Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-09-2006, 19:58
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Citaat:
salieee schreef op 28-09-2006 @ 20:26 :
Iedereen heeft het vast wel es gehad, je hebt bijv je vinger tussen de deur gehad en daarna voel je je hart in je vinger kloppen.
Ik vroeg me af wat hiervan de oorzaak is en of het ernstig is?

Ik heb het namelijk heel af en toe in m'n vinger maar mijn vriend heeft het heel vaak. Meestal als ik op z'n schoot zit voel ik z'n hart heel hard kloppen in z'n been, hij heeft het ook wel es gehad toen die hoofdpijn had , toen klopte het echt in zn hoofd. Ik heb al op google gezocht maar kan er verder niks over vinden.
Maak me een beetje ongerust
Haha dat hoeft toch niet. Zo lang er een hartslag is, is het goed toch Maar als je op zijn schoot ligt dan hoor je de "pols" zeg maar. Dat is heel normaal. Als je je vinger stoot is het wat anders. Als je je vinger stoot dan ontstaat er een ontstekingsreactie. Die bestaat uit: roodheid, warmte, zwelling en (toename van de) pijn en een verhoogde gevoeligheid van je zenuwen. De reden van de pijn en die verhoogde gevoeligheid is dat je de vinger gaat ontlasten (dus niet gebruiken) zodat het lichaam de vinger kan herstellen. Nu lopen er bloedvaten in een vinger (logisch ). De zenuwen die nu gevoeliger zijn geworden voelen ook die polsslag in de bloedvaten. Daarom voel je je vinger kloppen. Zoiets geldt ook voor de hoofdpijn. Snap je het?
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Oud 28-09-2006, 21:10
Verwijderd
Is het mogelijk om na een beschadiging aan het ruggemerg maar vanaf de knie verlamd te zijn of is het per definitie zo dat je vanaf je lies of middel verlamd bent?
Oud 28-09-2006, 21:50
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Citaat:
zuster schreef op 28-09-2006 @ 22:10 :
Is het mogelijk om na een beschadiging aan het ruggemerg maar vanaf de knie verlamd te zijn of is het per definitie zo dat je vanaf je lies of middel verlamd bent?
Ja dat kan. Dat hangt af waar de beschadiging zit. Op elk niveau treden zenuwen uit. Hoe lager de wervels hoe lager de lichaamsdelen die door die uittredende zenuwen worden geinnerveerd.
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Oud 29-09-2006, 11:17
roosmar
Avatar van roosmar
roosmar is offline
waarom is het zoveel moeilijker om je oksels helemaal glad te scheren dan je benen?
__________________
De aarde is rond. Wat het einde van de wereld lijkt is misschien wel het begin.
Oud 29-09-2006, 11:21
Verwijderd
Citaat:
roosmar schreef op 29-09-2006 @ 12:17 :
waarom is het zoveel moeilijker om je oksels helemaal glad te scheren dan je benen?
Je okselhaartjes zijn meestal dikker en donkerder dan de haartjes op je been, daardoor vallen de restjes die je niet weggeschoren kunt krijgen meer op. Bovendien hebben je oksels de vorm van een holte en zijn scheermesjes nog altijd niet bol, waardoor je niet overal even goed bij komt.
Oud 29-09-2006, 13:13
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Citaat:
DDM schreef op 28-09-2006 @ 20:58 :
Haha dat hoeft toch niet. Zo lang er een hartslag is, is het goed toch Maar als je op zijn schoot ligt dan hoor je de "pols" zeg maar. Dat is heel normaal. Als je je vinger stoot is het wat anders. Als je je vinger stoot dan ontstaat er een ontstekingsreactie. Die bestaat uit: roodheid, warmte, zwelling en (toename van de) pijn en een verhoogde gevoeligheid van je zenuwen. De reden van de pijn en die verhoogde gevoeligheid is dat je de vinger gaat ontlasten (dus niet gebruiken) zodat het lichaam de vinger kan herstellen. Nu lopen er bloedvaten in een vinger (logisch ). De zenuwen die nu gevoeliger zijn geworden voelen ook die polsslag in de bloedvaten. Daarom voel je je vinger kloppen. Zoiets geldt ook voor de hoofdpijn. Snap je het?
