bent?
Laat nog eens wat van je horen
__________________
Mama van Jennifer, 26-02-2003. Sinds januari 2004 gestopt met de pil, en bezig voor een 2e wondertje
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 09:21
bumblebee
Avatar van bumblebee
bumblebee is offline
Als ik NU zwanger zou zijn, zou dat ivm met mijn leeftijd en school niet erg handig zijn, maar ik ben het eens met ekki, je weet dat er altijd een kleine kans is dat het kan gebeuren...
Ik zou niet zo 1,2,3 abortus laten plegen denk ik, maar er wel over nadenken. Ik weet eigenlijk niet wat ik zou doen, omdat ik me niet kan voorstellen hoe het is om te weten dat je een kindje bij je draagt.

Als een meisje rond de 16/17 ofzo zwanger zou raken, is dit niet asociaal. Hoeveel topics heb ik wel niet gelezen over meisjes van die leeftijd die dachten dat ze zwanger konden zijn? Veel.
Het wordt wat anders als meisjes van deze leeftijd bewust voor een kind kiezen terwijl ze nog geen poot hebben om op te staan.

Voor iemand die op jonge leeftijd zwanger raakt, en besluit het kind te houden, en het vervolgens kan opvoeden, daar heb ik veel respect voor.
__________________
Lievelieve Valentijn, mag ik jouw tjikkie zijn? :p LOL
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 10:35
Ace*Dusty
Avatar van Ace*Dusty
Ace*Dusty is offline
Het is zo makkelijk om te zeggen dan lat ik het weghalen.
Maar als je eenmaal ziet wat voor wonder het is en dat het speciaal is dat JIJ zwanger kunt worden en miljoenen andere vrouwen niet. Denk je er MISSCHIEN wel anders over.

Er werd ook gezegd dat als je 16 bent je niet volwassen KUNT zijn.
Als je net zoveel hebt meegemaakt heb als ik en de andere kant van het leven hebt gezien als sommige tienermama's (ik ben er ook een van) Zul je wel degelijk zien dat er meiden zijn van 16 die zich veel volwassener opstellen dan andere meiden van dezelfde leeftijd. En zich ook meer bewust zijn van de gevolgen die sommige dingen hebben waar een ander niet eens bij stil staat.

Maar ik ben het wel met Bumblebee eens dat meiden van 16/ 17 die niets hebben geen huis geen vriend geen werk dat ze beter NOG NIET kunnen kiezen voor kinderen.

Ik heb er wel bewust voor gekozen, maar ben dan ook 20 getrouwd heb huisje boompje beestje en was er MIJN INZIENS dan ook aan toe.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 10:50
cheela
Avatar van cheela
cheela is offline
ik wil toch nog even reageren op de reactie uit het zwanger deel 1 gedeelte. daarin krijg ik de indruk dat ace*dusty en mammie-yvonneke zich aangevallen voelen door mijn eerdere uitleg over wat een kind wel niet kan kosten!
van te voren weet je niet wat het voor een kind word, dus jullie zijn gezegend met een kind dat wel tegen wasverzachter kan en tegen de goedkope luiers, maar dat kan je niet weten als je met een dikke buik rondloopt, daarom zeg ik een kind KAN heel erg duur zijn! want er lopen genoeg kinderen rond met een allergie en ga zo maar door, en dan kan je niet even naar de aldi hobbelen om daar goedkope doekjes en luiers te halen want daar kunnen ze dan niet tegen. Dus het spijt me als jullie je aangesproken voelen maar ik heb het niet over jullie! ik heb het over de jonge moeders die denken "oooh leuk zo'n baby, wil ik ook" en er pas na de bevalling achter komen dat het net even wat anders werkt als een babyborn pop.
__________________
Toedeledokie
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 10:58
Ace*Dusty
Avatar van Ace*Dusty
Ace*Dusty is offline
Je hebt gelijk daarin maar een kind word ook wel groot zonder dure merken.

