Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-05-2015, 10:56
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Blarenpleisters! Wel de echte van Hansaplast want goedkope laten sneller los maar dan merk je er niets meer van.

En succes natuurlijk!
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 08-05-2015, 09:24
Verwijderd
Succes vandaag Kristaco! Hoop dat het meevalt met je blaren.

Vandaag weer een rondje gelopen, het ging iets beter dan de vorige keer gelukkig. Ik merk alleen dat ik maar heel moeilijk mijn warmte kwijt kan (vandaag gelopen in driekwart hardloopbroek en hardloopshirt met korte mouwen). Vooraf drink ik altijd een glas water, en na afloop ook, maar dinsdag resulteerde het in enorme hoofdpijn (en dat heb ik vaker gehad na hardlopen). Wat doe ik fout?

Laatst gewijzigd op 08-05-2015 om 21:45.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2015, 23:10
Verwijderd
Yeahhh wedstrijdje ging goed! Voor t eerst harder dan 15km/u gelopen, 11.42 op de 3000m, erg blij mee! En ik dacht van tevoren dat ik heel erg kapot zou gaan maar dat viel nogal mee, dus volgende keer kan het waarschijnlijk wel harder Maar goed ik moet donderdag alweer een halve marathon, dus dit is dikke prima!
Met citaat reageren
Oud 10-05-2015, 09:50
Verwijderd
Wat goed !

Vandaag is het echt heerlijk hardloopweer En zo fijn dat je merkt dat je vooruit gaat als je een aantal keer gelopen hebt
Met citaat reageren
Oud 17-05-2015, 20:37
Verwijderd
Ik rende dus donderdag 7 minuten van mijn de maand daarvoor gelopen PR op de halve marathon af en won ook nog eens de wedstrijd Dat was zo tof!
Met citaat reageren
Oud 29-05-2015, 09:28
Verwijderd
Stil hier, wordt er nog wel een beetje gelopen?
Met citaat reageren
Oud 01-06-2015, 06:43
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik ben zaterdag weer begonnen met Evy, dus vandaag les 2. Ben benieuwd hoe trouw ik het deze keer volhoudt
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 01-06-2015, 20:40
Verwijderd
Citaat:
Ik ben zaterdag weer begonnen met Evy, dus vandaag les 2. Ben benieuwd hoe trouw ik het deze keer volhoudt
Aiiii volhoud

