Oud 27-09-2004, 17:40
G.T.C.
Avatar van G.T.C.
G.T.C. is offline
Er zijn wel meer topic hierover geweest maar goed....hierover kan je nooit teveel topic hebben toch?

Mijn vader begon er vandaag over of mijn vriendin aan de pil is. Ik heb hem gezegd dat dit niet zo is omdat wij vinden dat een condoom voldoende is.
We zijn ervan op de hoogte dat je gewoon erg voorzichtig moet zijn met een condoom.
Mijn vriendin vind de pil simpel weg niet nodig en ikzelf ben gewoon nogal anti-medicijnen. Al dat kunstmatige gedoe wil ik niet hebben.

Maar mijn vader heeft natuurlijk wel een sterk punt dat het veel veiliger is.

Is het aan te raden om aan de pil te gaan? En in hoeverre word je beďnvloed door de pil?
__________________
A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 17:47
Mono-racer
Avatar van Mono-racer
Mono-racer is offline
Tja, aan de pil gaan betekent wel echt (bijna volledige) dubbelle zekerheid dat ze niet zwanger wordt. Ik begrijp jouw standpunt van anti-medicijnen echter ook heel goed, dus dan heb ik zoiets van: Je kunt het alleen met condoom doen, en dan heel voorzichtig enzo alleen als het dan tóch mis gaat, dan moet je vriendin wel een morning afterpil nemen (tis ook weer een pil....) of zelfs een abortus, en wil(len) ze/jullie dat wel?....
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 18:00
Kleintjeyakult
Kleintjeyakult is offline
Natuurlijk is het niet nodig, maar toch ook weer wel..
De pil maakt het dubbel zo veilig, stel dat er iets fout gaat, dan beschermt die je nog altijd
__________________
Kleine Denise
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 18:01
Bo
Avatar van Bo
Bo is offline
Ja dat is zeker belangrijk. Condooms kunnen scheuren, misschien wel zonder dat je het merkt. Als ze aan de pil gaat weet je tenminste zeker dat ze niet zwanger wordt.

Er zijn hele lichte pillen. Je huisarts kan daar informatie over geven. Als ze hem volgens de bijsluiter slikt is de kans is er niets aan de hand (mbt gezondheid, tenzij er bijwerkingen zijn).
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 18:11
Verwijderd
Bovendien is zonder condoom veel relaxter.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 18:38
Verwijderd
Tsja, ikzelf ben toch wel erg voor de pil wat mij betreft. De keren dat ik em vergeet en we condoom gebruiken is het condoom al twee keer gescheurd waardoor ik aan de morning after pil moest. Verder komt mijn vriend zelden klaar met condoom om en word ik er zelf vaak kurkdroog van.

Ik heb het dus niet zo op condooms en gebruik daarom de pil, die op mij overigens geen enkele invloed heeft gehad (als je dat bedoelt met invloed), maar dat is bij ieder meisje weer verschillend.

Er zijn ook nog wel andere mogelijkheden i.p.v. de pil, je hebt nu de prikpil en dingen als spiraaltje. Kun je vragen bij de dokter.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 18:45
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Kijk alleen een condoom is relatief veilig. helaas kunnen die dingen ook nog scheuren, je moet bij het voorspel al oppassen en met na knuffelen ook goed opletten dat het allemaal niet perongeluk bij elkaar raakt. Kans op zwangerschap is wel klein, maar aanwezig.
Condoom is natuurlijk ook het enige middel tegen SOA's (nou ja en vrouwencondoom en pessarium, maar dat terzijde). Ik weet niet hoe jullie daar mee zitten?
Verder ben ik nu meer dan een jaar aan de pil en heb absoluut geen last van welke bijwerking dan ook. Maar dat is natuurlijk maar1 persoon, er zijn ook wel mensen die er veel last van hebben.
Condoom + pil = double dutch en veiliger dan dat wordt het niet.
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 18:53
juno
Avatar van juno
juno is offline
Na een maand wilde hete sex met gescheurde condooms en dus de morning afterpil ben ik maar aan de pil gegaan. Helaas had het op mij de uitwerking dat de afdeling wild en heet wel in een klap over was, ik had alleen zin tijdens de stopweek. De andere weken was ik beurtelings sjachrijnig of doodongelukkig. Die arme jongen heeft de hemel aan me verdiend in die tijd, ik was echt de girlfriend from hell.

Ik ben gestopt, ik werd weer rustig, en vrolijk, de afdeling wild en heet kwam terug en die condooms waren een stuk minder erg dan ik me kon herinneren. Eigenlijk geen klachten over. Flinke pot glijmiddel erbij en niet zo snoeihard rampestampen, en even uitkijken dat hij na afloop niet afzakt. En altijd een schoon en droog gevoel he, het zijn net Pampers.

