Oud 31-01-2007, 15:36
xJNNx
xJNNx is offline
Hebben jullie ook een andere manier om realplayer zonder creditcard te downloaden?
Of kennen jullie een ander programa waar ik dat van Mozart mee kan afluisteren?
Advertentie
Oud 31-01-2007, 15:37
L.Best
Hé tof van jullie dit allemaal op het forum te zetten, weet iemand nog vragen die hij zeker goed had bij de luistertoets?
alvast bedankt!!
Oud 31-01-2007, 15:50
lolbroek
dit is wel handige info hier...
zou iemand mij misschien nog wat antwoorden kunnen geven van vragen waar hij/zij zeker van was.
ik ben namelijk zeer slecht in luistertoetsen,
alvast bedankt
Oud 31-01-2007, 16:03
Mozart.
van welke school zouden deze nieuwe bezoekers tog komen

maar
plz vragen en antwoorden dat mozart ding echt gaap
Oud 31-01-2007, 16:04
wendyrulez
wendyrulez is offline
Citaat:
Mala schreef op 31-01-2007 @ 15:57 :
Ja mijn leraar heeft gewoon gezegd hoeveel fouten iedereen had maar dat hij nog heel weinig over de norm kon zeggen. Maar wat logisch is, is dat je 1/3 fout mag hebben. Dat is althans meestal ongeveer de norm. Dus ik wil je niet ontmoedigen, =zwartwit=, maar dan heb je geen 7 met 9 fout
http://www.cito.nl/vo/se/luistervaar...s-vwo-2004.htm
adviesnormen van 2004, waren 35 vragen, volgens mij nu 33 toch?
Dan had je met 35 vragen een 7,3 als je 9 fout had.
Oud 31-01-2007, 16:19
Verwijderd
Ja dit jaar idd 33, dus dan kan je nog niet zoveel met die norm
Oud 31-01-2007, 16:26
wendyrulez
wendyrulez is offline
http://search.bbc.co.uk/cgi-bin/sear...=av&recipe=all

En dan die rechter (merchant of etc..), hadden we die niet gehad? Die man van die foto komt me namelijk bekend voor haha
Hij is de hele tijd aan bufferen bij mij, dus kan niet echt zien of dat de goede is
edit: zie nou een stukje, volgens mij is het hem toch niet
Oud 31-01-2007, 16:51
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
wendyrulez schreef op 31-01-2007 @ 17:26 :
http://search.bbc.co.uk/cgi-bin/sear...=av&recipe=all

En dan die rechter (merchant of etc..), hadden we die niet gehad? Die man van die foto komt me namelijk bekend voor haha
Hij is de hele tijd aan bufferen bij mij, dus kan niet echt zien of dat de goede is
edit: zie nou een stukje, volgens mij is het hem toch niet
Volgens mij niet helemaal, maar enkele stukjes (iig van die film) kwamen wel terug.
Niet van het interview, want het was een andere interviewer volgens mij. Maar zeker ben ik niet, want ik heb niet zo gekeken bij het video-deel, het voegt toch amper wat toe.
Oud 31-01-2007, 17:09
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Mala schreef op 31-01-2007 @ 17:19 :
Ja dit jaar idd 33, dus dan kan je nog niet zoveel met die norm
dat scheelt wel twee vragen. uiteindelijk is het natuurlijk afhankelijk van meerdere dingen.

@wendyrulez: ik herken helemaal niets hoor.
video is inderdaad over het algemeen zeer afleidend. meestal overbodige informatie (soms worden dingen juist te duidelijk in beeld gebracht, waardoor je ook weer gaat twijfelen..etc).
Oud 31-01-2007, 17:27
Crimson
Crimson is offline
ik had VWO luistertoets maandag, en ik had 9 fout.. wat niet goed voor mij is, want kben erg goed in Engels.. maar het was sowieso niet goed gemaakt bij ons, er waren zelfs mensen met 19 fout..
Oud 31-01-2007, 17:31
wendyrulez
wendyrulez is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 31-01-2007 @ 18:09 :
dat scheelt wel twee vragen. uiteindelijk is het natuurlijk afhankelijk van meerdere dingen.

