Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-01-2007, 22:56
Arezo
Arezo is offline
ik wou iets voor de zekerheid vragen


tijdens menstruatie als je gemeenschap en zonder anticonsult kun je tog niet zwanger raken???
Oud 26-01-2007, 22:59
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Ik hoop dat ik snap wat je bedoelt, als je geen anticonceptie gebruikt kun je áltijd zwanger raken. De kans is veel kleiner tijdens je menstruatie, maar bestaat wel.
Oud 27-01-2007, 19:57
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Arezo schreef op 26-01-2007 @ 23:56 :
ik wou iets voor de zekerheid vragen


tijdens menstruatie als je gemeenschap en zonder anticonsult kun je tog niet zwanger raken???
zonder voorbehoedsmiddelen kan je zwanger raken, ook tijdens de menstruatie.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Oud 30-01-2007, 03:30
wwcwwww
wwcwwww is offline
Citaat:
fallingstar schreef op 23-01-2007 @ 08:23 :
Naar aanleiding van een post ergens hierboven:
Wat zijn nu symptomen van als je net een week of een paar weken zwanger bent? Ik dacht namelijk ook dat gespannen borsten duiden op een zwangerschap. Ik hield mezelf altijd zoet met het idee "Ik heb geen gespannen borsten, dus ben ik vast niet zwanger" . Dus, nu ben ik nieuwsgierig..

He,

Het verschilt sowieso per persoon hoe je je voelt.
Woensdag 22 november kwam ik erachter dat ik zwanger was.
Ik had al vaker gedacht, doordat ik bijv. de pil was vergeten, dat ik zwanger zou zijn. Maar iedere keer bleek na een test dat het negatief was.
Deze keer was het anders; ik was met de pil gestopt door bloedingen en extreme krampen, en vroeg bij de dokter om een nieuwe pil, een zwaardere. Doordat mijn stopweek inmiddels al anderhalve week was, moest ik wachten tot mijn volgende menstruatie, die maar niet kwam.

Zelf kan ik het me haast niet voorstellen dat sommige mensen er pas na een aantal maanden achterkomen. Ik voelde me echt snel al anders dan anders, allerlei kwaaltjes die ik nooit eerder zo veel achtereen gehad had.

Ik had de eerste weken veel last van bijna constante misselijkheid, duizeligheid, buikpijn, gevoel van 'flauwvallen', veel speeksel in mijn mond, borsten steviger en gevoeliger, en stukken emotioneler oh, en ik had ook blaasontsteking.
Het is ook wel een heel speciaal gevoel..

Je moet sowieso altijd een testje halen als je twijfelt, dan ben je er zeker van.

Antwoord op je vraag is nu wat duidelijker; als je geïnteresseerd bent in het vervolg, lees verder (ik moet het sowieso even kwijt, ook al leest niemand het).





Ik heb uiteindelijk samen met mijn vriend, waar ik nu 2 jaar mee samen ben, besloten een abortus te laten plegen. En geloof mij, dit wil je echt niet graag meemaken. Ik heb heel lang getwijfeld of ik het zou houden of niet, honderden sites bekeken, zelfs christelijke sites (niet aan te raden), meningen gevraagd aan mijn beste vrienden (wat je eigenlijk zo min mogelijk moet doen), met mijn maatschappelijk werker over gehad.. en ik wist echt niet wat ik moest doen. Deze keuze is tot nu toe de zwaarste keuze in mijn leven geweest. Ik ben ook naar het Fiom gegaan, een instantie die je helpt met het maken van een keuze. Iedere keer als ik daar zat was ik meestal overtuigd dat ik een abortus wilde; maar zodra ik daar de deur uit stapte twijfelde ik alweer. Er kwamen zoveel gedachtes door me heen, zoveel redenen om het wel; en het niet te houden, ik heb echt aan duizenden dingen gedacht.
De avond dat ik het mijn vriend vertelde wilde hij zeker abortus. En ikzelf ook. Maar toen ik eenmaal de afspraak gemaakt had, voelde ik me toch rot. En hij ook.
We zouden het weekend nadat ik erachter kwam naar een concert gaan in de Ahoy en dan een weekend in een hotel in Rotterdam chillen. We hadden het verloop van dit weekend natuurlijk totaal anders in onze gedachten. Maar dit was ook heel fijn; even rust en nadenken wat we wilden. En telkens was het heel dubbel; de periode dat ik het heel graag wilde houden vond mijn vriend dat het beter was voor abortus, en een aantal dagen was het precies andersom.
Al heeft hij er langer positief tegenover gestaan dan ik. Hij was al allemaal aan het fantaseren over samen gaan wonen, kindje opvoeden. Dat gaf mij een raar gevoel, en probeerde ik hem te overtuigen dat het ons echt niet zou lukken. Ik had het steeds maar over de antibiotica die ik geslikt had tegen mijn blaasontsteking en absoluut niet goed is als je zwanger bent; onze reis van twee maanden die ik toen zo belangrijk vond, die echt niet zou kunnen als we een kleine hadden; maar nu op het moment kan me die reis niets meer schelen. Ik heb ook veel persoonlijke problemen waardoor een het opvoeden van een kind al heel moeilijk zou zijn.
En er waren genoeg andere redenen. Samen met het Fiom hebben we een hele waslijst met redenen gemaakt en uiteindelijk ook besloten het weg te laten halen, omdat de situatie waarin wij ons bevonden zeker niet geschikt was. Mijn vriend zag uiteindelijk ook in dat het ons zo niet zou lukken.

Mijn ouders hun meningen verschilden ook; mijn vader wilde dat ik het hield en dacht dat het goed voor me zou zijn. Mijn moeder wilde ook dat ik het hield; maar ze dacht dat ik het absoluut niet aan zou kunnen. Oh god. Als ik er aan denk krijg ik weer tranen in mijn ogen.