Op www.nibud.nl kun je ongeveer een schatting maken wat een kind kan kosten.
__________________
Mama van Ashley en Michelle
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 11:00
marij
marij is offline
Als je 16/17 bent en je kiest bewust voor een kind terwijl je t kind niks te bieden hebt dan zou IK t niet doen... Hoe groot je drang ook is om een kind te nemen...

Maar als je ongeplant zwanger raakt dan zou ik toch wel 300 keer nadenken voor je een beslissing neemt... Er zijn genoeg mensen die een abortus hebben gehad en 10 jaar erna spijt hebben en ervoor naar een Psychiater moeten of voor een trein springen...

En niet iedereen is t zelfde.. Iemand van 16 kan gevoelsmatig net zo volwassen zijn als iemand van 22...

Ieder zo zn keuze of mening maar iedereen is anders....
__________________
mama van myloe en zwanger van de 2de
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 11:02
marij
marij is offline
Je kan een kind zo duur maken als je zelf wilt...
Als je kind allergisch is voor dingen dan is t een ander verhaal maar moet je kind persee in baby gucci of baby mexx lopen... Of dure potjes olvarit terwijl vers of andere merken goedkoper is...
Babykamer moet alles nieuw of koop je ook tweedehands of maak je dingen zelf...
T hangt toch ook een deel van jezelf af hoe duur een kind je kost...
__________________
mama van myloe en zwanger van de 2de
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 11:03
cheela
Avatar van cheela
cheela is offline
Citaat:
Ace*Dusty schreef op 27-05-2003 @ 11:58:
Je hebt gelijk daarin maar een kind word ook wel groot zonder dure merken.
ik denk dat kleding nog het goedkoopste van alle kosten zijn! als ik naar me eige kijk tenminste wel
__________________
Toedeledokie
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 11:04
Ace*Dusty
Avatar van Ace*Dusty
Ace*Dusty is offline
Helemaal mee eens maar dat had ik al eens gezegd
__________________
Mama van Ashley en Michelle
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 11:20
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
cheela schreef op 27-05-2003 @ 11:03:
ik denk dat kleding nog het goedkoopste van alle kosten zijn! als ik naar me eige kijk tenminste wel
t weet ik zo net nog niet hoor... kinderen groeien heel snel. Je hebt geen eens tijd om de kleertjes te laten verslijten, je moet gewoon constant nieuwe, grotere kleren kopen!
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 11:30
marij
marij is offline
Kleertjes zijn echt t goedkoopste... die kan je van te voren in de opruiming in grotere maatjes kopen... eten en luiers zijn echt t duurste...
__________________
mama van myloe en zwanger van de 2de
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 13:51
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
mammie_yvonneke schreef op 27-05-2003 @ 09:02:
Het spijt me zeer, maar jullie geven toch ook je mening, das toch de bedoeling van die discussie?
En jullie kan ik toch ook niet overtuigen van mijn mening, waarom zouden jullie dat dan wel met mij kunnen?
En ik sta heus wel open voor jullie mening, ik begrijp jullie wel, maar jullie mij niet, niet allemaal in ieder geval.
ja maar ik heb jouw mening nu al 10 keer gelezen in dezelfde topic op een gegeven moment weten we t wel...

ik zie in beiden kanten wel wat, jij ziet in 1 kant maar wat, dat je het kind moet houden. je schikt niet in de gevoelens en mogelijkheden van anderen.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 14:05
mammie_yvonneke
Avatar van mammie_yvonneke
mammie_yvonneke is offline
Ik begrijp het heel goed dat er meiden zijn die hun kindje weg laten halen, ik zelf heb die keuze ook overwogen. Maar ik begon hier met reageren omdat jullie nicole bijna geen keuze gaven. Maar die heeft ze weldegelijk! Je KAN het kindje ook houden, als je er maar goed voor gaat, en als je zelf voelt dat je het aankan.
Dat verschilt per persoon. Een meisje van 16/17 hoeft niet perse een foute moeder te zijn.
Dat is wat ik haar duidelijk probeer te maken.



