Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-10-2009, 11:18
Mereljeanne!
Mereljeanne! is offline
Wij zijn bezig met het maken van een profielwerkstuk over blessures, en hierbij kunnen we jullie hulp wel gebruiken.
Dus als jullie voor ons even de volgende paar vraagjes kunnen beantwoorden, dan help je ons al heel erg

- Hoe oud ben je?
- Ben je man of vrouw?
- Welke sport doe je?

* Tennis
* Voetbal
* Volleybal
* Hockey
* Zwemmen
* Fitness
* Vechtsport
*Atletiek
* Survival
* Geen sport
* Anders, nl.: ………………..

- Hoe vaak doe je dit in de week?
- Heb je ooit een blessure gehad aan je;

* Schouder
* Pols
* Knie
* Hamstrings
* Enkel
* Nek
* Rug
* Anders, nl.: ……………….

- Waar kwam dit door?
- Hoe lang heb je hier last van gehad?
- Heb je hier nog vaker last van gehad?


Bij voorbaat dank

Liefs Merel&Jeanne
Met citaat reageren
Oud 21-10-2009, 12:04
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik ben 25, vrouw en doe aan (wedstrijd)zwemmen. Ik train nu 2x in de week. Ik heb ooit een blessure gehad aan mijn pols, doordat ik tijdens een dagje recreatief zwemmen mijn pols om heb geklapt in een glijbaan. Ik heb 4 maanden weinig met mijn pols kunnen/mogen doen (was zwaar gekneusd) en daarna nog ruim 2 jaar extra voorzichtig gedaan en altijd gezwommen met een polsbandage. Nu voel ik 'm af en toe nog, als ik mijn pols zwaar belast.

Ik doe ook aan hardlopen, 2x per week. Toen ik daar net mee begonnen was, heb ik veel last gehad van mijn voet, maar daar ben ik nooit mee naar een dokter geweest. Het kwam naar mijn idee door verkeerd schoeisel en (ineens) te veel trainen. Dit heeft 6 weken geduurd, maar is nooit meer teruggekomen.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2009, 16:25
Verwijderd
Ik ben 17, een vrouw, en deed redelijk intensief aan turnen. Op het moment doe ik geen sport. Ik deed dit 2 of 3 keer per week, 2 uren.
Ik heb blessures gehad aan mijn enkels, en ik heb een blessure gehad aan mijn nek. De blessures aan mijn enkel is een keer veroorzaakt door sport op school, (dat was een gescheurde enkelband), en vervolgens heb ik nog enkele malen mijn enkelbanden gescheurd, pezen gescheurd en allebei mijn enkels een aantal keren gekneusd. Dit gebeurde allemaal tijdens trainingen / wedstrijden.
Ik heb voor bijna alle enkelblessures meer dan 2 weken rust genomen, omdat je enkels anders pijn blijven doen. Voor een gewone kneuzing dus ongeveer 2 weken, voor de gescheurde enkelbanden advies van de fysio opgevolgd, ( 5 weken, en een keer 6 weken), en voor de gescheurde pezen heb ik bijna 8 weken niets gedaan. Ik trainde altijd met enkelbanden of ingetapete enkels.
De rug blessure is veroorzaakt op een springkussen , een aantal jongens vielen op mijn rug, waardoor ik mijn ruggenmerg kneusde. Hiervoor heb ik een paar dagen in het ziekenhuis gelegen ivm verlamming, en daarna duurde het uiteindelijk nog 3 jaar voordat alles verdwenen was. Toen sporte ik inmiddels al wel weer. Ik sporte weer na ongeveer een half jaar. Verder was daar niet veel voor nodig .

