Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-05-2005, 10:00
vichog
Avatar van vichog
vichog is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 01-05-2005 @ 23:44 :
Eens mens leest graag wat ie wilt geloven. Gefrustreerde mensen dus ook. Tligt niet aan de koran, maar aan die mensen.
Het is een wonder dat met zo'n heilige tekst de omgang tussen moslims en niet-moslims vaak normaal verloopt. De meeste gelovigen nemen hun heilige tekst dan ook met een korreltje zout.

Een groep die doorslaat en de goddelijke vervloekingen van niet-moslims (joden, christenen, heidenen (absolute ongelovigen)) zoals die in de koran voorkomen, letterlijk gaat nemen, bestaat meestal uit een groep jongemannen. Meestal heeft zo'n groep een goeroe van tegen de 50. Zo'n goeroe leert zijn mannen dat de islam om strijd vraagt - koranverzen te over die daartoe oproepen. Maar die strijd kan tegenwoordig niet meer via de staten en legers worden gevoerd. Dus zoeken ze andere wapens...
__________________
Arguing on the internet is like running at the Special Olympics: even if you win you're still retarded.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-05-2005, 10:11
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
vichog schreef op 02-05-2005 @ 11:00 :


Een groep die doorslaat en de goddelijke vervloekingen van niet-moslims (joden, christenen, heidenen (absolute ongelovigen)) zoals die in de koran voorkomen, letterlijk gaat nemen, bestaat meestal uit een groep jongemannen. Meestal heeft zo'n groep een goeroe van tegen de 50. Zo'n goeroe leert zijn mannen dat de islam om strijd vraagt - koranverzen te over die daartoe oproepen. Maar die strijd kan tegenwoordig niet meer via de staten en legers worden gevoerd. Dus zoeken ze andere wapens...
Maatschappelijke outcasts Ik ken zat van dit soort jongens (een aantal zijn ook op nova geweest), maar gelukkig lijken de meeste van hun op eemn bepaalde leeftijd weer hun verstand terug te krijgen. verder zijn het echt amateur terroristen, en is nederland bang voor niets. Laat de aivd deze jongens in de gaten houden, en laat de media en politici er niet meer over zeiken, en binnen een paar jaar is het terug van ouds.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 10:22
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 02-05-2005 @ 11:11 :
verder zijn het echt amateur terroristen,
ja, want als Mohammed B. ECHT een terrorist was die als martelaar dood wilde gaan dan had ie er beter voor gezorgd dat de politie hem neerknalde
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 10:25
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Gatara schreef op 02-05-2005 @ 11:22 :
ja, want als Mohammed B. ECHT een terrorist was die als martelaar dood wilde gaan dan had ie er beter voor gezorgd dat de politie hem neerknalde
Iedereen kon een pistool pakken en theo van gogh dood knallen, je had slechts een pistool, heel wat moed en haat nodig dit te kunnen doen. Welke fatsoenlijke terrorist, onthuld nou al zn plannen op internet. Of slaat zn chatlogs op. Tzijn pubertjes van 17/18 man
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 10:27
Weiße Rose
Avatar van Weiße Rose
Weiße Rose is offline
Citaat:
Gatara schreef op 02-05-2005 @ 11:22 :
ja, want als Mohammed B. ECHT een terrorist was die als martelaar dood wilde gaan dan had ie er beter voor gezorgd dat de politie hem neerknalde
Kom op, het was niet bepaald een ervaren professionele terrorist te noemen. Een amateuristisch polderterroristje. Niettemin moeten ook die clowns goed in de gaten gehouden worden.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 10:29
juno
Avatar van juno
juno is offline
Die pubertjes zijn het gevaarlijkst, omdat ze nog zo beinvloedbaar zijn door iemand die hen gebruikt m zelf buiten schot te kunnen blijven. Pubers zijn rechtlijnig in hun denken, in hun haatgevoelens, en hebben nog niets te verliezen, dus zijn ze roekeloos. Dat is een heel gevaarlijke combinatie.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 10:30
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Weiße Rose schreef op 02-05-2005 @ 11:27 :
Kom op, het was niet bepaald een ervaren professionele terrorist te noemen. Een amateuristisch polderterroristje. Niettemin moeten ook die clowns goed in de gaten gehouden worden.
idd, en dat is de taak van de aivd Maar ze moeten echt de media en politici in toom houden, anders word het alleen maar erger onder de moslim pubers.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 10:31
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
juno schreef op 02-05-2005 @ 11:29 :
Die pubertjes zijn het gevaarlijkst, omdat ze nog zo beinvloedbaar zijn door iemand die hen gebruikt m zelf buiten schot te kunnen blijven. Pubers zijn rechtlijnig in hun denken, in hun haatgevoelens, en hebben nog niets te verliezen, dus zijn ze roekeloos. Dat is een heel gevaarlijke combinatie.
Dat maakt ze hun er nog niet proffesioneler op.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 10:32
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 02-05-2005 @ 11:25 :
Iedereen kon een pistool pakken en theo van gogh dood knallen, je had slechts een pistool, heel wat moed en haat nodig dit te kunnen doen. Welke fatsoenlijke terrorist, onthuld nou al zn plannen op internet. Of slaat zn chatlogs op. Tzijn pubertjes van 17/18 man
hij heeft een mes gebruikt, een pistool, en een teringlange brief geschreven.


