Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-11-2007, 20:09
peterblaat
peterblaat is offline
hey iedereen,

sinds enkele maanden blow ik steeds vaker, eerst was dit eens in de maand / eens in de twee maanden en nu is dat paar keer per week puur uit een pijpje.
Ik ben redelijk gevoelig voor de meeste soorten drugs, en dit geld ook voor wiet. Ik kan soms met paar hijsen al behoorlijk vaag worden en meestal als ik een half pijpje gesmoked heb ben ik de dag erna nog wat vergeetachtig en verstrooid (zo had ik eens bij een winkel dat ik moest afrekenen: 'dat word 45,95 alstublieft' en ik leg zo twee bankbiljetten van 50 op de toonbank en ik zie die vent kijken dus ik zeg 'sorry, ik heb niet kleiner!')

Sinds ik wat meer gebruik heb ik ook last van doemdenken en paniekerigheid. Ik denk dan na over de dood, en dan vraag ik mij af wat voor zin het heeft om te leven en dat soort shit.
Ook kan ik soms compleet in paniek raken en denken dat iedereen maar een chemische reactie is die toevallig zo plaats vind en dat ik het enige bewustzijn op aarde ben. Of dat ik compleet in paniek schiet omdat ik het gevoel krijg dat ik binnen korte keren kan dood gaan en dat ik gigantisch bang voor de dood word.

Ik ken dit soort effecten eigenlijk alleen bij mensen die lange tijd, dagelijks veel blowen maar ik blow dus hoogstens drie keer in de week, en dat is sinds niet zo gek lang (maandje, twee maanden max)

Kennen jullie dit? en gebeurd het vaker dat mensen ook bij minder vaak gebruik al dit soort doemdenkerij krijgen?

alvast bedankt,

Grz

Peter
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-11-2007, 22:03
strigoii
strigoii is offline
simpel, gewoon minder vaak gebruiken, Het geeft je mischien een relaxt gevoel op het moment zelf, maar als het daar buiten je kut laat voelen kan je het beter bij eens in de maand of week ofzo houden, kijken als je 2 weken niets neemt of je je dan beter voeld, en natuurlijk ipv wiet salvia nemen daar al meer ervaring mee gehad?
__________________
Is all that we see or seem, but a dream within a dream?
Met citaat reageren
Oud 18-11-2007, 07:08
Ir. de Narie
Avatar van Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
OMFG "voeld"

Leeftijdsgerelateerd gedachtenpakket als je het mij vraagt.
Leer jezelf af drugs te gebruiken als je je down voelt. Dat zou t moeten doen.
__________________
~ beoefent de kunst van het stealthlopen
Met citaat reageren
Oud 18-11-2007, 07:35
Twanos
Avatar van Twanos
Twanos is offline
Om even olie op het vuur te gooien. Het leven is nou eenmaal ook zinloos en in principe kun je ook op ieder moment dood gaan (nu weet ik het zeker, als er een hel is, dan kom ik er terecht ).
__________________
Alright Brain, you don't like me, and I don't like you. But lets just do this, and I can get back to killing you with beer.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2007, 11:36
peterblaat
peterblaat is offline
@strigoii:
Ja, ik heb nu 1 keer salvia gebruikt maar daar voelde ik niet beroerd veel van ondanks dat ik volgens de verpakking allang in een gigantisch zware trip had moeten zitten. Maargoed, één keer zegt niet zoveel en ik las ook dat je vaker moet gebruiken voor je echte effecten merkt.

@Ir. de Narie:
Ik gebruik ook niet op momenten dat ik mij vervelend voel. Maar ik voel me gewoon goed, en dan steken we met wat vrienden een pijpje op en dan voel ik me de dag(en) erna gewoon enorm rot. Meestal overdag niet omdat ik dan wordt afgeleid door alle contacten die je hebt enzo, maar 's avonds, zo rond het naar bed gaan, dan raak ik compleet gestressed.
En ookal is het leeftijd gerelateerd dat je over zulke dingen nadenkt, als je compleet in paniek raakt en niet meer goed weet of je wel verder wilt leven omdat het allemaal zo vreselijk zinloos lijkt is volgens mij niet erg gezond ofzo xD

@Twanos:
als er zoiets als een hel is, dan zit ik daar nu al in

denk dat ik gewoon m'n wiet maandje aan de kant laat liggen, heb ik mooi de tijd om op zoek te gaan naar wat nieuws...