Hoop dat je er wat aan hebt
Met citaat reageren
Oud 23-10-2009, 10:25
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
- Hoe oud ben je?
24
- Ben je man of vrouw?
Vrouw
- Welke sport doe je?
* Anders, nl.: dansen (streetdance, jazzdance en in het verleden ook stijldansen en moderne dans)
- Hoe vaak doe je dit in de week?
2x
- Heb je ooit een blessure gehad aan je;
* Knie
* Enkel
* Rug
- Waar kwam dit door?
Knieschijf schoot 5x uit de kom doordat mijn bot slecht ontwikkeld is en ik daarbij nog een verkeerde beweging maakte. 1x was het tijdens het sporten.
Enkel doordat ik hypermobiliteit heb en mijn enkels instabiel zijn. En daardoor ging ik elke week door mijn enkel. Vaak tijdens de gymles op school, maar ook daar buiten.
Rug door verkeerd tillen.
- Hoe lang heb je hier last van gehad?
Knieschijf: varieert van 1 tot 9 maanden.
Enkel: ongeveer een week en dan gebeurde het weer.
Rug: ongeveer een week.
- Heb je hier nog vaker last van gehad?
Ja, zie eerdere antwoorden.


Succes ermee.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2009, 21:41
patricia15
patricia15 is offline
- Hoe oud ben je?
15
- Ben je man of vrouw?
vrouw
- Welke sport doe je?
Voetbal
- Hoe vaak doe je dit in de week?
3X
- Heb je ooit een blessure gehad aan je;
* Enkels
* Knieën
* Pols
- Waar kwam dit door?
*Voetbal
*?
*Schaatsen
- Hoe lang heb je hier last van gehad?
* Al 6 Week nog niet over
* 2 Maand
* 2 Week
- Heb je hier nog vaker last van gehad
* Ja
* Ja
* Nee
Met citaat reageren
Oud 02-11-2009, 21:28
Boompjess
Boompjess is offline
- Hoe oud ben je? - 15
- Ben je man of vrouw? - Man
- Welke sport doe je? - Hockey

- Hoe vaak doe je dit in de week? - 3 keer, alles bij elkaar ben ik er ~ 8 uur per week mee bezig
- Heb je ooit een blessure gehad?
Ik heb vorig jaar mijn knie overbelast, en voor de rest heb ik 2 keer een hersenschudding door een bal tegen mijn hoofd gehad, maar ik weet niet of dit laatste teld?
- Waar kwam dit door? - te lang achter elkaar en te vaak er mee bezig geweest, waarschijnlijk ook niet helemaal op de goede manier.
- Hoe lang heb je hier last van gehad? van beide hersenschuddingen een paar dagen tot een week, van de knie een aantal maanden, 3/4.
- [B]Heb je hier nog vaker last van gehad? - nee
Met citaat reageren
Oud 03-11-2009, 04:18
The Senna Fan
Avatar van The Senna Fan
The Senna Fan is offline
- Hoe oud ben je? 23
- Ben je man of vrouw? man
- Welke sport doe je? Voetbal, Tennis, Snowboarden

- Hoe vaak doe je dit in de week? Voetbal (4x per week), Tennis (1x per week), Snowboarden (in de winter)

- Heb je ooit een blessure gehad aan je;
* Schouder nee
* Pols ja, 2 gekneusde polsen door het snowboarden
* Knie ja, meerder verrekingen en kneuzingen en momenteel mijn voorste kruisband gescheurd, meesten door voetbal
* Hamstrings ja, ontelbare verrekingen door voetbal en tennis
* Enkel ja, meerder kneuzingen en verzwikkingen voor voetbal en af en toe tennis
* Nek ja, ben redelijk lang en heb van nature last van mijn nek
* Rug ja, zelfde reden als hierboven

- Waar kwam dit door? de meesten door voetbal, sommigen tennis en mijn polsen door een val met snowboarden
- Hoe lang heb je hier last van gehad? de lichte blessures zijn meestal met 1 tot 3 weken over, soms 1 maand. de nek en rug is meestal met een paar dagen over. de kruisband blessure gaat me 10 maanden kosten..

genoeg info voor je werkstuk?
__________________
Jusqu'ici tout va bien... jusqu'ici tout vas bien... Mais le plus important, c'est pas la chute... C'est l'atérissage. --- La Haine
Met citaat reageren
Oud 03-11-2009, 14:49
made for him
Avatar van made for him
made for him is offline
- Hoe oud ben je? 16
- Ben je man of vrouw? vrouw
- Welke sport doe je?turnen
- Hoe vaak doe je dit in de week? nu 2x p. week 2 uur. voorheen nog 3x per week 2 uur en ook weleens 4x perweek getraind
- Heb je ooit een blessure gehad aan je; jah beide knieen
- Waar kwam dit door? overstrekt, landen bij een salto en dan klapte allebei me knieen door naar achter.
- Hoe lang heb je hier last van gehad? 1 jaar fysiotherapie
- Heb je hier nog vaker last van gehad? soms nog even last van
Met citaat reageren
Oud 04-11-2009, 17:56
FrantiC
Avatar van FrantiC
FrantiC is offline
- Hoe oud ben je?
23