En hoe duur je kindje ook is, je kunt het BIJNA altijd betalen.
Er zijn altijd dingen die je kunt vervangen door huismerk spullen. Onder andere de luiers en doekjes.
En net wat marij zegt: fruithapjes kun je zelf maken, gewoon een appeltje schillen, wat koekjes verkruimelen en goed fijn maken, en klaar is kees.
__________________
Mama van Jennifer, 26-02-2003. Sinds januari 2004 gestopt met de pil, en bezig voor een 2e wondertje
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 14:16
fairyangel
Avatar van fairyangel
fairyangel is offline
Als ik nu zwanger zou raken, dan zou ik zeker abortus doen. Ik wil in de toekomst ook geen kinderen, want ik kan er gewoon niet mee overweg. Kleine kinderen moeten niet bij mij in de buurt komen, dus ik denk dat het ook beter is dat ik geen kinderen neem. Als ik later (ben nu nog maar 16,dus er kan nog vanalles veranderen) wel kinderen zou willen, denk ik eerder aan adoptie. Er zijn zoveel kinderen die het slecht hebben, dan zou ik er iig al eentje willen helpen. Ik zie het ook niet zitten om zwanger te zijn en te bevallen (ookal weet ik niet hoe het voelt)
__________________
*
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 14:26
mammie_yvonneke
Avatar van mammie_yvonneke
mammie_yvonneke is offline
dat kan fairyangel,
Ik bedoel bevallen is niet echt een pretje nee, haha. Maar wat je er dan voor terug krijgt is zooooo mooi
Een vriendin van mij zegt altijd dat ze 2 kindjes van haar zelf wil en 2 geadopteerde
__________________
Mama van Jennifer, 26-02-2003. Sinds januari 2004 gestopt met de pil, en bezig voor een 2e wondertje
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 14:28
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
mammie_yvonneke schreef op 27-05-2003 @ 15:05:
Ik begrijp het heel goed dat er meiden zijn die hun kindje weg laten halen, ik zelf heb die keuze ook overwogen. Maar ik begon hier met reageren omdat jullie nicole bijna geen keuze gaven. Maar die heeft ze weldegelijk! Je KAN het kindje ook houden, als je er maar goed voor gaat, en als je zelf voelt dat je het aankan.
Dat verschilt per persoon. Een meisje van 16/17 hoeft niet perse een foute moeder te zijn.
Dat is wat ik haar duidelijk probeer te maken.



En hoe duur je kindje ook is, je kunt het BIJNA altijd betalen.
Er zijn altijd dingen die je kunt vervangen door huismerk spullen. Onder andere de luiers en doekjes.
En net wat marij zegt: fruithapjes kun je zelf maken, gewoon een appeltje schillen, wat koekjes verkruimelen en goed fijn maken, en klaar is kees.
JIJ stelt haar geen keus toen ze hier een keer had neergezet dat ze toch voor een abortus koos, ging jij er direct tegen in.
het gaat niet alleen maar om het leven van je kind maar ook om je éigen leven!
een kind nemen is eigenlijk egoistisch zoals veel mensen t wel eens beamen.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 17:10
bumblebee
Avatar van bumblebee
bumblebee is offline
Citaat:
*RainBow* schreef op 27-05-2003 @ 04:28:

