Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-10-2009, 22:59
Verwijderd
Nou ja ik ken wel dat ik vroeg 's ochtends echt niet veel binnenkrijg, maar dan eet ik gewoon om half 11 nog een keer brood, en dan kun je meer eten. Dan schuif je je ontbijt gewoon een paar uur op Hawahaai, werkt volgens mij veel beter.

@Miekje: Eet je genoeg groente/fruit? Hoe meer vezels, hoe beter denk ik. Verder van die huismiddeltjes als meer ontbijtkoek eten en schep gebroken lijnzaad door je muesli.
Oud 22-10-2009, 23:42
wann
Avatar van wann
wann is offline
Citaat:
Ik heb 's ochtends echt al moeite met die ene boterham, dus meer ontbijten is niet echt een optie. Misschien kan ik inderdaad mijn tussendoortje daarna wat groter maken, dat zou wel moeten lukken. Is een snee brood ook een geschikt tussendoortje?
Ik was al zo trots op mezelf dat ik de laatste tijd 's middags 4 sneetjes brood eet in plaats van 3, maar ik hoor al dat dat dus nog te weinig is... Lastig hoor, ik zit dan echt vol.
Ik heb daar ook last van, maar bv. Cruesli met yoghurt kan ik wel wegkrijgen. Of bananen. Zolang het maar niet te droog is.
Oud 23-10-2009, 06:43
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Meeeh, ik doe weer een week hard mijn best, maar niets afgevallen Maarr, ik meet ook mijn omvang en zo, en daar is dan wel weer een centimeter vanaf
__________________
<):o)
Oud 23-10-2009, 06:46
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Weet er iemand iets tegen verstopte darmen? Ik heb er heel vaak last van en gebruik regelmatig laxeertabletjes maar dat is toch ook niet echt gezond lijkt me. Ik eet eigenlijk altijd grof volkoren of bruin brood, dus daar zal het niet aan liggen.
Veel vezels EN veel drinken!
Ik gebruik zelf "AllBran Plus". Dat zijn van die staafjes ontbijtgranen, en ik eet dat met biogarde, erg lekker. Maar als je het te droog vindt of wat dan ook, kun je er ook koekjes ofzo van maken In een portie (40 gram) zit al 11 gram vezels. Vergelijking: in een volkorenboterham zit maar 1 gram!
Verder: wasa vezelrijk crackers, bevatten lekker veel vezels (2,5 gram per cracker). Allbran heeft nu ook tussendoortjes, een zakje (100 gram) bevat 5 gram vezels.
Wat ik wel eens mee neem op vakantie: Stimulance. Een pakje drinken (smaakt als sinaasappelsap), waar ook iets van 6 gram vezels in zit.
Plus: gewoon groente en fruit eten EN heel veel water/vocht erbij drinken. En lekker veel bewegen wil ook nog wel eens helpen
__________________
<):o)
Oud 23-10-2009, 08:27
Yana
Avatar van Yana
Yana is offline
Plus dat je maar beter die laxeertroep niet kan nemen, want op den duur worden je darmen daar juist alleen maar luier van. Let op: als je ze niet neemt, is er een mogelijkheid dat je eerst nóg verstopter raakt. Daar moet je doorheen.

En verder idd dus bewegen, veel vezels, veel water. Lukt het ook niet na een flinke salade?
__________________
She lives on disillusion road, we go where the wild blood flows
Oud 23-10-2009, 08:45
Verwijderd
Naast voldoende vezels en voldoende drinken (belangrijk! als je niet genoeg drinkt werken vezels juist averechts!) en oma's-hulpmiddeltjes (ontbijtkoek, lijnzaad, lepel olijfolie, handje noten, gedroogde vruchten) is het ook belangrijk om elke dag te bewegen (tien minuutjes fietsen is voor je darmen genoeg) .
Als je gewoon volkorenbrood, fruit en verse groente eet zijn dat over het algemeen genoeg vezels, eventueel kun je er extra vezelrijke fabrieksdingetjes bij gebruiken maar dat is in principe niet nodig. Vroegah had niemand vezeltekort en dat kwam juist doordat iedereen verse producten at in plaats van verwerkt fabrieksspul.'Tarwebrood' bevat nauwelijks meer vezels dan witbrood dus let op dat het wel echt volkoren is.
Oud 23-10-2009, 11:28
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Dankjulliewel voor de tips . Fruit eet ik zeker veel, 3 appels op een dag, vooral rond deze tijd gaan dat er wel in. Ik drink niet zo veel, dat heb ik vaker gehoord, ik ga er meer op letten . Noten vind ik erg lekker, dus dat moet ook lukken, en ik ben sinds gisteren overgestapt naar zelfgebakken meergranen brood.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 23-10-2009, 14:06
Yana
Avatar van Yana
Yana is offline
Meergranen is niet altijd volkoren, dus daar moet je wel even op letten...
__________________
She lives on disillusion road, we go where the wild blood flows
Oud 23-10-2009, 15:05
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
Meergranen is gewoon een marketingterm. Witbrood kan ook meergranen zijn.
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Oud 23-10-2009, 17:12
Yana
Avatar van Yana
Yana is offline
Jup, daarom zei ik ook dat ze het even moest nakijken .
__________________
She lives on disillusion road, we go where the wild blood flows
Oud 23-10-2009, 20:30
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Dan schuif je je ontbijt gewoon een paar uur op Hawahaai, werkt volgens mij veel beter.
Ik ga het volgende week gewoon eens proberen; neem ik wat meer brood mee naar mijn werk en probeer ik het op te krijgen voor ik weer naar huis ga.

