Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-05-2007, 23:10
Drlove
Drlove is offline
In navolging van het nooit een relatie hebben gehad topic, vind ik dit zelf wel interessant onderwerp. Ik betrap mezelf erop dat ik me amper kan herinneren dat ik echt verliefd ben geweest. Zelfs in de relaties die ik heb gehad ben ik dat volgens mij niet geweest. De laatste keer dat ik echt verliefd ben geweest is 5 jaar geleden. Ik ontmoet best veel vrouwen, heb ook wel genoeg aandacht en de nodige dates, maar het lijkt wel alsof ik niet verliefd meer kan worden. Ik merk dat ik me ook anders gedraag. Afgelopen week een date gehad met een leuk meisje waar ik ook mee heb gezoend. Alleen lijkt het alsof ik een soort blokkade heb, waardoor ik dan ga twijfelen. Ik vraag me af of meer mensen dit hebben en hoe je hier 'vanaf' komt.

Belangrijk om verder te weten is dat mijn vorige relatie bijna 2 jaar duurde maar er geen verliefdheid in het spel was. Ik ben dus bang te snel met iemand te nemen en dezelfde fout te maken.
__________________
de reden van het leven is te leven om een reden
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-05-2007, 03:01
botulismf
Avatar van botulismf
botulismf is offline
Klinkt als vrij heftige bindingsangst. Een reden daarvoor zou een laag zelfvertrouwen of een nare ervaring uit het verleden kunnen zijn. Sowieso: als je vastzit in zo'n vicieuze cirkel, en zo klinkt dit wel, is het altijd lastig om daar uit te komen. Maar misschien heb ik het helemaal mis.

Wel een frappante nickname voor iemand die niet verliefd kan worden.
__________________
In what scientists are calling "pretty gay", I can't find my shoes.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2007, 07:53
Anika
Zo raar is het toch niet om niet vaak écht verliefd te worden? Ik zou me er in ieder geval geen zorgen om maken, het komt wel weer een keer. Gewoon niet proberen te forceren.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2007, 08:38
ZHAzha
Avatar van ZHAzha
ZHAzha is offline
Dat vraag ik mezelf ook wel eens af..

Ik heb 2 relatie's gehad met jongens waar ik super gek op was.. maar nooit zo dat ik stond te tollen op mijn benen van verliefdheid, dat ik geen hap door mijn keel kreeg, dat ik enorm veel vlinders voelde in mijn buik. Maar toch vond ik ze leuk genoeg om ermee door te gaan en het was ook prima.
Maar het lijkt me ook zo heerlijk om een keer ECHT verliefd te zijn op iemand! Ik denk wel dat dit nog komt hoor. En dat dan die blokkade als sneeuw voor de zon verdwijnt.
__________________
hm
Met citaat reageren
Oud 14-05-2007, 09:27
Verwijderd
Ik sta ook op één keer in mijn leven (maar ik ben nog iets jonger dan jij, dus wie weet komt daar nog verandering in.) Bij mij is het iig geen bindingsangst, ik heb eerder het idee dat er een tekort aan bepaalde stofjes in mijn kop is of zo, als dat kan . Zodra je inderdaad weet hoe je er vanaf komt, post het, want ik weet het ook niet.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2007, 10:07
Verwijderd
hmm lastig.

Klinkt misschien stom..maarre kan je je dat verliefde gevoel wel herinneren of herkennen?

Mij klinkt het in de oren als dat je je niet durft open te stellen.

hmm.. iig succes!
Met citaat reageren
Oud 14-05-2007, 10:37
Pandemonium
Pandemonium is offline
heb ik dus ook last van.. ben 1x echt verliefd geweest daarna niet meer ;(

vind een jongen nu leuk, en wil zo graag verliefd op m zijn, zo leuk vinden, maar het gaat niet

Echt lastig want daardoor wilt hij niets meer..
__________________
Hoor niet alles wat je gelooft
Met citaat reageren
Oud 14-05-2007, 10:51
Drlove
Drlove is offline
De laatste keer was toen ik aan mijn opleiding begon, nu bijna 5 jaar terug. Bij haar had ik wel alle gevoelens. Zelfs toen ik afgelopen jaar hoorde dat ze al die tijd vrijgezel is geweest, ging er een raar gevoel door me heen. Maar ja, tussen haar en mij was het niet wederzijds. Daarna echt nooit meer het gevoel gehad. Genoeg meisjes die leuk zijn, maar dat laatste stukje naar verliefdheid ontbreekt. Ik heb geen bindingsangst, maar wil wel op zijn minst verliefd zijn om een relatie aan te gaan.
__________________
de reden van het leven is te leven om een reden
Met citaat reageren
Oud 14-05-2007, 11:34
Verwijderd
hmm ik word alleen verliefd op heeeeeel speciale gevallen en begin sowieso geen relaties als ik niet verliefd ben.

