Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-08-2003, 18:30
coffee_mug
Avatar van coffee_mug
coffee_mug is offline
Omdat de beesten ook voor bv hun melk en eieren worden gefokt. en van die stremsels van die beesten in de kaas.
Waarom zou je dat dan wel nog blijven eten?
__________________
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-08-2003, 19:55
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Omdat vegetarisch zijn wel gezond is, maar als je veganist wordt moet je vitamine B12 bijslikken, dan vind ik het ongezond worden, als je je voedingsstoffen niet meer uit je dagelijks voedsel kunt halen.

Verder is Melk veel te lekker
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 20:02
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
coffee_mug schreef op 30-08-2003 @ 19:30:
Omdat de beesten ook voor bv hun melk en eieren worden gefokt. en van die stremsels van die beesten in de kaas.
Waarom zou je dat dan wel nog blijven eten?
Waarom blijven veganisten eten, ommers de groenten die ze eten zijn ook bespoten(chemisch en biologisch maakt niks uit) waar aan insecten dood aan gaan.
__________________
Bekeerd tot veganist
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 20:09
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
kees17 schreef op 30-08-2003 @ 21:02:
Waarom blijven veganisten eten, ommers de groenten die ze eten zijn ook bespoten(chemisch en biologisch maakt niks uit) waar aan insecten dood aan gaan.
1. dit kan een schok zijn: mensen gaan dood als ze niet eten

2. er zijn ook onbespoten groenten
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 20:38
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
kees17 schreef op 30-08-2003 @ 21:02:
Waarom blijven veganisten eten, ommers de groenten die ze eten zijn ook bespoten(chemisch en biologisch maakt niks uit) waar aan insecten dood aan gaan.
Vergeet niet wat je een boom aandoet als je een appel plukt!
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 20:47
San_x
Avatar van San_x
San_x is offline
Hmm dr zit ook nog wel btje verschil in of het beest dood word gemaakt of dat er alleen maar melk word afgetapt...
Maarjah ik ben van af me geboorte vegatarisch ( en ik zal het wel fout schrijve )
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 21:18
murwari
Avatar van murwari
murwari is offline
Veganisten dragen toch ook geen leder en wol ed? Dat lijkt me moeilijk...?
__________________
Love is the answer, At least for most of the questions in my heart. Like why are we here? And where do we go? And how come it's so hard?
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 00:07
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
ja, dat is je eigen leven onnodig moeilijk maken, als je geen vlees eet ,doe je dat omdat het iets is wat heel makkelijk kan
tegenwoordig . Dat is wat ik als vegetarier probeer te laten zien,maar om dan vervolgens altijd en overal alles en iedereen te controleren op 1ml dierlijk spul,dat gaat te ver dan maak je het jezelf veel te moeilijk en ben je imho een beetje een zielige zeurpiet...
Vlees kan je makkelijk vervangen want het is onndoig en er zijn zat alternatieven,maar voor al die andere kleinere dingetjes zijn vaak geen alternatieven in de buurt, en je eet al geen vlees dus draag je al genoeg je steentje bij vind ik...
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 01:09
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
murwari schreef op 30-08-2003 @ 22:18:
Veganisten dragen toch ook geen leder en wol ed? Dat lijkt me moeilijk...?
nee hoor. Heel makkelijk.
Vegetariers dragen vaak ook geen leer. Ik draad geen dierlijke producten. Enkel heb ik nog wat spullen van wol (van voor mijn veganist zijn). Die draag ik waarschijnlijk af.

Veganisten dragen geen enkele dierenhuiden (leer, suede, e.d.). Geen wol. Geen zijde. Geen bont.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk

Laatst gewijzigd op 31-08-2003 om 01:41.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 01:28
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
coffee_mug schreef op 30-08-2003 @ 19:30:
Omdat de beesten ook voor bv hun melk en eieren worden gefokt. en van die stremsels van die beesten in de kaas.
Waarom zou je dat dan wel nog blijven eten?
Vegetariers eten geen producten waarvoor een dier gedood is. Kaas heb je ook gemaakt met een vegetarisch stremsel.
Daarnaast heb je vegetariers die vegetarier zijn:
- omdat ze dat doen uit geloofsovertuiging
- vanwege dierenleed
- omdat ze het niet lussen/mogen
- milieu
- gezondheid
- en vast nog wel andere redenen

