Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Bekijk resultaten poll: Klaarkomen (spuiten) in het gezicht van mijn sekspartner
vind ik (of lijkt me) geil om te doen 62 64.58%
vind ik (of lijkt me) niet geil om te doen 18 18.75%
vind ik (of lijkt me) geil om te ontvangen (jouw sekspartner komt klaar in jouw gezicht) 28 29.17%
vind ik (of lijk me) niet geil om te ontvangen 23 23.96%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 96. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-05-2018, 12:37
Willem.Bakker
Willem.Bakker is offline
Ik kom liever klaar in de vagina of anus
Met citaat reageren
Oud 30-05-2018, 12:32
Flesjewater
Flesjewater is offline
Interessant topic
Met citaat reageren
Oud 30-05-2018, 13:00
Verwijderd
Late reactie!
Citaat:


Stapje verder: de meeste mannen in dit topic lijken bezig met dat het gewoon prima is, of met 'soms moet je iets doen als je het niet leuk vindt'. Maar de maatschappij is er al op ingericht dat vrouwen zich inschikken. Dus waarom is het nu zo belangrijk om dat punt te maken?
Ik schreef dat. Ongeveer. Ik schreef nadrukkelijk niet dat je wel eens iets moet doen als je het niet leuk vindt overigens. Ik schreef dat het opwindend kan zijn om iets te doen dat je op zichzelf niet opwindend vindt, maar waarvan de reactie bij je partner - die het fijn vindt - het opwindende effect veroorzaakt. Dat heeft absoluut niets met moeten of met niet leuk vinden te maken.

Ik kan buiten mijn opmerking nauwelijks een reactie vinden die neerkomt op "soms moet je iets doen als je het niet leuk vindt" dus ik ga er van uit dat dat je vertaling is van mijn post. Hoe langer ik het zie, hoe slechter ik die vertaling vind. Als je geen sperma in je gezicht wil, dan niet. Ik vind niet dat dat moet. Ook niet als je partner dat graag wilt.

Mocht het dus een reactie op mijn bericht zijn geweest: excuus dat mijn bericht blijkbaar niet duidelijk genoeg was. Het geeft bij mij wel een beetje het gevoel dat je mijn bericht zodanig verdraaid dat het jouw "agenda" in deze topic goed uitkwam.

Citaat:
(...) Zie bijvoorbeeld ook dit: 7 Reasons So Many Guys Don’t Understand Sexual Consent (geschreven door een man).
Ik herken me hier echt totaal niet in. Ook niet puberende of studerende Ertur die mentaal nog niet volwassen was. Ik heb op dit vlak zeker dingen gedaan in het verleden die ik vandaag de dag anders zou aanpakken of niet meer zou doen, maar ze worden niet door die punten verklaard. Punt 2 (verkrachting gebeurt in een donker steegje door een man met een mes) is de enige waar een jonge Ertur denk ik inderdaad dezelfde onbewuste gedachtengang had maar de rest niet. Ik herken het meeste ook niet bij mannen in mijn omgeving. Voor de duidelijkheid: Ik herken "die speelt gewoon hard to get" als gedachtengang bij sommige mannen over sommige vrouwen wel maar absoluut niet op seksgebied of zo.

Ben nog wel benieuwd naar Deadlocks reactie op het artikel eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2018, 23:35
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Ik heb niet alles teruggelezen en 't is alweer een tijdje geleden, dus excuses als iets niet helemaal aansluit.

Citaat:
Late reactie!

Ik schreef dat. Ongeveer. Ik schreef nadrukkelijk niet dat je wel eens iets moet doen als je het niet leuk vindt overigens. Ik schreef dat het opwindend kan zijn om iets te doen dat je op zichzelf niet opwindend vindt, maar waarvan de reactie bij je partner - die het fijn vindt - het opwindende effect veroorzaakt. Dat heeft absoluut niets met moeten of met niet leuk vinden te maken.
Ja, dat is consensuele kink en da's uiteraard prima.

Citaat:
Ik kan buiten mijn opmerking nauwelijks een reactie vinden die neerkomt op "soms moet je iets doen als je het niet leuk vindt" dus ik ga er van uit dat dat je vertaling is van mijn post. Hoe langer ik het zie, hoe slechter ik die vertaling vind.
Het was niet zozeer een vertaling van jouw post, meer 't gevoel dat ik bij deze discussie kreeg. En dat gevoel hangt weer samen met dat er al ontzettend veel gesjor en geduw is aan vrouwelijke seksualiteit (pun not intended). Mannelijk genot staat al eeuwenlang centraal, en dat (met name) vrouwen seks hebben die ze niet fantastisch vinden is de status quo.