@wendyrulez: ik herken helemaal niets hoor.
video is inderdaad over het algemeen zeer afleidend. meestal overbodige informatie (soms worden dingen juist te duidelijk in beeld gebracht, waardoor je ook weer gaat twijfelen..etc).
Ja ik had er ook niet echt naar gekeken, zo'n interview stelt niks voor, dat kan net zo goed gewoon audio zijn. Maar ik dacht gewoon dat ik die man herkende maar niet goed herinnert dus..
Oud 31-01-2007, 18:25
lolbroek
hallo,
zouden jullie me aub wat antwoorden kunnen geven of hints. ik heb de toet maandag en ben erg slecht in engels
tnx...
Oud 31-01-2007, 18:29
Toppertje1989
Toppertje1989 is offline
Echt super handig dit, ik heb hem vrijdag. Het is vooral handig dat ik dat stuk alvast kan luisteren.
Oud 31-01-2007, 18:37
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
lolbroek schreef op 31-01-2007 @ 19:25 :
hallo,
zouden jullie me aub wat antwoorden kunnen geven of hints. ik heb de toet maandag en ben erg slecht in engels
tnx...
De antwoorden worden meestal al gegeven aan het begin van het stukje en rond het midden. Aan het einde is het antwoord meestal al duidelijk, behalve bij superkorte opgaven die er ook zo af en toe zijn. Het programma van Mozart lezen is wel een goede tip, want daarom kon ik tijdens de toets zo - zonder de tekst te hebben gehoord - al twee vragen invullen, omdat ik het al wist.

Maar in het luistergedeelte van Mozart zaten aan het begin wat vuile vragen, dus ik raad je aan op de site van bcc goed de eerste 10 minuten te beluisteren. Ze knippen er wel stukken tussenuit. Probeer nu alvast een soort samenvatting te maken van wat belangrijk is. Dat lijkt me te helpen.

Bij het video-deel moet je je niet laten afleiden door de beelden, want die hebben lang niet altijd met het verhaal te maken en daardoor ga je twijfelen. Behalve als je een voorwerp niet begrijpt. Er was een vraag over 'iets' en dat lieten ze zien op de film. Toen wist ik opeens wat het was en zo dus ook de vraag.

Algemene tip: Op tijd naar bed zodat je uitgerust bent en je gedachten niet zo afdwalen tijdens de luistertoets, want probeer zolang mogelijk constant te luisteren. Dan snap je waar het over gaat en loop je aan het einde van een gedeelte niet vast, omdat je niet meer weet waar het precies over ging.

Zo doe ik het ook altijd, maar engels is mijn slechte vak. Ik moet er dus ook veel concentratie in stoppen.

Oh, ook al is het verleidelijk, niet afkijken! Want het kost je echt concentratie en je raakt de draad van het verhaal kwijt. Daardoor heb je de vragen die je afkijkt misschien goed, maar de rest fout omdat je geen flauw benul hebt van het verhaal.
Oud 31-01-2007, 18:47
martini888
martini888 is offline
dankjewel voor de tips zal er gehoor aan geven..
hoe ging ie bij jou??
Oud 31-01-2007, 18:50
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
het eerste audiogedeelte gaat dus over het mozarteffect. er zitten wat rotte vragen tussen, zorg dat je gericht luistert! het tweede gedeelte gaat over ebooks, nieuwe media etc dat is goed te volgen. videodeel begint met het designmuseum, en de directrice, redelijk dramatisch, daar waren bij ons de meeste fouten gemaakt. tip: beeld leidt hier zeker enorm af!! dan hadden we al pacino in shakespeare´s stuk, wat over zijn rol als joodse geldschieter, verschil tussen toneel en film etc, en het laatste philip nogiets over zijn boek, met nog wat dingen die ik mij allemaal niet meer kan herinneren. het laatste werd ook over het algemeen het makkelijkste gevonden.
hij was echt niet heel erg makkelijk, concentreer je dus goed!
Oud 31-01-2007, 19:18
naam ingebruik
Avatar van naam ingebruik
naam ingebruik is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 29-01-2007 @ 10:44 :
Oei.. Ik moet nog!
het eerste uur ook
__________________
.
Oud 31-01-2007, 19:53
pattjuhh
Hoi allemaal!

jullie hebben het steeds over mozart enzo?