Toen kwam de dag; 18 december, ik ging naar het abortuskliniek. Ik was enorm zenuwachtig, en mijn ouders en mijn vriend gingen mee. Onderweg probeerde mijn vader me nog over te halen (wat ik vreselijk vond; de keuze was al zo moeilijk geweest, en uiteindelijk had ik een beslissing, proberen ze me over te halen..) en mijn moeder was alsmaar aan het huilen. Heel egoistisch; maar af en toe had ik spijt dat ik ze had meegenomen, het was voor mij sowieso al heel moeilijk. Ik had ook met mezelf afgesproken dat als het een hartje had, ik het zou houden. Ik moest daar om 10:50 zijn. En doordat de arts een vertraging met de trein had, kwam ik pas om 14:30 aan de beurt, ik kan je zeggen dit was zenuwslopend. Nou goed. Ik had al voor mezelf uitgerekend wanneer ik aan de beurt zou komen, omdat er 3 mensen voor me waren. Toen de laatste voor me aan de beurt was moest ik een uur wachten. Toen ik de arts aan zag komen lopen, had ik het niet meer. Ik was best bang. En ik voelde me enorm ongemakkelijk. Maar gelukkig mocht mijn vriend mee, en stelde ze me enorm op mijn gemak. De behandeling duurde zo’n 15 minuten, en was niet superpijnlijk. Alleen de laatste minuut. Toen het klaar was, was ik zeker een half uur lang aan het trillen. Heel mijn lijf. Ik moest daar nog een half uur in een bed blijven liggen. Toen ik opstond, was ik enorm duizelig.
Bij thuiskomst heb ik veel geslapen, en nog steeds last van duizeligheid. Ik was wel opgelucht op dat moment; vooral omdat mijn keuze definitief was en ik er niets meer aan kon veranderen, de twee moeilijke twijfel-weken waren voorbij.
Maar de opluchting is niet gebleven. Het is nu anderhalve maand geleden, en ik kan wel zeggen dat ik er soms veel moeite mee heb. En dat ik spijt heb. Ik voel me dan een beetje onmenselijk; het idee dat ik een leven heb weggehaald.
Allerlei vragen die voor de abortus ook omhoog kwamen; hoe hij/zij eruit zou zien, en dat ik nu eigenlijk al 3 maanden zwanger zou zijn.. En dat ik nu misschien wel liever zwanger zou zijn. En dat ik het in principe best had kunnen opvoeden. Maar over die dingen hadden we het bij het Fiom ook al gehad. Ik denk er iedere dag wel aan, maar het meest van de tijd probeer ik die gedachtes van me af te zetten, en gewoon verder te gaan met mijn leven. Ik heb zeker nog wel plezier in mijn leven. Als ik het er moeilijk mee heb praat ik met mijn vrienden, of als het laat in de nacht is en ik niet kan slapen; ga ik zoals nu, een bericht typen of gewoon voor mezelf iets neerschrijven.

Ik ga nu ook in therapie, voor o.a. dit en een aantal andere dingen waar ik mee zit, die sinds de abortus allemaal wat erger zijn geworden. Ik hoop dat deze een beetje helpt mij weer minder te laten doem-denken.

Ik weet dat ik de keuze zelf heb gemaakt; en dat besef ik dan ook wel. Maar sinds de abortus ben ik niet meer dezelfde persoon als voorheen.

Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat iedereen die een abortus heeft laten plegen, hetzelfde gevoel heeft, en dezelfde gedachtes. Er zijn genoeg mensen die er juist nog veel meer problemen mee hebben; maar ook mensen die er totaal geen moeite mee hebben. En een beetje moeite is ook menselijk; het is zeker geen makkelijke keuze.
En ik ben van aard sowieso al een fragiel en twijfelend persoon.
ZO hee wat een verhaal.. het word tijd dat ik ermee stop!
Als er iemand vragen heeft of hetzelfde meemaakt of mee heeft gemaakt of wat dan ook kun je altijd mailen dat zou ik alleen maar fijn vinden.

Groetjes,

Lis.
__________________
..what if i was just dreaming?
Oud 07-02-2007, 16:06
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Goed dat je het verhaal hebt opgeschreven . Sterkte.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Oud 07-02-2007, 16:36
ResteraSecret
ResteraSecret is offline
Ik heb een vraag.Als je zwanger bent,een maandje of 2 ofzo,kun je dan ook zegmaar verschil zien aan je tepels?
Ik ben een beetje paranoide denk ik,maar nouja dit vroeg ik me af,ik hoop niet dat het heel dom overkomt.
Oud 07-02-2007, 17:36
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Citaat:
ResteraSecret schreef op 07-02-2007 @ 17:36 :
Ik heb een vraag.Als je zwanger bent,een maandje of 2 ofzo,kun je dan ook zegmaar verschil zien aan je tepels?
Ik ben een beetje paranoide denk ik,maar nouja dit vroeg ik me af,ik hoop niet dat het heel dom overkomt.
doe dan gewoon een test...
Oud 07-02-2007, 17:42
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
ResteraSecret schreef op 07-02-2007 @ 17:36 :
Ik heb een vraag.Als je zwanger bent,een maandje of 2 ofzo,kun je dan ook zegmaar verschil zien aan je tepels?
Ik ben een beetje paranoide denk ik,maar nouja dit vroeg ik me af,ik hoop niet dat het heel dom overkomt.
Je borsten veranderen als je zwanger bent en je tepels dus ook. Maarja, dit kan bij elke vrouw weer anders zijn, plus dat er nog veel meer redenen kunnen zijn dat je borsten of tepels (tijdelijk) veranderen. Dus nee, aan je tepels kun je niet zomaar zien of je zwanger bent. Wat al gezegd is: doe gewoon een test als je een vermoeden hebt.
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.
Oud 07-02-2007, 18:23
ResteraSecret
ResteraSecret is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 07-02-2007 @ 18:36 :
doe dan gewoon een test...
Mjah okej,het is ook niet zo dat dit het enige is waardoor ik een beetje paranoide ben.Het is gewoon iets dat me opviel.Ik vroeg het me gewoon af.
nouja thanks anyway
Oud 13-02-2007, 01:33
Diary of Dreams
Avatar van Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Nu ik toch maar heb besloten om dit te vragen voel ik me an sich best stupid omdat het vrij obvious lijkt, maar goed.
Een goede vriendin van mij heeft zo'n drie weken geleden een behoorlijk aantal keer seks (neem 10x voor het gemak) gehad met haar nieuwe vriend. Maar volgends haar is hij slechts een keer (in haar) klaar gekomen; komt door z'n medicatie ofzo. Ze is al een tijd niet meer aan de pil en is altijd bijzonder onregelmatig ongesteld (7 weken niet, bijvoorbeeld). Nu zit zij er behoorlijk mee of ze zwanger is of niet. Zelf heb ik zo van neem dan gewoon een test af, maar ze is op het moment nog twee weken op vakantie dus dat gaaf niet zo makkelijk.