Ik hou mijn gevaarlijke dagen in de gaten, en dan gebeurt het zelfs met condoom niet. Dan zijn er altijd nog andere varianten van sex waar je niet zwanger van kunt worden. Wel zuur voor de jongens, ze hadden wel gerekend op een zuur vaginamilieu maar maagzuur....
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 18:57
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
juno schreef op 27-09-2004 @ 18:53 :
Wel zuur voor de jongens, ze hadden wel gerekend op een zuur vaginamilieu maar maagzuur....
ik kan mij niet voorstellen dat er jongens zijn die daar problemen mee hebben

Ja das waar ook, een enorm voordeel van condooms: geen zootje na de tijd.
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 19:50
Anaďs
Avatar van Anaďs
Anaďs is offline
Ik gebruik zelf de pil... 't Is inderdaad wel een beetje kunstmatig en je kan er wat bijwerkingen van hebben. Verder heb ik er niet echt iets op tegen. Maar wat ik wel ga doen is als ik ooit van plan ben om kindjes te hebben, toch een maand of 6 op voorhand stoppen met de pil, om je lichaam de tijd te geven weer op zn eigen hormonencyclus te komen...
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 20:09
Verwijderd
wel erg verstandig volgens mij!
vriendin van mij was aan de pil.. slikte antibiotica.. deed het ook met condoom.. maar toch.. ze was wel zwanger..
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 20:20
Luna
Avatar van Luna
Luna is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef op 27-09-2004 @ 19:38 :
Ik heb het dus niet zo op condooms en gebruik daarom de pil, die op mij overigens geen enkele invloed heeft gehad (als je dat bedoelt met invloed), maar dat is bij ieder meisje weer verschillend.
Tuurlijk heeft het wel invloed op je lichaam maar dat heb je misschien niet gemerkt. In je lichaam doet het een hele hoop, en dat is misschien waar ze geen zin in heeft, al die hormomen in dr lijf. Ook al merkt ze er verder niets van, ik kan me voorstellen dat dat idee je niet aanstaat.

Verder zou ik haar toch aanraden om aan de pil te gaan want het is idd zoveel relaxter. Condooms zijn absoluuut niet veilig naar mijn idee(scheuren té vaak) en het is irritant en onhandig. Maargoed, dat is ook maar mijn mening.
Er zijn trouwens ook andere oplossingen dan de pil.
__________________
liep een man in de woestijn en vond een kameel, de kameel vond van niet.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 21:06
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
aan te raden: ja sterk
noodzakelijk bij condoomgebruik: nee

Topic: graag plaatsen op L&G zoals in het sticky topic staat, alles over zwangerschapspreventie en de pil ed, hoort op L&G.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 21:28
G.T.C.
Avatar van G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 27-09-2004 @ 22:06 :
aan te raden: ja sterk
noodzakelijk bij condoomgebruik: nee

Topic: graag plaatsen op L&G zoals in het sticky topic staat, alles over zwangerschapspreventie en de pil ed, hoort op L&G.
ok, sorry...ik heb het sticky topic uiteraard wel gelezen van te voren maar ik begreep daar uit dat alleen de topics over zwangerschappen en abortus op L&G moeten.
Misschien is het handig om dit duidelijker te vermelden in het sticky topic dat het ook gaat om te de topics gerelateerd aan zwangerschap?
__________________
A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 21:35
elledc
elledc is offline
Citaat:
juno schreef op 27-09-2004 @ 19:53 :
Na een maand wilde hete sex met gescheurde condooms en dus de morning afterpil ben ik maar aan de pil gegaan. Helaas had het op mij de uitwerking dat de afdeling wild en heet wel in een klap over was, ik had alleen zin tijdens de stopweek. De andere weken was ik beurtelings sjachrijnig of doodongelukkig. Die arme jongen heeft de hemel aan me verdiend in die tijd, ik was echt de girlfriend from hell.

Ik ben gestopt, ik werd weer rustig, en vrolijk, de afdeling wild en heet kwam terug en die condooms waren een stuk minder erg dan ik me kon herinneren. Eigenlijk geen klachten over. Flinke pot glijmiddel erbij en niet zo snoeihard rampestampen, en even uitkijken dat hij na afloop niet afzakt. En altijd een schoon en droog gevoel he, het zijn net Pampers.

Ik hou mijn gevaarlijke dagen in de gaten, en dan gebeurt het zelfs met condoom niet. Dan zijn er altijd nog andere varianten van sex waar je niet zwanger van kunt worden. Wel zuur voor de jongens, ze hadden wel gerekend op een zuur vaginamilieu maar maagzuur....