Jouw posts waren niet de enige waar ik een beetje over viel, maar 't zijn verder geen schokkende dingen. Ze ondersteunden gewoon mijn wereldbeeld. Bijvoorbeeld die 'doe ff relaxed', of dat TresCoolxx niet kon zeggen dat ze niet van sperma houdt zonder gelijk een grafische beschrijving te krijgen.

Citaat:
Als je geen sperma in je gezicht wil, dan niet. Ik vind niet dat dat moet.
Dat geloof ik gelijk.

Citaat:
Mocht het dus een reactie op mijn bericht zijn geweest: excuus dat mijn bericht blijkbaar niet duidelijk genoeg was. Het geeft bij mij wel een beetje het gevoel dat je mijn bericht zodanig verdraaid dat het jouw "agenda" in deze topic goed uitkwam.
Ik heb geen agenda. Ik geef gewoon mijn mening.

Niet zozeer over jou specifiek, maar over hoe (volgens mij) de maatschappij werkt.

Citaat:
Ik herken me hier echt totaal niet in. Ook niet puberende of studerende Ertur die mentaal nog niet volwassen was. Ik heb op dit vlak zeker dingen gedaan in het verleden die ik vandaag de dag anders zou aanpakken of niet meer zou doen, maar ze worden niet door die punten verklaard. Punt 2 (verkrachting gebeurt in een donker steegje door een man met een mes) is de enige waar een jonge Ertur denk ik inderdaad dezelfde onbewuste gedachtengang had maar de rest niet. Ik herken het meeste ook niet bij mannen in mijn omgeving. Voor de duidelijkheid: Ik herken "die speelt gewoon hard to get" als gedachtengang bij sommige mannen over sommige vrouwen wel maar absoluut niet op seksgebied of zo.
Maar geloof je dan ook niet in #MeToo en verkrachtingsstatistieken? Of in dat er gangbare invulling bestaat van 'mannelijkheid'? Praat je weleens met vriendinnen (of met Mema) over hun negatieve seksuele ervaringen? Liefst in hele concrete bewoordingen, bijv. hoe vaak iemand ongewenst is aangeraakt in de kroeg, of iets over drammerige sekspartners. Voor de duidelijkheid: ik wil hiermee niet impliceren dat alle mannen dat doen, alleen dat veel vrouwen er ervaring mee hebben.

Ik vermoed overigens dat je een emotioneel gezond mens bent en dat je goed verbinding kan aangaan met je partners, maar ik trok wel een wenkbrauw op bij deze post.

Citaat:
Ben nog wel benieuwd naar Deadlocks reactie op het artikel eigenlijk.
Ik ook!
Met citaat reageren
Oud 03-06-2018, 00:45
Verwijderd
Die link naar die post van Ertur... Weet je over wie dat gaat? Want ik interpreteer zijn post denk ik anders dan jij.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2018, 02:31
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Ik ken de betrokken man.

Hij is de meest pushy persoon die ik ooit ontmoet heb.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2018, 12:51
Verwijderd
Ik heb hem gelukkig (nog) niet ontmoet en dat moet ook maar even niet gebeuren. Heb wel echt gare berichten gehad van hem.

Maar bij die post lijkt het toch dat Ertur bedoelt met "verrassend veel forumers vonden dat het aan de betreffende dames zelf lag", dat hij dat zelf toch niet zo ziet? Ik begrijp ik jou nu verkeerd?
Met citaat reageren
Oud 03-06-2018, 14:11
Verwijderd
Op welk artikel!?
Met citaat reageren
Oud 03-06-2018, 20:09
Verwijderd
@deadlock:

Citaat:
@deadlock

In het kort, omdat ik macht fascinerend vind. Alles is macht, seks is er doordrenkt mee, en iedereen heeft er wel een beetje van. Nadenken over machtsstromen is mijn grootste hobby. Zowel op persoonlijk vlak (mijn partner is mijn opperbevelhebber <3) als op maatschappelijk vlak (klik). Mijn definitie van 'macht' is dan heel eenvoudig, dat definieer ik als invloed hebben op een groep of mens. En onvrijwillige, ongewenste en onbewuste machtsstromen vind ik gevaarlijk. Dus daarom ben ik daar extra scherp op.

Natuurlijk kun je in je gezicht gespoten worden omdat je het grappig of lekker vindt, en verder helemaal niets. Facials gaan niet altijd over macht, en ik vind het terecht dat je me erop aansprak toen ik zei van wel. Maar bijna alle vrouwelijke mensen in deze thread geven aan dat dit voor hen echt iets met macht te maken heeft. Dat past ook bij wat ik hoor van vriendinnen.

Hoe kan dat?

Stapje verder: de meeste mannen in dit topic lijken bezig met dat het gewoon prima is, of met 'soms moet je iets doen als je het niet leuk vindt'. Maar de maatschappij is er al op ingericht dat vrouwen zich inschikken. Dus waarom is het nu zo belangrijk om dat punt te maken?