Bovendien wordt er ook nog eens extra bloed naar je vinger/whatever gepomt om stoffen af te voeren en het daar van voldoende zuurstof te voorzien. Dat zorgt ook al voor wat extra druk.
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Oud 01-10-2006, 16:32
Bottleneck
Bottleneck is offline
Citaat:
roosmar schreef op 29-09-2006 @ 12:17 :
waarom is het zoveel moeilijker om je oksels helemaal glad te scheren dan je benen?
Ik heb daar nooit last van
__________________
Tot de volgende post!
Oud 07-10-2006, 02:50
Alizée!
Avatar van Alizée!
Alizée! is offline
Welke Pijnstillers ofzo zijn het sterkst, die je gewoon bij de drogist kunt kopen?
Oud 07-10-2006, 09:58
Verwijderd
Citaat:
Alizée! schreef op 07-10-2006 @ 03:50 :
Welke Pijnstillers ofzo zijn het sterkst, die je gewoon bij de drogist kunt kopen?
dat zal denk ik naproxen zijn (bv. van aleve). Maar je kunt beter eerst paracetamol proberen, en als dat niet werkt aspirine of ibuprofen, voordat je naproxen gebruikt.
Oud 07-10-2006, 21:23
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
Alizée! schreef op 07-10-2006 @ 03:50 :
Welke Pijnstillers ofzo zijn het sterkst, die je gewoon bij de drogist kunt kopen?
ligt er aan waar je ze voor wil gebruiken..
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Oud 09-10-2006, 20:00
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
Wat is het verschil met hoe een lichaam 'werkt' dat een laag vetpercentage heeft in vergelijking met een lichaam wat een normaal vetpercentage heeft? (met betrekking tot voeding en bij beweging enz)
Oud 09-10-2006, 21:55
Bottleneck
Bottleneck is offline
Praktisch niets, als ik gedurende het seizoen een vetpercentage heb van minder dan 10 voel ik me precies hetzelfde als in de winter wanneer ik rond de 15 bungel. Je gaat er niet meer van eten, je krijgt er niet meer honger van, als je aan duursport doet zul je wel in prestatie vooruit gaan. Vaak puur vanwege het feit dat je minder gewicht mee hoeft te zeulen. Ik ervaar alleen dat in de periode dat ik de aangemaakte winterkilo's aan het lozen ben, ik vatbaarder ben voor ziektes als de griep (maar extra vitamientjes doen dan wonderen)
__________________
Tot de volgende post!
Oud 10-10-2006, 11:09
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
Iets minder weerstand dus??
en hoe zit het dan met ondergewicht???
Oud 10-10-2006, 14:40
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
In principe maakt je gewicht niet zo heel veel uit, maar meer hoeveel je eet. Als je voldoende eet zullen al je lichaamsfuncties gewoon werken, maar als je niet of nauwelijks eet reageert je lichaam hierop door bepaalde lichaamsfuncties uit te zetten om zo energie te besparen voor andere (belangrijkere) functies. Een heel bekend voorbeeld hiervan is bijvoorbeeld het uitblijven van de menstruatie bij vrouwen.
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Oud 10-10-2006, 16:37
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Citaat:
liek88 schreef op 09-10-2006 @ 21:00 :
Wat is het verschil met hoe een lichaam 'werkt' dat een laag vetpercentage heeft in vergelijking met een lichaam wat een normaal vetpercentage heeft? (met betrekking tot voeding en bij beweging enz)
Vet heeft 3 belangrijke hoofdfucties