@ wann: yoghurt of melk is ('s ochtends) geen optie voor mij, daar ben ik overgevoelig voor. 's Avonds neem ik een half schaaltje om toch wat calcium e.d. binnen te krijgen. Ik durf dat niet 's ochtends te doen, want als het verkeerd valt zit ik op mijn werk met de problemen...

Bedankt voor de tips allemaal, ik ga mijn best doen om wat meer/beter brood te eten.
Oud 24-10-2009, 10:15
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Drie weken bezig en drie kilo afgevallen <3
__________________
<):o)
Oud 24-10-2009, 19:07
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Drie weken bezig en drie kilo afgevallen <3
Netjes. Als je in totaal 5 kilo kwijt bent, dieet aanpassen. 200 kcal er vanaf halen en voornamelijk snijden in koolhydraten.
__________________
Guilty of being white.
Oud 24-10-2009, 19:35
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
Citaat:
Weet er iemand iets tegen verstopte darmen? Ik heb er heel vaak last van en gebruik regelmatig laxeertabletjes maar dat is toch ook niet echt gezond lijkt me. Ik eet eigenlijk altijd grof volkoren of bruin brood, dus daar zal het niet aan liggen.
Als je niet goed tegen zuivel kan, kan dat je ook verstoppen. Dus misschien moet je eens proberen bijv. een week geen zuivelproducten te gebruiken.
__________________
To eu zèn
Oud 25-10-2009, 05:29
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Netjes. Als je in totaal 5 kilo kwijt bent, dieet aanpassen. 200 kcal er vanaf halen en voornamelijk snijden in koolhydraten.
Niet mijn geliefde koolhydraten (mijn welverdiende snoep momentje 's avonds!)

Weet niet of dit echt haalbaar is trouwens, wat jij zegt. Ik eet namelijk gewoon als ik honger heb (wel beperkt natuurlijk) en kom zo per dag tussen de 1400-1800 kcal uit en dat schommelt dus per dag. En ik heb natuurlijk ook wel eens dagen met 2000+ (uit eten, feestje etc.), dus dat heft elkaar mooi op
__________________
<):o)
Oud 25-10-2009, 08:57
Verwijderd
Ik heb even een vraagje over aankomen. Door een eetstoornis heb ik ondergewicht en ik ben nu ongeveer twee maanden bezig met aankomen. Het gaat nog niet heel hard en ik moet steeds meer eten om nog aan te komen. Nou moet ik nog best wel een stukje en ik vroeg me af of ik dus steeds meer moet blijven eten en hoe dat dan moet als ik straks op een gezond gewicht wil blijven. Volgens de caloriechecker van het voedingscentrum eet ik 3100 kcal en daar ben ik afgelopen week stabiel op gebleven. Ik vraag me nu wel af of het klopt, want met zo´n hoeveelheid zou je toch wel aan moeten komen? Iemand een verklaring of ervaring?
Oud 25-10-2009, 14:28
Mara
Mara is offline
Ben je groot? Sport je erg veel? Smokkel je een beetje met het invullen van de hoeveelheden?

Daar komt bij dat een week vrij kort is. Ik heb wel 's een week weinig gegeten door omstandigheden, en kwam aan. 't Kan soms wat raar lopen.