en waarom zou je je plannen niet onthullen? Mensen gaan je niet geloven en zeggen dat het slechts grootpraat is - en jij kunt in alle rust je plannetjes wel uitvoeren

Het is een beetje het:
Ben jij soms lid van de AIVD- vraag?
En stel dit is het geval dan zal een <<Ja>> niet geloofd worden, evenmin een <<Nee>>
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 10:32
Weiße Rose
Avatar van Weiße Rose
Weiße Rose is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 02-05-2005 @ 11:30 :
idd, en dat is de taak van de aivd Maar ze moeten echt de media en politici in toom houden, anders word het alleen maar erger onder de moslim pubers.
Ik ben bang dat dat een hopeloze taak is.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 10:34
Weiße Rose
Avatar van Weiße Rose
Weiße Rose is offline
Citaat:
Gatara schreef op 02-05-2005 @ 11:32 :
hij heeft een mes gebruikt, een pistool, en een teringlange brief geschreven.
Heb je die brief gelezen? Zo ja, dan kun je onmogelijk volhouden dat het een proffesional was.

Citaat:
Gatara schreef op 02-05-2005 @ 11:32 :
en waarom zou je je plannen niet onthullen? Mensen gaan je niet geloven en zeggen dat het slechts grootpraat is - en jij kunt in alle rust je plannetjes wel uitvoeren
Leuke gedachte maar zo werkt het niet helemaal. Er zullen altijd mensen zijn die je serieus nemen zeker als je al bekendstaat als extremist.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 10:35
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Gatara schreef op 02-05-2005 @ 11:32 :
hij heeft een mes gebruikt, een pistool, en een teringlange brief geschreven.


en waarom zou je je plannen niet onthullen? Mensen gaan je niet geloven en zeggen dat het slechts grootpraat is - en jij kunt in alle rust je plannetjes wel uitvoeren

Het is een beetje het:
Ben jij soms lid van de AIVD- vraag?
En stel dit is het geval dan zal een <<Ja>> niet geloofd worden, evenmin een <<Nee>>
Een teringlange brief, vol met copy/paste van het internet, onwaarheden en spelfouten

Uhm, anders was het voor hun makkelijker geweest hun plannen uit te voeren? Nu worden dit soort mensen toch streng bewaakt

laatste snapk niet
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 10:36
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Weiße Rose schreef op 02-05-2005 @ 11:34 :
Heb je die brief gelezen? Zo ja, dan kun je onmogelijk volhouden dat het een proffesional was.


Natuurlijk heb ik hem gelezen. Hoezo niet professioneel? Omdat quotes uit de Koran uit verband waren gerukt? De boodschap was iig wel duidelijk en imo verontrustend.

Citaat:

Leuke gedachte maar zo werkt het niet helemaal. Er zullen altijd mensen zijn die je serieus nemen zeker als je al bekendstaat als extremist.
Extremist of fundamentalist is toch een verschil?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 10:37
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Weiße Rose schreef op 02-05-2005 @ 11:32 :
Ik ben bang dat dat een hopeloze taak is.
Helaas..

Het allerstomst vondk nog, dat de politici de oorlog tegen het moslim extremisme hebben uiitgeroepen. Een oorlog vallen slachtoffers aan beide kanten toch en er wordt gevochten enzo
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 10:38
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 02-05-2005 @ 11:35 :

Uhm, anders was het voor hun makkelijker geweest hun plannen uit te voeren? Nu worden dit soort mensen toch streng bewaakt


om de reden die ik aangeef: who knows gaat die gast wel de wet aan zn laars lappen.

Citaat:

laatste snapk niet
als jij mij vraagt of ik bij de AIVD werk en ik zeg daarop NEE
Zul jij mij geloven?

Zul jij mij ook geloven als ik hierop JA antwoord?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 10:38
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Gatara schreef op 02-05-2005 @ 11:36 :


Natuurlijk heb ik hem gelezen. Hoezo niet professioneel? Omdat quotes uit de Koran uit verband waren gerukt? De boodschap was iig wel duidelijk en imo verontrustend.
[/B]
Tleek net uit een of andere goedkope chuck norris film te komen, die brief
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 10:38
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 02-05-2005 @ 11:37 :
Helaas..

Het allerstomst vondk nog, dat de politici de oorlog tegen het moslim extremisme hebben uiitgeroepen. Een oorlog vallen slachtoffers aan beide kanten toch en er wordt gevochten enzo
het achterlijke van die uitspraak (Zalm toch?) was dat het nergens op sloeg, aangezien dat al lang het geval was door de oorlog op Irak.

War on terror is al lang aan de gang.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 10:39
Weiße Rose
Avatar van Weiße Rose
Weiße Rose is offline
Citaat:
Gatara schreef op 02-05-2005 @ 11:36 :
Natuurlijk heb ik hem gelezen. Hoezo niet professioneel? Omdat quotes uit de Koran uit verband waren gerukt? De boodschap was iig wel duidelijk en imo verontrustend.[/B]
Het copy/paste gehalte was vrij hoog en vol van spelfouten.


Citaat:
Gatara schreef op 02-05-2005 @ 11:36 :
Extremist of fundamentalist is toch een verschil? [/B]
Ja, de meeste moslims zullen fundamentalist zijn, echter weinig zijn er extremist.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 10:39
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Gatara schreef op 02-05-2005 @ 11:38 :


om de reden die ik aangeef: who knows gaat die gast wel de wet aan zn laars lappen.



als jij mij vraagt of ik bij de AIVD werk en ik zeg daarop NEE
Zul jij mij geloven?