is dat voor havo of vwo?
Oud 31-01-2007, 19:53
rensd
Avatar van rensd
rensd is offline
Op tijd naar bed gaan avond van te voren is inderdaad heel erg belangrijk, anders kan je je concentratie er totaal niet bijhouden tijdens de toets.
Oud 31-01-2007, 19:53
mocro4life_2
mocro4life_2 is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 29-01-2007 @ 10:44 :
Oei.. Ik moet nog!
Heey e heb jij het a gehad hoe was het heb jij niveau vmbo-t
Oud 31-01-2007, 20:24
mocro4life_2
mocro4life_2 is offline
het gaat over vwo volgens mij
Oud 31-01-2007, 20:25
mocro4life_2
mocro4life_2 is offline
Ik heb hem gehad gisteren mensen die hulp nodig hebben kom maar anders mail me mocro4life_2@hotmail.com
Oud 31-01-2007, 20:39
ecrivaine
Avatar van ecrivaine
ecrivaine is offline
Moet de norm nog vastgesteld worden? Want ik wil niet zeiken, maar als half Nederland blijkbaar al geluidsfragmenten kan horen van tevoren, benadeelt dat dan niet de normering? (ervanuit gaande dat veel meer mensen dan deze forummers op de hoogte waren)
Ik vind het sowieso vreemd dat een centraal examen niet op hetzelfde tijdstip wordt gegeven.
Oud 01-02-2007, 08:17
Lyne
Avatar van Lyne
Lyne is offline
Ik heb het fragment 'Mozart Effect' beluisterd en daar ben ik blij om, want ik moest meerdere malen een stukje 'terugspoelen' om nog eens goed te luisteren wat ze nou precies zeiden.
Oud 01-02-2007, 09:01
Belgarath
Avatar van Belgarath
Belgarath is offline
http://forum.scholieren.com/showthre...6#post24140366

Dit even lezen a.u.b.
(prima dat jullie lief en leed delen, maar ik blijf geen linkjes aanpassen )
__________________
The brown rat looks questioningly at its corpse. Squeak? SQUEAK. The ghost of the rat nods sadly, and disappears down a nearby sewer.
Oud 01-02-2007, 10:06
Susie s
Hallo
ik heb morgen luistertoets engels en dit is niet mijn beste onderdeel, maar krijg weer een beetje hoop door dit forum haha wie zou mij kunnen mailen wat ik kan verwachten en waar ik op moet letten?
staat alle audio en video delen op lezen.uk
en wat is de volgorde van onderwerpen van de luister/video onderdelen?
groetjes susanne

susanne_smidt@hotmail.com

thnx

Laatst gewijzigd op 01-02-2007 om 12:32.
Oud 01-02-2007, 10:16
Verwijderd
Citaat:
ecrivaine schreef op 31-01-2007 @ 21:39 :
Ik vind het sowieso vreemd dat een centraal examen niet op
hetzelfde tijdstip wordt gegeven.
Als het een ce was, was dat raar ja. Maar het is gewoon tentamen hoor, net alsof heel Nederland al z'n tentamens op dezelfde tijd krijgt.
Oud 01-02-2007, 11:42
martini888
martini888 is offline
hallo iedereen...
ook ik heb de luistertoets pas volgende week en ben erg slecht in luistertoetsen.
als iemand nog iets van die toets weet, zou die dat dan naar me kunnen mailen: martinvanlent@hotmail.com
bedankt!!!
Oud 01-02-2007, 12:16
Verwijderd
Ik had 4 fout en ik ben hypocriet want ik wil dat mensen kappen met antwoorden geven zodat de normering gaaf is en ik een hoger cijfer heb, maar ondertussen wil ik wel dat mensen antwoorden voorzeggen van de Duitse toets omdat ik die nog moet maken.
Oud 01-02-2007, 12:20
Verwijderd
De normering staat toch vast? Of wordt het wel in vergelijking gedaan?
Oud 01-02-2007, 12:24
Verwijderd
Oh en:

24 januari 2007: Foute DVD Kijk- en Luistertoetsen Engels vwo 2007
Bij de productie van de dvd van de vwo Kijk- en luistertoets Engels 2006/2007 is een kopieerfout gemaakt. Bij een deel van de dvd's staat niet de videotoets Engels op de disc, maar een heel ander programma. Pas woensdag j.l. werden wij op deze fout gewezen.
Bij de uitgebreide steekproeven die wij gehouden hebben voordat de pakketten naar de scholen werden verzonden is deze fout niet aan het licht getreden. Daarom verwachten wij dat deze fout bij slechts een gering aantal dvd's voorkomt.

Haha
Oud 01-02-2007, 12:54
Lyne
Avatar van Lyne
Lyne is offline
Ik had hem vandaag en hij ging goed.
Oud 01-02-2007, 13:52
RodeKrab
Avatar van RodeKrab
RodeKrab is offline
13 fout voor luistertoets Engels HAVO

Ben best blij Ookal zal het misschien net een onvoldoende zijn.
__________________
Dus..
Oud 01-02-2007, 18:44
ecrivaine
Avatar van ecrivaine
ecrivaine is offline
Citaat:
Mala schreef op 01-02-2007 @ 11:16 :
Als het een ce was, was dat raar ja. Maar het is gewoon tentamen hoor, net alsof heel Nederland al z'n tentamens op dezelfde tijd krijgt.
Wat is er niet 'centraal' aan een tentamen dat landelijk wordt afgenomen? Een tentamen met exact dezelfde vragen dus.
Ik zie geen verschil met het CSE
Oud 01-02-2007, 21:17
Verwijderd
Citaat:
Mala schreef op 01-02-2007 @ 13:24 :
Oh en:

24 januari 2007: Foute DVD Kijk- en Luistertoetsen Engels vwo 2007
Bij de productie van de dvd van de vwo Kijk- en luistertoets Engels 2006/2007 is een kopieerfout gemaakt. Bij een deel van de dvd's staat niet de videotoets Engels op de disc, maar een heel ander programma. Pas woensdag j.l. werden wij op deze fout gewezen.
Bij de uitgebreide steekproeven die wij gehouden hebben voordat de pakketten naar de scholen werden verzonden is deze fout niet aan het licht getreden. Daarom verwachten wij dat deze fout bij slechts een gering aantal dvd's voorkomt.

Haha
De intocht van sinterklaas was op de dvd's gebrand
Oud 02-02-2007, 19:54
Verwijderd
ik heb hem wel aardig gemaakt denk ik
Oud 02-02-2007, 20:01
Toppertje1989
Toppertje1989 is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 01-02-2007 @ 13:16 :
Ik had 4 fout en ik ben hypocriet want ik wil dat mensen kappen met antwoorden geven zodat de normering gaaf is en ik een hoger cijfer heb, maar ondertussen wil ik wel dat mensen antwoorden voorzeggen van de Duitse toets omdat ik die nog moet maken.
Even goed nadenken paranoide. Stel er kijken maar 1 op de 50 vwo scholieren op deze site. De normering zal hoogstens enkele tienden van de voorgaande jaren verschillen. Dus de kans dat jij een 8,5 krijgt in plaats van een 8,7 is te verwaarlozen. Het is niet zo dat door dit topic iedereen hoger dan jij gaat halen.
Oud 02-02-2007, 21:15
Verwijderd
het stelde echt niks voor. Ik had 1 fout (havo)
Oud 03-02-2007, 02:17
Verwijderd
Citaat:
Toppertje1989 schreef op 02-02-2007 @ 21:01 :
Even goed nadenken paranoide. Stel er kijken maar 1 op de 50 vwo scholieren op deze site. De normering zal hoogstens enkele tienden van de voorgaande jaren verschillen. Dus de kans dat jij een 8,5 krijgt in plaats van een 8,7 is te verwaarlozen. Het is niet zo dat door dit topic iedereen hoger dan jij gaat halen.
Ja, best, maar je ontkent toch niet dat er invloed is? En als ik een 8,7 haal in plaats van een 8,5 dan is dat toch een hoger cijfer? Dus
Oud 03-02-2007, 15:25
pino123
pino123 is offline
10 fout.
op zich ben ik wel blij met een voldoende, maar ik baal er toch wel van dat het waarschijnlijk net een zesje is.
(ik weet het, tegenstrijdig ja)

bij mij in de klas trouwens, was het nou ook niet spectaculair gemaakt. Twee mensen hadden 3 fouten, de rest tussen de 5 en 15 fout.
__________________
Jacob lovesss you
Oud 03-02-2007, 16:42
RodeKrab
Avatar van RodeKrab
RodeKrab is offline
Bij ons zat het tussen de 2 en 25 ofzo
__________________
Dus..
Oud 04-02-2007, 19:11
Tessa007
Tessa007 is offline
Hallo!
ik heb woensdag m ijn vwo luistertoets engels...ten eerste wilde ik zeggen dat ik al heel blij ben met alle info die hier op het forum gegeven staat.
maar ten tweede...kan ik de 30 mi nuten film over Mozart niet vinden! Ik heb gewoon realplayer dus daar ligt het niet aan..tis meer dat de link die 1x gegeven wordt...wordt geblokkeerd door het forum!???
zoiets vaags??
kan iemand mij helpen door nogmaals een link te sturen met daarin een deel van de toets?
alvast bedankT!!
Oud 05-02-2007, 12:34
Belgarath
Avatar van Belgarath
Belgarath is offline
Kennelijk kunnen de luistertoetsen van dit jaar niet besproken worden zonder direct de antwoorden te posten. Er is meerdere keren aangegeven dat dit niet de bedoeling is. Dit topic gaat daarom dicht.
__________________
The brown rat looks questioningly at its corpse. Squeak? SQUEAK. The ghost of the rat nods sadly, and disappears down a nearby sewer.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Engels Luistertoets 29/01/2007
Strever
46 27-02-2007 16:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:25.