Ik neem aan dat je het hebt over degene die het doen vanwege het dierleed.
Bij vegetariers gaat het er niet zo zeer om of de dieren gefokt worden voor hun eten. Het gaat erom dat de dieren een goed leven hebben en niet dood hoeven gemaakt te worden. Er hoeven voor de productie van melk en eieren geen dieren direct doodgemaakt te worden. Echter indirect heb je nog steeds met dood en verderf te maken. Vegetariers stellen voor hun zelf een grens (die zowel voor hun zelf als voor hun omgeving goed is). Onze maatschappij laat maar weinig toe en het meeste wat je doet is min of meer gedwongen. Het kost wat moeite om erg los te raken. De ene vegetarier stopt alleen met vlees en vis, maar een enkele let niet op e-nummers e.d. omdat dit gewoon niet goed mogelijk is om dit snel te controleren. Je kan wel uit je hoofd gaan leren hoe het zit, maar met de producten weet je het nooit. En soms staat niet alles op het ingredientenlijstje. (bijvoorbeeld Roosvicee multivit met hun visolie erin). Iedereen stelt zichzelf een grens. De meeste vegetariers hebben dat dus beperkt tot een lacto-ovo-vegetarisch dieet, wat dus inhoud dat ze wel melk en eieren innemen (sommige alleen beperkt tot ei of melk of andere geen ei en melk, tenzij het in koek zit ofzo).

Waarom ik veganist ben geworden?
Ik was begonnen om vegetarier te worden op mijn 11e of 12e. Daarvoor at ik al haast geen vlees. Vis heb ik nog nooit gegeten.
Ik begon met vlees weg te laten en geen jus meer door het eten e.d. Ik leerde vanaf dat moment om anders tegen alles te kijken. Ik leerde ook steeds meer (internet had ik toen nog niet en geen andere veggies in de buurt) en zodoende kwam ik achter dat gelatine van gedode dieren afkwam.
Echter dacht ik lang dat dus dat melk en eieren wel goed was en dat daar geen dier voor dood hoeft. Ik kwam op een forum voor vegetariers/veganisten en kreeg daar dus info te zien er over. Ik ben toen wel aan het denken gezet. Zelfs de biologische eieren en melk was niet zuiver van de 'dood'. En honing e.d. ook niet. Leer droeg ik al nooit. Wol was ook besmet met de dood. Ik had dus gezien dat vegetarisme dus niet goed meer voor mij was en besloot daarom 3 maanden geleden veganist te worden.

Maar wat houd veganisme dan in?
Er staat overal wel een andere definitie. Echter is veganisme vooral een 'streven'. Een streven naar het vermijden van elke vorm van dierenleed. En dat houdt in dat je dus geen dierlijke producten gebruikt. Daarnaast zou het ook betekenen dat je dus niet alleen naar dieren kijkt, maar ook naar je medemens (ook een dier, maar even gesplitst ter verduidelijking). Veganisten gebruiken vaak producten met het 'EKO' keurmerk en daarnaast ook van 'fair trade' en 'max havelaar'.
Echter voor elke veganist is er een grens. En de grens is bij de veganisten allemaal wel anders. Iemand heeft ooit eens gezegt dat veganisme een 'pad' is die je afloopt. Steeds een stapje verder.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 01:35
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 30-08-2003 @ 20:55:
Omdat vegetarisch zijn wel gezond is, maar als je veganist wordt moet je vitamine B12 bijslikken, dan vind ik het ongezond worden, als je je voedingsstoffen niet meer uit je dagelijks voedsel kunt halen.

Ja Vitamine B12 moet ik bijslikken. Vind ik geen probleem. Als je met vitamines bijslikken je voedingsstoffen binnenkrijgt dan is het toch niet ongezond?
Is het zelfde als de vruchtensappen met toegevoegde vitamine. Of de boter met toegevoegde vitamines. etc. Niks verkeerds aan toch?