En daar hoef je niet benieuwd naar te zijn, dat heb je volledig zelf in de hand Gewoon afspreken met jezelf dat je 2 of 3x in de week gaat tot je het volledig doorlopen hebt!
Met citaat reageren
Oud 01-06-2015, 21:41
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik loop nog steeds op de loopband bij de fysio maar met helling ipv hardlopen. Dat gaat vrij aardig maar echt opbouwen lukt niet echt.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 02-06-2015, 09:49
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik kreeg van de fysio te horen dat het beter is om nog twee maanden te wachten met hardlopen . Ik mocht wel snelwandelen... *zucht*
Met citaat reageren
Oud 06-06-2015, 20:33
Verwijderd
ik ben ook nog bezig! Ik probeer iedere week te lopen, eigenlijk zou het beter zijn als dat twee keer per week wordt.
ik heb alleen een discussie met mijn vriend: ik loop nu een rondje van iets meer dan vier km, en dat red ik nog net niet in 1 keer (meestal twee keer kort wandelen tussendoor), en hij vindt dat we ons rondje uit moeten breiden, maar mij lijkt het beter om dat pas te doen als ik dit rondje in 1 keer kan. Wat denken jullie?
Met citaat reageren
Oud 09-06-2015, 08:27
Verwijderd
Citaat:
ik ben ook nog bezig! Ik probeer iedere week te lopen, eigenlijk zou het beter zijn als dat twee keer per week wordt.
ik heb alleen een discussie met mijn vriend: ik loop nu een rondje van iets meer dan vier km, en dat red ik nog net niet in 1 keer (meestal twee keer kort wandelen tussendoor), en hij vindt dat we ons rondje uit moeten breiden, maar mij lijkt het beter om dat pas te doen als ik dit rondje in 1 keer kan. Wat denken jullie?
Ik denk sowieso dat je met 2x per week een stuk meer vooruitgang zult zien dan met 1x per week..
Wat je kunt doen is bijv. 2km heel rustig injoggen, dan 2km afwisselend minuutjes rennen en wandelen, en dan weer 2 km uitjoggen.. dan heb je je rondje uitgebreid zonder dat je het in één keer hoeft vol te houden. Als dat goed gaat, maak je er 2 minuten rennen, 2 minuut lopen van, daarna 2 minuten rennen, 1 minuut wandelen etc.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2015, 21:37
Aszleyy
Avatar van Aszleyy
Aszleyy is offline
Ach laat dat hardlopen joh.. zijn wel meerdere manieren om aan je conditie te werken hoor (h)
Met citaat reageren
Oud 28-06-2015, 22:18
Durian
Avatar van Durian
Durian is offline
Citaat:
Ach laat dat hardlopen joh.. zijn wel meerdere manieren om aan je conditie te werken hoor (h)
Zoals?
__________________
Time is Illmatic
Met citaat reageren
Oud 30-06-2015, 10:34
Verwijderd
Goed drinken en tempo aanpassen voor wie er deze week wil gaan lopen!
Met citaat reageren
Oud 30-06-2015, 14:04
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Volgens mij heb jij me ooit de tip gegeven om slappe aammaaklimonade met een beetje zout mee te nemen met warm weer. Dat doe ik al een tijdje en bevalt goed ooit drie bidons water gedronken tijdens het sporten en dan gaat het echt niet goed met je.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 04-07-2015, 08:57
Kuikie
Avatar van Kuikie
Kuikie is offline
Ik mag niet hardlopen omwille van een zwakke enkel maar wil even zeggen dat ik bewondering heb voor jullie.

Kennen jullie de Antwerp Ten Miles? Daar ga ik wel eens heen als er familieleden meelopen.
__________________
Hier staat niets anders dan onzin.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2015, 19:43
Verwijderd
Citaat:
Ik denk sowieso dat je met 2x per week een stuk meer vooruitgang zult zien dan met 1x per week..
Wat je kunt doen is bijv. 2km heel rustig injoggen, dan 2km afwisselend minuutjes rennen en wandelen, en dan weer 2 km uitjoggen.. dan heb je je rondje uitgebreid zonder dat je het in één keer hoeft vol te houden. Als dat goed gaat, maak je er 2 minuten rennen, 2 minuut lopen van, daarna 2 minuten rennen, 1 minuut wandelen etc.
Ik heb je tip vandaag geprobeerd, en het was best prima. Eerst 2km rustig ingelopen, daarna minuut wandelen en dan anderhalve minuut hardlopen. Volgende keer probeer ik twee minuten hardlopen denk ik.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2015, 09:54
Verwijderd
Citaat:
Ik heb je tip vandaag geprobeerd, en het was best prima. Eerst 2km rustig ingelopen, daarna minuut wandelen en dan anderhalve minuut hardlopen. Volgende keer probeer ik twee minuten hardlopen denk ik.
Mooi zo!

Ik ben vorige week begonnen aan mijn marathonschema. Weken met minder dan 70km gaan een uitzondering zijn de komende tijd Gelukkig heb ik pas een foamroller gekocht.. zal goed van pas komen!
Met citaat reageren
Oud 15-08-2015, 16:17
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
De kop is er weer af! Na 27 weken niet lopen heb ik vanochtend 20 minuten gedaan over een rondje van 2,8 km. Ik was best-wel-moe toen ik weer thuis was...
Hoog tijd om mijn conditie weer serieus op te krikken dus. Nu maar hopen dat ik er tijd voor heb.