- Het is een energie reservoir
Bij weinig vet kun je dus minder energie op slaan en gaat je lichaam besparen op dingen, zoals hierboven staat.
- Steunfunctie
Heeft weinig met voeding temaken maja
- Isolatie
Het houd je ook warm, bij weinig eten ==> minder vet ==> zul je het sneller koud hebben dan iemand met meer
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Oud 10-10-2006, 20:43
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
Citaat:
marrel schreef op 10-10-2006 @ 17:37 :
Vet heeft 3 belangrijke hoofdfucties

- Het is een energie reservoir
Bij weinig vet kun je dus minder energie op slaan en gaat je lichaam besparen op dingen, zoals hierboven staat.
Even net andersom, je kunt juist je opgeslagen reserves niet aanspreken omdat je ze niet hebt Maar dat bedoelde je waarschijnlijk ook, stata er alleen net verkeerd
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Oud 11-10-2006, 13:53
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
is er dan sprake van spierafbraak als je wel 'extra' energie nodig hebt? Of gaat je lichaam dan eerst dingen uitschakelen?
Oud 11-10-2006, 13:58
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Hoe komt het dat je dikker kan worden door bijv. de pil of antidepressiva? Is het dat je vocht vasthoudt, heb je meer eetlust, gaat je stofwisseling trager of iets anders?
__________________
Dat dan weer wel.
Oud 11-10-2006, 14:08
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 11-10-2006 @ 14:58 :
Hoe komt het dat je dikker kan worden door bijv. de pil of antidepressiva? Is het dat je vocht vasthoudt, heb je meer eetlust, gaat je stofwisseling trager of iets anders?
Pil: Houdt vocht vast. Daarnaast krijg je een andere stofwisseling. (Vrouwelijke) hormonen worden gevormd uit cholesterol. Als je dus hormonen slikt verandert er iets in dat proces.

Antidepressiva: Kan gepaard gaan met toename van eetlust. Niet altijd, omdat vooral de SSRI's (soort antidepressivum) als bijwerkingen maag-darmklachten geeft. Maar als het wel zo is dan komt dat door de euforische stemming die je krijgt door de pillen. Wie blij is eet meer. Vergelijkbaar met prednison. Ook dit zorgt voor een euforische stemming. Daarnaast heeft prednison ook nog invloed op de opslag van vet. Maar ook de euforie speelt een rol bij de gewichtstoename bij prednisongebruik.
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Oud 11-10-2006, 14:11
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Citaat:
liek88 schreef op 11-10-2006 @ 14:53 :
is er dan sprake van spierafbraak als je wel 'extra' energie nodig hebt? Of gaat je lichaam dan eerst dingen uitschakelen?
Spierafbraak is het laatste wat je lichaam zal aanbreken.
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Oud 11-10-2006, 14:52
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
maar waar haalt je lichaam de energie dan vandaan als er geen reserves meer zijn?
Oud 11-10-2006, 15:41
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
Eerst bespaart je lichaam zoveel mogelijk energie en probeert het nog te doen met dat hele kleine beetje dat je binnen krijgt, daarna worden je spieren (en voor een heel klein deel een aantal van je organen) langzaam verteerd.
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Oud 11-10-2006, 16:58
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
en als je weer langzaamaan meer gaat eten, herstelt zich dit dan? of moet je dan echt véél eten?
Oud 11-10-2006, 18:07
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Citaat:
liek88 schreef op 11-10-2006 @ 17:58 :
en als je weer langzaamaan meer gaat eten, herstelt zich dit dan? of moet je dan echt véél eten?
Dat ligt weer aan je gebruik he. Als je meer eet dan je in rust verbruikt zullen de reserves zich weer opbouwen. Als zich een nieuw evenwicht heeft ingesteld dan komen de functies weer terug.
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Oud 11-10-2006, 19:00
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
dus kun je in principe ook 'gezond' zijn door gewoon voldoende voeding binnen te krijgen zonder aan te hoeven komen (omdat de functies dan weer zullen werken) ?
Oud 11-10-2006, 19:11
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
Je zult wel weer je spieren en een beetje lichaamsvet op moeten bouwen, een beetje reserve heb je echt nodig!
__________________
LAAT ME NOU EENS RUSTIG UITBELEDIGEN!
Oud 12-10-2006, 11:11
Yana
Avatar van Yana
Yana is offline
Hoe kan het dat je minder weegt nadat je uit de douche bent gekomen dan daarvoor?
__________________
She lives on disillusion road, we go where the wild blood flows
Oud 12-10-2006, 11:18
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
Yana schreef op 12-10-2006 @ 12:11 :
Hoe kan het dat je minder weegt nadat je uit de douche bent gekomen dan daarvoor?
geen idee.. nog nooit uitgeprobeerd.
ik denk ook dat er weinig mensen zijn die voor t douche en na t douche er op gaat staan

en waarschijnlijk ligt dat dan aan je weegschaal..
wat voor weegschaal gebruik je?
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.