Citaat:
Verder is Melk veel te lekker
Ja, dat vond ik ook wel lekker. Vind sojamelk ook lekker. En rijstemelk ook. Of hazelnootmelk. e.d.
In melk schijnen stoffen te zitten die zorgen dat het 'verslavend' werkt. Daardoor snapt het kalfje dat het terug moet naar de moeder ofzoiets.
Maar onthoud wel dat melk voor de kalfjes is.
Zoogdieren zijn trouwens van nature eigenlijk lactose intolerant. Tenminste na de periode borstvoeding. Daarnaast moet de koe elk jaar bevrucht worden, zodat de melkproductie op peil blijft. De kalfjes mogen een korte periode bij de moeder blijven. Daarna word het slachthuis of opgroeien als melkkoe of dekstier.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 01:39
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
kees17 schreef op 30-08-2003 @ 21:02:
Waarom blijven veganisten eten, ommers de groenten die ze eten zijn ook bespoten(chemisch en biologisch maakt niks uit) waar aan insecten dood aan gaan.
Eigenlijk zouden ze de insekten en viezigheid in/op de groenten moeten laten. Dan zouden we toch vitamine b12 binnenkrijgen op een redelijk natuurlijke manier. Net als vroeger (heel vroeger)...
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 10:28
resist / exist
resist / exist is offline
Ik ben eerst 11maanden ong. vegetarier geweest, daarna leerde ik meer over de industrieen etc. die achter diergebruik zaten, en hoe dat er aan toe ging, toen ben ik (nu ong. 5maanden geleden) veganist geworden..

Veganisme is voor mij het streven naar zo weinig mogelijk dierlijke producten te gebruiken en daarmee mede-verantwoordelijk te zijn voor het dierenleed maar vooral het belachelijke idee dat dieren gebruikt worden in onze industrie en dat wij winst maken uit de levens van andere dieren, bv; circus, vleesindustrie, zuivelindustrie noem maar op.. Het zijn net zo goed wezens met een recht om een eigen leven te leiden (nouja, dat is dus wat het meerendeel v/d veganisten vinden en streven te bereiken)

En dat argument dat dieren minder waard zouden zijn omdat ze minder slim zijn etc. vind ik ook bullshit, zouden dan mensen met een hoger IQ ook wat te zeggen hebben over mensen met een lager IQ? Tuurlijk niet.. En je hoeft zoiezo niet te verwachten van die beesten dat ze uberhaupt slimmer worden door evolutie als ze hun levens doorbrengen in krappe kooitjes...
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 13:11
MUTS123
Avatar van MUTS123
MUTS123 is offline
Ouders maar ik hou er wel rekening mee..........biologische zuivel etc.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 14:26
Aileen
Avatar van Aileen
Aileen is offline
Maar wat ik me nu eigenlijk afvraag is, wanneer kun je jezelf vegetarier noemen? Ik ben pasgeleden vegetarier geworden, maar ik vind het best lastig. Ik ken mensen die zichzelf vegetarier noemen, terwijl ze wel vis eten, want die heeft vrij in de zee gezwommen. En veel kopen bijvoorbeeld wel leren schoenen enz. En houden de vegetariers zich hier ook bezig met dierlijke vetten enz. in producten...??
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 14:50
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Aileen schreef op 31-08-2003 @ 15:26:
Maar wat ik me nu eigenlijk afvraag is, wanneer kun je jezelf vegetarier noemen? Ik ben pasgeleden vegetarier geworden, maar ik vind het best lastig. Ik ken mensen die zichzelf vegetarier noemen, terwijl ze wel vis eten, want die heeft vrij in de zee gezwommen. En veel kopen bijvoorbeeld wel leren schoenen enz. En houden de vegetariers zich hier ook bezig met dierlijke vetten enz. in producten...??
mensen die vis eten mogen zich geen vegetarier worden. Dat zijn pescotariers. Vis heeft misschien wel vrij geleeft in de zee, maar ze worden wel lekker op het droge gehaald. En stikken dus.
Daarnaast wordt erbij de visvangst te veel vissen gevangen die niet nodig zijn of er komen walvissen, dolfijnen enzo in de netten terecht.
Ook zit er in vis vele dosissen teveel van diverse stoffen. Niet altijd gezond. In grote mate.