Ben je onder begeleiding van een diëtist?
Oud 25-10-2009, 14:41
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
^ Inderdaad.
En klopt het wat je heb ingevuld, doe je bv boterhammen dubbel dan is het maar 1x beleg, is de hoeveelheid hetzelfde als zij per boterham rekenen, als jij per boterham smeert? Gaat de kaas per plakje of per beleg hoeveelheid. Gaat dat invullen per merknaam of is het in z'n algemeen, sommige producten wisselen per merk onderling nog wel. Is de hoeveelheid pasta/aardappel/rijst die je invult inderdaad gekookt of moet je het gewicht invullen van voor het koken. Enz.
Zeker is wel dat je niet genoeg eet om genoeg aan te komen, op welk kcal aantal je ook uitkomt, en daar is maar 1 oplossing voor.
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..
Oud 25-10-2009, 14:44
Verwijderd
Er zijn wel meer mensen die 3000-4000 kcal nodig hebben om enigszins aan te komen, terwijl anderen met 1500 al gigantisch omhoog schieten. vergeet niet dat je lijf ontregeld is en daarnaast waarschijnlijk ook allerlei tekorten moet aanvullen.
Je lijf is geen machine. Als je met 3100 kcal niet genoeg aankomt, zul je meer moeten eten. De kans is vrij groot dat je als je je gezonde gewicht nadert niet meer zoveel zult hoeven eten en uiteindelijk stabiel blijft door 'gewoon' ergens rond de 2100 kcal binnen te krijgen.
Oud 25-10-2009, 15:18
Verwijderd
Bedankt voor de reacties. Ik ben 1.78 m, beetje gemiddeld dus. Ik ben opgenomen in een eetstoorniskliniek dus ook onder begeleiding van een heel team van socio's, psychologen, diëtist, psychiater. Ik heb een rustprogramma, mag 30 minuten wandelen per dag, moet om half 11 naar bed en 's middags een uur rusten. Nou lukt dat laatste niet altijd en heb ik ook flink wat stress, maar ik sport niet, fiets niet en loop dus maar 30 minuten per dag.
Ik zag bij het invullen dat sommige dingen niet helemaal klopte, soms was het te weinig, soms te veel, maar gemiddeld leek het me wel te kloppen. Ik heb het net met de hand uitgerekend en dan kom ik op 2900 kcal. Vind ik toch nog steeds wel een hoeveelheid waar ik van zou verwachten dat ik aan zou komen. Het blijft dus gewoon maar volhouden en heel hard hopen dat het straks iets makkelijker gaat en uiteindelijk met een iets kleiner menu stabiel te blijven.
Oud 25-10-2009, 15:38
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Je bent langer dan gemiddeld hoor, echt. Maar mss kun je het met je diëtist erover hebben, wat je zelf ook al wel had bedacht wss. Sterkte ermee en het is wel zo wat Ave zegt .
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..
Oud 26-10-2009, 14:09
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Niet mijn geliefde koolhydraten (mijn welverdiende snoep momentje 's avonds!)

Weet niet of dit echt haalbaar is trouwens, wat jij zegt. Ik eet namelijk gewoon als ik honger heb (wel beperkt natuurlijk) en kom zo per dag tussen de 1400-1800 kcal uit en dat schommelt dus per dag. En ik heb natuurlijk ook wel eens dagen met 2000+ (uit eten, feestje etc.), dus dat heft elkaar mooi op
Sterker nog, af en toe is het wel goed om een dagje flink te consumeren. Als je (veel) minder eet dan je onderhoudsniveau kakt de boel op een gegeven moment in en gaat de verbranding niet zo hard meer. Een of twee dagen flink laden (en dan voornamelijk koolhydraten, zuinig doen met vet) doet wonderen en zorgt weer voor een boost. Goeie manier om te cheaten als je gaat voor een laag vetpercentage.
__________________
Guilty of being white.
Oud 26-10-2009, 18:15
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Sterker nog, af en toe is het wel goed om een dagje flink te consumeren. Als je (veel) minder eet dan je onderhoudsniveau kakt de boel op een gegeven moment in en gaat de verbranding niet zo hard meer. Een of twee dagen flink laden (en dan voornamelijk koolhydraten, zuinig doen met vet) doet wonderen en zorgt weer voor een boost. Goeie manier om te cheaten als je gaat voor een laag vetpercentage.
Haha, laag vetpercentage Volgens een meting met de huidplooimeter had ik een vetpercentage van maar 20,6% Maar daar hadden ze maar 4 punten gemeten (2x arm, schouder, taille) en daar ben ik dus ook helemaal niet vet Maar ach, ik hoef niet perse een lager vetpercentage, ik wil een strakker lichaam (en weer in al mijn broeken passen)