Dus: is de kans dat ze zwanger is behoorlijk groot (wat mij het meest logisch lijkt) tot vrijwel zeker of is de kans klein tot redelijk?
__________________
Zeker weten een betweter.
Toch?
Oud 13-02-2007, 09:39
Verwijderd
Ze is een domme doos, en wij weten natuurlijk niet wanneer haar vruchtbare periode is, maar de kans dat ze zwanger is, is zeker aanwezig na 10 x onbeschermde seks Dus doe toch maar die test, want die verkopen ze ook wel in vakantie-oorden..
Oud 06-03-2007, 22:29
aapje
Avatar van aapje
aapje is offline
Ik heb ff een vraagje. Ik ben vandaag precies 13 weken zwanger volgens de verloskundige (ik wist zelf niet wanneer ik voor het laatst ongesteld was geweest enzo). Nou schijnt het dat ze dan rekenen vanaf je laatste dag van je ongesteldheid en dat je dan dus 13 weken zwanger bent, maar het kindje 11 weken geleden verwekt is.
Nou weet ik dus niet wanneer het verwekt is, maar wel dat ik o.a. 28 december seks gehad heb, en als ik terug ga tellen naar 28 dec. kom ik op 10 weken uit. Kan het dan zijn dat ik dan zwanger ben geraakt maar ze het gewoon niet zo nauwkeurig kunnen meten of kan ik ervan uit gaan dat het kind een week eerder verwekt is (wat ook goed mogelijk is). Het is voor mij heel belangrijk om te weten omdat 28 december een hele speciale datum is, dus ik hoop dat iemand mij antwoord kan geven op mn vraag.
__________________
Sun is shining on my head, but it's a rainy day
Oud 07-03-2007, 07:04
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
een verloskundige kan het nooit met zekerheid zeggen.. tenzij jij precies de datum kan aanwijzen dat het gebeurd is..
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Oud 08-03-2007, 16:10
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
aapje schreef op 06-03-2007 @ 23:29 :
Nou schijnt het dat ze dan rekenen vanaf je laatste dag van je ongesteldheid en dat je dan dus 13 weken zwanger bent, maar het kindje 11 weken geleden verwekt is.
Ik snap deze zin niet zo. Hoe kan je nog 13 weken zwanger zijn als het kind 2 weken later dan dat moment is verwekt?
Oud 08-03-2007, 22:18
tuttebel
Avatar van tuttebel
tuttebel is offline
een vraagje: ik heb opgevangen dat als je de pil slikt, en je bent zwanger geraakt, dat je in stopweek evengoed een bloeding kunt krijgen. klopt dit?
__________________
[QUOTE=zeehond23;29007512]tuttebel staat onder mijn bescherming[/QUOTE]
Oud 08-03-2007, 22:32
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
aapje schreef op 06-03-2007 @ 23:29 :
Nou schijnt het dat ze dan rekenen vanaf je laatste dag van je ongesteldheid en dat je dan dus 13 weken zwanger bent, maar het kindje 11 weken geleden verwekt is.
Nee, ze rekenen het echt vanaf de bevruchting. De verloskundige kan niet heel exact de zwangerschapduur schatten. Was de echoscopie trouwens vanaf je buik, of zaten ze in je vagina. In je vagina kunnen ze veel meer zien in het beginstadium en dat maakt de schatting nouwkeuriger.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Oud 09-03-2007, 09:13
Verwijderd
Citaat:
tuttebel schreef op 08-03-2007 @ 23:18 :
een vraagje: ik heb opgevangen dat als je de pil slikt, en je bent zwanger geraakt, dat je in stopweek evengoed een bloeding kunt krijgen. klopt dit?
ja.
Oud 09-03-2007, 15:54
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Citaat:
tuttebel schreef op 08-03-2007 @ 23:18 :
een vraagje: ik heb opgevangen dat als je de pil slikt, en je bent zwanger geraakt, dat je in stopweek evengoed een bloeding kunt krijgen. klopt dit?
Helaas wel ja :/
Maar dat gebeurd niet zo heel vaak [dacht ik], maar het kan wel.
Daarom hoor je ook wel eens van die spookverhalen dat vrouwen er pas later achter komen
Oud 11-03-2007, 10:04
MarxistTeacup
MarxistTeacup is offline
Intressant allemaal..

Ik vroeg me ook nog het een en ander af, geen idee of het al eerder genoemd is, of dat het in seksualiteit thuishoort, aber gut;

Ik weet dat een condoom niet 100% veilig is, maar dat de meeste ongelukjes gebeuren door een gescheurd condoom of iets dergelijks.. Is het ook mogelijk dat je een condoom gebruikt, het niet scheurt, maar je wel zwanger kan raken? Ik ben namelijk een paar weekjes terug ontmaagd, vlak na mijn ongesteldheid, en mijn vriend en ik hebben sindsdien wel vaker seks gehad, al die keren met condoom en naar onze wetenschap is het condoom elke keer gewoon heel gebleven en het lekte ook niet, ofzo. Alleen, ik word nu maar niet ongesteld. Is het ook mogelijk dat je na je ontmaagding wat onregelmatiger ongesteld bent? Ik ben sowieso wel onregelmatig ongesteld, maar de afgelopen maanden begon er toch wel wat regelmaat in te komen dat ik telkens aan het begin van de maand ongesteld word en het is nu al de 11de!
Ze zeggen ook dat je een condoom niet twee keer mag gebruiken. Daarmee bedoelen ze toch alleen dat je hem niet af mag doen en daarna weer om? Of telt het ook mee als hij eruit is en er pakweg een minuutje later weer ingaat (de vagina heb ik het over, niet het condoom)? Ik word er nogal psychotisch (en mijn vriend al helemaal) van als ik niet ongesteld word, dus ik wil graag wat zekerheid. Alvast bedankt
Oud 11-03-2007, 10:14
Verwijderd
Citaat:
tuttebel schreef op 08-03-2007 @ 23:18 :
een vraagje: ik heb opgevangen dat als je de pil slikt, en je bent zwanger geraakt, dat je in stopweek evengoed een bloeding kunt krijgen. klopt dit?
dat is wel zeldzaam en de bloeding is dan wel veel minder dan normaal.
Oud 11-03-2007, 10:19
Verwijderd
Citaat:
MarxistTeacup schreef op 11-03-2007 @ 11:04 :
Intressant allemaal..