Laatst gewijzigd op 18-11-2007 om 11:45.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2007, 13:03
trophus
Avatar van trophus
trophus is offline
Ik herken wel dingen uit mijn blowtijd

De vergeetachtigheid bijvoorbeeld, is een, mjah volgens mij wel redelijk normaal effect van blowen. Het is voor velen (lees: Ikzelf) zelfs een reden om er aan te beginnen

Het doemdenken is naar mijn mening niet het resultaat van blowen, of hoeft er in ieder geval niet het resultaat van te zijn. Nouja, in ieder geval niet direct...
Ben je vaak alleen met je gedachten? Daar komt het van. Als je veel denkt en weinig doet (klinkt een beetje lomp, maar komt het wel op neer als je vaak heerlijk stoned onderuit gezakt zit terwijl je eigenlijk doelen wil bereiken waarvoor je actie moet ondernemen) dan zie je het leven aan je voorbij flitsen. Dit kan erg nare gevolgen hebben voor je gedachtengang.
Paniekerigheid en de dood, ja dat is vrij logisch als je de dagen voorbij ziet vliegen en niet al te veel positief ziet veranderen in je eigen leven....

Misschien is het wel handig om na te gaan waarom je blowt en of je ook echt daadwerkelijk de gewenste resultaten krijgt van het blowen of dat het blowen je gewoon helpt te vergeten wat je wil zodat je er minder down van wordt dat het niet goed lukt. (wat wel werkt, maar op lange termijn erg vervelend kan zijn)


Ik kan het natuurlijk helemaal mis hebben Ik reflecteer alleen mijn eigen ervaring op het vraagstuk omdat het me allemaal heel erg herkenbaar in de oren klinkt. Had nog niet zo lang geleden (nouja, 7 maand en de 12 jaar daarvoor) ongeveer dezelfde problemen (vooral de laatste 5 jaar van die jaren, waarin ik redelijk wat blowde) exact het zelfde..... helemaal over is het nog steeds niet, maar het gaat in ieder geval beter nu.
De maatregelen die ik hiervoor heb moeten nemen waren wel redelijk extreem en levenswijzigend.. (stoppen met blowen/roken/gamen, veel meer sporten/studeren/bezig met hobbies)
__________________
Hello, 911? It's Quagmire. Yeah, it's caught in the window this time.
Hugs are drugs and I'm an addict.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2007, 14:08
peterblaat
peterblaat is offline
Wauw... Ik denk dat je helemaal gelijk hebt... Zo had ik er nog niet tegenaan gekeken.

Bij mij is sinds een aantal maanden lichte ADD (ADHD zonder H...) vastgesteld, en ik had dus al motivatieproblemen (ergens geen écht anthousiasme voor kunnen opbrengen, na bepaalde tijd onrustig gevoel en graag wat anders willen doen en dus niet goed kunnen afmaken waarmee je bezig was, dingen zien falen omdat je er de motivatie niet voor kunt opbrengen) maar dat word nu door de wiet natuurlijk ook weer versterkt.

Ik denk dat ik het gewoon een tijdje (maandje, twee maandjes) rustig moet doen met wiet (en misch ook andere drugs) en zit zoiezo al een tijdje (en nu ik het zo typ realiseer ik me dat dit precies zo'n voorbeeld is van iets dat al een tijdje ligt en wat maar niet gebeurd) over te denken om een baantje te zoeken.

bedankt iedereen voor de reacties! Het geeft me net dat zetje in de rug wat me helpt om het roer om te gooien.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2007, 18:34
Twanos
Avatar van Twanos
Twanos is offline
Citaat:
Ik herken wel dingen uit mijn blowtijd

De vergeetachtigheid bijvoorbeeld, is een, mjah volgens mij wel redelijk normaal effect van blowen. Het is voor velen (lees: Ikzelf) zelfs een reden om er aan te beginnen

Het doemdenken is naar mijn mening niet het resultaat van blowen, of hoeft er in ieder geval niet het resultaat van te zijn. Nouja, in ieder geval niet direct...
Ben je vaak alleen met je gedachten? Daar komt het van. Als je veel denkt en weinig doet (klinkt een beetje lomp, maar komt het wel op neer als je vaak heerlijk stoned onderuit gezakt zit terwijl je eigenlijk doelen wil bereiken waarvoor je actie moet ondernemen) dan zie je het leven aan je voorbij flitsen. Dit kan erg nare gevolgen hebben voor je gedachtengang.
Paniekerigheid en de dood, ja dat is vrij logisch als je de dagen voorbij ziet vliegen en niet al te veel positief ziet veranderen in je eigen leven....