Niet iedereen is even "heet" als jij hoor
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 21:46
Wasteland
Avatar van Wasteland
Wasteland is offline
Let op voor stemmingswisselingen... Pil beinvloed heel erg je stemming. Bijv. van heel vrolijk naar negatieve gevoelens.. Ik zeg niet dat dat bij iedereen zo is.
__________________
Half Shadow, Half Human.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 23:03
Dodemus
Dodemus is offline
Citaat:
-nurvana- schreef op 27-09-2004 @ 21:09 :
wel erg verstandig volgens mij!
vriendin van mij was aan de pil.. slikte antibiotica.. deed het ook met condoom.. maar toch.. ze was wel zwanger..
Dat noem ik nu lomp.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 09:02
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 27-09-2004 @ 22:35 :
Niet iedereen is even "heet" als jij hoor
ze geeft alleen aan welke bijwerking de pil op haar had?
wat ik me alleen af vraag voor juno: had je niet beter een andere pil kunnen proberen? Vaak zijn bijwerkingen pil-gerelateerd. Bij de ene pil heeft de één bijwerkingen, terwijl de ander er geen last van heeft. Ga je aan een andere pil dan kunnen bij jou de bijwerkingen juist weer wegblijven en heeft de ander er juist last van.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 09:42
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Ik heb helemaal geen last van de pil, behalve dan dat ik 'm af en toe vergeet

Ik voel me er zelf veiliger bij en mijn vriend ook. Verder zit ik niet echt te wachten op een kind omdat per ongeluk het condoom scheurde.

Ik ben heel erg voor de pil
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 11:38
Verwijderd
Mja, ik zou zelf niet zonder willen, de condoom is al zo vaak geknapt... dat vind ik gewoon te eng.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 11:42
G.T.C.
Avatar van G.T.C.
G.T.C. is offline
hmm nou ik kan nog niet echt zeggen dat ik nu van mening veranderd ben door jullie reacties.

Voor sommigen werkt de pil wel, en voor andere totaal niet en hebben daarbij last van een hoop bijwerkingen.
Duidelijk is in ieder geval dat er een hoop troep in zo'n pil zit en dat vind ik gewoon echt niet gezond.

Mijn vriendin en ik gaan binnenkort samen naar haar huisarts om er over te praten. We gaan echt niet zomaar over op de pil dus we willen eerst alles uitzoeken wat wel en niet waar is. Maar ook al kiezen we er uiteindelijk voor om de pil te gebruiken zal ik het dood eng vinden. Al die hormonen die ze kunstmatig binnen krijgt... Nee echt waar, het liefst beginnen we er niet aan.
__________________
A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 11:47
G.T.C.
Avatar van G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 28-09-2004 @ 12:38 :
Mja, ik zou zelf niet zonder willen, de condoom is al zo vaak geknapt... dat vind ik gewoon te eng.
dat zeggen dus heel veel mensen dat het condoom is geknapt. Maar ik heb hier werkelijk nog nooit last van gehad. Had hij op dat moment het condoom niet goed omgedaan bijvoorbeeld? doet ie wel altijd netjes het tuutje dichtknijpen bij het omdoen?

Mijn ervaring is in ieder geval dat als je gewoon normaal dat condoom om doet er echt niks aan de hand is. Bovendien vind ik een condoom omdoen niet zo'n probleem. Je bent lekker bezig, vraagt aan elkaar of je een condoom erbij zal pakken, graait er eentje uit de la, rolt dat ding af en klaar.
Als je vaker een condoom om doet dan heb je dat ding er toch binnen enkele seconden om?

ik denk echt dat wij het gewoon lekker bij de condooms houden
__________________
A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 11:54
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
G.T.C. schreef op 28-09-2004 @ 12:42 :
hmm nou ik kan nog niet echt zeggen dat ik nu van mening veranderd ben door jullie reacties.

Voor sommigen werkt de pil wel, en voor andere totaal niet en hebben daarbij last van een hoop bijwerkingen.
Duidelijk is in ieder geval dat er een hoop troep in zo'n pil zit en dat vind ik gewoon echt niet gezond.
Hoezo anders voor iedereen?
Er is er maar 1 waarbij de pil niet veilig was (en dat was zelfs een vriendin van...) en die gebruikte nog anti-biotica ook (misschien bijsluiter niet goed gelezen?).
Voor de rest werkte het bij iedereen. En de uitwerkingen op jouw vriendin....Er is maar 1 manier om dat te testen.
En die 'troep' is zo heel slecht nou ook weer niet, genoeg mensen die het gebruiken, en zo onderhand echt wel goedgekeurd.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 12:06
PrimRose
Avatar van PrimRose
PrimRose is offline
Citaat:
-nurvana- schreef op 27-09-2004 @ 21:09 :
wel erg verstandig volgens mij!
vriendin van mij was aan de pil.. slikte antibiotica.. deed het ook met condoom.. maar toch.. ze was wel zwanger..