Ik vroeg me ook nog het een en ander af, geen idee of het al eerder genoemd is, of dat het in seksualiteit thuishoort, aber gut;

Ik weet dat een condoom niet 100% veilig is, maar dat de meeste ongelukjes gebeuren door een gescheurd condoom of iets dergelijks.. Is het ook mogelijk dat je een condoom gebruikt, het niet scheurt, maar je wel zwanger kan raken? Ik ben namelijk een paar weekjes terug ontmaagd, vlak na mijn ongesteldheid, en mijn vriend en ik hebben sindsdien wel vaker seks gehad, al die keren met condoom en naar onze wetenschap is het condoom elke keer gewoon heel gebleven en het lekte ook niet, ofzo. Alleen, ik word nu maar niet ongesteld. Is het ook mogelijk dat je na je ontmaagding wat onregelmatiger ongesteld bent? Ik ben sowieso wel onregelmatig ongesteld, maar de afgelopen maanden begon er toch wel wat regelmaat in te komen dat ik telkens aan het begin van de maand ongesteld word en het is nu al de 11de!
Ze zeggen ook dat je een condoom niet twee keer mag gebruiken. Daarmee bedoelen ze toch alleen dat je hem niet af mag doen en daarna weer om? Of telt het ook mee als hij eruit is en er pakweg een minuutje later weer ingaat (de vagina heb ik het over, niet het condoom)? Ik word er nogal psychotisch (en mijn vriend al helemaal) van als ik niet ongesteld word, dus ik wil graag wat zekerheid. Alvast bedankt
Het kan in elk geval zo zijn dat je niet ongesteld wordt door stress omdat je bang bent om niet ongesteld te worden zeker als je nog niet zo lang regelmatig bent.

Maar een condoom is ook als hij niet scheurt, niet 100 % veilig. Sowieso zijn er nog andere dingen die mis kunnen gaan: het condoom kan over de datum zijn en daardoor broos, het kan zijn dat het niet helemaal mee gaat als je de penis terugtrekt (altijd het condoom stevig vasthouden als je dat doet!) of er kan sperma vanuit de 'ingang' van het condoom in de vagina lekken als je na de seks de penis pas terugtrekt als-ie niet meer echt erect is. En hoe goed condooms ook gecontroleerd worden, het kan altijd zijn dat er miniscule gaatjes in zitten waar de zaadcellen wel door kunnen, en die gaatjes zie je dan niet zitten (want anders waren ze bij het controleren ook wel aan het licht gekomen).
Dus ik raad je wel aan om zo gauw mogelijk ook een ander voorbehoedsmiddel te gaan gebruiken, bijvoorbeeld de pil of de nuvaring.

En misschien is het wel handig om toch even een zwangerschapstestje te doen, niet dat ik je bang wil maken maar gewoon voor de zekerheid.
Oud 11-03-2007, 10:50
MarxistTeacup
MarxistTeacup is offline
Citaat:
Sarah schreef op 11-03-2007 @ 11:19 :
Het kan in elk geval zo zijn dat je niet ongesteld wordt door stress omdat je bang bent om niet ongesteld te worden zeker als je nog niet zo lang regelmatig bent.

Maar een condoom is ook als hij niet scheurt, niet 100 % veilig. Sowieso zijn er nog andere dingen die mis kunnen gaan: het condoom kan over de datum zijn en daardoor broos, het kan zijn dat het niet helemaal mee gaat als je de penis terugtrekt (altijd het condoom stevig vasthouden als je dat doet!) of er kan sperma vanuit de 'ingang' van het condoom in de vagina lekken als je na de seks de penis pas terugtrekt als-ie niet meer echt erect is. En hoe goed condooms ook gecontroleerd worden, het kan altijd zijn dat er miniscule gaatjes in zitten waar de zaadcellen wel door kunnen, en die gaatjes zie je dan niet zitten (want anders waren ze bij het controleren ook wel aan het licht gekomen).
Dus ik raad je wel aan om zo gauw mogelijk ook een ander voorbehoedsmiddel te gaan gebruiken, bijvoorbeeld de pil of de nuvaring.

En misschien is het wel handig om toch even een zwangerschapstestje te doen, niet dat ik je bang wil maken maar gewoon voor de zekerheid.
Bedankt De condooms zijn minder dan een maand geleden gekocht, dus als het goed is niet over datum. Naar mijn herinneringen bleef het condoom gewoon goed zitten en zat het sperma alleen in het reservoir (een klein beetje erboven, maar nog lang niet bij de rand). Mijn vriend zat al voor me naar soorten pillen te kijken, die gaat nog liever dood dan dat ik zwanger raak. Zodra ik ongesteld ben wilt hij die pillen gaan halen. Moet je die met een dokterafspraak halen of kun je gewoon bij de praktijk langsgaan? Ik wil niet dat mijn ouders ervanaf weten.