Laatst gewijzigd op 12-10-2006 om 11:24.
Oud 12-10-2006, 11:25
Verwijderd
Citaat:
Yana schreef op 12-10-2006 @ 12:11 :
Hoe kan het dat je minder weegt nadat je uit de douche bent gekomen dan daarvoor?
doordat je weegschaal kapot is

of doordat je zó heet doucht dat je enorm hebt staan zweten
Oud 12-10-2006, 11:57
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Haha, dat heb ik ook altijd. Geen idee hoe het kan, als mijn haar nat is zou je verwachten dat ik zwaarder ben, maar ik ben altijd lichter na het douchen dan ervoor.
Oud 12-10-2006, 13:30
Yana
Avatar van Yana
Yana is offline
Ik heb een digitale weegschaal die in halve kilo's weegt. Voor het douchen woog ik een halve kilo zwaarder dan na het douchen. Net als Bloem dacht ik ook dat ik eerder meer zou wegen (door nat haar) maar het is echt al vaker dat ik gemerkt heb dat ik minder weeg dan .

Ik douche helemaal niet extreem heet.. dus ik snap er echt niets van. Afvalstoffen die je wegspoelt? Maar wegen die zoveel dan?
__________________
She lives on disillusion road, we go where the wild blood flows
Oud 13-10-2006, 00:03
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
het feit dat je met een digi weegschaal weegt zegt al genoeg..
die is niet betrouwbaar..
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Oud 13-10-2006, 04:00
Alizée!
Avatar van Alizée!
Alizée! is offline
ik weeg dan juist meer..
Oud 13-10-2006, 04:00
Alizée!
Avatar van Alizée!
Alizée! is offline
Citaat:
rare kwast schreef op 07-10-2006 @ 22:23 :
ligt er aan waar je ze voor wil gebruiken..
heb al wat.
Oud 13-10-2006, 09:46
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
rare kwast schreef op 13-10-2006 @ 01:03 :
het feit dat je met een digi weegschaal weegt zegt al genoeg..
die is niet betrouwbaar..
Nou ja, ik had het thuis ook, woog ik voor het douchen 3 keer achter elkaar hetzelfde, na het douchen was dat ook zo maar dan wel minder. En het was elke dag zo. Lijkt me toch redelijk betrouwbaar dan. (Overigens gewoon om te testen, niet omdat ik obsessief 30 keer per dag op de weegschaal stond )
Oud 13-10-2006, 10:26
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
Bloem schreef op 13-10-2006 @ 10:46 :
Nou ja, ik had het thuis ook, woog ik voor het douchen 3 keer achter elkaar hetzelfde, na het douchen was dat ook zo maar dan wel minder. En het was elke dag zo. Lijkt me toch redelijk betrouwbaar dan. (Overigens gewoon om te testen, niet omdat ik obsessief 30 keer per dag op de weegschaal stond )
wij hebben thuis een digi.. ik ging daarna voor een lichamlijke test en daar hadden ze zo een ouderwetse maar die is wel geeikt ofzo
thuis kan ik de ene keer een halve kilo meer wegen dan de volgende keer..
zij zeiden ook; digi is gewoon niet betrouwbaar
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Oud 13-10-2006, 11:12
Yana
Avatar van Yana
Yana is offline
Waarom is digi niet betrouwbaar?
__________________
She lives on disillusion road, we go where the wild blood flows
Oud 13-10-2006, 11:23
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
Yana schreef op 13-10-2006 @ 12:12 :
Waarom is digi niet betrouwbaar?
omdat ie niet geeikt is
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Oud 13-10-2006, 14:18
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Weegschalen worden naar mijn weten wel geijkt, anders zou ie net zo goed 85 als 25 kilo aan kunnen geven.
En verder
http://www.vergelijk.nl/info/product...gschaal_faq/#2

Maar goed, verder heb ik er ook geen verstand van.
__________________
Dat dan weer wel.
Oud 13-10-2006, 17:15
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 13-10-2006 @ 15:18 :
Weegschalen worden naar mijn weten wel geijkt, anders zou ie net zo goed 85 als 25 kilo aan kunnen geven.
En verder
http://www.vergelijk.nl/info/product...gschaal_faq/#2

Maar goed, verder heb ik er ook geen verstand van.
dat bedoel ik ja.. geijkt

ik woog bijna 1.5 kilo minder op een geijkte..
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Oud 17-10-2006, 08:20
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
rare kwast schreef op 13-10-2006 @ 18:15 :
dat bedoel ik ja.. geijkt

ik woog bijna 1.5 kilo minder op een geijkte..
dan is die ene anders geijkt. De regels daarvoor zijn vrij soepel vandaar dat de ene beter is dan de ander.
__________________
Dat dan weer wel.
Oud 17-10-2006, 08:52
Yana
Avatar van Yana
Yana is offline
Eigenlijk maakt dat hele geijkte verhaal me alleen maar zenuwachtig, aangezien je dus nooit op je weegschaal kunt vertrouwen.