Volgens van Dale:
ve·ge·ta·ri·ër (de ~ (m.), ~s)
1 iem. die zich uitsluitend met plantaardige spijzen voedt of die zich alleen onthoudt van spijzen die door het doden van dieren zijn verkregen

In het eerste stuk gaat het over de totaalvegetarier. En daarachter een stukje dat slaat op lacto-ovo-vegetariers. Deze eten wel ei en melk. Het gaat voornamelijk hier om voeding. In het echt zijn er dus een scheiding van mensen die bv. leer een bijproduct vinden en dus wel leer dragen. En er zijn ook weer een groep die geen leer dragen. Zo stelt ieder zijn eigen grens.
En zo heb je ook vegetariers die alle ingredientenlijsten doorlezen en ook weer die dat niet zoveel doen.
Iedereen is verschillend en iedereen bepaalt zelf hoe en wat.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 14:53
Aileen
Avatar van Aileen
Aileen is offline
Citaat:
TechXP schreef op 31-08-2003 @ 15:50:
mensen die vis eten mogen zich geen vegetarier worden. Dat zijn pescotariers. Vis heeft misschien wel vrij geleeft in de zee, maar ze worden wel lekker op het droge gehaald. En stikken dus.
Daarnaast wordt erbij de visvangst te veel vissen gevangen die niet nodig zijn of er komen walvissen, dolfijnen enzo in de netten terecht.
Ook zit er in vis vele dosissen teveel van diverse stoffen. Niet altijd gezond. In grote mate.

Volgens van Dale:
ve·ge·ta·ri·ër (de ~ (m.), ~s)
1 iem. die zich uitsluitend met plantaardige spijzen voedt of die zich alleen onthoudt van spijzen die door het doden van dieren zijn verkregen

In het eerste stuk gaat het over de totaalvegetarier. En daarachter een stukje dat slaat op lacto-ovo-vegetariers. Deze eten wel ei en melk. Het gaat voornamelijk hier om voeding. In het echt zijn er dus een scheiding van mensen die bv. leer een bijproduct vinden en dus wel leer dragen. En er zijn ook weer een groep die geen leer dragen. Zo stelt ieder zijn eigen grens.
En zo heb je ook vegetariers die alle ingredientenlijsten doorlezen en ook weer die dat niet zoveel doen.
Iedereen is verschillend en iedereen bepaalt zelf hoe en wat.
Dankje , nu is het teminste wat helderder
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 16:11
resist / exist
resist / exist is offline
Lang niet alle vis heeft vrij geleefd op zee, het meerendeel wordt gefokt..
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 31-08-2003, 17:33
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
resist / exist schreef op 31-08-2003 @ 17:11:
Lang niet alle vis heeft vrij geleefd op zee, het meerendeel wordt gefokt..
sorry, was dat ook nog vergeten ze zeggen. Vooral forel en exotische vissen worden gefokt. Denk ook maar aan steur voor voornamelijk de kaviaar.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 14:03
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
TechXP schreef op 31-08-2003 @ 02:09:
nee hoor. Heel makkelijk.
Vegetariers dragen vaak ook geen leer. Ik draad geen dierlijke producten. Enkel heb ik nog wat spullen van wol (van voor mijn veganist zijn). Die draag ik waarschijnlijk af.

Veganisten dragen geen enkele dierenhuiden (leer, suede, e.d.). Geen wol. Geen zijde. Geen bont.
ik = dom
maar waarom geen wol.
als die arme schaapjes in de lente niet geschoren worden, dan hebben ze het toch (zeker zomers) snikheet?!!!
wat is het probleem van wol, volgens mij hebben ze daar geen last van, eerder profijt?~!!

zal wel aan mij liggen
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 14:44
resist / exist
resist / exist is offline
de wol die in je kleding zit komt niet van het gemiddelde schaap in de wei maar van speciale schapen die gefokt zijn voor de wol, die met belachelijk extra dikke pakken wol loopt, wat verschrikkelijk slecht is voor het schaap zn huid etc...
Met citaat reageren
Oud 02-09-2003, 17:55
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
... schreef op 02-09-2003 @ 15:03:
ik = dom
maar waarom geen wol.
als die arme schaapjes in de lente niet geschoren worden, dan hebben ze het toch (zeker zomers) snikheet?!!!
wat is het probleem van wol, volgens mij hebben ze daar geen last van, eerder profijt?~!!

zal wel aan mij liggen
Ik zou deze link maar eens doorlezen:
http://www.wereldveganismedag.nl/wvd..._broc_2002.htm