Stress lijkt me een goede optie.. Ik zit echt de hele tijd van: "word nou ongesteeeeeld!" en daarnaast heb ik veel schoolstress.
Oud 11-03-2007, 11:31
Verwijderd
Voor de pil moet je eerst een afspraak met de dokter maken, die kiest dan uit welke hij het best bij je vindt passen (afhankelijk van je gewicht vooral, de meeste mensen beginnen met microgynon of steridil, als je daar dan te veel bijwerkingen van krijgt, krijg je een andere) (je krijgt dus geen inwendig onderzoek of dat soort dingen; sommige artsen wegen je en meten je bloeddruk, andere doen helemaal geen onderzoek maar schatten je gewicht een beetje op het oog) en dan kun je 'm ophalen bij de apotheek. Je ouders hoeven daar op zich niets vanaf te weten, want je huisarts heeft beroepsgeheim. Misschien kun je meteen na schooltijd een afspraak met je huisarts krijgen, dan denken je ouders gewoon dat je iets later thuis bent van school. Maar veel ouders denken 'dan maar liever veilig dan dan dat ze straks zwanger is', misschien de jouwe ook wel
Oud 11-03-2007, 12:10
MarxistTeacup
MarxistTeacup is offline
Bedankt voor je advies Mijn ouders hebben inderdaad liever dat ik het veilig doe dan dat ik zwanger raak, maar ik vind seks toch meer iets privé's dat ze niks aangaat..
Oud 12-03-2007, 19:27
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Versatel schreef op 23-01-2007 @ 16:36 :
Ik en vriendin hebben dus seks gehad ... En euh, die week gebruikte ze de pil stipt, maar de dag waarop we het gedaan hebben was ze ze vergeten... Wel de dag daarop genomen... (of diezelfde avond rond 11u, weet niet zeker meer)

Kans op zwangerschap groot?


Hoe lang duurt het vooral een vrouw een 'buikje' begint te krijgen?
het hangt van een aantal dingen af.
www.pilvergeten.nl vind ik zelf wel een goede site. je vult daar de pil in die je vriendin slikt, je klikt aan op welke dag je vriendin is begonnen met de pil, welke dag jullie seks hebben gehad, wanneer zij de pil is genomen en of zij wel of niet binnen 12 uur de pil alsnog heeft ingenomen.
Het hangt iig erg van de week af waarin zij het is vergeten en of ze het binnen de 12 uur heeft ingenomen. ikzelf had een keer zoiets. ik was in week 1 van mijn strip (Gevaarlijk), had seks met mijn vriend die avond slikte ik de pil gewoon en de volgende dag ook maar de dag erna was ik hem vergeten en níet binnen 12 uur ingenomen. heb toen voor de zekerheid nog een morning afterpil gehaald en ben langs de huisarts geweest.
maar ik zou zeggen, ga ff naar die site.
oww, over dat buikje... een collega van mij is nu 3 maanden zwanger en je ziet het duidelijk, maar zij is een erg slank meisje...
__________________
Dit is een coole sig.
Oud 12-03-2007, 19:32
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
MarxistTeacup schreef op 11-03-2007 @ 11:04 :
Intressant allemaal..

Ik vroeg me ook nog het een en ander af, geen idee of het al eerder genoemd is, of dat het in seksualiteit thuishoort, aber gut;

Ik weet dat een condoom niet 100% veilig is, maar dat de meeste ongelukjes gebeuren door een gescheurd condoom of iets dergelijks.. Is het ook mogelijk dat je een condoom gebruikt, het niet scheurt, maar je wel zwanger kan raken? Ik ben namelijk een paar weekjes terug ontmaagd, vlak na mijn ongesteldheid, en mijn vriend en ik hebben sindsdien wel vaker seks gehad, al die keren met condoom en naar onze wetenschap is het condoom elke keer gewoon heel gebleven en het lekte ook niet, ofzo. Alleen, ik word nu maar niet ongesteld. Is het ook mogelijk dat je na je ontmaagding wat onregelmatiger ongesteld bent? Ik ben sowieso wel onregelmatig ongesteld, maar de afgelopen maanden begon er toch wel wat regelmaat in te komen dat ik telkens aan het begin van de maand ongesteld word en het is nu al de 11de!
Ze zeggen ook dat je een condoom niet twee keer mag gebruiken. Daarmee bedoelen ze toch alleen dat je hem niet af mag doen en daarna weer om? Of telt het ook mee als hij eruit is en er pakweg een minuutje later weer ingaat (de vagina heb ik het over, niet het condoom)? Ik word er nogal psychotisch (en mijn vriend al helemaal) van als ik niet ongesteld word, dus ik wil graag wat zekerheid. Alvast bedankt
zoals jij het beschrijft verwacht ik niet dat je zwanger bent.
Ondanks dat je het hebt gedaan met je vriend vlak na je ongesteldheid, heb je een condoom gebruikt en ben je hier veilig mee omgegaan. Je schrijft zelf dat je nog niet heel regelmatig ongesteld bent. Een ontmaagding is voor de meeste mensen iets spannends, ervoor, maar ook erna... Bovendien maak jij je zorgen over dat je mogelijk zwanger kan zijn, je vriend doet dit ook (wat jou misschien weer meer opfokt). Stress kan ook de oorzaak zijn van het feit dat je nu niet ongesteld wordt.
Ik wil je toch aanraden om aan de pil te gaan, omdat dat een stuk veiliger is dan met een condoom. Ik weet niet of je hier met je ouders over kunt en durft te praten, maar dit zal wel het beste zijn. Je kunt het ook anders brengen; dat je aan de pil wilt om regelmatiger ongesteld te zijn en dat je nu ook een vriend hebt en het voor de zekerheid goed zou zijn als je aan de pil was. Maar het zou beter zijn als je gewoon eerlijk bent tegen je ouders. Je kunt eens voor advies langs de huisarts gaan om te kijken welke voorbehoedsmiddelen er zijn. Misschien zijn er nog andere opties behalve de pil, welke net zo 'save' zijn maar waar je neit iedere dag aan hoeft te denken en wat je ouders niet kunnen vinden (als je het er neit met je ouders over kunt hebben).
Succes ermee!
__________________
Dit is een coole sig.
Oud 12-03-2007, 19:34
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
tuttebel schreef op 08-03-2007 @ 23:18 :
een vraagje: ik heb opgevangen dat als je de pil slikt, en je bent zwanger geraakt, dat je in stopweek evengoed een bloeding kunt krijgen. klopt dit?
volgens mij klopt dat wel, maar heb geen harde feiten voor je.
Weet wel dat ik tot nu toe 4 mensen heb meegemaakt die bloedingen bleven houden tijdens de zwangerschap, waarvan er 2 ook aan de pil waren...
__________________
Dit is een coole sig.
Oud 12-03-2007, 19:38
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Diary of Dreams schreef op 13-02-2007 @ 02:33 :
Nu ik toch maar heb besloten om dit te vragen voel ik me an sich best stupid omdat het vrij obvious lijkt, maar goed.
Een goede vriendin van mij heeft zo'n drie weken geleden een behoorlijk aantal keer seks (neem 10x voor het gemak) gehad met haar nieuwe vriend. Maar volgends haar is hij slechts een keer (in haar) klaar gekomen; komt door z'n medicatie ofzo. Ze is al een tijd niet meer aan de pil en is altijd bijzonder onregelmatig ongesteld (7 weken niet, bijvoorbeeld). Nu zit zij er behoorlijk mee of ze zwanger is of niet. Zelf heb ik zo van neem dan gewoon een test af, maar ze is op het moment nog twee weken op vakantie dus dat gaaf niet zo makkelijk.