verder heb ik ook bindingsangst de gekste, maar dat wil gewoon zeggen dat je de juiste nog niet tegengekomen bent en genieten wil van je vrijheid.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2007, 11:34
Verwijderd
Ik vind het niet echt raar eigelijk. De ene persoon wordt nou eenmaal snel en vaak (en meestal kort) verliefd en de ander wat minder snel en vaak. Dat is toch echt iets wat vanzelf wel komt. Ik ken mensen die >25 zijn en 1 of 2x verliefd zijn geweest, prima toch? Die angst en twijfels vervallen wel als je écht verliefd wordt.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2007, 11:42
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Het is wel irritant, inderdaad, maar niet raar vind ik. Ofnouja, je bent niet de enige die niet ieder half jaar verliefd is op een ander. ;p
Met citaat reageren
Oud 14-05-2007, 15:36
Verwijderd
Wat ik mij nu afvraag: TS zegt wel relaties te hebben gehad zonder verliefd te zijn geweest en bijvoorbeeld Bartezz begint juist geen relatie als hij niet verliefd is. Twee manieren dus.
Mijn idee is dus dat bij een deel van alle relaties, vooral bij jongere mensen, er weinig verliefdheid in het spel is. Klopt dat? Zijn er hier veel mensen die dat ''kunnen''?
(Als ik namelijk iedere keer een relatie had gekregen op het moment dat ik een jongen léuk vond, dan had ik er al heel wat gehad. Maar ik kan me eenvoudigweg niet voorstellen dat ik iets zou hebben met een jongen die ik ''alleen maar'' leuk vind en waarbij de welbekende vlinders ontbreken. Moet ik me daar dan maar overheen zetten of zo?)

@ TS: sorry als dit te veel offtopic is, als je het erg vind dat maak ik er wel een eigen topic van.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2007, 15:42
Drlove
Drlove is offline
Wat Bartezz nu dus doet, doe ik sinds een jaar ongeveer ook. Bij dat laatste meisje dacht ik dat ik verliefd was, maar feitelijk ging het vooral om de seks en lichamelijke aantrekkelijkheid. Toen het uit was, was ik niet eens verdrietig ofzo.
__________________
de reden van het leven is te leven om een reden
Met citaat reageren
Oud 14-05-2007, 15:48
Verwijderd
Citaat:
Quis schreef op 14-05-2007 @ 16:36 :
Wat ik mij nu afvraag: TS zegt wel relaties te hebben gehad zonder verliefd te zijn geweest en bijvoorbeeld Bartezz begint juist geen relatie als hij niet verliefd is. Twee manieren dus.
Mijn idee is dus dat bij een deel van alle relaties, vooral bij jongere mensen, er weinig verliefdheid in het spel is. Klopt dat? Zijn er hier veel mensen die dat ''kunnen''?
(Als ik namelijk iedere keer een relatie had gekregen op het moment dat ik een jongen léuk vond, dan had ik er al heel wat gehad. Maar ik kan me eenvoudigweg niet voorstellen dat ik iets zou hebben met een jongen die ik ''alleen maar'' leuk vind en waarbij de welbekende vlinders ontbreken. Moet ik me daar dan maar overheen zetten of zo?)

@ TS: sorry als dit te veel offtopic is, als je het erg vind dat maak ik er wel een eigen topic van.
als ik voor mezelf spreek, ik heb 1 heel serieuze relatie gehad waarin zowel ik als zij verliefd waren ( ik kan wat dat betreft ook voor haar spreken).

Verder heb ik meerdere scharrels/seksrelaties gehad, waarvan de langste enkele maanden duurde. Deze meisjes beschouw(de) ik niet als mijn vriendin, maar als ik geen ervaring had gehad met gehad met een relatie en de verliefdheid die daarbij komt kijken, had ik dat, bij sommige, misschien wel gedaan.

Ik denk dat het bij jongeren gewoon met (het gebrek aan) ervaring te maken heeft. Ze weten niet zo goed wat een relatie is, wat erbij komt kijken en betitelen sommige situaties daarom, misschien ten onrechte, als relatie.

