Oud 13-11-2010, 03:45
bamiPoep
Avatar van bamiPoep
bamiPoep is offline
Wanneer zitten schoenen goed (als in ruimte, tussen de schoen en de voet)? En zijn schoenen die te "ruim" zitten, slecht voor je voeten?
__________________
ik schep sambal, schep jij?
Met citaat reageren
Oud 13-11-2010, 10:26
Verwijderd
Als ze te ruim zitten, dan ga je met je voet schuiven, of komt bv je hak telkens los van de schoen. Dat is allereerst irritant en vervolgens kun je ook blaren krijgen, of bv pijnlijke tenen omdat die telkens richting de neus van de schoen glijden. Verder lijkt het me ook niet goed voor je enkels, omdat je telkens probeert te compenseren (dus bv zorgen dat je hak niet loskomt van de schoen). Als een schoen maar iets te ruim is, kun je het vaak al oplossen met wat dikkere sokken. Maar als dat niet gaat, dan is de schoen gewoon te groot.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2010, 14:51
bamiPoep
Avatar van bamiPoep
bamiPoep is offline
Hoe weet je, of merk je, dat een schoen te groot of te klein is? Misschien beetje rare vraag haha . Heb er nooit zo op gelet, maar omdat de maat die ik normaal heb, bij een bepaalde schoen schijnbaar groter valt (je kan er een vinger tussensteken) een een kleinere maat té klein is, wil ik weten of het "schadelijk" is.

__________________
ik schep sambal, schep jij?
Met citaat reageren
Oud 13-11-2010, 18:19
Verwijderd
Hoe weet je dat je schoenen te groot of te klein zijn? Door ze te passen

Altijd even schoenen passen, als je niet zeker bent of ze te groot of te klein zijn dan gewoon de andere maat er ook even bij vragen en gaan vergelijken. Heb je het idee dat ze beiden net niet helemaal goed zitten, dan moet je er bij neerleggen dat die schoen helaas geen goede pasvorm voor je heeft.
Ik zou zeker niet met te grote of te kleine schoenen gaan rondlopen. Zelfs als ik wel eens schoenen koop waarbij ik twijfels heb over hoe ze zitten komt het erop neer dat ik ze een jaar later weggooi wegens niet gedragen. En dat is zonde . Je kunt ook altijd even aan de verkoper vragen hoe schoenen horen te zitten, zij horen dat te weten. En bovendien helpt het soms ook wel om zo'n zooltje in je schoen te doen. Dat moet je dan kopen, maar als je écht die schoenen wil .
Met citaat reageren
Oud 13-11-2010, 18:40
Verwijderd
En loop in de winkel ook echt even een goed rondje op die schoenen, zodat je goed voelt of je hak bv op z'n plek blijft en je voet niet naar voren schuift, en als er echt iets pijnlijk knelt; niet doen. Met leer kan het altijd in het begin ietsje knellen, maar dat moet geen pijn doen. Ook met aantrekken kan het zijn dat je in het begin je hak er moeilijk in krijgt, maar als hij daarna wel goed past, is dat prima. Dus even een schoenlepel gebruiken soms en niet meteen denken dat ze te klein zijn. Een maatje groter en kleiner passen geeft vaak ook nog wel goede referentie. Als je bv 39 aan hebt, probeer dan 40 voor de zekerheid ook even, of 38, dan voel je meteen waar dingen 'mis' gaan
Met citaat reageren
Oud 13-11-2010, 18:42
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mijn ervaring is dat je schoenen beter iets te groot kan kopen dan iets te klein. Volgens m'n moeder krijg je in te kleine schoenen koude voeten omdat je je voeten dan niet/nauwelijks kan bewegen en dat is in de winter ook wel iets om in de gaten te houden. Sommige schoenen loop je nog wel iets uit. Let ook goed op wat voor sokken je aan hebt met passen en of je normaal dikkere of juist dunnere sokken draagt.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 13-11-2010, 19:32
bamiPoep
Avatar van bamiPoep
bamiPoep is offline
Het gaat hier om sneakers, a la hoge all stars, maar dan van leer. Heb nooit (hoge) all stars gedragen, ken daarom ook niet de perfecte pasvorm. En ik dacht dat alle maten het zelfde zijn, dus maat 40 is bij alle schoenen maat 40. Verkeerd gedacht

1 maatje kleiner, had ik ook gepast, deze zaten vrij krap, maar er is kans dat het uitrekt zei de verkoper. Rekken schoenen ook uit als ze al iets ruimer zitten? (dat het niet nog ruimer gaat zitten ).
__________________
ik schep sambal, schep jij?
Met citaat reageren
Oud 13-11-2010, 20:15
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Nee, want schoenen rekken meestal uit omdat je met je voet tegen de zijkant aan zit. Als je dat niet zit rekken ze ook niet uit. Ik heb met allstars-achtige schoenen ook wel vaak een iets andere maat. Koop ze iig niet te klein want mijne zijn echt nog nooit uitgelopen en die heb ik nauwelijks aangehad omdat het pijn bleef doen aan m'n voeten. Waarschijnlijk toch iets te klein.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 14-11-2010, 00:41
bamiPoep
Avatar van bamiPoep
bamiPoep is offline
Citaat:
Nee, want schoenen rekken meestal uit omdat je met je voet tegen de zijkant aan zit. Als je dat niet zit rekken ze ook niet uit. Ik heb met allstars-achtige schoenen ook wel vaak een iets andere maat. Koop ze iig niet te klein want mijne zijn echt nog nooit uitgelopen en die heb ik nauwelijks aangehad omdat het pijn bleef doen aan m'n voeten. Waarschijnlijk toch iets te klein.
Oei, ik heb wel brede voeten zei de verkoper . Hopelijk gaan ze niet uitrekken dan.