Dus: is de kans dat ze zwanger is behoorlijk groot (wat mij het meest logisch lijkt) tot vrijwel zeker of is de kans klein tot redelijk?
het is moeilijk in te schatten omdat ze onregelmatig ongesteld is. Ik denk dat de kans vrij groot is dat zij zwanger is (maar ook geen 80% ofzo, want hoeveel mensen proberen niet zwanger te worden en lukt het niet...). Het is moeilijk in te schatten omdat ze niet weet wanneer ze ongesteld had moeten worden (en of ze dus in een periode van de eisprong zat...). Waarschijnlijk speelden haar hormonen wel erg op (10 keer seks) en kan dat een teken zijn van vruchtbaarheid, maar net zo goed een teken van hevige verliefdheid. De kans is iig aanwezig bij je vriendin dat zij zwanger is. Als dit voor haar 'gewenst' zou zijn, hoeft het geen probleem te zijn. een zwangerschapstest kan zij ook halen in het buitenland, lijkt me, dan weet ze het iig zeker...
__________________
Dit is een coole sig.
Oud 13-03-2007, 14:41
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 12-03-2007 @ 20:32 :

Ik wil je toch aanraden om aan de pil te gaan, omdat dat een stuk veiliger is dan met een condoom.
Ik heb er altijd moeite mee als mensen dit zeggen, want de pil is net als de condoom alleen veilig als je hem goed gebruikt. Een condoom kan fout omgedaan worden ofzo en scheuren. Een pil kan je makkelijk vergeten en dan is het ook niet veilig, en in de praktijk vergeet de helft van de meisjes 1x per maand de pil, en daarvan 30 procent ofzo vaker dan 1 keer. Je kan dan wel zeggen dat je het maar niet moet vergeten, maar dat kan je bij een condoom ook zeggen.
Een middel waarbij je zelf geen/ weinig invloed hebt is het veiligst. Dan kan een spiraaltje/ implanon zijn, en minder veilig nuvaring.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Oud 13-03-2007, 17:30
Verwijderd
Citaat:
Poepkind schreef op 13-03-2007 @ 15:41 :
Ik heb er altijd moeite mee als mensen dit zeggen, want de pil is net als de condoom alleen veilig als je hem goed gebruikt. Een condoom kan fout omgedaan worden ofzo en scheuren. Een pil kan je makkelijk vergeten en dan is het ook niet veilig, en in de praktijk vergeet de helft van de meisjes 1x per maand de pil, en daarvan 30 procent ofzo vaker dan 1 keer. Je kan dan wel zeggen dat je het maar niet moet vergeten, maar dat kan je bij een condoom ook zeggen.
Een middel waarbij je zelf geen/ weinig invloed hebt is het veiligst. Dan kan een spiraaltje/ implanon zijn, en minder veilig nuvaring.
Een pil bij goed gebruik is een stuk veiliger dan een condoom bij goed gebruik. Daarbij is het goed gebruiken van de pil veel makkelijker dan het goed gebruiken van een condoom (althans: er gaat lang niet zo vaak iets mis).
En allebei is natuurlijk helemaal veiliger; als dan het ene misgaat, heb je het andere nog.
Oud 13-03-2007, 17:43
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Sarah schreef op 13-03-2007 @ 18:30 :
Een pil bij goed gebruik is een stuk veiliger dan een condoom bij goed gebruik. Daarbij is het goed gebruiken van de pil veel makkelijker dan het goed gebruiken van een condoom (althans: er gaat lang niet zo vaak iets mis).
En allebei is natuurlijk helemaal veiliger; als dan het ene misgaat, heb je het andere nog.
Nja, de helft van de jongedames vergeet hem, dan gaat er toch vaak iets fout. En het gaat er niet om of de pil bij goed gebruik wel/ niet veiliger is, maar bij feitelijk gebruik. (ik heb hier btw geen cijfers van) Het veiligst is dus gewoon iets wat je niet KAN vergeten, spiraal/implanon.
Ik wil hiermee zeggen dat het niet zo is dat de pil echt vet veeeeeeel veiliger is en dat een condoom dat niet is etc etc maar dat het een stuk genuanceerder ligt.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Oud 13-03-2007, 17:49
Verwijderd
Citaat:
Poepkind schreef op 13-03-2007 @ 18:43 :
Nja, de helft van de jongedames vergeet hem, dan gaat er toch vaak iets fout. En het gaat er niet om of de pil bij goed gebruik wel/ niet veiliger is, maar bij feitelijk gebruik. (ik heb hier btw geen cijfers van) Het veiligst is dus gewoon iets wat je niet KAN vergeten, spiraal/implanon.
Ik wil hiermee zeggen dat het niet zo is dat de pil echt vet veeeeeeel veiliger is en dat een condoom dat niet is etc etc maar dat het een stuk genuanceerder ligt.
ik heb hier wel cijfers van in de praktijk is na een jaar 0,35 % van de pilgebruiksters zwanger tegenover 12 % van de condoomgebruiksters (mét zaaddodend glijmiddel). En 0,2 % van de vrouwen met een hormoonspiraaltje of implanon en 0,6 % van de vrouwen met een koperspiraaltje. Dus een hormoonspiraal/implanon is inderdaad iets veiliger dan de pil, maar dat neemt niet weg dat de pil wél vet veel veiliger is dan het condoom. Tegen zwangerschap uiteraard, condoom is alsnog wel nodig tegen soa's.
Oud 13-03-2007, 18:04
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Sarah schreef op 13-03-2007 @ 18:49 :
cijfers.
die cijfers gaan over alle pilgebruiksters, maar de jonge meisjes vergeten hun pil veel vaker dan een vrouw van 40 ofzo. Dus dat geeft een positiever beeld.
Maar ik ben idd wel benieuwd naar meer/uitgebreide condoom cijfers en wat er dan allemaal fout gaat. Ik denk dat ik dat eens ff ga opzoeken.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Oud 13-03-2007, 20:03
Shira
Avatar van Shira
Shira is offline
Hallo iedereen,

Ik hoop dat jullie mij wat wijzer kunnen maken, ik zit behoordlijk in de rats.