Het is maar goed dat ik 'em probeer te bannen, denk ik zo.
__________________
She lives on disillusion road, we go where the wild blood flows
Oud 17-10-2006, 12:54
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 17-10-2006 @ 09:20 :
dan is die ene anders geijkt. De regels daarvoor zijn vrij soepel vandaar dat de ene beter is dan de ander.
als ik nu op onze weegschaal ga staan en over een kwartier kan het zomaar een halve kilo schelen..
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Oud 17-10-2006, 14:43
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Wegen moet je sowiso niet te vaak doen, eens per maand op dezelfde dag en dezelfde tijd, en verder niet. Er zijn zo veel factoren die er invloed op hebben, nog niet te spreken over hoe "geweldig" de techniek in de weegschaal is
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Oud 17-10-2006, 20:01
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
marrel schreef op 17-10-2006 @ 15:43 :
Wegen moet je sowiso niet te vaak doen, eens per maand op dezelfde dag en dezelfde tijd, en verder niet. Er zijn zo veel factoren die er invloed op hebben, nog niet te spreken over hoe "geweldig" de techniek in de weegschaal is
dat is sowieso al een punt..
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Oud 19-10-2006, 14:08
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Yana schreef op 17-10-2006 @ 09:52 :
Eigenlijk maakt dat hele geijkte verhaal me alleen maar zenuwachtig, aangezien je dus nooit op je weegschaal kunt vertrouwen.

Het is maar goed dat ik 'em probeer te bannen, denk ik zo.
als je toch zonodig nog wil meten hoeveel je afvalt (ookal zou je moeten aankomen, dat terzijde), meet dan omtrek van benen, of buik of heupen ofzo... maar doe dat dan 1x per maand ofzo (voor ontbijt, na wc). Want de vochtbalans verschilt, soms kan je buik opzetten van bepaald eten enz enz
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 19-10-2006, 15:20
Verwijderd
bij mn pa zn analoge woog ik 3 kg minder dan bij mn tante's digitale
dus ik ga gewoon niet meer op een weegschaal staan, word ik alleen maar depri van
Oud 19-10-2006, 15:44
Yana
Avatar van Yana
Yana is offline
Citaat:
Gothic schreef op 19-10-2006 @ 15:08 :
als je toch zonodig nog wil meten hoeveel je afvalt (ookal zou je moeten aankomen, dat terzijde), meet dan omtrek van benen, of buik of heupen ofzo... maar doe dat dan 1x per maand ofzo (voor ontbijt, na wc). Want de vochtbalans verschilt, soms kan je buik opzetten van bepaald eten enz enz
Ik heb geen ondergewicht hoor, dus ik weet niet waarom je denkt dat ik zou moeten aankomen?

En ik heb al sinds zaterdag niet gewogen, heel lang voor mijn doen. 1x per maand is trouwens wel wat weinig... Maar in mijn geval is het beter helemaal niet, denk ik. Want zodra ik ermee begin, wordt het meteen weer iedere dag.
__________________
She lives on disillusion road, we go where the wild blood flows
Oud 19-10-2006, 19:29
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
een keer in de maand is genoeg hoor
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Oud 19-10-2006, 21:55
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Yana schreef op 19-10-2006 @ 16:44 :
Ik heb geen ondergewicht hoor, dus ik weet niet waarom je denkt dat ik zou moeten aankomen?

En ik heb al sinds zaterdag niet gewogen, heel lang voor mijn doen. 1x per maand is trouwens wel wat weinig... Maar in mijn geval is het beter helemaal niet, denk ik. Want zodra ik ermee begin, wordt het meteen weer iedere dag.
excuses dan, ik dacht dat jouw bmi lager was dan 20...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Geen referendum EU-verdrag
Verwijderd
151 27-09-2007 16:55
Eten & Drinken Wat kan ik wel en niet eten?
dark princess
37 05-09-2005 18:20
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 09:35
Levensbeschouwing & Filosofie de bijbel klopt niet
Korsakoff
122 21-10-2003 17:18
Huiswerkvragen: Exacte vakken Doping
juutje_17
8 06-04-2001 13:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:51.