Misschien is het wel handig om na te gaan waarom je blowt en of je ook echt daadwerkelijk de gewenste resultaten krijgt van het blowen of dat het blowen je gewoon helpt te vergeten wat je wil zodat je er minder down van wordt dat het niet goed lukt. (wat wel werkt, maar op lange termijn erg vervelend kan zijn)


Ik kan het natuurlijk helemaal mis hebben Ik reflecteer alleen mijn eigen ervaring op het vraagstuk omdat het me allemaal heel erg herkenbaar in de oren klinkt. Had nog niet zo lang geleden (nouja, 7 maand en de 12 jaar daarvoor) ongeveer dezelfde problemen (vooral de laatste 5 jaar van die jaren, waarin ik redelijk wat blowde) exact het zelfde..... helemaal over is het nog steeds niet, maar het gaat in ieder geval beter nu.
De maatregelen die ik hiervoor heb moeten nemen waren wel redelijk extreem en levenswijzigend.. (stoppen met blowen/roken/gamen, veel meer sporten/studeren/bezig met hobbies)
Knappe analyse , ik herken dit wel bij een aantal vrienden van me.
__________________
Alright Brain, you don't like me, and I don't like you. But lets just do this, and I can get back to killing you with beer.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2007, 16:17
BoemInJeBallen
BoemInJeBallen is offline
Ik blow een paar keer in de maand en vind het heerlijk. Ik ben niet van plan verslaafde te worden en het matigen lukt me al een lange tijd prima. Als je uitgaat is het gewoon lekker om ff helemaal skaffa te worden.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2007, 10:05
Verwijderd
Vergeet niet, dat het gebruik weldegelijk ontspannend kan zijn, alleen als het een intensieve vrijetijdsbesteding is (of nog erger, de stap daarna, dat je alleen nog maar vrije tijd hebt omdat je al je tijd besteedt aan blowen) geworden, dán is er een groot probleem. Gamen bijvoorbeeld kan ook een hobby zijn, als je het matigt (uurtje per dag) is er helemaal niets aan de hand!

Trouwens, je dieet kan ook heel erg meespelen, slik eens twee weken lang consequent vitamines á la davitamon totaal 30 bij, en eet zo weinig mogelijk vet, maar veel groenten (aanrader; bij de AH verkopen ze van die Ruccola mix, daar doe je een héél klein beetje honing-mosterd dressing overheen en bunkeren maar, het vult nauwelijks, maar je eet wat en het is zóóóó lekker!!). Knabbel wortels in plaats van koekjes en ontloop frituur. Bruinbrood in plaats van witbrood . Beperk ook je alcoholconsumptie. Bij mij werkt het als een zonnetje, ik kan makkelijker een keer een paar uur slaap missen en heb veel meer energie overdag!
Met citaat reageren
Oud 28-11-2007, 14:40
BoemInJeBallen
BoemInJeBallen is offline
Nah ik wil best gezond leven hoor, maar ik wil ook lekker kunnen eten. Ik sport, heb een baan, ik ga uit en heb dus genoeg te doen. Je moet niet al té bekrampt gaan leven voor je gezondheid, af en toe moet je gewoon even helemaal losgaan, maar af en toe!
__________________
Lui zijn is ook vermoeiend
Met citaat reageren
Oud 03-12-2007, 13:20
Augustus
Avatar van Augustus
Augustus is offline
Citaat:
Ik herken wel dingen uit mijn blowtijd

De vergeetachtigheid bijvoorbeeld, is een, mjah volgens mij wel redelijk normaal effect van blowen. Het is voor velen (lees: Ikzelf) zelfs een reden om er aan te beginnen

Het doemdenken is naar mijn mening niet het resultaat van blowen, of hoeft er in ieder geval niet het resultaat van te zijn. Nouja, in ieder geval niet direct...
Ben je vaak alleen met je gedachten? Daar komt het van. Als je veel denkt en weinig doet (klinkt een beetje lomp, maar komt het wel op neer als je vaak heerlijk stoned onderuit gezakt zit terwijl je eigenlijk doelen wil bereiken waarvoor je actie moet ondernemen) dan zie je het leven aan je voorbij flitsen. Dit kan erg nare gevolgen hebben voor je gedachtengang.
Paniekerigheid en de dood, ja dat is vrij logisch als je de dagen voorbij ziet vliegen en niet al te veel positief ziet veranderen in je eigen leven....

