Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-01-2016, 12:58
.:ikbenik:.
.:ikbenik:. is offline
.

Laatst gewijzigd op 27-11-2018 om 13:40.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2016, 13:07
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Je ouders zien echt wel aan je dat je misschien wat dikker bent dan de bedoeling is, daar hebben ze de uitslag van een schoolarts echt niet voor nodig.
Wat doe je op dit moment aan sport en wat eet je zoal op een dag?

Wanneer je veel frisdrank drinkt, altijd suiker in je thee of koffie doet en veel snoept zijn dat dingen waar je echt heel makkelijk mee kunt stoppen. Drink water of thee en neem een stuk fruit in plaats van snoep.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 19-01-2016, 13:39
Verwijderd
Denk er wel aan dat als je blijvend en gezond wilt afvallen, het geen zin heeft om snel veel gewicht te verliezen. Je kunt nu allerlei rare fratsen uithalen, maar die houd je hoogstwaarschijnlijk niet je hele leven vol. En zodra je na flink afvallen weer ongezond gaat eten, gaat je lichaam dat meteen vasthouden en jojo je keihard naar een hoger gewicht dan voorheen. Verander een paar dingen in je eetpatroon die je vol kan houden (bijvoorbeeld geen suiker meer in je thee) en zorg voor iets meer lichaamsbeweging. Als dat werkt, kun je het gaan uitbouwen. Er is geen snelle truc die op de lange termijn blijft werken.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2016, 13:51
.:ikbenik:.
.:ikbenik:. is offline
ik eet iets te veel tussendoortjes, ik ga dit afbouwen nu per dag zon 2/3 koekjes dit wil ik graag naar 1 koekje doen en ik wil wat meer water gaan drinken

wat kan ik doen aan sport? hardlopen...?
Met citaat reageren
Oud 19-01-2016, 14:03
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
ik eet iets te veel tussendoortjes, ik ga dit afbouwen nu per dag zon 2/3 koekjes dit wil ik graag naar 1 koekje doen en ik wil wat meer water gaan drinken

wat kan ik doen aan sport? hardlopen...?
Hardlopen is vrij makkelijk alleen op te pakken, maar zorg wel voor goede begeleiding (bijvoorbeeld een trainingsschema) en goede schoenen (anders heb je binnen de kortste keren een blessure). Verwacht ook niet dat je van hardlopen spontaan gaat afvallen, je zult ook je eetpatroon moeten veranderen.

Je kunt ook eens op Youtube zoeken naar een Walk at Home training, deze zijn er bijvoorbeeld al van 15 of 20 minuten. Dat kan je makkelijk elke dag of om de dag even doen.

Hoe veel boterhammen eet je op een dag? Ik eet zelf vrij veel brood, maar daardoor heb ik geen behoefte aan tussendoortjes die vaak veel suiker bevatten en geen "vol" gevoel geven. Omdat ik gewoon (trap)loop en fiets verbrand ik die extra koolhydraten toch wel weer.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 19-01-2016, 14:04
Verwijderd
Je kunt van alles doen aan sport. Hardlopen is erg effectief in de zin van dat je weinig spullen of voorbereiding nodig hebt en het zo ongeveer overal kan doen. Ook verbrand je redelijk wat met hardlopen. Het risico bij hardlopen is dat als je het niet gewend bent, en je overgewicht hebt, en je het - heel goed bedoeld - uit het niets een paar keer per week gaat doen, dat je je gewrichten en spieren et cetera overbelast. Zorg dat je het rustig opbouwt.

Wat voor jou een goede sport is, is voor ons lastig te bepalen. Wederom vind je in het ideale geval een sport die je erg leuk vind, want het heeft vooral nut als je het blijft volhouden. Dus niet stoppen met de sport als je tevreden bent over je gewicht.

Let overigens op dat je niet jezelf excessief gaat belonen na het sporten. Een half uurtje hardlopen en vervolgens bij de McDonalds eten "want dat heb ik verdiend". Het gevoel is begrijpelijk, maar sporten heeft alleen nut als je daardoor meer energie verbrandt dan dat je tot je neemt.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2016, 14:05
Verwijderd
Dammit Eline!
Met citaat reageren
Oud 19-01-2016, 14:07
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Je kan jezelf nu beter belonen met een lekker warme douche met lekkere douchespulletjes na afloop.

In principe is natuurlijk alle beweging al goed.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 19-01-2016, 14:15
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Dammit Eline!
Ik vind jou ook lief hoor
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 21-01-2016, 15:32
Forumdier
Avatar van Forumdier
Forumdier is offline
Lekker veel bewegen! harlopen of fietsen.
Goed inspannen ( je moet wel moe worden) dan gaat het vet snel!
Met citaat reageren
Oud 23-01-2016, 01:32
Binkyboy97
Avatar van Binkyboy97
Binkyboy97 is offline
Ga met een vriend(in). Hardlopen/skeeleren, of als je een hond hebt daar wandelingen mee maken. Probeer minder koolhydraten te eten (niet dat je een streng dieet moet volgen) maar probeer inplaats brood een cracker te eten. Of geen suiker meer in je thee/koffie te doen. En niet meer snoepen. Dan gaat het al snel.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2016, 09:07
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Elke dag een half uur achter elkaar wandelen is ook al een goed idee. Absoluut niet moeilijk of belastend maar wel goede lichaamsbeweging om fit te worden.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Angst
*Speechless*
9 22-04-2004 16:55
Flora & Fauna Lichees en hun stekels.
extinction
27 31-01-2004 13:04
Drugs & Alcohol coole cigarettenmerken, let je daarop?
damaetas
85 29-08-2003 16:58
Algemene schoolzaken welke klas is het moeilijkst?
LoverBoy128
124 12-08-2003 10:41
Lifestyle nat haar tijdens het zwemmen
Verwijderd
97 26-07-2003 20:41
De Kantine Het traditionele Kerstdiner
Bikinie-meisje
32 14-11-2002 20:31


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:00.