Zul jij mij ook geloven als ik hierop JA antwoord? [/B]
Als Bin laden van te voren had aangekondigd dat hij de wtc zou aanvallen, zou er dan een aanslag gepleegd zijn?

Is dit een subtiele hint?
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 10:40
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 02-05-2005 @ 11:38 :
Tleek net uit een of andere goedkope chuck norris film te komen, die brief
Het pamflet van Capellen tot den Pol "Aan het volk van Nederland" was wellicht ook geen hoogstaande literatuur, maar het heeft toch heel wat teweeg gebracht.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 10:40
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Gatara schreef op 02-05-2005 @ 11:38 :
het achterlijke van die uitspraak (Zalm toch?) was dat het nergens op sloeg, aangezien dat al lang het geval was door de oorlog op Irak.

War on terror is al lang aan de gang.
Naja dit soort oerwoud-kreten, verergeren het probleem alleen maar, helaas
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 10:40
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Weiße Rose schreef op 02-05-2005 @ 11:39 :
Het copy/paste gehalte was vrij hoog en vol van spelfouten.


dat zegt niks over de inhoud en de bedoeling van de brief.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 10:41
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Gatara schreef op 02-05-2005 @ 11:40 :
Het pamflet van Capellen tot den Pol "Aan het volk van Nederland" was wellicht ook geen hoogstaande literatuur, maar het heeft toch heel wat teweeg gebracht.
Ik heb daar nooit van gehoord.

Achja, de poldermujahideen, neem ik niet serieus, en ik ken er genoeg. Veel jongens zijn idd wat gestoord, maar dat gaat echt wel over houd ze gewoon in de gaten.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 10:42
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Gatara schreef op 02-05-2005 @ 11:40 :


dat zegt niks over de inhoud en de bedoeling van de brief. [/B]
wel over de proffesionaliteit
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 10:48
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 02-05-2005 @ 11:39 :
Als Bin laden van te voren had aangekondigd dat hij de wtc zou aanvallen, zou er dan een aanslag gepleegd zijn?


hij heeft vaak genoeg gewaarschuwd dacht ik zo
iig waren de inlichtingendiensten in de VS onnodig aan het slapen.

Citaat:

Is dit een subtiele hint?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 10:49
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 02-05-2005 @ 11:41 :
Ik heb daar nooit van gehoord.


http://www.burgerschapskunde.nl/pol.html

Citaat:

Achja, de poldermujahideen, neem ik niet serieus, en ik ken er genoeg. Veel jongens zijn idd wat gestoord, maar dat gaat echt wel over houd ze gewoon in de gaten.
nu zeg je zelf dat ze in de gaten gehouden moeten worden
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 10:49
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Gatara schreef op 02-05-2005 @ 11:48 :


hij heeft vaak genoeg gewaarschuwd dacht ik zo
iig waren de inlichtingendiensten in de VS onnodig aan het slapen.

[/B]
Uhm, kheb nooit echt zn plannen op internet gezien hoor

ja of nee?
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 10:50
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Gatara schreef op 02-05-2005 @ 11:49 :


nu zeg je zelf dat ze in de gaten gehouden moeten worden [/B]
ja duhh, maar meer ook niet. Dat overdreven gedoe, hier in nederland is echt om te kotsen
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 10:52
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 02-05-2005 @ 11:49 :
Uhm, kheb nooit echt zn plannen op internet gezien hoor


Er zijn ook andere kanalen dan Internet; zoals telefoon, fax, video, bandjes, etc..

Citaat:

ja of nee?
lol ik heb je net gezegd dat het niet uitmaakt wat ik hierop ga antwoorden, want je zult het toch niet weten noch geloven als ik ja of nee zal zeggen.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 10:52
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 02-05-2005 @ 11:50 :
ja duhh, maar meer ook niet. Dat overdreven gedoe, hier in nederland is echt om te kotsen
want?

Hoe zit het hier dan in Nederland?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 10:53
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Gatara schreef op 02-05-2005 @ 11:52 :


Er zijn ook andere kanalen dan Internet; zoals telefoon, fax, video, bandjes, etc..



lol ik heb je net gezegd dat het niet uitmaakt wat ik hierop ga antwoorden, want je zult het toch niet weten noch geloven als ik ja of nee zal zeggen. [/B]
het publiek heeft hier niets over mee gekregen

ik wel
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 10:55
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Gatara schreef op 02-05-2005 @ 11:52 :
want?

Hoe zit het hier dan in Nederland?
gewoon, dat als samir a. een ruft laat, alle kranten hier wel wat over moeten schrijven. de politici, die lopen te klagen over het 'uiterste beschaafde nederlandse rechtssysteem' wat betreft samir a. en ga zo door
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 10:58
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 02-05-2005 @ 11:53 :
het publiek heeft hier niets over mee gekregen

Ten eerste heb je het hier wel over zowat het hoofd van alle cellen van al qaida en niet over 1 gast aan de onderste laag van cellen en ten tweede waren de inlichtingendiensten iig wel op de hoogte dat de dreiging reeel was en er hoogstwaarschijnlijk een aanslag zou komen.