Misschien is het wel handig om na te gaan waarom je blowt en of je ook echt daadwerkelijk de gewenste resultaten krijgt van het blowen of dat het blowen je gewoon helpt te vergeten wat je wil zodat je er minder down van wordt dat het niet goed lukt. (wat wel werkt, maar op lange termijn erg vervelend kan zijn)


Ik kan het natuurlijk helemaal mis hebben Ik reflecteer alleen mijn eigen ervaring op het vraagstuk omdat het me allemaal heel erg herkenbaar in de oren klinkt. Had nog niet zo lang geleden (nouja, 7 maand en de 12 jaar daarvoor) ongeveer dezelfde problemen (vooral de laatste 5 jaar van die jaren, waarin ik redelijk wat blowde) exact het zelfde..... helemaal over is het nog steeds niet, maar het gaat in ieder geval beter nu.
De maatregelen die ik hiervoor heb moeten nemen waren wel redelijk extreem en levenswijzigend.. (stoppen met blowen/roken/gamen, veel meer sporten/studeren/bezig met hobbies)
Wat mij betreft sla je hiermee de spijker op z'n kop,
met name de passage over het "veel denken en weinig doen".
Deze kwestie heeft mij 2,5 - 3 jaar lang in een vicieuze cirkel gebracht,
hoge eisen aan jezelf stellen, blowen om de verwezelijking van die eisen uit te stellen en depressief worden omdat je niet aan die eisen kan voldoen.
Ik ben persoonlijk door een hel gegaan en heb allerlei therapieen doorlopen en anti-depressiva geslikt om eruit te komen.

Zorg dat je jezelf op tijd weer bijhoud in je gedachten.

"Tired of lying in the sunshine staying home to watch the rain
You are young and life is long and there is time to kill today
And then one day you find ten years have got behind you
No one told you when to run, you missed the starting gun

And you run and you run to catch up with the sun, but its sinking
And racing around to come up behind you again
The sun is the same in the relative way, but youre older
Shorter of breath and one day closer to death

Every year is getting shorter, never seem to find the time
Plans that either come to naught or half a page of scribbled lines
Hanging on in quiet desperation is the english way
The time is gone, the song is over, thought Id something more to say"

Pink Floyd - Time
__________________
pr0n parades and drug raids
Met citaat reageren
Oud 03-12-2007, 16:00
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
Ik herken wel dingen

De vergeetachtigheid bijvoorbeeld, is een, mjah volgens mij wel redelijk normaal effect van blowen. Het is voor velen (lees: Ikzelf) zelfs een reden om er aan te beginnen

Het doemdenken is naar mijn mening niet het resultaat van blowen, of hoeft er in ieder geval niet het resultaat van te zijn. Nouja, in ieder geval niet direct...
Ben je vaak alleen met je gedachten? Daar komt het van. Als je veel denkt en weinig doet (klinkt een beetje lomp, maar komt het wel op neer als je vaak heerlijk stoned onderuit gezakt zit terwijl je eigenlijk doelen wil bereiken waarvoor je actie moet ondernemen) dan zie je het leven aan je voorbij flitsen. Dit kan erg nare gevolgen hebben voor je gedachtengang.
Paniekerigheid en de dood, ja dat is vrij logisch als je de dagen voorbij ziet vliegen en niet al te veel positief ziet veranderen in je eigen leven....
Dit
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Met citaat reageren
Oud 29-12-2007, 23:26
crazy88
Avatar van crazy88
crazy88 is offline
Gewoon minderen of helemaal stoppen, ik moest stoppen van mijn huidige vriend omdat ik het echt te vaak deed. Heb het bijna 3 jaar gedaan en in het begin deed ik ook zo'n 2 keer per maand maar het werd steeds erger. Op een gegeven moment deed ik het 6 keer per dag.
Dat is gewoon te veel en je voelt het in je portemonnee
En dat nadenken, ja ik had het soms maar meestal begon ik te denken aan wetenschap vreemd maarja.
__________________
na regen komt zonneschijn
Met citaat reageren
Oud 30-12-2007, 12:42
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Bruinbrood in plaats van witbrood .
Dat is onzin.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 17-01-2008, 21:59
peterblaat
peterblaat is offline
zo, ik laat ook weer is wat van me horen.