Wie loopt er verder nog?
Met citaat reageren
Oud 03-09-2015, 13:23
Verwijderd
Citaat:
De kop is er weer af! Na 27 weken niet lopen heb ik vanochtend 20 minuten gedaan over een rondje van 2,8 km. Ik was best-wel-moe toen ik weer thuis was...
Hoog tijd om mijn conditie weer serieus op te krikken dus. Nu maar hopen dat ik er tijd voor heb.

Wie loopt er verder nog?
Uiteraard! De marathon over ruim een maand. Morgenavond een baanwedstrijdje, 5000 meter!
Met citaat reageren
Oud 06-09-2015, 19:23
mais125
Avatar van mais125
mais125 is offline
Citaat:
Uiteraard! De marathon over ruim een maand. Morgenavond een baanwedstrijdje, 5000 meter!
Toevallig de 5000m Trackmeeting Utrecht? Die wedstrijd die letterlijk en figuurlijk in het water is gevallen

Ik heb daar de 1000m gedaan, eerst anderhalf uur in de kleedkamer wachten, 15 min voor de start snel ff ''warm'' lopen en daarna kort knallen in de stromende regen en door de plassen op de baan.
Uiteindelijk 2:40,7 gelopen en 4e geworden, zelfs in dit weer bijna een pr! Pr is 2:40,3.
__________________
Sport Verslaafde
Met citaat reageren
Oud 07-09-2015, 09:16
Verwijderd
Citaat:
Toevallig de 5000m Trackmeeting Utrecht? Die wedstrijd die letterlijk en figuurlijk in het water is gevallen

Ik heb daar de 1000m gedaan, eerst anderhalf uur in de kleedkamer wachten, 15 min voor de start snel ff ''warm'' lopen en daarna kort knallen in de stromende regen en door de plassen op de baan.
Uiteindelijk 2:40,7 gelopen en 4e geworden, zelfs in dit weer bijna een pr! Pr is 2:40,3.
Klopt! Het is ook mijn thuisvereniging
Hele nette tijd, bij de JunB zelfs eerste geworden zie ik!
Ik ben niet zo snel als jij, maar wel mijn doel gehaald, onder de 20 minuten met 19.44. Ook een PR, maar was ook mijn eerste 5000 op de baan dus dat was niet zo moeilijk
Met citaat reageren
Oud 07-09-2015, 17:11
mais125
Avatar van mais125
mais125 is offline
Netjes hoor! Zeker in dat weer :-)

Wij komen regelmatig in Utrecht voor de Trackmeetings, altijd hele fijne en goed bezette wedstrijden! Helaas was het afgelopen vrijdag ff wat minder weer

Wat is nu je volgende wedstrijd? Ik heb a.s. Donderdag nog een 5000m op de baan.
__________________
Sport Verslaafde
Met citaat reageren
Oud 08-09-2015, 16:53
Verwijderd
Citaat:
Netjes hoor! Zeker in dat weer :-)

Wij komen regelmatig in Utrecht voor de Trackmeetings, altijd hele fijne en goed bezette wedstrijden! Helaas was het afgelopen vrijdag ff wat minder weer

Wat is nu je volgende wedstrijd? Ik heb a.s. Donderdag nog een 5000m op de baan.
Mijn volgende wedstrijd is de Halve marathon van Hoogland, en daarna de hele van Eindhoven!
Succes!
Met citaat reageren
Oud 11-10-2015, 21:04
Peter007
Peter007 is offline
Hallo,

Ik ben peter 16 jaar en ik wil gaan wielrennen. Ik fiets elke dag 10km heen en 10 terug naar school, hierbij trap ik gemiddeld 28km/u als ik echt wil kan ik sprinten tot 45km/u. Mijn vraag is hoeveel % ga ik harder op een racefiets? ( ik fiets nu op een gazzele esprit ) in de zomervakantie wil ik 5 dagen in de week 4 uur gaan trainen.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2015, 21:06
Durian
Avatar van Durian
Durian is offline
coopertest 3 km gelopen in 12 minuten. mn doelstelling was 3,2 km
__________________
Time is Illmatic
Met citaat reageren
Oud 12-10-2015, 14:58
Verwijderd
Citaat:
coopertest 3 km gelopen in 12 minuten. mn doelstelling was 3,2 km
Op school of voor jezelf? En waar heb je het gedaan, op het gras/bos of op een atletiekbaan? Kan ook nogal schelen!