Anyways, het gaat lekker dus! Ik vind het wel ontzettend moeilijk. Moet nu echt dingen laten liggen. Boodschappen doen is niet meer zo leuk Maar als ik met het nieuwe jaar eenmaal weer op een net gewicht ben, kan ik weer normaal gaan eten en ook al het lekkers weer in mijn karretje gooien
__________________
<):o)
Oud 26-10-2009, 22:01
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
Citaat:
Haha, laag vetpercentage Volgens een meting met de huidplooimeter had ik een vetpercentage van maar 20,6% Maar daar hadden ze maar 4 punten gemeten (2x arm, schouder, taille) en daar ben ik dus ook helemaal niet vet Maar ach, ik hoef niet perse een lager vetpercentage, ik wil een strakker lichaam (en weer in al mijn broeken passen)

Anyways, het gaat lekker dus! Ik vind het wel ontzettend moeilijk. Moet nu echt dingen laten liggen. Boodschappen doen is niet meer zo leuk Maar als ik met het nieuwe jaar eenmaal weer op een net gewicht ben, kan ik weer normaal gaan eten en ook al het lekkers weer in mijn karretje gooien
Niet als je op dat nette gewicht wil blijven... Als je gewoon de rest van je leven een normaal gewicht wil zul je de rest van je leven gezond moeten eten
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Oud 27-10-2009, 05:45
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Niet als je op dat nette gewicht wil blijven... Als je gewoon de rest van je leven een normaal gewicht wil zul je de rest van je leven gezond moeten eten
Ja, dat wel, maar wat ik bedoel is dat ik 800kcal per dag meer kan eten zonder aan te komen als ik niet meer wil afvallen (als ik tenminste 3-4x per week blijf sporten). En dan kan ik heel wat lekkers meer eten dan dat ik nu doe
__________________
<):o)
Oud 27-10-2009, 21:00
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Ja, dat wel, maar wat ik bedoel is dat ik 800kcal per dag meer kan eten zonder aan te komen als ik niet meer wil afvallen (als ik tenminste 3-4x per week blijf sporten). En dan kan ik heel wat lekkers meer eten dan dat ik nu doe
Meer eten is niet slecht als je er maar bij blijft sporten.
__________________
Guilty of being white.
Oud 30-10-2009, 05:43
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Meeh, mijn afvallen gaat langzamer dan voorheen. Maar gelukkig val ik nog steeds af (zowel in gewicht als in centimers), hetzij wat langzamer dan gewenst
__________________
<):o)
Oud 30-10-2009, 14:37
Yana
Avatar van Yana
Yana is offline
Dat is altijd zo Spekkie, in het begin gaat het supersnel en daarna begint je lichaam er wat aan te wennen. Ze zeggen wel eens dat je dan juist weer ietsjes meer moet eten (+/- 200 kcal ofzo) en dat je lichaam dan weer wat sneller gaat draaien... ik weet niet of dat zo is (ik durf het niet echt ) maar misschien kan je het eens proberen?

Daarbij weet ik niet wat voor jou "langzamer dan gewenst" is, maar 0,5 tot 1 kg per week is zo'n beetje "normaal". En hoe sneller je afvalt, hoe minder blijvend het (meestal) is. Dus, laat je niet ontmoedigen.. gewoon op dezelfde (gezonde) weg doorgaan, eventueel je stofwisseling weer een kleine boost geven en dan komt het wel goed. Zeggen ze.
__________________
She lives on disillusion road, we go where the wild blood flows
Oud 31-10-2009, 15:48
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik bedoel dat ik al twee keer eerder tien kilo ben afgevallen (en ja, ik eet het er zelf allemaal weer aan ) en dat ging toen met een tempo van 1 kilo per week. En nu gaat het dus langzamer, helaas
__________________
<):o)
Oud 05-11-2009, 07:18
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Update: 4 kilo afgevallen in een maand tijd
__________________
<):o)
Oud 05-11-2009, 23:01
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Ik bedoel dat ik al twee keer eerder tien kilo ben afgevallen (en ja, ik eet het er zelf allemaal weer aan ) en dat ging toen met een tempo van 1 kilo per week. En nu gaat het dus langzamer, helaas
Koolhydraten verminderen, dan krijgt je lichaam weer een impuls. Gaat het daarna weer langzamer? Refeeds houden, eerst één keer in de twee weken, daarna één keer per week.
__________________
Guilty of being white.
Oud 05-11-2009, 23:02
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Update: 4 kilo afgevallen in een maand tijd
En! Netjes
__________________
Guilty of being white.
Oud 06-11-2009, 07:11
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Koolhydraten verminderen, dan krijgt je lichaam weer een impuls. Gaat het daarna weer langzamer? Refeeds houden, eerst één keer in de twee weken, daarna één keer per week.
Wat is refeeds?
En hoe verminder je koolhydraten? Want ik eet dus wel gewoon veel vezels (all bran plus + boterhammen) om mijn stoelgang op gang te houden
__________________
<):o)
Oud 07-11-2009, 19:58
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Wat is refeeds?
En hoe verminder je koolhydraten? Want ik eet dus wel gewoon veel vezels (all bran plus + boterhammen) om mijn stoelgang op gang te houden
Schrijf op wat je eet, check www.calorietabel.nl voor de voedingswaarden. Zitten er veel koolhydraten in? Verminderen. Boterhammen en all bran zijn koolhydraten. Eventueel vervangen door proteïnerijk voedsel met weinig tot geen koolhydraten.