Ik ben er inmiddels achtergekomen dat het waarschijnlijk zat in de combinatie van concerta (methylfenidaat) en blowen. En dan niet zozeer op hetzelfde moment (dat heb ik nooit gedurft, heb weleens verhalen gehoord over mensen die er door in een psychose kwamen, en een goede vriendin van mij had er een zware badtrip van met o.a. een gedachtenstop e.d.) maar ook los van elkaar.
Ik had in diezelfde tijd enkele keren concerta geslikt in een mischien ietswat hoge dosis, maja, het was zo lekkerxD
Ik dacht dat als ik het gewoon deed op momenten dat die concerta niet actief was (die werkt 12 uur ofzo) dat het dan geen invloed op elkaar zou hebben, maar de rebount niet meegerekend.

Ik ben, sinds ik dit topic gestart heb, gestopt met blowen, en heb sinds een week weer paar keer concerta geslikt (ik heb ADHD -1 subtyp voor de psychologen onder ons, ADD voor het gewone gepeupel ) en ik merkte direct de effecten die ik eerder ook had (o.a. de nonchalante mentaliteit, van alles zeggen 'achjoh, het zal wel, het komt wel goed joh' en als dat tijdje aanhield de vraag aan mijzelf 'wat intreseert me nog wel?' en dan die stilte en het wachten op mezelf die geen antwoord weet...)
Nu kan ik er wel mee omgaan (hoewel ik niet sta te trappelen om die gevoelens, ze blijven best wel zwaarmoedig enzo), maar zoals mijn huisarts vanmorgen zei over wiet: 'één avond high, één maand down' en dan is een rebount (waarbij je hersenen vollop in de choas gaan) niet erg gewenst...

Ik heb geen spijt dat ik gestopt ben, wiet begon voor mij toch steeds meer een weg te worden om mezelf te vergeten, dus die paniekaanvallen kwamen in die zin toch best wel aardig uit
Met citaat reageren
Oud 17-01-2008, 23:22
Verwijderd
Je verhaal komt op mij heel logisch over. Zelf heb ik ook last gehad van paniekaanvallen als ik geblowd had. Bij mij was het echter meer dat ik me lichamelijk er raar door voelde en het gevoel had dat ik dood ging.

Dat heb ik nog steeds als ik wiet rook, met hash heb ik het echter niet. Laatst had ik wel hash van een shop waar ik niet eerder geweest was waar ik het wel mee had. Die shop kom ik dus ook nooit weer.

Mijn vermoeden, die ik echter niet hard kan maken is dat het met de verhouding THC/CBD te maken heeft.

Laatst gewijzigd op 17-01-2008 om 23:42.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2008, 18:52
peterblaat
peterblaat is offline
dit is wat drugsinfoteam.nl zegt:
Citaat:
De effecten verschillen: een hoog THC gehalte geeft een high opgewekt, fantasieprikkelend gevoel terwijl cannabis waarin naast THC ook voldoende CBD zit meer een stoned, soms sloom makend effect heeft. De CBD maakt je armen en benen zwaar. Sterke en zwaar aanvoelende wiet bevat veel THC en voldoende CBD. Cannabidiol werkt kalmerend en angstremmend en vermindert de kans op psychosen na blowen. Hoe minder CBD in verhouding tot de THC, des te meer kans op angst en onrust. Mensen die angstig en paranoia worden van wiet, kunnen verwachten dat zij van buitenlandse hasj met meer CBD rustiger blijven. Nederhasj bevat weinig CBD. Wiet met veel THC zonder CBD zou je "paranoiawiet" kunnen noemen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-05-2008, 10:17
Verwijderd
Rare up maar deze week is dus bekend geworden dat ik wél gelijk had. HOPPA!!
Met citaat reageren
Oud 22-05-2008, 11:40
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Rare up maar deze week is dus bekend geworden dat ik wél gelijk had. HOPPA!!

eerst een bron, dan krijg je pas gelijk en gelijk krijgen is veel leuker dan gelijk hebben.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 22-05-2008, 11:50
Verwijderd
Kut 't was een van de gratis kranten Ik google zo even.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol Deelnemers gezocht voor de Wiet-Check!
Wiet-Check
1 26-01-2012 18:05
Drugs & Alcohol vreemde wiet ervaring (2e keer)
Captainmorgan
5 18-08-2011 23:33
Drugs & Alcohol Ik heb zeer sterke rare wiet
E Che Guevara
36 20-12-2004 12:54
Drugs & Alcohol als je 1 a 2 wietjes hebt gerookt,kan je dan nog wel dingen weten?[belangrijkedingen]
devilcat
23 14-05-2004 10:42
Drugs & Alcohol 'elite wiet' greenhouse amsterdam
wazaahp
11 06-06-2002 15:19
Verhalen & Gedichten van Lekere wiet wordt je high
klootzak2001
0 04-06-2002 23:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:05.