Ik ben een meisje van 15, en ben aan de pil. Ik heb ook een vriend waar ik seks mee heb. Omdat ik aan de pil ben doen we het vaak zonder condoom.
Het probleem is dat ik nu in m'n tweede stopweek ben, de derde dag na het stoppen met slikken en ik ben nog niet ongesteld. Is dit heel erg en is er een grote kans dat ik zwanger ben? Ik ben nog nooit een pil vergeten.
Ik ben voor het eerst begonnen met de pil op de eerste dag van mijn menstruatie destijds, volgens al die anticonceptiesites zou hij dan meteen veilig moeten zijn. Op de 16e dag van mijn eerste pilstrip heb ik het het voor het eerst zonder condoom gedaan met mijn vriend. In mijn eerste stopweek ben ik gewoon ongesteld geworden. Maak ik me te snel zorgen of niet? En wat raden jullie me aan te doen?
__________________
Don't let today's disappointments cast a shadow on tomorrow's dreams..
Oud 13-03-2007, 20:15
Verwijderd
Ik denk dat je je te snel zorgen maakt
ik word zelf altijd ongesteld op de 4e dag van mijn stopweek, en hoor wel van meer meisjes dat het even duurt.
Oud 13-03-2007, 21:58
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 13-03-2007 @ 15:41 :
Ik heb er altijd moeite mee als mensen dit zeggen, want de pil is net als de condoom alleen veilig als je hem goed gebruikt. Een condoom kan fout omgedaan worden ofzo en scheuren. Een pil kan je makkelijk vergeten en dan is het ook niet veilig, en in de praktijk vergeet de helft van de meisjes 1x per maand de pil, en daarvan 30 procent ofzo vaker dan 1 keer. Je kan dan wel zeggen dat je het maar niet moet vergeten, maar dat kan je bij een condoom ook zeggen.
Een middel waarbij je zelf geen/ weinig invloed hebt is het veiligst. Dan kan een spiraaltje/ implanon zijn, en minder veilig nuvaring.
ik ga bij mijn post dan ook uit van het goed gebruiken van het middel, want anders is het natuurlijk geen vergelijking. maar ik raad haar evengoed aan om aan de pil te gaan, eventueel in combi met condoom, omdat bij goed gebruik van beide middelen de pil minder kans geeft dat iemand tóch zwanger raakt, dan een condoom. De pil beschermt natuurlijk niet tegen SOA's dus ts moet er wel zeker van zijn dat haar vriend geen SOA heeft. Naja, waar mijn verhaal op neer komt, uiteraard ga ik uit bij het goed gebruik van het middel, want anders blijt het onveilig.
__________________
Dit is een coole sig.
Oud 13-03-2007, 22:00
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 13-03-2007 @ 18:43 :
Nja, de helft van de jongedames vergeet hem, dan gaat er toch vaak iets fout. En het gaat er niet om of de pil bij goed gebruik wel/ niet veiliger is, maar bij feitelijk gebruik. (ik heb hier btw geen cijfers van) Het veiligst is dus gewoon iets wat je niet KAN vergeten, spiraal/implanon.
Ik wil hiermee zeggen dat het niet zo is dat de pil echt vet veeeeeeel veiliger is en dat een condoom dat niet is etc etc maar dat het een stuk genuanceerder ligt.
maar het goed gebruik van een middel ligt bij de persoon zelf. daar kan hij/zij invloed op uitoefenen. op het deel waar hij/zij geen invloed op kan uitoefenen, de feitelijke betrouwbaarheid (buiten beschouwing gelaten hoe iemand ermee omgaat) is het wel zo dat de pil veiliger is om zwangerschap te voorkomen dan alleen het gebruik van het condoom.
__________________
Dit is een coole sig.
Oud 13-03-2007, 22:02
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Shira schreef op 13-03-2007 @ 21:03 :
Hallo iedereen,

Ik hoop dat jullie mij wat wijzer kunnen maken, ik zit behoordlijk in de rats.

Ik ben een meisje van 15, en ben aan de pil. Ik heb ook een vriend waar ik seks mee heb. Omdat ik aan de pil ben doen we het vaak zonder condoom.
Het probleem is dat ik nu in m'n tweede stopweek ben, de derde dag na het stoppen met slikken en ik ben nog niet ongesteld. Is dit heel erg en is er een grote kans dat ik zwanger ben? Ik ben nog nooit een pil vergeten.
Ik ben voor het eerst begonnen met de pil op de eerste dag van mijn menstruatie destijds, volgens al die anticonceptiesites zou hij dan meteen veilig moeten zijn. Op de 16e dag van mijn eerste pilstrip heb ik het het voor het eerst zonder condoom gedaan met mijn vriend. In mijn eerste stopweek ben ik gewoon ongesteld geworden. Maak ik me te snel zorgen of niet? En wat raden jullie me aan te doen?
ik wordt meestal op de vierde dag, smorgens, na de laatste pil geslikt te hebben ongesteld en ben nog steeds ongesteld op het moment dat ik weer met een nieuwe strip begin. Bij mij is het erg vast (ik wordt smorgens tussen 10.15 en 10.30 uur ongestel --> héél regelmatig ja) maar had dit niet toen ik net met de pil was begonnen, toen verschilde het wat meer. ik denk dat je je nog niet druk hoeft te maken.
__________________
Dit is een coole sig.
Oud 15-03-2007, 10:00
Shira
Avatar van Shira
Shira is offline
Oef, ik ben opgelucht gisteravond ongesteld geworden
__________________
Don't let today's disappointments cast a shadow on tomorrow's dreams..
Oud 22-03-2007, 20:55
MarxistTeacup
MarxistTeacup is offline
Hier ben ik weer.. en nog steeds niet ongesteld, als ik bij het eind van de maand maart nog steeds niet ongesteld ben ga ik een testje doen.. is deze positief dan ga ik voor de abortuspil (ik kan dan hooguit 6 weken zwanger zijn), heeft iemand ervaring met de arbortus pil? Word je daar ziek van? En hoe kom je er het makkelijkst aan? Hoe kan het 't beste zonder dat ouders erachter komen?