Om de situatie te schetsen, als ik mijn tegen tegen de voorkant van de schoen zet, zit er nog een wijsvinger ruimte tussen de hak en de achterkant van de schoen.

Soms is schoenen kopen wel een beetje vervelend
__________________
ik schep sambal, schep jij?
Met citaat reageren
Oud 14-11-2010, 11:56
Verwijderd
Tsja, zélf zou ik het niet zo snel doen denk ik, maar aan de andere kant, het hangt er heel erg vanaf. Ik loop namelijk meestal op pumps, en bij pumps moet je niet een wijsvinger er nog achter kunnen steken . Ik zou ze gewoon even aantrekken en een tijdje door de winkel lopen, kijken of het schuurt bij je hak. Zo ja: zou ik het niet doen. Merk je totaal geen verschil met andere schoenen die je draagt: dan zou je het een kans kunnen geven.

Persoonlijk zou ik het gewoon niet doen. Omdat die wijsvinger toch best wel veel ruimte is. Zonde van je geld als je ze niet aantrekt omdat ze kut lopen.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2010, 19:17
pietje11
pietje11 is offline
Ikzelf werk in een (nette) schoenenzaak, en daar probeer ik bij de klanten altijd aan te houden: ongeveer 1-2 cm ruimte aan de voorkant, dus meestal een maat groter dan dat ze gewend zijn. Het zit 1: prettiger als je wat ruimte hebt (oke, niet zoveel dat je gaat schuiven in de schoen) 2: de schoen gaat langer mee omdat er minder druk op het buitenwerk wordt uitgeoefend (door de grote maat). 3: let goed op breedte maten. 4 als je ze aanhebt mogen ze nergens knellen 5: ikzelf loop op Floris van Bommel schoenen, ze zijn wat duurder dan normale schoenen, maar als je de maat goed hebt gaan ze zeker 3-4x zo lang mee als een paar simpele sneakers.

als je toch een schoen neemt waarbij je met je grote teen tegen de voorkant aankomt, gaat dit naderhand irriteren en waarschijnlijk zal je grote teen een gat maken in de voorkant van de schoen doordat ie te krap is.

oke, dit is voornamelijk op heren schoenen gericht, gezien de winkel waar ik werk ook alleen maar heren schoenen verkoopt. owja, en je hebt het echt niet moeilijk ik kan met mijn maat 49 zo goed als nergens aan goede schoenen komen
Met citaat reageren
Oud 14-11-2010, 22:50
goeieboeie
goeieboeie is offline
Als de schoenen van leer zijn vormen ze aan je voet. Dit betekent echter niet dat ze zehelemaal kunt uitrekken ofso, dan zal ook direct het model eruit vallen.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2010, 23:36
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
1 maatje kleiner, had ik ook gepast, deze zaten vrij krap, maar er is kans dat het uitrekt zei de verkoper. Rekken schoenen ook uit als ze al iets ruimer zitten? (dat het niet nog ruimer gaat zitten ).
Geen krappe schoenen kopen hoor. Als het al uitrekt, dan is dat pas nadat jij maanden met je tenen tegen de voorkant hebt gelopen. Beter een maat groter pakken dus. Als je die koopt en je blijkt plots toch wel vaak met je hak omhoog te glippen, dan zou je bij een schoenmaker kunnen vragen of het mogelijk is een verdikkingsstukje aan de voorkant te plaatsen. Dat schijnt daar tegen te helpen.

Je moet trouwens niet kijken naar hoeveel ruimte er achter je hiel zit. Want daar prop je al gauw een vinger tussen, maar dat betekent niet dat je die ruimte dan ook echt over hebt als je je schoen aan je voet hebt. Dus trek gewoon je schoen eens aan, trek ook de veters goed aan op dat moment, zet je voet goed tegen de achterkant aan en voel dan hoeveel ruimte er nog tussen je grote teen en de voorkant van je schoen zit. Als dat iets van een centimeter is, dan zit hij mooi qua lengtemaat.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2010, 22:40
Verwijderd
ook n tip, pas je schoenen met de sokken die je meestal draagt dus ga geen winterlaarzen passen met sneakersokjes als je weet dat je die er niet snel in aandoet
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lifestyle schuivende voeten
marijke 1992
18 15-03-2012 20:44
De Kantine Prijs/kwaliteit
Verwijderd
147 09-10-2009 12:59
Lifestyle Wat zijn jullie lievelingsmerken?
BlackTiger
41 04-03-2009 21:16
Lifestyle Waar kies jij je kleren op uit?
Blood Fire Rage
52 07-02-2005 19:17
Vrije tijd Voetbalschoenen
dr dribble
23 24-08-2004 20:27


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:52.