Refeeds is het ééns in de zoveel tijd een stuk meer eten dan andere dagen. Kunst is hierbij om de hoeveelheid vet laag te houden, en de koolhydraten (mogen zelfs snelle koolhydraten zijn) hoog. Dit omdat vet bindt aan carbmoleculen. Je lichaam "draait" dan weer op volle toeren en als je de volgende dag weer op je dieetinname zit heeft het de impuls om extra te verbranden.
__________________
Guilty of being white.
Oud 08-11-2009, 06:15
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik kan mijn koolhydraten niet verminderen, want de koolhydraten die ik eet zijn vezels en heb ik echt nodig om fatsoenlijk naar de wc te kunnen
__________________
<):o)
Oud 08-11-2009, 10:23
Verwijderd
Je hoeft ook helemaal niets te verminderen, want je zegt net dat je 4 kilo bent afgevallen in 1 maand. Dat lijkt mij snel zat.
Oud 08-11-2009, 10:56
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Je hoeft ook helemaal niets te verminderen, want je zegt net dat je 4 kilo bent afgevallen in 1 maand. Dat lijkt mij snel zat.
Nee, het hoeft ook niet sneller, maar ik snap Mobius' methode niet. Hoe kan ik besparen op koolhydraten in mijn dieet? Ik bespaar al op calorieën en ik eet gezond (brood, fruit, groente etc). Besparen op koolhydraten (vezels) levert mij alleen maar een vervelende stoelgang op.

Die refeeds waar hij het over heeft, heb ik standaard wel. Aangezien ik altijd wel een feestje, verjaardag of uitje in de week heb waarbij ik meer eet.
__________________
<):o)
Oud 08-11-2009, 20:36
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Eerste dat je moet begrijpen is dat koolhydraten niet hetzelfde is als vezels, en vezels niet hetzelfde is als koolhydraten.

Eerste dat je verbrandt bij beweging is de opgespaarde voorraad koolhydraten, daarná pas vet. Hou de koolhydraten laag om meer vet te verbranden, daar komt het op neer. Snijden is koolhydraten dus alléén doen als je méér wilt afvallen maar het niet meer soepel gaat. 4 kilo in een maand is soepel genoeg, "mijn" methode pas gebruiken als het stagneert.
__________________
Guilty of being white.
Oud 09-11-2009, 06:46
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Nou ja, koolhydraten zijn suikers, zetmeel en vezels. Alleen suikers zijn snel verteerbare koolhydraten en vezels de langzame. Weet niet meer hoe de term precies heet, maar de structuur van vezels is langer en complexer dan die van suikers.

Maar ja, het gaat dus zijn gangetje Mag ook wel, met vier keer per week sporten en caloriemindering
__________________
<):o)
Oud 09-11-2009, 19:11
Subject
Avatar van Subject
Subject is offline
Citaat:
Eerste dat je moet begrijpen is dat koolhydraten niet hetzelfde is als vezels, en vezels niet hetzelfde is als koolhydraten.