Macrador doet het goed, vind ik. Hij stelt een supergoede vraag: waarom is het dan vernederend? Daar zal ik zo mijn mening over geven, maar ik vind de reactie van Aardbeimeisje zo typisch. Ze geeft geen antwoord, maar schiet helemaal in de kramp, en verandert meteen haar hele verhaal. Eerst vond ze het vernederend, nu vindt ze sperma gewoon zo lekker dat het absoluut in haar mond moet.

Waarom is ze zo bang hem te kwetsen?

Vorken in de bestekla heb ik geen mening over, maar bij facials (als algemeen onderwerp) is voor mij duidelijk dat macht een dingetje is. En ik ben er niet van overtuigd dat die machtsuitwisseling altijd vrijwillig, gewenst of bewust is. Hoewel ik anders tegenover de handeling sta dan de meeste vrouwen in deze thread (ik vind facials intiem en gezellig, en ze kunnen prima gewoon geil zijn zonder verdere reden ) ben ik het met ze eens dat vrouwen regelmatig in seksuele handelingen worden gepusht. Ik vind bovendien dat er structurele machtsongelijkheid is tussen mannen en vrouwen (als groep), en ik vind dat die machtsverhouding erg doorspeelt in (hetero)datingcultuur. Zie bijvoorbeeld ook dit: 7 Reasons So Many Guys Don’t Understand Sexual Consent (geschreven door een man).

Dus daarom zoek ik graag naar achterliggende redenen, en daarom post ik in dit topic.

Geeft dat antwoord op je vraag?


De eerste of de tweede denk ik.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2018, 20:26
Verwijderd
Ik heb via PM al lang met Dekaloog hierover gesproken en daarin mijn eigen positie uitgelegd.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2018, 08:52
Verwijderd
Citaat:

Ik vermoed overigens dat je een emotioneel gezond mens bent en dat je goed verbinding kan aangaan met je partners, maar ik trok wel een wenkbrauw op bij deze post.

Ik ook!
Citaat:
Ik ken de betrokken man.

Hij is de meest pushy persoon die ik ooit ontmoet heb.
Citaat:
Ik heb hem gelukkig (nog) niet ontmoet en dat moet ook maar even niet gebeuren. Heb wel echt gare berichten gehad van hem.

Maar bij die post lijkt het toch dat Ertur bedoelt met "verrassend veel forumers vonden dat het aan de betreffende dames zelf lag", dat hij dat zelf toch niet zo ziet? Ik begrijp ik jou nu verkeerd?
Wat Straatmeid zegt, ik denk dat mijn bericht blijkbaar niet duidelijk genoeg was, want ik bedoel het tegengestelde van hoe jij het lijkt te interpreteren. Ik vind hem walgelijk. Ik vind het juist verrassend hoeveel forumers zijn gedrag goedpraten terwijl zijn gedrag, zeker in het huidige #metoo-tijdperk, toch overduidelijk verkeerd is.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2018, 09:23
Verwijderd
Citaat:
Maar geloof je dan ook niet in #MeToo en verkrachtingsstatistieken? Of in dat er gangbare invulling bestaat van 'mannelijkheid'? Praat je weleens met vriendinnen (of met Mema) over hun negatieve seksuele ervaringen?
Ja geloof ik wel in (met een belangrijke maar voor deze topic totaal niet relevante kanttekening die hieronder staat). En praat ik ook met zussen over bijvoorbeeld. Ik ontken het bestaan van die zaken niet.


Over verkrachtingsstatistieken: ik luister vaak radio 1 in de auto van/naar werk. Afgelopen week kwam weer eens langs, en niet bepaald voor het eerst dat ik zoiets hoor, dat iemand met droge ogen zei dat er in India minder verkrachtingen voorkomen dan in Europa en dat Europa een misplaatst superioriteitscomplex heeft in dit opzicht. Begon zelfs het Midden-Oosten er bij te halen als voorbeeld van plek waar nauwelijks verkrachtingen plaatsvinden. NEEN. Verkrachting wordt in die landen nauwelijks geregistreerd, niet serieus genomen door de politie, kan je in Midden-Oosten als vrouw zelfs een veroordeling opleveren omdat je seks buiten huwelijk hebt. Of het er meer of minder plaatsheeft is absoluut niet uit dit soort statistieken af te leiden. Doet totaal niet ter zake voor deze topic maar door het woord statistieken moest ik er aan denken.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2018, 13:09
Verwijderd
Ja, dat was ook zo "mooi" toen ze het vorig jaar massaal hadden over dat er in Zweden aan de lopende band rapetaim plaatsvindt en in de UK bijna niet. Terwijl in de UK alleen penetratie zo'n beetje geregistreerd wordt als seksueel geweld en in Zweden bijna alle soorten van ongewenste intimiteiten, ook verbaal geuit zonder fysieke consequenties zeg maar. I can statistics
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:21.