- Ben je man of vrouw?
vrouw

- Welke sport doe je?
* Anders, nl: Korfbal en squash

- Hoe vaak doe je dit in de week?
korfbal 2x per week, squash 1x per week

- Heb je ooit een blessure gehad aan je;
* Knie
* Enkel
* Anders, nl.: vingers, ribben

- Waar kwam dit door?
Knieeen:
Meerdere malen knieschijf uit kom (li + re)door slechte sporing vd knieschijf in het spoor van van mn bovenbeen, kniebanden verrekt, kniebanden gescheurd, pees in knieholte gescheurd. Allemaal door verkeerde draaibewegingen.

Enkels:
Re enkelbanden meerdere malen opgerekt, li enkelbanden ingescheurd. 1x door bij iemand op de voet te staan en te zwikken, andere keren omdat ik lopen zonder dat de voeten van mn tegenstander in de weg staan ook al moeilijk zat vind

Vingers:
Allemaal minstens 1x gekneusd door een bal op mn vingers.

Ribben:
Re 3 stuks gekneusd na een ongelukkige val (aanvaring met tegenstander, ik verloor )

- Hoe lang heb je hier last van gehad?
Varieerend van enkele dagen (vingers) tot n jaar tijd (knieeen)

- Heb je hier nog vaker last van gehad?
slechte sporing knieschijven is een blijvend probleem, zal terug blijven komen. Verder niet.




__________________
FrantiCticktickticktickticktock...
Met citaat reageren
Oud 05-11-2009, 10:32
RupertTM
Avatar van RupertTM
RupertTM is offline
- Hoe oud ben je? 18
- Ben je man of vrouw? man
- Welke sport doe je?
Voetbal
Hardlopen
Fitness (Zware krachttraining)
Vechtsport

- Hoe vaak doe je dit in de week? voetbal 4 tot 5 keer in de week, hardlopen 2 tot 3 keer, krachttraining 3 keer en vechtsport 2 keer
- Heb je ooit een blessure gehad aan je.. Knie
- Waar kwam dit door? beschadigde meniscus
- Hoe lang heb je hier last van gehad? bijna 8 maanden
- Heb je hier nog vaker last van gehad? Zelden
__________________
When she walked in dressed in black, I had a heartattack!
Met citaat reageren
Oud 05-11-2009, 21:03
Verwijderd
Hoe oud ben je? 18
- Ben je man of vrouw? Vrouw
- Welke sport doe je?
* Tennis
* Anders, nl.: Hardlopen
- Hoe vaak doe je dit in de week?
* Tennis: 6 uur
* Hardlopen: 2 uur
- Heb je ooit een blessure gehad aan je;
* Pols: Gekneusd
* Enkel: Gekneusd; gebroken; enkelbanden verrekt tijdens het breken
* Anders, nl.: Schenen, shin splints
- Waar kwam dit door?
Gevallen, gevallen, gevallen, gevallen en overbelasting na gebroken enkel
- Hoe lang heb je hier last van gehad?
* Pols: 3 weken?
* Enkel: kneuzing 3 weken; gebroken (moest geopereerd worden): 2 maanden, jaar later nog een operatie gehad waardoor ik nog een maandje last had; enkelbanden verrekt: 1 jaar (door overbelasting + de pijn ging pas weg nadat de schroeven uit mn been waren gehaald)
* Shin splints: 5 maanden
- Heb je hier nog vaker last van gehad?
Nee.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2009, 09:42
tartaarsaus
tartaarsaus is offline
Hoe oud ben je? 18
- Ben je man of vrouw? vrouw
- Welke sport doe je?
* alleen voetbal en turnen op dit moment, en ik zit op een sportopleiding waar ik ook alle verschillende sporten beoefen van zwemmen tot judo.
- Hoe vaak doe je dit in de week?
2 x in de week voetbal + 1 x wedstrijd zo ongeveer 4en half uur .2 x in de week turnen totaal 3 uur. opschool sport ik zo'n 10 uur nog in de week.
- Heb je ooit een blessure gehad aan je;
Ik heb een blessure aan m'n enkel gehad doorlopend naar onderkant van de voet, En een knieblessure
- Waar kwam dit door?
Dit kwam door dat ik in het watersprong bij zwemmen, en lande op een rand onderwater aan de wand van het zwembad( ja vet stom) en knie blessure kwam door turnen. lande met m'n knie overstrekt op de mat omdat ik dacht dat ik er al was.
- Hoe lang heb je hier last van gehad?
Ik heb hier zo'n 6/7 weken last van gehad
- Heb je hier nog vaker last van gehad?
Nee, Alleen m'n knie is wel sneller blauw en gevoelig wanneer hier bij voetbal iemand tegen aantrapt.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2009, 20:15
Sorry.x
Avatar van Sorry.x
Sorry.x is offline
- Hoe oud ben je?
14
- Ben je man of vrouw?
Vrouw
- Welke sport doe je?
Dansen
- Hoe vaak doe je dit in de week?
2x
- Heb je ooit een blessure gehad aan je;
Rug en Knieën
- Waar kwam dit door?
1. Rug: Door gym, we moesten op de mat springen en dan een koprol doen. Maar ik kwam echt op mn hoofd terug en toen moest ik door. Dus kraakte mn nek en achteraf veel last van mn rug.
2. Knieën: Een slide tijdens dansen, met je knie omhoog, maar mijn knie klapte naar beneden, dus kwam ik met een harde klap met mn knie op de houten vloer. Toen veel last van mn bovenbeen, vooral bij kracht zetten.
3. Nog een knie: Met mn voet van de mat af gegleden, tijdens gym. Toen geen last, maar een dag later kon ik niet meer lopen.