Ik heb gisteren de marathon van Eindhoven gelopen en het ging super! Ik kan nu alleen niet meer uit een stoel omhoog komen
Met citaat reageren
Oud 12-10-2015, 15:03
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:

Ik heb gisteren de marathon van Eindhoven gelopen en het ging super! Ik kan nu alleen niet meer uit een stoel omhoog komen
Gaaf! Hopelijk herstelt je lijf weer snel van deze inspanning.

Bij mij gaat het hardlopen nog steeds vrij goed. Af en toe herhalen we een les, wanneer deze vrij zwaar is, maar we lopen nog steeds drie keer per week Ik kan nog steeds geen enorme stukken achter elkaar rennen, maar er zit zeker vooruitgang in!
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 12-10-2015, 15:24
Durian
Avatar van Durian
Durian is offline
Citaat:
Op school of voor jezelf? En waar heb je het gedaan, op het gras/bos of op een atletiekbaan? Kan ook nogal schelen!

Ik heb gisteren de marathon van Eindhoven gelopen en het ging super! Ik kan nu alleen niet meer uit een stoel omhoog komen
Op school, op een atletiekbaan
__________________
Time is Illmatic
Met citaat reageren
Oud 13-10-2015, 12:46
Verwijderd
Citaat:
Op school, op een atletiekbaan
Ah, dat is wel fijn dat jullie dat op school ter beschikking hebben! Wij moesten altijd rondjes op het grasveld lopen, dat ging toch wel een stukje moeizamer
Maar met 3000 meter heb je alsnog een goed cijfer neem ik aan? Volgende keer dan voor een verbetering gaan

@Elin3, bedankt! Mooi dat je ook door het hardloopvirus gegrepen bent en dag het goed gaat. Eventueel al een 5km wedstrijd op het oog waar je voor wilt gaan trainen?
Met citaat reageren
Oud 13-10-2015, 17:12
Durian
Avatar van Durian
Durian is offline
Citaat:
Ah, dat is wel fijn dat jullie dat op school ter beschikking hebben! Wij moesten altijd rondjes op het grasveld lopen, dat ging toch wel een stukje moeizamer
Maar met 3000 meter heb je alsnog een goed cijfer neem ik aan? Volgende keer dan voor een verbetering gaan

@Elin3, bedankt! Mooi dat je ook door het hardloopvirus gegrepen bent en dag het goed gaat. Eventueel al een 5km wedstrijd op het oog waar je voor wilt gaan trainen?
Ja heb sowieso hoger dan een 8 als cijfer maar 3km kan echt beter. Minder drinken enzo denk
__________________
Time is Illmatic
Met citaat reageren
Oud 13-10-2015, 18:17
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
@Elin3, bedankt! Mooi dat je ook door het hardloopvirus gegrepen bent en dag het goed gaat. Eventueel al een 5km wedstrijd op het oog waar je voor wilt gaan trainen?
Op dit moment nog niet eigenlijk. We willen wel meedoen aan de Goudse Singelloop, maar dat duurt nog bijna een jaar. Afhankelijk van hoe het dan gaat kunnen we een afstand kiezen om dan te lopen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Hardlooptopic #11
Balance
500 11-09-2013 16:41
Lichaam & Gezondheid Hardlooptopic #6
Larry Flint
500 08-04-2009 09:40
Lichaam & Gezondheid Hardlooptopic #5
Verwijderd
500 07-09-2008 23:37
Lichaam & Gezondheid Hardlooptopic #4
Miracle
500 20-03-2008 13:36
Lichaam & Gezondheid Hardlooptopic #3
Southtown
0 28-09-2007 09:54
Lichaam & Gezondheid Hardlooptopic.
Verwijderd
500 23-06-2007 20:01


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:13.