Citaat:

ik wel
ok.

nee
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 10:59
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 02-05-2005 @ 11:55 :
gewoon, dat als samir a. een ruft laat, alle kranten hier wel wat over moeten schrijven. de politici, die lopen te klagen over het 'uiterste beschaafde nederlandse rechtssysteem' wat betreft samir a. en ga zo door
Hmmm,..

hoe is het trouwens afgelopen met die madrid verdachten en dan met name met die gast die 18 uur lang filmopnamen had gemaakt van New York (twin towers, vliegvelden, e.d.) voor 11/9?

Lijkt me erg interessant te onderzoeken
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 11:01
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Gatara schreef op 02-05-2005 @ 11:58 :

Ten eerste heb je het hier wel over zowat het hoofd van alle cellen van al qaida en niet over 1 gast aan de onderste laag van cellen en ten tweede waren de inlichtingendiensten iig wel op de hoogte dat de dreiging reeel was en er hoogstwaarschijnlijk een aanslag zou komen.



ok.

nee [/B]
Gatara, geloof jij serieus dat de toenmalige 17 jarige jongen, een proffesioneel terrorist is?

waarom begon je er dan over?
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 11:08
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 02-05-2005 @ 12:01 :
Gatara, geloof jij serieus dat de toenmalige 17 jarige jongen, een proffesioneel terrorist is?


Professioneel (met 1 f) ben je pas als je ergens heel ervaren in bent. Meestal ben je maar een 1-dags terrorist in deze gevallen. Die bommenriemdragers in Israel zijn ook vaak maar 1-dags terroristen en worden geleid door gasten die hen hiertoe brengen. Dát zijn de professionele terroristen, ja. Maar de gasten daaronder zijn wel degenen die het doen. En de doeners zijn hiermee even gevaarlijk als de denkers.

Citaat:

waarom begon je er dan over?
het was als voorbeeld bedoeld
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 11:11
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Gatara schreef op 02-05-2005 @ 12:08 :


Professioneel (met 1 f) ben je pas als je ergens heel ervaren in bent. Meestal ben je maar een 1-dags terrorist in deze gevallen. Die bommenriemdragers in Israel zijn ook vaak maar 1-dags terroristen en worden geleid door gasten die hen hiertoe brengen. Dát zijn de professionele terroristen, ja. Maar de gasten daaronder zijn wel degenen die het doen. En de doeners zijn hiermee even gevaarlijk als de denkers.



het was als voorbeeld bedoeld [/B]
Ik ben soort van dyslectisch ja Meeste van die jongens werken toch echt op eigen houtje. Die syrier, kweet niet precies wat zijn rol was in alles, en misschien is hij ook wel het mastermind van een aantal jongens, maar echt niet van ze allemaal. Ik kan bv nu ook op internet stoer lopen blaten, en iedereen die mij als serieuze terrorist gaat zien. In tijden van angst zien mensen altijd dingen overdreven. En de media geeft daar een perfecte weerspiegeling van. Maarja tis nu ook wel weer rustig vind ik. Dus dat is wel oke

waarom? waar wilde je naar toe gaan?
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 11:16
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 02-05-2005 @ 12:11 :
Ik ben soort van dyslectisch ja Meeste van die jongens werken toch echt op eigen houtje. Die syrier, kweet niet precies wat zijn rol was in alles, en misschien is hij ook wel het mastermind van een aantal jongens, maar echt niet van ze allemaal. Ik kan bv nu ook op internet stoer lopen blaten, en iedereen die mij als serieuze terrorist gaat zien. In tijden van angst zien mensen altijd dingen overdreven. En de media geeft daar een perfecte weerspiegeling van. Maarja tis nu ook wel weer rustig vind ik. Dus dat is wel oke

waarom? waar wilde je naar toe gaan?
1. Ja natuurlijk ga je spoken zien als je continu boeken over geesten leest En natuurlijk ga je overal terroristen zien als je continu over terrorisme hoort, maar dat wilt niet zeggen dat er geen terroristen zijn, noch dat iedereen een terrorist is.

2. omdat je de vraag "ben je lid van de aivd" kunt omdraaien naar "ben je een terrorist?" en dan hetzelfde principe ontstaat
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 11:19
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Gatara schreef op 02-05-2005 @ 12:16 :
1. Ja natuurlijk ga je spoken zien als je continu boeken over geesten leest En natuurlijk ga je overal terroristen zien als je continu over terrorisme hoort, maar dat wilt niet zeggen dat er geen terroristen zijn, noch dat iedereen een terrorist is.

2. omdat je de vraag "ben je lid van de aivd" kunt omdraaien naar "ben je een terrorist?" en dan hetzelfde principe ontstaat
Ik ontken dat ook niet. Maar tis overdreven wat er nu hier gebeurd.

Mensen geloven mij wel hoor, alsk dat beweer
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 15:01
Bart Klink
Bart Klink is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 01-05-2005 @ 23:44 :
"Aan hen die bestreden worden is [de strijd] toegestaan omdat hun onrecht is aangedaan; God heeft de macht hen te helpen, die zonder recht uit hun woningen verdreven zijn, alleen maar omdat zij zeggen: "Onze Heer is God" - en als God de mensen elkaar niet had laten weerhouden dan waren kluizenaarsverblijven, kerken, synagogen en moskeeën waarin Gods naam vaak genoemd wordt zeker verwoest. Maar God zal hen die Hem helpen zeker helpen; God is krachtig en machtig." (Koran 22:39-40)

"En bestrijdt op Gods weg hen die jullie bestrijden, maar overtreedt de grenzen niet, God bemint de overtreders [van de grenzen] niet." (Koran 2:190).