een kind nemen is eigenlijk egoistisch zoals veel mensen t wel eens beamen.
Leuk, dus er moeten helemaal geen kinderen meer geboren worden? Een kind krijgen (zoiets neem je niet, een kind krijg je) is een geschenk en niet een zonde.
__________________
Lievelieve Valentijn, mag ik jouw tjikkie zijn? :p LOL
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 17:23
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
mammie_yvonneke schreef op 27-05-2003 @ 15:05:
Maar ik begon hier met reageren omdat jullie nicole bijna geen keuze gaven. Maar die heeft ze weldegelijk!
Lees dan nog eens terug naar het begin van de discussie... Er werd voor en tegen abortus gepleit...
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 18:23
bumblebee
Avatar van bumblebee
bumblebee is offline
Citaat:
HaWaHaai schreef op 27-05-2003 @ 07:23:
Lees dan nog eens terug naar het begin van de discussie... Er werd voor en tegen abortus gepleit...
dat doet ze (en we) toch ook?
__________________
Lievelieve Valentijn, mag ik jouw tjikkie zijn? :p LOL
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 18:24
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Op pauze.nl staat een stukje over tienervaders, best boeiend:
http://www.pauze.nl/artikelen/?objID=5408
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 20:12
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
bumblebee schreef op 27-05-2003 @ 19:23:
dat doet ze (en we) toch ook?
Ja... Dat zeg ik toch ook...
Maar mammie_yvonneke zegt dit:
Citaat:
Maar ik begon hier met reageren omdat jullie nicole bijna geen keuze gaven.
--> oftewel: wij zouden haar geen keus gegeven hebben.

Tu snappes?
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 20:22
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
ekki schreef op 27-05-2003 @ 19:24:
Op pauze.nl staat een stukje over tienervaders, best boeiend:
http://www.pauze.nl/artikelen/?objID=5408
idd ook best aardig om bij dit onderwerp bij te lezen...
Met citaat reageren
Oud 27-05-2003, 21:27
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
HaWaHaai schreef op 27-05-2003 @ 21:22:
idd ook best aardig om bij dit onderwerp bij te lezen...
Ja, vond ik ook. Ik kom daar wel 'ns om te kijken of ze nog leuke prijsvragen hebben (je kan soms best toffe dingen winnen, nu niet trouwens) en dat viel mij op. Toevallig.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 08:07
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
bumblebee schreef op 27-05-2003 @ 18:10:
Leuk, dus er moeten helemaal geen kinderen meer geboren worden? Een kind krijgen (zoiets neem je niet, een kind krijg je) is een geschenk en niet een zonde.
ik ben het er ook niet mee eens, maar je hoort t mensen wel eens zeggen. en er zit best wat in. want waarom neem je anders een kind? toch alleen maar omdat je t zelf zo graag wilt? je kind heeft hier niets tegen in te brengen
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 09:24
Super-Eefjuh
Avatar van Super-Eefjuh
Super-Eefjuh is offline
Citaat:
bumblebee schreef op 27-05-2003 @ 18:10:
Leuk, dus er moeten helemaal geen kinderen meer geboren worden? Een kind krijgen (zoiets neem je niet, een kind krijg je) is een geschenk en niet een zonde.
Het is een zonde als je een kind op je 16 de krijgt.. want is t niet HEEEEEEL toevallig ook zo dat je voor je huwlijk geen sex mag bij geloven?!Dus als we ut dn toch over zondes hebben.. denk dan eerst even goed na voordat je wat zegt
__________________
*reptielenmeisje* 2 baardagames, 1 egyptische doornstaart, en een witkuif kaketoe!*is niet meer vrijgezellig* Bartj de lievste :o
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 09:27
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
ekki schreef op 27-05-2003 @ 22:27:
Ja, vond ik ook. Ik kom daar wel 'ns om te kijken of ze nog leuke prijsvragen hebben (je kan soms best toffe dingen winnen, nu niet trouwens) en dat viel mij op. Toevallig.
Ja, zulk soort artikeltjes kom je meestal tegen als je het totaal niet verwacht en er niet naar op zoek bent...
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 09:29
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Super-Eefjuh schreef op 28-05-2003 @ 10:24:
Het is een zonde als je een kind op je 16 de krijgt.. want is t niet HEEEEEEL toevallig ook zo dat je voor je huwlijk geen sex mag bij geloven?!Dus als we ut dn toch over zondes hebben.. denk dan eerst even goed na voordat je wat zegt
En in sommige culturen trouwen meisjes op hun 12e... dan mag het dus weer wel en is het geen zonde?
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 09:31
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
mammie_yvonneke schreef op 27-05-2003 @ 15:26:
Een vriendin van mij zegt altijd dat ze 2 kindjes van haar zelf wil en 2 geadopteerde
Dan is mijn vraag: waarom?
Puur om de reden dat ze kinderen die het slecht hebben, wil helpen? Of wil ze graag 4 kinderen maar niet 4 keer bevallen? Of...?
Gewoon nieuwsgierig, he
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 10:00
bumblebee
Avatar van bumblebee
bumblebee is offline
Citaat:
Super-Eefjuh schreef op 27-05-2003 @ 23:24:
Het is een zonde als je een kind op je 16 de krijgt.. want is t niet HEEEEEEL toevallig ook zo dat je voor je huwlijk geen sex mag bij geloven?!Dus als we ut dn toch over zondes hebben.. denk dan eerst even goed na voordat je wat zegt
Okay, dus jij vindt sex voor het huwelijk ook een zonde?