Je bent trouwens niet dom hoor. Je bent alleen ontwetend doordat de scholen altijd materiaal aangelevert krijgen met een verkeerde voorstelling van de zaken.
Dat is een goed voorbeeld van hoe machtig de bioindustrie is in nederland en andere landen. Een voorbeeld van dit kan je hier eens nalezen. Hoe er gemanipuleerd word:
http://www.wakkerdier.nl/campagnes/p...cht.php?ID=133
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 05-09-2003, 19:17
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
TechXP schreef op 31-08-2003 @ 02:39:
Eigenlijk zouden ze de insekten en viezigheid in/op de groenten moeten laten. Dan zouden we toch vitamine b12 binnenkrijgen op een redelijk natuurlijke manier. Net als vroeger (heel vroeger)...
Waarom vang jij dan geen mus een eet hem op krijg je ook op een redelijke natuurlijke manier b12 binnen. Of is zoiets zielig omdat het een beest is die je beter kan zien dan een rups. Ik snap de veganist niet ze drinken allemaal sojamelk, rijst melk(gvd waar gaat het naar toe, met onze wereld) in plaats van gewone melk want het zou diervriendelijker zijn en ook nog beter voor het milieu. Ik weet niet waar soja allemaal verbouwt wordt maar volgens mij niet in een westers land, maar in een land waar ze het niet zo nauw nemen met het milieuregels.( Het lijkt dat boeren in ons land veel gifspuiten, maar wij spuiten met verschilende middelen die milieu vrienderlijke zijn dan middelen waar je maar een keer hoeft te spuiten). Zij mogen namelijk met middelen spuiten die hier verboden zijn, vanwege hun schadelijke invloed op mens en milieu. Dat sojamelk diervriendelijker is heb ik ook zo mijn vraagtekens bij want er worden veel insecten doodgespoten(terwijl je dan geen honing mag eten, omdat juist zielig is voor bijen, terwijl een moderne bijenvolk niet kan overleven zonder imker) .
__________________
Bekeerd tot veganist
Met citaat reageren
Oud 05-09-2003, 20:21
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
kees17 schreef op 05-09-2003 @ 20:17:
Waarom vang jij dan geen mus een eet hem op krijg je ook op een redelijke natuurlijke manier b12 binnen. Of is zoiets zielig omdat het een beest is die je beter kan zien dan een rups.

Keuzes. Moet ik dat nog eens uitleggen?

Citaat:
Ik snap de veganist niet ze drinken allemaal sojamelk, rijst melk(gvd waar gaat het naar toe, met onze wereld) in plaats van gewone melk want het zou diervriendelijker zijn en ook nog beter voor het milieu. Ik weet niet waar soja allemaal verbouwt wordt maar volgens mij niet in een westers land, maar in een land waar ze het niet zo nauw nemen met het milieuregels.( Het lijkt dat boeren in ons land veel gifspuiten, maar wij spuiten met verschilende middelen die milieu vrienderlijke zijn dan middelen waar je maar een keer hoeft te spuiten).
Ik koop daarom ook biologische producten. Die hebben over de hele wereld dezelfde normen. En de verbouwmethode is diervriendelijk, milieuvriendelijk en mensvriendelijk.


Citaat:
Zij mogen namelijk met middelen spuiten die hier verboden zijn, vanwege hun schadelijke invloed op mens en milieu. Dat sojamelk diervriendelijker is heb ik ook zo mijn vraagtekens bij want er worden veel insecten doodgespoten(terwijl je dan geen honing mag eten, omdat juist zielig is voor bijen, terwijl een moderne bijenvolk niet kan overleven zonder imker) .
Hoe kom je erbij dat bijen niet kunnen leven zonder imker?
Dat schat je de mensheid wel heel erg hoog in.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 13:12
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
TechXP schreef op 05-09-2003 @ 21:21:
Keuzes. Moet ik dat nog eens uitleggen?
Liever niet


[QUOTE]Ik koop daarom ook biologische producten. Die hebben over de hele wereld dezelfde normen. En de verbouwmethode is diervriendelijk, milieuvriendelijk en mensvriendelijk. [QUOTE]

En is die sojamelk van jou ook biologisch? En de laatse zin klopt niet Het moet zijn de verbouwmethode is diervriendelijkER, milieuvriendelijkER en mensvriendelijkER. Om dat er bij biologische teelt nog steeds met bestrijdingsmiddellen worden gewerkt tegen insecten, biologische koeien en varkens worden ook geslacht(in een gewone slachthuis). En de landbouwmachines bij biologische teelt lopen ook gewoon op gasolie.


