Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-01-2009, 13:30
scholier987
De stelling is: er moet een werkverbod komen tegen modellen met ondergewicht
wij zijn tegen. Hebben jullie misschien tips?
alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-01-2009, 00:45
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Iemand met ondergewicht heeft niet per definitie 'n eetprobleem. 'n Model dat fatsoenlijk eet, zich prima voelt en er goed uitziet met 'n paar kilo minder, zou geen werkverbod moeten krijgen.

Maar ik kan in dit geval vooral argumenten vóór de stelling bedenken eigenlijk .
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 17-01-2009, 08:05
scholier987
hey dankjewel!
ja ik kan dus ook alleen maar voor argumenten verzinnen...
best wel lastig vind ik. maar bedankt ik kan hier heel wat mee!
Met citaat reageren
Oud 17-01-2009, 14:34
kimmi
ik ben het eens met de stelling. te magere modellen moeten werkverbod krijgen, want als zij op een catwalk lopen geven zij het verkeerde voorbeeld aan meiden die hier naar kijken. beinvloedbare meisjes krijgen snel de neiging te denken dat ze te dik zijn en dat mager de ideaalbeeld is. ze zullen daarom af gaan vallen en de kans op anorexia is dan groot.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2009, 16:06
moiiiiii
- Dat het discriminerend is om iemand door zijn/haar uiterlijk niet aan te nemen en dat niet mag volgens de wet. (Geldt misschien niet echt in de modellenindustrie maar dan moet je het een beetje anders brengen of zo..)

- Dat het er daarbij om gaat zo veel mogelijk kleding te verkopen en kleding nu eenmaal beter staat op magere modellen. -> Als mensen kleding er mooi uit vinden zien wordt het meer verkocht en dat is natuurlijk goed voor de economie. (Al helemaal nu in de financiële crisis.)

- Er zijn veel te veel mensen met overgewicht dus als zij dunne mensen als ideaalbeeld hebben proberen ze er misschien sneller iets aan te doen. Dit scheelt veel kosten in de medische zorg (kan je er misschien nog cijfers bij zoeken van hoeveel overgewicht wel niet allemaal kost en welke ziektes erdoor veroorzaakt worden enz.)


Weet niet of het nog nodig is en ze goed zijn hoor, maar heb even snel wat verzonnen.. Is inderdaad moeilijk als je zelf voor bent om tegenargumenten te verzinnen! (Heb zelf ook een debat voor Nederlands komende week dus wel handig om even te oefenen.. ) Succes in elk geval! x
Met citaat reageren
Oud 10-01-2010, 18:02
tito808
tito808 is offline
Citaat:
- Dat het discriminerend is om iemand door zijn/haar uiterlijk niet aan te nemen en dat niet mag volgens de wet. (Geldt misschien niet echt in de modellenindustrie maar dan moet je het een beetje anders brengen of zo..)

- Dat het er daarbij om gaat zo veel mogelijk kleding te verkopen en kleding nu eenmaal beter staat op magere modellen. -> Als mensen kleding er mooi uit vinden zien wordt het meer verkocht en dat is natuurlijk goed voor de economie. (Al helemaal nu in de financiële crisis.)

- Er zijn veel te veel mensen met overgewicht dus als zij dunne mensen als ideaalbeeld hebben proberen ze er misschien sneller iets aan te doen. Dit scheelt veel kosten in de medische zorg (kan je er misschien nog cijfers bij zoeken van hoeveel overgewicht wel niet allemaal kost en welke ziektes erdoor veroorzaakt worden enz.)


Weet niet of het nog nodig is en ze goed zijn hoor, maar heb even snel wat verzonnen.. Is inderdaad moeilijk als je zelf voor bent om tegenargumenten te verzinnen! (Heb zelf ook een debat voor Nederlands komende week dus wel handig om even te oefenen.. ) Succes in elk geval! x
Met citaat reageren
Oud 10-01-2010, 18:04
tito808
tito808 is offline
heey heey
ik moet een betoog hhouden en ik heb als stelling
dat ik voor het ingrijpen van de europese commissie ben ik heb een aantal argumenten maar ik kom op geen tegenargumenten kan iemand mij helpen:
Het is goed dat de europese commissie ingrijpt ze zijn niet uit op winst en hebben daarom een betere visie op de kridietcrisis. Het heeft als doel de verschillende financiële autoriteiten binnen de EU beter te laten lopen. Hierdoor zal de europese bankensector zich verantwoordelijker gedragen.


Als de overheid ingrijpt wordt de vertrouwen van de burgers opgewekt. Dit is dan bedoeld om te voorkomen dat mensen massaal hun geld gaan opnemen uit angst om anders hun spaartegoeden te verliezen.


Doordat alle EU landen 1,5 procent van hun bruto binnenlands product in hun economie moeten pompen door onder meer belastingverlagingen en extra overheidsbestedingen kunnen ze zo werkloosheid tegen aan gaan.

Het ingrijpen van de europese commissie heeft als voordeel dat er geen faillissementen vallen en het geld kan veilig worden gesteld waardoor er ook minder werklozen ontstaan.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2010, 17:31
Teddy-chan
Teddy-chan is offline
Tegen: Bijna alle modellen hebben ondergewicht (wat volgens mij echt waar is, ik ken veel mensen met ondergewicht die ik er gezond uit vind zien en die echt wel zwaarder zijn dan modellen), zullen vast cijfers van zijn, als die allemaal moeten stoppen verliezen zij hun baan, maar ook veel fotograven, managers en <vulin> bovendien houd je dan weinig modellen over.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2010, 16:34
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Verder tegenargument is dat het ronduit onmogelijk is om mensen te straffen met een werkverbod zonder dat ze iets misdaan hebben, dan moet je dus ondergewicht gaan verbieden?
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 17-01-2010, 15:44
economiefan
Avatar van economiefan
economiefan is offline
-Niet de modellen zijn het probleem van ondergewicht, maar de werkgevers daarvan. Die willen alles steeds maar dunner. Oplossing is praten met werkgevers, geen werkverbod. Je kunt niet zomaar iemand van zijn of haar werk beroven en daarmee haar brood.
__________________
what you see is what you get
Met citaat reageren
Oud 17-01-2010, 15:54
Arachnia
Avatar van Arachnia
Arachnia is offline
Citaat:
- Er zijn veel te veel mensen met overgewicht dus als zij dunne mensen als ideaalbeeld hebben proberen ze er misschien sneller iets aan te doen. Dit scheelt veel kosten in de medische zorg (kan je er misschien nog cijfers bij zoeken van hoeveel overgewicht wel niet allemaal kost en welke ziektes erdoor veroorzaakt worden enz.)
Werkt over het algemeen averechts, het zijn eerder de modeslavinnen die zien dat modellen dunner zijn dan hun en zich een eetstoornis aankotsen dan onze dikkerdjes.

Ik heb namelijk nog nooit dikke anorexia patienten gezien.
Oh wat flauw.

Voor de rest van je punten, een dikke
__________________
But as the disbelieving friend said to the inventive feces powered helicopter.
"This shit will not fly."
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Nederlands debat
Linoetja
1 09-03-2011 18:19
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Nederlands debat 'Schooldagen van 8.00 tot 17.00 uur'
Akkeee
4 02-02-2011 13:26
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Nederlands debat onderwerp?
_Riian
5 17-06-2009 18:42
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap fitna integratie debat
Verwijderd
13 22-05-2008 19:02
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen [Nederlands] Debat Snacktax
Cheenna
2 02-03-2006 18:24
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Nederlands debat
AAg
2 28-02-2004 16:01


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:22.