Eerste dat je verbrandt bij beweging is de opgespaarde voorraad koolhydraten, daarná pas vet. Hou de koolhydraten laag om meer vet te verbranden, daar komt het op neer. Snijden is koolhydraten dus alléén doen als je méér wilt afvallen maar het niet meer soepel gaat. 4 kilo in een maand is soepel genoeg, "mijn" methode pas gebruiken als het stagneert.
Ik snap die redenatie niet. Wanneer je minder koolhydraten gaat eten, maar dezelfde hoeveelheid kcal, betekent dat dus dat je meer eiwit en vet binnen gaat krijgen. Vet en eiwit wordt gewoon opgeslagen en dus heb je uiteindelijk meer vet te verbranden. Oftewel; wat maakt het uit of je meer koolhydraten eet en die voor een deel meteen verbruikt zodat ze niet als vet opgeslagen worden, of dat je meer vet/eiwitten eet, dat als vet wordt opgeslagen en het dan gaat verbranden? Netto gezien gebeurt er toch gewoon hetzelfde?
@Spekkie: om het even duidelijk te maken: vezels zijn inderdaad complexe koolhydraten die mensen níet kunnen verteren. Dit komt omdat wij niet de enzymen hebben die nodig zijn om de verbindingen tussen de monosacchariden in vezels af te kunnen breken. De vezels blijven daarom in je darmen en trekken water aan, hetgeen de stoelgang weer verbetert.
Voedingsvezel zijn veelal te vinden in koolhydraatrijke producten, het is dus inderdaad moeilijk om genoeg vezels binnen te krijgen terwijl je weinig koolhydraten eet.

Ik ga verder nog rustig door met afvallen, halve kilo per week ongeveer.
__________________
Elu on ilus.
Oud 09-11-2009, 19:18
Verwijderd
Eiwitten -> spieren
Oud 09-11-2009, 19:19
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
Hij zegt toch niet dat je het moet aanvullen met vetten en eiwitten?

En je moet ook niet kijken naar gewichtsverlies, maar naar vetverlies.

Wat heb je eraan als je 5kg afvalt, maar dat alleen maar vocht en spieren zijn.
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Oud 09-11-2009, 20:43
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Alleen: hoe weet ik of ik vet ben verloren en niet vocht en spieren?
__________________
<):o)
Oud 09-11-2009, 20:58
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Alleen: hoe weet ik of ik vet ben verloren en niet vocht en spieren?
Vocht verlies je sowieso wel. Het is niet belangrijk daarop te letten, tenzij je een bodybuilder bent in wedstrijdvoorbereiding.

Spieren verbrand je alleen wanneer je écht katabool leeft. Dat wil zeggen: zware inspanning op een lege maag, véél te weinig eten, geen eiwitten binnenkrijgen. In mijn ervaring is het zo dat je niet zo snel spieren verbrandt.

Wanneer je gewicht afneemt en je kracht nog sneller heb je kans dat je spiermassa aan het verbranden bent.
__________________
Guilty of being white.
Oud 09-11-2009, 21:44
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
Maar jij zorgt er dan ook voor dat je traint en genoeg eiwitten binnenkrijgt he

Het gaat echt sneller dan je denkt.
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Oud 10-11-2009, 06:58
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik hoop toch niet dat ik spieren verlies, dat zou zonde zijn Maar ik ben een vleeseter en ontbijt met yoghurt, dus ik verwacht dat het met die eiwitten wel goed komt
__________________
<):o)
Oud 10-11-2009, 07:54
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Ik hoop toch niet dat ik spieren verlies, dat zou zonde zijn Maar ik ben een vleeseter en ontbijt met yoghurt, dus ik verwacht dat het met die eiwitten wel goed komt
Als je extra eiwitten wilt maar niet meteen aan de supplementvoeding wilt, kan je best een paar kleine aanpassingen/aanvullingen doen. Ik gooi bijvoorbeeld regelmatig een bakje garnalen door m'n eten heen. Is vrij goedkoop, lekker en zit boordevol eiwitten.

Daarnaast is een bakje kwark voor het slapengaan ook niet te versmaden.
__________________
Guilty of being white.
Oud 10-11-2009, 08:52
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Of extra eieren eten
__________________
<):o)
Oud 10-11-2009, 22:07
Subject
Avatar van Subject
Subject is offline
Citaat:
Hij zegt toch niet dat je het moet aanvullen met vetten en eiwitten?
Maar dan zou het natuurlijk oneerlijk vergelijken zijn. Dan is extra gewichtsverlies immers ook toe te schrijven aan minder kcal.
__________________
Elu on ilus.
Oud 12-11-2009, 20:42
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Of extra eieren eten
Bakje kwark is al gauw 50 gram eiwit. Daarvoor moet je 7 eieren eten, mét dooier. Ik denk niet dat je dat wilt.

Daarnaast bevat kwark caseïne eiwitten, goed voor tijdens de nachtrust.
__________________
Guilty of being white.
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:35.