als je aan de antibiotica bent kan je gedurende de kuur en tot 2 weken na de kuur niet vertrouwen op de veiligheid van de pil. Dus als er iets mis was met het condoom kan die vriendin idd zwanger zijn geworden.
__________________
Rollo Tomasi! Sometimes, I wanna take your big, dumb, dummy head, and just nyhhhh! [makes stabbing motions]
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 12:08
Verwijderd
Citaat:
G.T.C. schreef op 28-09-2004 @ 12:47 :
dat zeggen dus heel veel mensen dat het condoom is geknapt. Maar ik heb hier werkelijk nog nooit last van gehad. Had hij op dat moment het condoom niet goed omgedaan bijvoorbeeld? doet ie wel altijd netjes het tuutje dichtknijpen bij het omdoen?

Mijn ervaring is in ieder geval dat als je gewoon normaal dat condoom om doet er echt niks aan de hand is. Bovendien vind ik een condoom omdoen niet zo'n probleem. Je bent lekker bezig, vraagt aan elkaar of je een condoom erbij zal pakken, graait er eentje uit de la, rolt dat ding af en klaar.
Als je vaker een condoom om doet dan heb je dat ding er toch binnen enkele seconden om?

ik denk echt dat wij het gewoon lekker bij de condooms houden
Mijn vriend moet een heel dun soort condoom gebruiken, non-latex, omdat hij allergisch is voor latex dus. Mogelijk ligt het daar dus aan. We deden hem altijd goed om, maar echt rustig seks hebben zat er dan niet in. Telkens als we wisselden van standje, knapte dat ding...

Je hoeft ook echt geen pil te gebruiken, als condooms voor jullie werken, dan is het toch goed?
Voor mij heeft de pil alleen maar positieve bijwerkingen; ik kan nu gewoon de hele maand door lopen, zonder pil heb ik te veel last van krampen en is mijn menstruatie te hevig. En seks zonder condoom zie ik ook als groot voordeel.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 12:42
Verwijderd
Citaat:
Qimm schreef op 27-09-2004 @ 19:45 :
Condoom is natuurlijk ook het enige middel tegen SOA's (nou ja en vrouwencondoom en pessarium, maar dat terzijde).
excuseer??

niet dus.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 13:48
*sunrise1986*
Avatar van *sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
G.T.C. schreef op 28-09-2004 @ 12:42 :
Duidelijk is in ieder geval dat er een hoop troep in zo'n pil zit en dat vind ik gewoon echt niet gezond.
Is (op jonge leeftijd) zwanger worden en abortus laten plegen dan wel gezond?

Ik ben zelf ook erg tegen medicijnen, apirientje enzooi zijn ook niet aan mij besteed. Maar toch ben ik met de pil begonnen. Bijwerkingen voor mij (sommige hebben helemaal geen bijwerkingen, andere wel, dat blijft gewoon afwachten en andes stop je er weer mee)? Minder buikpijn, minder heftige menstruatie, en als enigste nadeel dat ik in de stopweek een beetje depri ben.

Pil en condoom, of alleen pil is gewoon veiliger dan alleen een condoom. Je moet je gewoon over het kunstmatige idee heen zetten, want tuurlijk is het kunstmatig maar zoveel is kunstmatig, elke operatie die je laat uitvoeren, alles wat je eet. Een beetje relativeren kan geen kwaad .
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 14:37
Verwijderd
Citaat:
Dodemus schreef op 28-09-2004 @ 00:03 :
Dat noem ik nu lomp.
hoezo is dat nou weer lomp ?

ze wist misschien zelf wel dat de condoom gescheurt was maar dacht bij zichzelf (heel logisch) het is toch niet erg want ik ben beschermd door de pil..


hoe kan zij nou weten dat antibiotica slecht is in combinatie met de pil. als de dokter dat er niet bij verteld..