Kinderen krijgen is niet voor het geloof een zonde, dat is juist een gift. Voorbehoedsmiddelen gebruiken bijvoorbeeld is volgens het katholieke geloof ook niet goed. Dus dan zou iedereen die het voor het huwelijk "doet", zwanger kunnen raken. Denk eerst even goed na voordat je wat zegt
__________________
Lievelieve Valentijn, mag ik jouw tjikkie zijn? :p LOL
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 10:04
Ace*Dusty
Avatar van Ace*Dusty
Ace*Dusty is offline
maakt het dan minder erg als je zwanger word en dan trouwt
__________________
Mama van Ashley en Michelle
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 14:02
mammie_yvonneke
Avatar van mammie_yvonneke
mammie_yvonneke is offline
Haha, ja Bianc daar heb je gelijk in .
Maar ik bedoelde dat van die adoptie, dat mijn vriendin graag een kleurrijk gezin wil
__________________
Mama van Jennifer, 26-02-2003. Sinds januari 2004 gestopt met de pil, en bezig voor een 2e wondertje
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 15:11
Yolcu
Yolcu is offline
Ik vind (net als Ekki) dat iedereen die zichzelf volwassen genoeg vindt om sex te hebben ook volwassen genoeg moet zijn om de mogelijke consequenties te kunnen overzien en te kunnen dragen. Daarbij is iedereen die volwassen genoeg is om sex te hebben, naar mijn mening, in staat om haar eigen keuze te maken indien ze zwanger raakt en die keuze moet simpelweg door haar omgeving gerespecteerd worden. Verkrachtingen erbuitengelaten natuurlijk, want daar kies je niet zelf voor.

Zelf heb ik er sinds ik 'seksueel actief' ben (om maar in Ricky-Lake-bewoordingen te praten ) rekening mee gehouden dat de mogelijkheid van een zwangerschap er was. Ik heb altijd gedacht dat ik nooit een abortus zou kunnen laten doen, maar ik heb ook altijd geweten dat ik nog erg jong was en ben (15, 16, 17) en dat het wellicht beter zou zijn voor het kindje om abortus te laten plegen. Maar doordat ik nooit zwanger geraakt ben, weet ik niet hoe ik op dat moment gereageerd zou hebben.

Indien ik op dit moment zwanger zou raken, dan zou ik het kindje houden. Dan ben ik bijna 19 als dat kindje geboren wordt, naar mijn mening ben je er dan heel wat meer klaar voor dan op je 15e.
__________________
Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Ctrl + V Topic #66
Retro*Love
500 19-04-2007 10:19
Lichaam & Gezondheid Tienermoeders en TMF
mammie_yvonneke
21 05-06-2003 19:59
Lichaam & Gezondheid zwanger...
nicole1987
250 25-05-2003 17:44
Psychologie Antidepressiva, hoe werkt het? [BESCHRIJVING]
Eend
27 24-02-2003 18:49
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Balen! -> heeft hier iem. chantage (int frans!)
Lonnepon
3 21-05-2002 19:27
Verhalen & Gedichten Out father that art in heaven - Mark II
soulless
5 15-03-2002 10:57


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:44.