En ik had nog een vraagje.. het heeft niet zozeer met zwangerschap te maken, maar nu ik toch aan het posten ben: Bestaat er zoiets als een condoom(latex)-allergie? Ik heb er wel het één en ander over opgegoogled, maar dat waren voornamelijk allergieën voor mensen die ziekenhuishandschoentjes gebruiken enzo. Ik heb namelijk na de seks heel erge last van rode, opgezwollen schaamlippen en het jeukt als de gek en het is schraal. Ongeveer na een week goed schoonhouden is het weg, maar zodra ik seks heb gehad begint het weer
Oud 23-03-2007, 13:22
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Dan zou ik inderdaad eens latexvrije condooms proberen, Durex heeft die.
Oud 23-03-2007, 17:01
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
MarxistTeacup schreef op 22-03-2007 @ 21:55 :
Hier ben ik weer.. en nog steeds niet ongesteld, als ik bij het eind van de maand maart nog steeds niet ongesteld ben ga ik een testje doen.. is deze positief dan ga ik voor de abortuspil (ik kan dan hooguit 6 weken zwanger zijn), heeft iemand ervaring met de arbortus pil? Word je daar ziek van? En hoe kom je er het makkelijkst aan? Hoe kan het 't beste zonder dat ouders erachter komen?
ik zou gewoon nu een testje doen, en niet wachten want dan ben je alleen maar langer ongerust. De abortuspil is tsja, niet echt beter dan de zuigcurretage (toch?) want doet pijn, wordt er ziek van, houdt langer aan. Maar ze gaan niet met een stofzuiger in je kut.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Oud 25-03-2007, 23:23
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 23-03-2007 @ 18:01 :
Maar ze gaan niet met een stofzuiger in je kut.
Nu klinkt het nog gruwelijker, dan het me al lijkt.
__________________
<3 Everyday I love you more....
Oud 26-03-2007, 00:38
Zut Alors!
Avatar van Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Citaat:
MarxistTeacup schreef op 22-03-2007 @ 21:55 :
heeft iemand ervaring met de arbortus pil? Word je daar ziek van? En hoe kom je er het makkelijkst aan? Hoe kan het 't beste zonder dat ouders erachter komen?
Een abortuspil mag alleen worden voorgeschreven in het ziekenhuis of in een abortuskliniek (houdt dus ook rekening met de 5 dagen verplichte bedenktijd voor abortus, de pil mag tot 49 dagen van zwangerschap, gerekend vanaf het begin van de laatste menstruatie).
De dosering van deze pil is vier keer zo hoog als de morning-after pil. Het is overigens ook een andere stof met een andere werking. De bijwerkingen zijn echter vergelijkbaar omdat deze heel breed zijn (in beide gevallen). Denk hierbij vooral aan bloedingen, lichte tot matige buikkrampen, misselijkheid, braken, hoofdpijn.

Maargoed, zoals poepkind al mooi verwoordt; doe eerst maar fijn een test. En daarna zou ik ook maar even je ouders inlichten als je graag aan de pil wilt. Ze zijn zelf ook ooit begonnen met sex
__________________
Recht voor je raapje!
Oud 28-03-2007, 09:42
Verwijderd
Aapje, ik vroeg me af hoe het met jou ging eigenlijk.
Oud 30-03-2007, 16:27
Ploek
Ploek is offline
over de abortuspil: meestal nemen mensen hem thuis. Maar dat alleen als er iemand bij is, wordt namelijk gigantisch ongesteld. Door het bloedverlies vallen sommige mensen flauw.
Ik raad je daarom aan om hem bij de dokter/kliniek te nemen.
Je bent echt wel 2 of 3 dagen ziek van zo'n pil.
__________________
let me think
Oud 04-04-2007, 19:07
MarxistTeacup
MarxistTeacup is offline
Paar dagen terug ongesteld geworden.. een maand overtijd
Maar goed, nog nooit zo blij geweest dat ik ongesteld ben.
Alsnog bedankt voor alle reacties, de kennis kwam nog van pas op school, toen we een paar lessen lang seks behandelden.
Oud 12-04-2007, 10:15
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 08-03-2007 @ 17:10 :
Ik snap deze zin niet zo. Hoe kan je nog 13 weken zwanger zijn als het kind 2 weken later dan dat moment is verwekt?
Ze rekenen vanaf de laatste dag van je laatste menstruatie, feitelijk was je dan dus nog niet zwanger, maar ze rekenen het wel gewoon mee.
Oud 14-04-2007, 09:49
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 12-04-2007 @ 11:15 :
Ze rekenen vanaf de laatste dag van je laatste menstruatie,
+ 2 weken toch? Omdat dat in theorie je vruchtbare periode is (en het zit precies in het midden tussen 2 menstruaties bij de meeste vrouwen)
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 15-04-2007, 11:17
Lolita
Avatar van Lolita
Lolita is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 12-04-2007 @ 11:15 :
Ze rekenen vanaf de laatste dag van je laatste menstruatie, feitelijk was je dan dus nog niet zwanger, maar ze rekenen het wel gewoon mee.
Ze rekenen vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie
__________________
Ooit kom ik hier nooit meer
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Het Grote Zwangerschapstopic #3
Verwijderd
2 30-05-2009 17:31
Lichaam & Gezondheid Het grote piltopic #19!
Verwijderd
500 09-06-2008 20:41
Lichaam & Gezondheid Het Grote Zwangerschapstopic
Bloem
500 05-11-2006 19:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:24.