als hij het er wel bij verteld heeft...en ze gebruikt geen condoom dan is het pas lomp
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 14:57
Mara
Mara is offline
Citaat:
StefanLovertje schreef op 28-09-2004 @ 15:37 hoe kan zij nou weten dat antibiotica slecht is in combinatie met de pil. als de dokter dat er niet bij verteld..
Er zit ook een bijsluiter bij de pil, die had ze van te voren door moeten lezen lijkt mij. Daar staat alle info in, ook met medicijngebruik.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 16:04
G.T.C.
Avatar van G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 28-09-2004 @ 15:57 :
Er zit ook een bijsluiter bij de pil, die had ze van te voren door moeten lezen lijkt mij. Daar staat alle info in, ook met medicijngebruik.
precies
__________________
A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 16:10
G.T.C.
Avatar van G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
*sunrise1986* schreef op 28-09-2004 @ 14:48 :
Pil en condoom, of alleen pil is gewoon veiliger dan alleen een condoom. Je moet je gewoon over het kunstmatige idee heen zetten, want tuurlijk is het kunstmatig maar zoveel is kunstmatig, elke operatie die je laat uitvoeren, alles wat je eet. Een beetje relativeren kan geen kwaad .
ja alleen ga jij wel erg ver door met relativeren vind ik maar goed...
Natuurlijk is de pil veel veiliger maar wanneer je voorzichtig en normaal om gaat met de condooms is er niks aan de hand. Dus het is nu even een kwestie van de voor en tegen argumenten afwegen. Mijn vriendin legt het vanavond ook voor aan haar moeder dat ze misschien aan de pil gaat beginnen dus ik ben ook benieuwd wat zij er van vind.
__________________
A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 16:48
madwoman
madwoman is offline
Citaat:
G.T.C. schreef op 28-09-2004 @ 12:42 :
... Al die hormonen die ze kunstmatig binnen krijgt... Nee echt waar, het liefst beginnen we er niet aan.
Hebben jullie al eens gedacht aan een spiraaltje? Het is in dit topic al een paar keer genoemd, maar je hebt er nog geen reactie gegeven. Als je niet aan de medicijnen wilt, lijkt mij dit namelijk een voor de hand liggende keuze...
__________________
you can't milk a cow with your hands in your pants!!
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 17:10
Verwijderd
Hoop ik niet; ik ben niet van plan ooit nog zo'n ding te slikken.
Condoom lijkt me voldoende,.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 17:30
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
G.T.C. schreef op 28-09-2004 @ 12:42 :
hmm nou ik kan nog niet echt zeggen dat ik nu van mening veranderd ben door jullie reacties.

Voor sommigen werkt de pil wel, en voor andere totaal niet en hebben daarbij last van een hoop bijwerkingen.
Duidelijk is in ieder geval dat er een hoop troep in zo'n pil zit en dat vind ik gewoon echt niet gezond.

Mijn vriendin en ik gaan binnenkort samen naar haar huisarts om er over te praten. We gaan echt niet zomaar over op de pil dus we willen eerst alles uitzoeken wat wel en niet waar is. Maar ook al kiezen we er uiteindelijk voor om de pil te gebruiken zal ik het dood eng vinden. Al die hormonen die ze kunstmatig binnen krijgt... Nee echt waar, het liefst beginnen we er niet aan.
Je hoeft je ook niet om te laten praten. Je vraagt naar ervaringen. Ik snap ergens ook wel waarom je er niet aan wilt beginnen.

En als je er niet aan wilt beginnen, dan is toch prima?
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 18:09
G.T.C.
Avatar van G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
madwoman schreef op 28-09-2004 @ 17:48 :
Hebben jullie al eens gedacht aan een spiraaltje? Het is in dit topic al een paar keer genoemd, maar je hebt er nog geen reactie gegeven. Als je niet aan de medicijnen wilt, lijkt mij dit namelijk een voor de hand liggende keuze...
oh klopt ja...daar had ik nog geen reactie op gegeven. Alhoewel Dusjcrib de enige was die het daad werkelijk over een spiraaltje had.
Dit is zeker ook nog een optie. Ik verwacht ook dat de huisarts hier over zal beginnen als andere oplossing. Het probleem is alleen dat een spiraaltje niet geschikt is voor jonge meiden. Nu weet ik niet wat ze onder jong verstaan maar goed...
Verder is het zo dat je met een spiraaltje tussen tijdse bloedingen krijgt. Je kan zomaar spontaan beetjes bloed verliezen en dat kan erg vervelend zijn snap je?
__________________
A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 18:11
G.T.C.
Avatar van G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 28-09-2004 @ 12:54 :
Hoezo anders voor iedereen?
Er is er maar 1 waarbij de pil niet veilig was (en dat was zelfs een vriendin van...) en die gebruikte nog anti-biotica ook (misschien bijsluiter niet goed gelezen?).
Voor de rest werkte het bij iedereen. En de uitwerkingen op jouw vriendin....Er is maar 1 manier om dat te testen.
En die 'troep' is zo heel slecht nou ook weer niet, genoeg mensen die het gebruiken, en zo onderhand echt wel goedgekeurd.
Ik doelde ook niet op de werking van de anti-conceptie. Daar is voor mijzelf ook geen twijfel aan dat dat wel goed zal werken.
Ik had het over de bijwerkingen die bij iedereen weer anders zijn.
__________________
A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 18:16
G.T.C.
Avatar van G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
Eend schreef op 28-09-2004 @ 18:30 :
Je hoeft je ook niet om te laten praten
Nee zeer zeker niet. Ik ben gewoon heel erg tegen medicijnen slikken. Maar omdat dit natuurlijk wel even heel belangrijk is wil ik er wel over nadenken om toch de pil te gebruiken. naja...mijn vriendin dan natuurlijk.