Citaat:
Hoe kom je erbij dat bijen niet kunnen leven zonder imker?
Dat schat je de mensheid wel heel erg hoog in. [/B]
Laat maar eens een honingbijenvolk verwaarlozen, ditover leven ze vaak niet. Net zoals bij koeien en varkens.
__________________
Bekeerd tot veganist
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-09-2003, 14:05
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
En is die sojamelk van jou ook biologisch?
Sojamelk is biologisch.

Citaat:
En de laatse zin klopt niet Het moet zijn de verbouwmethode is diervriendelijkER, milieuvriendelijkER en mensvriendelijkER.
Je hebt gelijk.

Citaat:
En de landbouwmachines bij biologische teelt lopen ook gewoon op gasolie.
Zou kunnen.

Citaat:
Laat maar eens een honingbijenvolk verwaarlozen, ditover leven ze vaak niet. Net zoals bij koeien en varkens.
Je bedoeld zeker dat als bijen gebruikt zijn voor honing en dan 'vrij' worden gelaten?
Ik dacht dat je het over gewone bijenvolken hadden. Die kunnen namelijk logisch zonder imker.
Bijenvolken zullen wel gehecht raken aan het suikerwater wat ze krijgen ter vervanging. Echter zal bij afbouw ze ook wel weer normaal kunnen leven.
Koeien zijn zeer afhankelijk geraakt van mensen. Jammer.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 20:24
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
omdat veganisme debiel is. en vegetarisme dus niet.

overigens vallen eieren en melk niet bepaald in de categorie 'spijzen' zoals iemand hierboven opmerkte.

Laatst gewijzigd op 06-09-2003 om 20:28.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2003, 21:29
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Crystal Method schreef op 06-09-2003 @ 21:24:
[B]omdat veganisme debiel is. en vegetarisme dus niet.
Waarom? Onderbouwing graag.
Best dat je een mening hebt, maar graag meer onderbouwing. Eventueel is je mening zo gevormt doordat je misgeinformeerd bent.
En kan ik misverstanden uit de wegruimen.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 13:14
oneMen
Avatar van oneMen
oneMen is offline
Je bent te vriendelijk voor deze wereld.
__________________
oneMen can make a difference | Maar dat is mijn mening... |
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 19:41
kees17
Avatar van kees17
kees17 is offline
Citaat:
TechXP schreef op 06-09-2003 @ 15:05:
Sojamelk is biologisch.


Je hebt gelijk.


Zou kunnen.


Je bedoeld zeker dat als bijen gebruikt zijn voor honing en dan 'vrij' worden gelaten?
Ik dacht dat je het over gewone bijenvolken hadden. Die kunnen namelijk logisch zonder imker.
Bijenvolken zullen wel gehecht raken aan het suikerwater wat ze krijgen ter vervanging. Echter zal bij afbouw ze ook wel weer normaal kunnen leven.
Koeien zijn zeer afhankelijk geraakt van mensen. Jammer.
Alle moderne(want je hebt er ook nog wel met een paard er voor) landbouwmachines lopen op gasolie.

Het jij ooit in de natuur zwart witte koeien gezien? En waarom zou jij honingbijen los laten in de natuur, namelijk veel boomgaarden en planten in de kas worden bestoven door deze bijen.
__________________
Bekeerd tot veganist
Met citaat reageren
Oud 07-09-2003, 21:23
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
kees17 schreef op 07-09-2003 @ 20:41:
Alle moderne(want je hebt er ook nog wel met een paard er voor) landbouwmachines lopen op gasolie.

Weet niet. Ik heb geen gegevens daarover. Kan het ook niet zoveel vinden.