- Hoe lang heb je hier last van gehad?
1. Inmiddels 5 dagen. Het gebeurde afgelopen vrijdag.
2. Ruim 3 weken
3. 1.5 dag.

- Heb je hier nog vaker last van gehad?
Tjaaa. Mn rug doet nog steeds pijn.
Mn knie en bovenbeen niet meer.
Maar wel regelmatig last van mn knieen, vooral bij rennen, traplopen, fietsen en kracht zetten.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2009, 20:25
thomazzz
thomazzz is offline
yooooooo ik ben thomas ik ben 16 j. ik heb al verschillende sporten gedaan en allemaal in competitie
ik heb al 3jgezwommen, 3-4j udo, 6j basket, 2jturnen, en nu doe ik aan parkour (6maand) en ik zit op de sportschool in gent()3j
ondanks de vele sporten die ik al heb gedaan heb ik noch maar 2 echte blessures gehad

1. enkel gebroken in turnen (niet in de club maar op school ^O^)
2. mijn duim uit de kom (in basket)

misschien klinkt het volgende raar maar toen ik mijn enkel brak had ik wel de indruk dat het minder zeer deed dan mijn duim die uit de kom vloog, vind ik zelf toch raar ^o^
Met citaat reageren
Oud 27-11-2009, 09:40
Verwijderd
Hoe oud ben je? 18 jr
- Ben je man of vrouw? vrouw
- Welke sport doe je?
* Voetbal

- Hoe vaak doe je dit in de week? nu niks, heb een blessure aan m'n knie
- Heb je ooit een blessure gehad aan je;
* Schouder Nee
* Pols Nee
* Knie Ja (gescheurde meniscus en afgescheurde voorste kruisband)
* Hamstrings Nee
* Enkel Ja (gekneusd)
* Nek Nee
* Rug Nee
* Anders, nl.: ……Heup………….
Oh en ik heb ook eens m'n elleboog gebroken
- Waar kwam dit door?
Knie: tja ik bewoog mn knie op een vreemde manier terwijl mn onderbeen wel op de grond stond, voetbal
Enkel, in duel met een tegenstander, ook voetbal
Heup, zelfde

- Hoe lang heb je hier last van gehad?
Knie: sinds februari nu en ik word januari/februari voor de 2e keer geopereerd dus dat zal nog even duren.
Enkel: paar maanden
Heup: paar maanden