Ik kan geen relatie hebben als ik niet verliefd ben, al is het alleen maar dat wanneer ik niet verliefd ben mijn leventje niet wil aanpassen aan een meisje.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2007, 16:16
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Ik ga mee met Bart, ik geloof niet dat ik het momenteel beter uit kan leggen.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2007, 16:30
ZHAzha
Avatar van ZHAzha
ZHAzha is offline
Citaat:
Ik kan geen relatie hebben als ik niet verliefd ben, al is het alleen maar dat wanneer ik niet verliefd ben mijn leventje niet wil aanpassen aan een meisje.
__________________
hm
Met citaat reageren
Oud 14-05-2007, 16:32
Verwijderd
Citaat:
Quis schreef op 14-05-2007 @ 16:36 :
Wat ik mij nu afvraag: TS zegt wel relaties te hebben gehad zonder verliefd te zijn geweest en bijvoorbeeld Bartezz begint juist geen relatie als hij niet verliefd is. Twee manieren dus.
Mijn idee is dus dat bij een deel van alle relaties, vooral bij jongere mensen, er weinig verliefdheid in het spel is. Klopt dat? Zijn er hier veel mensen die dat ''kunnen''?
(Als ik namelijk iedere keer een relatie had gekregen op het moment dat ik een jongen léuk vond, dan had ik er al heel wat gehad. Maar ik kan me eenvoudigweg niet voorstellen dat ik iets zou hebben met een jongen die ik ''alleen maar'' leuk vind en waarbij de welbekende vlinders ontbreken. Moet ik me daar dan maar overheen zetten of zo?)

@ TS: sorry als dit te veel offtopic is, als je het erg vind dat maak ik er wel een eigen topic van.
Ik kan het ook niet. Als ik niet verliefd ben op een jongen word ik ongelooflijk kriebelig bij het idee dat we naast elkaar wakker zouden worden, van handje vasthouden, van dat klefbekken continu en aan elkaar hangen. Ik hoef hem dan niet te zien, vind het allemaal wel best, en heb helemaal geen zin om meer met hem te delen dan met mijn vriendinnen.

Daarom dacht ik ook altijd dat ik nooit deel zou worden van zo'n klef stel, totdat ik dus wél een keer verliefd werd en dat wederzijds was. Plotseling vond ik dat allemaal léuk. Dusja. Voor mij ook niks, dat relatiegebeuren zonder verliefdheid. Als ik aandacht wil, is dat heel goed tijdelijk op te lossen (vandaar ook mijn grote hoeveelheid zoenslachtoffers ), maar meer dan een scharrel wil ik dan écht niet.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2007, 23:12
Hernuel Fan
Avatar van Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
ik ben nog nooit verliefd geweest. Ik heb dus ook nog nooit een relatie gehad (maar ik ben heel wat jaartjes jonger dan de ts) , maar nu snap ik dus waarom veel mensen van mijn leeftijd allemaal wel duizendenéén relaties hebben, sommigen nemen gewoon "een relatie" terwijl ze niet verliefd zijn.

Das ook een manier, maar niet mijn manier, dus ik blijf lekker single (tot ik verliefd word)

Wat vinden jullie de beste optie trouwens?

- je mag iemand graag, je gaat daten tot je hem leuk vind, je neemt een relatie, en dan word je verliefd

- je vind iemand leuk, je gaat daten tot je verliefd word en dan neem je een relatie

- je vind iemand leuk, je wordt verliefd op die iemand, je gaat daten tot je denkt, ik wil een relatie en dan neem je een relatie