Citaat:
Het jij ooit in de natuur zwart witte koeien gezien? En waarom zou jij honingbijen los laten in de natuur, namelijk veel boomgaarden en planten in de kas worden bestoven door deze bijen.
Je kan beter komen met heb je ooit weleens koeien gezien in de vrije natuur
Maar dat zijn gefokte koeien. Van al honderden jaren terug, zeg maar.
De bijen worden nog niet zo lang volgens mij gehouden zoals de afgelopen eeuw. En zijn niet echt gefokt (zoals met koeien enzo). Zijn nog wel dichterbij de natuur.
En boomgaarden staan volgens mij niet in kassen enzo, dus bijen uit de natuur komen er ook wel.
Vind ook dat de bijen lekker hun eigen nestje ergens mogen bouwen. Ipv ergens neergezet worden. En afgetapt worden.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 00:00
Buitengewoon
Buitengewoon is offline
Yo hoe weet je of de B12 die je slikt / toegevoegde vitamines aan andere producten, veganistisch, of zelfs wel vegetarisch zijn? De bron daarvan is meestal niet te lezen op een verpakking.

En hoe zit het met gelatine? Waarvan is het gemaakt? Ik heb alleen nog maar gehoord 'van beendermeel', maar het is verboden om beendermeel in etenswaren te verwerken...

En de stremsel in kaas?

(ik kan denk ik beter even zelf gaan speuren...)
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 00:21
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Buitengewoon schreef op 08-09-2003 @ 01:00:
Yo hoe weet je of de B12 die je slikt / toegevoegde vitamines aan andere producten, veganistisch, of zelfs wel vegetarisch zijn? De bron daarvan is meestal niet te lezen op een verpakking.

Van solgar zijn veganistisch. Kan je ook na lezen op hun site.
B12 wordt meestal gekweekt met bacterien. (www.solgar.nl)
Heb nog wel andere merken, maar weet die niet uit mijn hoofd.

Citaat:
En hoe zit het met gelatine? Waarvan is het gemaakt? Ik heb alleen nog maar gehoord 'van beendermeel', maar het is verboden om beendermeel in etenswaren te verwerken...
Gelatine is van gemalen botten enzo. Het is niet verboden, maar het is wel verplicht om het te melden op verpakking.

Citaat:
En de stremsel in kaas?
www.vegetariers.nl
daar staan een aantal merken. En van AH zijn er een aantal waar het op staat.

Citaat:
(ik kan denk ik beter even zelf gaan speuren...)
www.veganintel.org
www.vegatopia.com
www.veganisme.org
www.vegafaqts.org
www.eva-online.be
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 00:41
MickeyV
MickeyV is offline
Je bent een voortreffelijk mens, Tech.
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 13:15
DutchGirl
Avatar van DutchGirl
DutchGirl is offline
omdat ik dan met echt ALLES rekening moet houden (vooral als ik bij andere mensen ben) en dat wil ik niet daarnaast is melk gewoon hartstikke lekker en zou ik niet leven zonder kaas en vla.

en voor mij is er een grens van "hoe ver ga je" en ik hou het gewoon op vegetarisch en niet veganistisch.