"Misschien dat God tussen jullie en hen die jullie als vijand beschouwen genegenheid zal brengen, God is almachtig, en God is vergevend en barmhartig". (Koran 60:7)

“En als zij geneigd zijn tot vrede, wees daar dan ook toe geneigd en stel je vertrouwen op God." (Koran 8:61)

God beveelt jullie in bewaring gegeven goederen aan de rechthebbenden te overhandigen en, wanneer jullie tussen de mensen oordelen, dat jullie rechtvaardig oordelen..." (Koan 4:58)
"Jullie die geloven! Wees standvastig voor God als getuigen van de rechtvaardigheid. En laat de afkeer van bepaalde mensen jullie er niet toe brengen niet rechtvaardig te zijn. Wees rechtvaardig, dat is dichter bij godvrezendheid." (Koran 5:8)
"God gebiedt rechtvaardig te handelen, goed te doen en aan de verwanten giften te geven en Hij verbiedt wat gruwelijk, verwerpelijk en gewelddadig is...." (Koran 16:90)

"Haat uw vijand op milde wijze, hij kan op een dag uw vriend worden." (gemeld door al-Tirmidhi).


Voila
Ik denk dat het grote verschil in interpretatie van dit soort teksten voortkomt uit de manier waarop je het woord “strijd” opvat. Het is niet duidelijk of met dit woord alleen een fysieke strijd wordt bedoeld of ook een strijd met woorden en ideologie. Ik denk dat Mohammed B. bijvoorbeeld heeft gedacht dat Theo hem (en zijn God/godsdienst) aanviel, hoewel dit alleen met woorden was. Hierdoor vond hij waarschijnlijk dat hij het recht had om Theo ritueel af te slachten. Ik denk ook dat de moslimterroristen die de VS aanvielen dit deden onder andere vanwege de kapitalistische (waarom anders het WTC?) maatschappij. Ook hier gaat het dus om een ideologische strijd.

Citaat:
Zou een ongelovige moslim worden, als zij hem als een vijand beschouwen? Denk het niet he.

Strijden is het effectiefs met de pen. Ook het goede voorbeeld geven en er veel over praten kan helpen (dawaa heet dit ook wel)
Alleen het gruwelijk wrede en onrechtvaardige karakter van Allah is voor mij als ongelovige al genoeg om nooit moslim te worden.

Citaat:
Frustraties he. Verder verzinnen critici een hoop dingn erbij, of gaan altijd maar uit van het negatieve. Of gaan heel onrespectvol met heilige zaken om. En dat levert bij sommige mensen woede.
En dan grijpen ze blijkbaar liever naar een wapen dan naar een pen. Heb je je wel eens afgevraagd waarom bijvoorbeeld Theo nooit bedreigd is door christenen, terwijl hij ook Jezus voor van alles heeft uitgemaakt? Waarom zie je nooit homo’s die een imam bedreigen omdat hij hen vergelijkt met varkens? Blijkbaar zit er iets licht ontvlambaars in moslims.

Citaat:
Eens mens leest graag wat ie wilt geloven. Gefrustreerde mensen dus ook. Tligt niet aan de koran, maar aan die mensen.
Je ontwijkt mijn vraag. Ik vroeg hoe je kunt bepalen wat de juiste interpretatie is van de koran. Extremisten vinden dat hun interpretatie grond biedt om o.a. aanslagen te plegen. Jij vindt blijkbaar van niet. Hoe kun je nou bepalen wat de juiste interpretatie is?

Citaat:
En ik zeg jou, deze versen werden geopenbaard in een tijd, waar moslims het recht kregen van zelfverdediging. In die tijd waren deze versen heel belangrijk. Bij elke belangrijke gebeurtenis, werd een vers geopenbaard dat relevant was, voor die gebeurtenis.
Een gevaarlijk aantal van je moslimbroeders begrijpt dit blijkbaar niet. Allah had de wereld een hele hoop ellende kunnen besparen als Hij wat duidelijker was geweest.

Citaat:
Ik gok maar wat hoor, kben tenminste nooit zon imam tegengekomen, en in islamitische landen, zijn de imams juist nog voorzichtiger met wat ze zeggen, zij worden streng gecontroleerd door de staat.

Geen verkeerde uitleg van de koran, maar van de hedendaagse situatie (naja de ontwetenden geven een verkeerde uitleg van de koran)
En die staat is in islamitische landen gebaseerd op islamitische wetgeving…

Dat dit soort imams er zijn is evident, zelfs in Nederland komen ze voor. Waar halen anders al die extremisten hun ideeën vandaan?

Citaat:
Sue Him zou ik zeggen

Wat een onzin zeg
Wat bedoel je hier met "Sue Him"? Ik denk dat je heel weinig Nederlanders tegen zult komen die marteling geen misdaad zullen vinden. Onzin is het dus zeker niet. Marteling is en blijft (gelukkig) een misdaad. Dit gruwelijke en wrede karakter van Allah is voor mij al een reden om nooit moslim te worden. Allah de barmhartige en genadevolle Gooi nog een paar kolen op het vuur voor de eeuwige marteling van de ongelovige!