Ik had dus een klein beetje gehoopt dat ik wel van mening zou veranderen door het lezen van jullie ervaringen. Maar voor mijn idee zijn er toch te veel haken en ogen
__________________
A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 18:24
Mindfields
Mindfields is offline
Zou het wel doen.. Hoef je ook niet meer te stoppen voor zo'n ding als je bezig bent.
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 19:14
Verwijderd
er zijn genoeg mensen nouja vrouwen die hun mening hebben gegeven

hier dus dan maar wat feitelijke info

artsennet- bijwerkingen/risico's pil

risico op trombose (generatiepillen)

http://www.life4u.nl/patindex.html als je hier zoekt op voorbehoedsmiddel/anticonceptie krijg je veel pagina's met info en vraag/antwoord

voor de rest lijkt het me idd slim om er met de huisarts over te praten. die kan je hier veel meer over vertellen dan wij kunnen (behalve dan misschien ervaringen)

er zijn inmiddels zoveel pilgebruiksters, maar eigenlijk hoor je vrij weinig over echt erge klachten/gevolgen. dit komt oa ook doordat de pillen die nu voorgeschreven worden veel minder hormonen bevatten dan vroeger. en dan heb je ook nog de minipil die nog weer minder hormonen bevat dan de nu gebruikte 'gewone' anticonceptiepil. de enige echt vervelende bijwerking waar ik een paar keer van heb gehoord is van meisjes die flink aankwamen en dan minstens zo'n 10 kg. maar met dit in je achterhoofd kun je (je vriendin natuurlijk) goed opletten en evt overstappen op een andere pil.

tenslotte moet ik toch echt kwijt dat het heerlijk is om niet ongesteld te zijn tijdens vakanties waar niet altijd even frisse wc's aanwezig zijn of dat je een leuke dagtocht maakt en gebruik moet maken van het 'biologisch toilet'. natuurlijk ga je niet het hele jaar door op vakantie, maar het gaat om het idee. en opzich soms tijdens proefwerkweken is het eigenlijk ook wel zalig om je daar niet druk om te maken.

ik hoop dat je hier wat aan hebt en veel succes ermee. vraag zoveel mogelijk aan de dokter zodat jullie geen onzekerheden meer hebben als jullie een keuze nemen. en daarnaast kun je ook nog altijd aan de apotheker informatie vragen. ik ben helaas pas over 6 jaar klaar dus ik kan jullie nog niet helpen
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 20:32
G.T.C.
Avatar van G.T.C.
G.T.C. is offline
heel erg bedankt voor je reply eva. daar kan ik wel wat mee met die sites
__________________
A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2004, 21:08
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
G.T.C. schreef op 28-09-2004 @ 21:32 :
heel erg bedankt voor je reply eva. daar kan ik wel wat mee met die sites
Op www.gezondheidsplein.nl kan je ergens onder anticonceptie ofzo ook een heel stuk vinden over de Pil met heel veel ervaringen van mensen (ook veel negatieve).

Ik slik zelf de pil en vind het reuze makkelijk en veilig maar ik heb ook heel veel last gehad van bijwerkingen dus van mij zowel positieve als negatieve verhalen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 09:32
Verwijderd
Op zich is de pil een van de meest 'natuurlijke' medicijnen, omdat de stoffen erin bijna gelijk zijn aan stoffen die van nature ook in het lichaam voorkomen. De pil is zo bekeken natuurlijker dan een paracetamol. Ik begrijp alsnog wel je aversie tegen medicijnen, maargoed .
Daarbij, als een condoom knapt dan 'moet' ze de morning-afterpil slikken, die dezelfde stoffen als de gewone pil bevat maar in een veel hogere concentratie.
Die bijwerkingen zijn bij bijna iedereen pilgerelateerd, dus als ze ergens last van heeft dan kan ze een ander type pil gaan gebruiken.