- anders

relatie nemen klinkt fout maar goed, prik maar doorheen zeg ik.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-05-2007, 23:43
Osmoian
Osmoian is offline
Ik denk niet dat er een 'beste' optie is, in mijn optiek is alles goed zolang je maar wel echt verliefd bent. Natuurlijk is de ene weg makkelijker dan de andere, maar uiteindelijk leidt het allemaal naar hetzelfde.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2007, 00:06
Hernuel Fan
Avatar van Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
ja ok, maar wat heeft je voorkeur? Wacht jij tot je verliefd bent met daten, wacht jij tot je verliefd bent met relatie nemen, wacht je helemaal niet op verliefd zijn?
Met citaat reageren
Oud 15-05-2007, 07:26
Mystina
Avatar van Mystina
Mystina is offline
Het zou ook kunnen dan je niet aan jezelf wil toegeven dat je verleifd bent, of dat je het meisje simpelweg niet goed genoeg kent om verliefd op te worden.
Hoever ik jouw bericht lees komt eht op me over alsof je het voor jezelf verdrukt ofso. Maar maak je vooral geen zorgen, als je ene meisje een keer goed kent ofso, en je vind ook haar innerlijk interessant komt de verliefdheid vanzelf ;-)
__________________
I see a world in anger, I see a world in pain, ech day a different story, but still the message is the same (Delain)
Met citaat reageren
Oud 15-05-2007, 07:33
Verwijderd
Citaat:
Hernuel Fan schreef op 15-05-2007 @ 01:06 :
ja ok, maar wat heeft je voorkeur? Wacht jij tot je verliefd bent met daten, wacht jij tot je verliefd bent met relatie nemen, wacht je helemaal niet op verliefd zijn?
Ik wil best daten zonder verliefd te zijn, dat vind ik geen punt. En als ik al verliefd ben en hij ook, waarom zouden we dan nog gaan daten? Kunnen we net zo goed meteen wat beginnen.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2007, 12:28
DvoorA
Avatar van DvoorA
DvoorA is offline
k denk ook niet dat er een beste optie is. Ik vind het zelf belangrijker dat een jongen goed bij me past en als ik denk dat we een heeeele leuke tijd samen kunnen hebben en dan wil ik wel een relatie. Verliefdheid is voor mij geen basis voor een relatie als hij verder niet bij me past. Als ik het leuk heb met iemand word ik vanzelf wel verliefd.
__________________
There is nothing real outside our perception of reality, is there?
Met citaat reageren
Oud 15-05-2007, 22:06
Gevederde
Gevederde is offline
Ik kan me ook niet herinneren dat ik ooit serieus verliefd ben geweest. Het lijkt net of ik ook niet verliefd kan worden. Misschien hangt dat van mijn kritische opvoeding af of iets dergelijks. In het dagelijks leven ga ik juist vooral veel met jongens om. Ik vind wel vaak jongens sympathiek en soms aantrekkelijk, maar ik word (hoe graag ik het ook wil) nooit verliefd. Heel irritant. Als ik zou willen had ik (dit klinkt misschien een beetje arrogant) allang verkering kunnen hebben. Maar ja, een relatie met iemand waar ik niet verliefd op ben werkt voor mij niet.
Maar voor de TS: ik zou gewoon afwachten. Het komt vast nog wel! De een heeft ontmoet toevallig nou eenmaal eerder iemand waar hij of zij verliefd op wordt dan de ander.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2007, 10:50
Verwijderd
Ik heb last van het willen hebben, maar als ik haar kan krijgen dan is het weer over ;x
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-05-2007, 16:42
jeeeroeoen
Avatar van jeeeroeoen
jeeeroeoen is offline
mijn ervaring is dat je soms, als je al een tijdje een relatie hebt, nog "verliefder" wordt.
ik ben voor mezelf ook van mening dat ik verliefd moet zijn voor ik aan een relatie begin, maar dus misschien niet holderdebolder smoorverliefd. want het verliefdheidsgevoel kan (bij mij althans) nog toenemen.

een andere reden om niet verliefd te kunnen worden, is een nog-niet-helemaal-verwerkte vorige relatie. heb ik ook bij mezelf gemerkt, dat ik de eerste maanden na m'n vorige relatie alle 'nieuwe' meisjes al snel ging vergelijken met m'n ex. of gewoon té veel nadenken, da's ook een dooddoener...

in ieder geval veel geluk DrLove, ik hoop dat je eens echt verliefd zal worden
__________________
one love
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Hoe krijg ik een vriendin!!!
Lolz12345
62 20-01-2012 09:53
Liefde & Relatie Waarom word ik niet verliefd?
Ludovicoplay
27 07-12-2011 20:55
De Kantine Ik kan niet verliefd worden op knappe meisjes,hebben jullie dat soms ook ?
Verwijderd
40 17-01-2009 18:23
Liefde & Relatie Na 3 jaar verliefd op een ander
Gummetje
57 19-10-2006 11:29
Liefde & Relatie Zou jij een relatie beginnen met een gehandicapt iemand?
Zwavelstokje
143 08-06-2005 16:35
Liefde & Relatie Bang om verliefd te worden
Droyd
10 07-03-2003 08:25


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:39.