Citaat:
In de tijd van onze profeet, werden er heel veel moslims vervolgd, om hun religie. Tis echt wel mogelijk hoor, gewoon kop deraf
Dan is er geen sprake meer van verbod, maar simpelweg van moord. Als je je nu beperkt tot slechts geloven, spreek je de link die je zelf gaf tegen. Lees nog maar eens terug en probeer mijn vraag te beantwoorden.

Citaat:
staat dat in de vandale?
Ja:
ha·dith (de ~)
1 overleveringen van het leven van de profeet Mohammed die door moslims als leidraad worden genomen
2 wetenschappelijke discipline die het leven van de profeet Mohammed bestudeert
__________________
www.deatheist.nl De Nederlandse website over het atheisme!
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 15:02
Bart Klink
Bart Klink is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 01-05-2005 @ 23:29 :
Jezus Bart Klink, je bent wel rete-irritant.
Als je niet verder komt dan mij persoonlijk aan te vallen, reageer dan niet.
__________________
www.deatheist.nl De Nederlandse website over het atheisme!
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 15:05
Bart Klink
Bart Klink is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 02-05-2005 @ 11:25 :
Iedereen kon een pistool pakken en theo van gogh dood knallen, je had slechts een pistool, heel wat moed en haat nodig dit te kunnen doen. Welke fatsoenlijke terrorist, onthuld nou al zn plannen op internet. Of slaat zn chatlogs op. Tzijn pubertjes van 17/18 man
Die wel mensen vermoorden en plannen hebben om publieke gebouwen op te blazen. Dat vind ik echt niet onschuldig!
__________________
www.deatheist.nl De Nederlandse website over het atheisme!
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 15:13
Weiße Rose
Avatar van Weiße Rose
Weiße Rose is offline
Citaat:
Bart Klink schreef op 02-05-2005 @ 16:05 :
Die wel mensen vermoorden en plannen hebben om publieke gebouwen op te blazen. Dat vind ik echt niet onschuldig!
Hij beweert ook niet dat ze onschuldig zijn maar dat het geen professionals zijn. Daar heeft hij natuurlijk volkomen gelijk in. Het zijn ook echt een stel amateurs.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 15:32
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Bart Klink schreef op 02-05-2005 @ 16:01 :
Ik denk dat het grote verschil in interpretatie van dit soort teksten voortkomt uit de manier waarop je het woord “strijd” opvat. Het is niet duidelijk of met dit woord alleen een fysieke strijd wordt bedoeld of ook een strijd met woorden en ideologie. Ik denk dat Mohammed B. bijvoorbeeld heeft gedacht dat Theo hem (en zijn God/godsdienst) aanviel, hoewel dit alleen met woorden was. Hierdoor vond hij waarschijnlijk dat hij het recht had om Theo ritueel af te slachten. Ik denk ook dat de moslimterroristen die de VS aanvielen dit deden onder andere vanwege de kapitalistische (waarom anders het WTC?) maatschappij. Ook hier gaat het dus om een ideologische strijd.
Ritueel slachten? Wat moet ik me daar nou bij voorstellen.

Verder is Theo vermoord, omdat hij het bloed onder mohammeds b. nagels vandaan haalden. Daar heeft verder deze vers niet zo heel veel mee te maken.

Verder mag je als moslim nooit het recht in eigen hand nemen. Dus de daad van Mohammed B. is islamitisch niet verantwoord. wtc werd aangevallen omdat dat amerikaans is. Amerikanen onderdrukken het midden oosten, en dat was voor de kapers de aanleiding dit te doen. Waar zij verkeerd waren, was onschuldige mensen aan te vallen. Dat is absoluut verboden. In een jihad mag je niet eens een boom vernietigen. Verder mag jihad alleen gevoerd worden, als er een islamitische staat en leider is, en die is er momenteel niet. Verder staat het kapitalisme hier buiten.

Altijd meer, met het negatieve komen he, ookal als ik kom met de 'vredelievende' versen.

Citaat:
Bart Klink schreef op 02-05-2005 @ 16:01 :
Alleen het gruwelijk wrede en onrechtvaardige karakter van Allah is voor mij als ongelovige al genoeg om nooit moslim te worden.
Is dit relevant in onze discussie?

Allah/God is fantastisch. Hij gaf ons de aarde om op te leven. Hij dekte ons toe met de hemel. Hij gaf jou en mij het leven. Jij en ik kennen honger noch dorst. Ik hoop oprecht dat ook Allahs barmhartigheid jou ontvangd, zoals vele bekeerlingen voor jou

Citaat:
Bart Klink schreef op 02-05-2005 @ 16:01 :
En dan grijpen ze blijkbaar liever naar een wapen dan naar een pen. Heb je je wel eens afgevraagd waarom bijvoorbeeld Theo nooit bedreigd is door christenen, terwijl hij ook Jezus voor van alles heeft uitgemaakt? Waarom zie je nooit homo’s die een imam bedreigen omdat hij hen vergelijkt met varkens? Blijkbaar zit er iets licht ontvlambaars in moslims.
Tzit in de genen denk ik. De moslim genen.