Overigens vind ik het feit dat jíj de pil onnatuurlijk vindt, geen argument waarom zíj hem niet zou gebruiken, zoiets bepaalt ze toch zelf .
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 14:38
Cookie
Avatar van Cookie
Cookie is offline
Citaat:
G.T.C. schreef op 27-09-2004 @ 18:40 :
Er zijn wel meer topic hierover geweest maar goed....hierover kan je nooit teveel topic hebben toch?

Mijn vader begon er vandaag over of mijn vriendin aan de pil is. Ik heb hem gezegd dat dit niet zo is omdat wij vinden dat een condoom voldoende is.
We zijn ervan op de hoogte dat je gewoon erg voorzichtig moet zijn met een condoom.
Mijn vriendin vind de pil simpel weg niet nodig en ikzelf ben gewoon nogal anti-medicijnen. Al dat kunstmatige gedoe wil ik niet hebben.

Maar mijn vader heeft natuurlijk wel een sterk punt dat het veel veiliger is.

Is het aan te raden om aan de pil te gaan? En in hoeverre word je beďnvloed door de pil?
Ik zou het zeker doen..ik ben zelf ook aan de pil en het is super handig (naast dat je bijna niet zwanger kan worden) je weet precies wanneer je ongesteld moet worden, als je een keer op kamp gaat slik je hem door. harstikke handig...kzou het zeker doen.
__________________
Tumtiedum hups.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 14:47
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
G.T.C. schreef op 28-09-2004 @ 19:11 :
Ik doelde ook niet op de werking van de anti-conceptie. Daar is voor mijzelf ook geen twijfel aan dat dat wel goed zal werken.
Ik had het over de bijwerkingen die bij iedereen weer anders zijn.
Only one way to find out
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 16:31
G.T.C.
Avatar van G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
Sarah schreef op 29-09-2004 @ 10:32 :
Overigens vind ik het feit dat jíj de pil onnatuurlijk vindt, geen argument waarom zíj hem niet zou gebruiken, zoiets bepaalt ze toch zelf .
haha ja ik snap wat je bedoelt. Maar wij vinden dat we dit samen moeten beslissen. Ik bedoel...het gaat ook mij aan wat er allemaal met haar gebeurd als ze de pil slikt.
Bovendien is ze zelf ook bang voor de bijwerkingen dus echt voorstander van de pil is ze zelf ook niet.

btw...als we na het gesprek met de huisarts ervoor kiezen om de pil te gebruiken, dan gaat zij de pil naast het condoom gebruiken. Het condoom vinden wij een heel goed voorbehoedsmiddel en de pil gaat zij alleen maar slikken voor de gevallen dat het condoom niet voldoende zou zijn.
Persoonlijk vind ik het condoom ook veel veiliger dan de pil en ik ben er zelf ook helemaal vóór om het condoom te blijven gebruiken naast de pil. Met het condoom voorkom je zelfs dat er zaadcellen naar binnen komen. Als je alleen de pil gebruikt moet je maar hopen dat de pil goed genoeg werkt.

Maar dit was eigenlijk om even aan te geven dat het argument "gebruik de pil, want dan hoef je geen condoom te gebruiken" bij ons niet op gaat
__________________
A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 17:38
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
De pil is wel veeeeeeeel en veeeeeel veiliger dan het condoom. Als het condoom knapt dan kun je gewoon flink 'de lul' zijn. Je zult dan een morning after pil moeten nemen, waar heel veel in zit of het kind houden of een abortus moeten ondergaan. Voor een vrouw is er eigenlijk niks ergers dan een abortus. Het gevoel dat je een klein levend wezentje 'vermoord' hebt is vreselijk. Ik heb altijd wel een grote mond, dat ik gewoon een abortus laat plegen wanneer ik toch zwanger raak, maar hoe vertel je dat aan je ouders? Hoe vertel je het aan je vriend? Sta je er zelf wel 100% achter? Het is zo'n moeilijke keuze. Ik dacht namelijk een keer dat ik zwanger was en naja toen kreeg ik die vreselijke gedachtes heel erg. Ik was nog nooit zo blij geweest om ongesteld te zijn. Daarvoor had ik telkens als ik een kinderwagen zag met een kind de gedachtes: "Daar zul jij straks ook lopen." of "Kijk, die moeder vermoord haar kinderen tenminste niet!"
Er is gewoon niks ergers dan zwanger raken als je er niet aan toe bent.