__________________
| Pannekoeketrut | Je bent, en je hebt te zijn.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 18:12
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Pannekoeketrut schreef op 08-09-2003 @ 14:15:
daarnaast is melk gewoon hartstikke lekker en zou ik niet leven zonder kaas en vla.
Kaas schijnt verslavend te zijn ofzo vanwege stoffen erin.
Dat is dan wel gelukkig voor mij, omdat ik maar een paar keer kaas heb gegeten in mijn leven en de smaak zelf niet lekker vind.
Dus dat hoef ik niet te missen.
Vla was wel jammer. Hield ik ook wel van. Maar nu gebruik ik de Alpro vla. Moet je ook eens proberen. Is echt lekker!
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-09-2003, 19:37
DutchGirl
Avatar van DutchGirl
DutchGirl is offline
Citaat:
TechXP schreef op 08-09-2003 @ 19:12:
Kaas schijnt verslavend te zijn ofzo vanwege stoffen erin.
Dat is dan wel gelukkig voor mij, omdat ik maar een paar keer kaas heb gegeten in mijn leven en de smaak zelf niet lekker vind.
Dus dat hoef ik niet te missen.
Vla was wel jammer. Hield ik ook wel van. Maar nu gebruik ik de Alpro vla. Moet je ook eens proberen. Is echt lekker!
nee dank je die alpro maakt toch ook van die gore sojamelk en sojayoghi?
gatverdamme wat een vieze zooi da's geen yogho das gewoon crap
__________________
| Pannekoeketrut | Je bent, en je hebt te zijn.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2003, 20:08
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Pannekoeketrut schreef op 08-09-2003 @ 20:37:
nee dank je die alpro maakt toch ook van die gore sojamelk en sojayoghi?
gatverdamme wat een vieze zooi da's geen yogho das gewoon crap
De yoghurt vind ik zelf ook wel lekker. Maar de een houd van soja producten en de ander weer niet. Smaken verschillen nogal.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 06:59
resist / exist
resist / exist is offline
Alleen die chocolade smaak is nog te doen, maar liever niet, soyamelk opzich is ranzig...
Maar het hoeft ook niet zonodig vervangen te worden, altans ik heb nergens last van dus
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 15:48
Jampot
Avatar van Jampot
Jampot is offline
ik wil wel iets doen.. maar mijn eigen gezondheid gaat toch voor hoor.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 16:47
resist / exist
resist / exist is offline
Hoe kom je erbij dat het ongezond is dan?
Met citaat reageren
Oud 09-09-2003, 17:46
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
resist / exist schreef op 09-09-2003 @ 17:47:
Hoe kom je erbij dat het ongezond is dan?
Meestal door invloed van ouders en andere mensen in de buurt van personen zullen de meeste snel geloven dat het ongezond is.
Echter zijn die personen juist mensen die er dus geen bal van afweten.

Daarnaast zijn de dokters en dietisten vaak ook verkeerd 'ingelicht'.
Vegetarische dieten worden vaak aan hartpatienten toegeschreven.

En de media geeft ook vaak genoeg verkeerde informatie.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 22:36
Buitengewoon
Buitengewoon is offline
Yo TechXP

Bedankt voor de info update

Maar dat gelatine gedoe vind ik nog steeds erg twijfelachtig, omdat het sinds de BSE gewoon verboden is om beendermeel (gemalen botten dus) te gebruiken in etenswaren, omdat de kans dat Kreuzfeld Jakob wordt overgebracht via beendermeel erg groot is...
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 06:19
resist / exist
resist / exist is offline
Ik weet niet zeker hoor mij ik ben vrij zeker dat het meerendeel v/d producten niet in nederland zelf geproduceerd wordt.., dan nog, liever het zekere voor het onzekere
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 17:02
devoorzitter
devoorzitter is offline
Ik zou niet kunnen leven als een vegetarier, echt niet, vlees hoort er gewoon bij.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 17:53
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
devoorzitter schreef op 11-09-2003 @ 18:02:
Ik zou niet kunnen leven als een vegetarier, echt niet, vlees hoort er gewoon bij.
Niemand bepaalt dat vlees erbij hoort. Je bepaalt zelf je leven toch?
(Tenzij je nog bij je ouders woont, want die bepalen soms te veel. Mijne gelukkig niet )
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 18:58
Jampot
Avatar van Jampot
Jampot is offline
vegetarier zijn is wel gezond.. rood vlees is slecht voor je, maar veganist zijn lijkt me niet gezond, je mist een boel van je nodige voedingsmiddelen, en om nou pilletjes te gaan slikken, nee dank je :/
Met citaat reageren
Oud 11-09-2003, 20:27
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Jampot schreef op 11-09-2003 @ 19:58:
vegetarier zijn is wel gezond.. rood vlees is slecht voor je, maar veganist zijn lijkt me niet gezond, je mist een boel van je nodige voedingsmiddelen, en om nou pilletjes te gaan slikken, nee dank je :/
Welke boel? Alleen b12 krijg ik niet (haast niet) binnen.

Blijkbaar vind niemand pilletjes slikken gezond. Maar zoveel verschil zit er niet met toegevoegde dingen in diverse producten die wij tot ons nemen. Denk maar aan melk. Daar voegen ze tegenwoordig ook nog eens extra calcium aan toe enzo. Of het nou via een pilletje komt of via iets anders.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 06:40
resist / exist
resist / exist is offline
Je mist alleen b12 dus om nou te zeggen "een boel"
Met citaat reageren
Oud 12-09-2003, 12:39
Upke
Upke is offline
Veganist = Zielig
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:56.