Ik vertel jou hoe ik mijn religie ervaar, en hoe veel mensen dat ook zo ervaren. Confronteer mijn aub niet steeds met de poldermujahideen

Citaat:
Bart Klink schreef op 02-05-2005 @ 16:01 :
Je ontwijkt mijn vraag. Ik vroeg hoe je kunt bepalen wat de juiste interpretatie is van de koran. Extremisten vinden dat hun interpretatie grond biedt om o.a. aanslagen te plegen. Jij vindt blijkbaar van niet. Hoe kun je nou bepalen wat de juiste interpretatie is?
Er zijn talloze tafsiers, die ons de versen uitleggen. De schrijvers van deze tafsiers, weten dit oa, uit de historische context, de haddieth en de levenswijze van de profeet.

Extremisten zijn meestal lui, die op eigen houtje werken. Of de situatie verkeerd interpreteren.

Als je nadenkt dat maar 0.01 % van alle moslims extremistisch is, gaat er toch hopelijk bij jou wel een belletje rinkelen hoe de islam in elkaar zit of niet?


Citaat:
Bart Klink schreef op 02-05-2005 @ 16:01 :
Een gevaarlijk aantal van je moslimbroeders begrijpt dit blijkbaar niet. Allah had de wereld een hele hoop ellende kunnen besparen als Hij wat duidelijker was geweest.
Is Hij ook. tzijn de begeertes die mensen tot waanzin kunnen drijven.

Citaat:
Bart Klink schreef op 02-05-2005 @ 16:01 :
En die staat is in islamitische landen gebaseerd op islamitische wetgeving…
Dat dit soort imams er zijn is evident, zelfs in Nederland komen ze voor. Waar halen anders al die extremisten hun ideeën vandaan?
er zijn geen landen meer die de islamitische wetgeving goed toepassen

Ik ken er geen eerlijk gezegd. De imam die het er dichts bij kwam, wasl el moumni, en die zei volgens mij alleen wat over homos.

verder is een imam niet al wetend hoor. Het is ook maar een mens. Veel imams zijn zelfs wereldvreemd. Een imam is een voorganger in het gebed, en meer niet. Tis niet zo dat het een leider ofzo is.


Citaat:
Bart Klink schreef op 02-05-2005 @ 16:01 :
Wat bedoel je hier met "Sue Him"? Ik denk dat je heel weinig Nederlanders tegen zult komen die marteling geen misdaad zullen vinden. Onzin is het dus zeker niet. Marteling is en blijft (gelukkig) een misdaad. Dit gruwelijke en wrede karakter van Allah is voor mij al een reden om nooit moslim te worden. Allah de barmhartige en genadevolle Gooi nog een paar kolen op het vuur voor de eeuwige marteling van de ongelovige!
Ik ga er vanuit dat uiteindelijk alles rechtvaardig eindigd. Jij zal dat ook wel beseffen, uiteindelijk.


Citaat:
Bart Klink schreef op 02-05-2005 @ 16:01 :
Dan is er geen sprake meer van verbod, maar simpelweg van moord. Als je je nu beperkt tot slechts geloven, spreek je de link die je zelf gaf tegen. Lees nog maar eens terug en probeer mijn vraag te beantwoorden.
Een verbod kun je zo hardhandig toepassen. Met geloven, bedoel ik ook echt actief geloven. Met bidden, vasten etc. Een ware moslim zal nooit zijn geloof ontkennen, ookal wordt er daarvoor vervolgd.

Citaat:
Bart Klink schreef op 02-05-2005 @ 16:01 :
Ja:
ha·dith (de ~)
1 overleveringen van het leven van de profeet Mohammed die door moslims als leidraad worden genomen
2 wetenschappelijke discipline die het leven van de profeet Mohammed bestudeert
ke, maar de arabische taal kent geen latijns schrift. Dus ik schrijf haddieth, omdat je dat zo uitspreekt.

Net zoals het verschil tussen de woorden koran en qu'raan
Met citaat reageren
Oud 02-05-2005, 15:32
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Bart Klink schreef op 02-05-2005 @ 16:05 :
Die wel mensen vermoorden en plannen hebben om publieke gebouwen op te blazen. Dat vind ik echt niet onschuldig!
Waar schreef ik onschuldig?
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 11:36
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 02-05-2005 @ 11:41 :
Ik heb daar nooit van gehoord.

Achja, de poldermujahideen, neem ik niet serieus, en ik ken er genoeg. Veel jongens zijn idd wat gestoord, maar dat gaat echt wel over houd ze gewoon in de gaten.
Mohammed B. had leidinggevende rol binnen Hofstadgroep

Uitgegeven: 3 mei 2005 11:25
Laatst gewijzigd: 3 mei 2005 12:17

ROTTERDAM - Het Openbaar Ministerie (OM) heeft dinsdag voor het eerst duidelijk gesteld dat de vermeende moordenaar van Theo van Gogh, Mohammed B., in zijn visie een leidinggevende rol had in het zogenoemde terreurnetwerk de Hofstadgroep. Dat wordt voor justitie een van de belangrijkste pijlers om aan te tonen dat de Hofstadgroep daadwerkelijk een terroristische organisatie is, zo bleek dinsdag uit een pro forma-zitting bij de Haagse rechtbank in de extra beveiligde rechtszaal in Rotterdam.

De moord op de filmmaker, de bijeenkomsten van radicalen in de woning van B. en het uitwisselen van materiaal dat oproept tot het doden van mensen uit radicaal islamitische motieven, tonen volgens aanklager K. Plooy het bestaan van deze terroristische organisatie aan.