Hiermee wil ik (maar wat heb ik over te zeggen?) dat je niet de fout gaat maken dat het condoom veiliger is dan de pil. Bij de pil kun je zeggen als je m een keer vergeet: "Sorry, deze week geen seks." Het is maar net wat voor risico je wilt nemen. Als je condoom scheurt dan kun je niet denken: "De rest van de week geen seks." want dan is de fout al gebeurd. Als je de pil slikt naast het condoom heb je dat wel. Het is gewoon echt een veel veiliger gevoel ook!
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 19:21
Verwijderd
op zich is de kans dat je ondanks perfect gebruik van de pil zwanger raakt niet groter dan 0,03 % per jaar dat je regelmatig seks hebt. De kans dat een condoom scheurt per kéér is niet echt duidelijk, het ene onderzoek zegt 18 % en het andere zegt 2 %.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 19:45
G.T.C.
Avatar van G.T.C.
G.T.C. is offline
nee nee....dat begrijp ik Eend en Sarah. Dat had ik zelf ook al aangegeven. Ik ben het volkomen met jullie eens dat als je 1 van de 2 kiest dat de pil statistisch gezien veiliger is.

Maar desondanks vind ik persoonlijk het minder veilig om alleen de pil te gebruiken. Want zoals ik net zei...Met een condoom komen die zaadcellen geen eens binnen! Terwijl zonder condoom blijft het maar duimen dat de pil gewoon goed werkt.
Snap je wat ik bedoel?
__________________
A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2004, 20:12
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
G.T.C. schreef op 29-09-2004 @ 20:45 :
nee nee....dat begrijp ik Eend en Sarah. Dat had ik zelf ook al aangegeven. Ik ben het volkomen met jullie eens dat als je 1 van de 2 kiest dat de pil statistisch gezien veiliger is.

Maar desondanks vind ik persoonlijk het minder veilig om alleen de pil te gebruiken. Want zoals ik net zei...Met een condoom komen die zaadcellen geen eens binnen! Terwijl zonder condoom blijft het maar duimen dat de pil gewoon goed werkt.
Snap je wat ik bedoel?
Dat snappen ze vast wel, en alle leken. Maar dat komt gewoon omdat je niet genoeg verstand hebt van het lichaam Die cijfers zijn er niet voor niks. Daar zit scheuren van het condoom bij volgens mij. Ignorance is no bliss in jouw geval
Met citaat reageren
Oud 30-09-2004, 06:54
G.T.C.
Avatar van G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 29-09-2004 @ 21:12 :
Dat snappen ze vast wel, en alle leken. Maar dat komt gewoon omdat je niet genoeg verstand hebt van het lichaam Die cijfers zijn er niet voor niks. Daar zit scheuren van het condoom bij volgens mij. Ignorance is no bliss in jouw geval
ja scheuren van het condoom zit daar ook bij. Maar blijkbaar heb ik mijzelf niet duidelijk genoeg geformuleerd. Een condoom is minder veilig dan de pil. klaar... Dat is voor iedereen zo.

Maar nu gaat het even over ons persoonlijk. En niet omdat we de cijfers niet willen geloven maar gewoon omdat wij een ander en gerust stellend gevoel daarbij krijgen.
Aan een condoom merk je snel genoeg of ie gescheurd is, of dat hij afgezakt is. Voor de rest van de gevallen komen de zaadcellen geen eens binnen en is het in principe veiliger dan de pil.

Als je 2 uitsmijters hebt van flink formaat. Die kunnen waarschijnlijk heus wel een aantal herrieschoppers aan die de tent binnen willen. Maar je weet het niet zeker. Want misschien hebben ze wel messen bij hun, en steken ze die uitsmijters gewoon neer. Dan zijn ze alsnog binnen.
Dus als je zou mogen kiezen dan heb je liever dat die herrieschoppers geen eens in de buurt komen van die tent.

Dat is eigenlijk wat ik er mee bedoel te zeggen. Het gaat even om de combinatie van het condoom en de pil. EN het gevoel wat wij daarbij hebben. Voor ons gevoel is het condoom veiliger al zullen we wel de pil gaan gebruiken voor de extra zekerheid. En ja idd....de pil is EIGENLIJK veiliger want een condoom kan altijd nog scheuren of afzakken.

Ik hoop dat het zo wat duidelijker is
__________________
A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit Ontmaagd door beste vriend? Zo ja, map nodig?
Charrr
6 27-06-2016 16:15
Lichaam & Gezondheid Twee weken te laat ongesteld.
Verwijderd
10 11-09-2011 14:07
Psychologie Is het in Nederland mogelijk om contact met je psychiater te behouden?
Eend
44 19-12-2004 20:31
Seksualiteit Condooms Fetherlite
BelleRosé
40 11-09-2004 13:34
Liefde & Relatie Heb jij ook HET gesprek gekregen toen je voor het eerst een vriend(in) kreeg?
G.T.C.
87 01-05-2004 11:20
Drugs & Alcohol De serie Drugs en Drank in De gelderlander
Isa
3 20-03-2003 21:20


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:41.