Om het bestaan van de Hofstadgroep nog duidelijker aan te tonen wees Plooy ook op de mogelijke plannen voor het plegen van aanslagen in Nederland van terreurverdachte Samir A. De rechtbank in Rotterdam sprak die 18-jarige man hier overigens onlangs voor vrij. Justitie is hiertegen in beroep gegaan. Ook A. behoort in de visie van het OM tot de kern van de Hofstadgroep.

Zwaar geweld

Plooy benadrukte dat naast de moord op Van Gogh ook bij de aanhouding van de Hofstadverdachten Jason W.en Ismail A. duidelijk naar voren is gekomen dat deze groep zwaar geweld niet schuwt. Bij een poging op 10 november vorig jaar om dit tweetal in een woning in het Haagse Laakkwartier aan te houden, gooiden de verdachten een handgranaat naar het arrestatieteam. Daardoor raakten leden van dit team gewond.

Na een urenlange belegering wisten speciale antiterreureenheden de twee uiteindelijk toch in te rekenen. In de jassen van W. en A. vond de politie na hun arrestatie nog drie handgranaten. Volgens Plooy is het denken over moslimextremisme niet strafbaar. Maar een groep mensen gaat over de schreef als ze het oogmerk hebben om strafbare feiten te plegen. En dat is bij de Hofstadgroep inmiddels zeker duidelijk geworden, meent de aanklager.

Geschriften

Uit het onderzoek is gebleken dat bij meerdere verdachten geschriften zijn gevonden waarin het doden van mensen werd gepropageerd, onder meer bij Mohammed B. "Het geweld is ingebakken in de ideologie", concludeert Plooy. "Er is nergens een spoor te zien van een legale actie, zoals bijvoorbeeld het oprichten van een politieke partij." Het gaat "uitsluitend" om dodelijk geweld, het zaaien van angst en het ontwrichten van de samenleving, constateert hij.
http://www.nu.nl/news/521086/15/Moha...stadgroep.html
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 17:15
Donny must die
Donny must die is offline
Zegt alsnog niets
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 18:45
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Mohammed B. schreef dreigbrief aan hele Nederlandse volk

Uitgegeven: 3 mei 2005 16:14
Laatst gewijzigd: 3 mei 2005 16:30
ROTTERDAM - Mohammed B. die wordt verdacht van de moord op Theo van Gogh, heeft in een "open brief aan het Nederlandse volk" geschreven dat het Nederlandse volk met het eigen bloed moet betalen voor de slachting van miljoenen moslims. Officier van justitie K. Plooy benadrukte dinsdag dat dit geen grap of grootspraak van hem was.

B. begint de brief met lof aan Allah die de moslims heeft opgedragen "doodt hen", waarmee verwezen wordt naar "het ongelovige volk van Nederland". In de brief prijst hij de aanslagen van 11 september in de Verenigde Staten en vervloekt B. de samenwerking tussen Amerika en Nederland in "de strijd tussen wereldheerschappij van geloof en ongeloof".

B. trekt verder onder meer de conclusie dat "het bloed van deze moslim broeders en zusters gewroken zal worden met uw bloed". Ook schrijft hij: "als schuldige aan de dood en martelingen van onze broeders en zusters zult u met uw eigen bloed uw schuld moeten afbetalen" en "het leven zal voor u in een hel veranderen en u zult pas rust kennen als uw regering, die namens u regeert, ophoudt met het vermoorden en verkrachten van onze broeders en zusters".

"Het zou niet verstandig zijn om de inhoud van deze brief te bagatelliseren", concludeert Plooy. "Want dan wordt de diepe ernst van deze brief niet begrepen, noch de context van de enorme bibliotheek die zorgvuldig onder de verdachten is verspreid, vol met onderbouwende radicaal-politieke literatuur, noch de wijze en het moment waarop deze brief naar boven kwam."

Het document kwam immers aan het licht op het moment dat Mohammed B. zelf als eerste van de groep de uiterste consequentie van zijn ideologie trok, verduidelijkt de aanklager. Dit door "een exponent" van de ongelovigen, Theo van Gogh, daadwerkelijk te vermoorden.

Het OM constateert dat de inhoud van deze brief kennelijk ook voor B. zelf zeer gevoelig ligt. Hij wijst er in zijn testament op (hij had dit opgesteld in het geval de politie hem zou doden), dat de open brief tot negatieve gevolgen voor de "broeders en zusters" zal leiden. Zij moesten in een vergadering maar beslissen of de brief na zijn dood wel of niet openbaar gemaakt zou moeten worden.
http://www.nu.nl/news/521329/13/Moha...ndse_volk.html
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2005, 20:35
Donny must die
Donny must die is offline
lieve gatara. kweet donders goed wat de kranten schrijven, en ik weet donders goed wat voor lui dat zijn. Ik ken veel van dat soort mensen persoonlijk (ook leuk als je ze op nova zit). Ik vind het overdrijving, en dan hoeft een krant mij niet te vertellen hoe de vork in de steel zit, want kweet het al
Met citaat reageren
Oud 04-05-2005, 11:06
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 03-05-2005 @ 21:35 :
lieve gatara. kweet donders goed wat de kranten schrijven, en ik weet donders goed wat voor lui dat zijn. Ik ken veel van dat soort mensen persoonlijk (ook leuk als je ze op nova zit). Ik vind het overdrijving, en dan hoeft een krant mij niet te vertellen hoe de vork in de steel zit, want kweet het al
ah

je bent alwetend. Ik weet genoeg.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:52.