- Heb je hier nog vaker last van gehad?
Enkel en heup niet
Met citaat reageren
Oud 29-11-2009, 22:16
gentlemen
Avatar van gentlemen
gentlemen is offline
Wij zijn bezig met het maken van een profielwerkstuk over blessures, en hierbij kunnen we jullie hulp wel gebruiken.
Dus als jullie voor ons even de volgende paar vraagjes kunnen beantwoorden, dan help je ons al heel erg

- Hoe oud ben je? 16
- Ben je man of vrouw? man
- Welke sport doe je? korfbal , stijldansen en ik ben prof bank hangen
- Hoe vaak doe je dit in de week? fulltime bankhanger en 2 uur trainen stijldansen en 1 uur korfbal
- Heb je ooit een blessure gehad aan je;
* Pols
* Rug
* Anders, nl.: elleboog , handpalm , duim
- Waar kwam dit door?
elleboog , op school ruzie ben met mn elleboog op de stoeprand gevallen en toen is er iemand op gaan staan
handpalm , verbrand , kon niets meer met die hand
duim , achterover geklapt
- Hoe lang heb je hier last van gehad? al met al 6 maand
- Heb je hier nog vaker last van gehad?nee
Met citaat reageren
Oud 02-12-2009, 18:02
waterijsje
Avatar van waterijsje
waterijsje is offline
- Hoe oud ben je? 17
- Ben je man of vrouw? vrouw
- Welke sport doe je?
* Volleybal
- Hoe vaak doe je dit in de week? 2 keer
- Heb je ooit een blessure gehad aan je;
* Pols
* Nek
* Rug
- Waar kwam dit door? bal verkeerd opvangen. Mijn nek en rug zijn door te gespannen lopen en spelen.
- Hoe lang heb je hier last van gehad? van mijn pols 2/3 dagen. Mijn rug en nek al een jaar ofzo.
- Heb je hier nog vaker last van gehad? Van mn pols niet. Mijn rug en nek nog steeds
__________________
Het lijkt simpel ... en dat is het ook.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2009, 22:38
FrantiC
Avatar van FrantiC
FrantiC is offline
Citaat:
Verhaal
edit: Enkel, links. Gekneusd + banden flink opgerekt. Gebeurd tijdens korfbalwedstrijd. Loop nog met behulp van krukken, zal wel weer een aantal weken duren...
__________________
FrantiCticktickticktickticktock...
Met citaat reageren
Oud 08-12-2009, 19:22
Vluggertje
Vluggertje is offline
-Hoe oud ben je? 15 jaar
- Ben je man of vrouw? vrouw
- Welke sport doe je?
* Voetbal
- Hoe vaak doe je dit in de week? 2 keer trainen, 1 keer wedstrijd
- Heb je ooit een blessure gehad aan je;
* Schouder
*Hamstrings
*Knie
* Enkel
- Waar kwam dit door? schouder kwam door een keiharde schouderduw op mijn schouderblad, waardoor een scheurtje onstond. Hamstrings volledig afgescheurd door verkeerde beweging tijdens een wedstrijd. Knie verdraaid tijdens wedstrijd doordat mijn lichaam draaide en mijn voet bleef staan in het gras. enkel gebroken door wrede sliding van een tegenstander.
- Hoe lang heb je hier last van gehad? schouder 2 weken. hamstrings ben ik aan geopereerd en daarna nog 3 maanden bezig geweest met herstel en revalidatie, het is ongeveer 2 jaar geleden. knie 3 maanden. enkel heb ik 3 weken geleden op 2 plaatsen gebroken, ben er aan geopereerd en nu is het hopen op een goed herstel van het bot.
- Heb je hier nog vaker last van gehad?
schouder niet. hamstrings de eerste paar weken wel. knie heb ik nog steeds wel eens last van. enkel is nog aan het herstellen.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2009, 18:39
FrantiC
Avatar van FrantiC
FrantiC is offline
Citaat:
edit: Enkel, links. Gekneusd + banden flink opgerekt. Gebeurd tijdens korfbalwedstrijd. Loop nog met behulp van krukken, zal wel weer een aantal weken duren...
edit: ..toch gescheurd, grmbl
__________________
FrantiCticktickticktickticktock...
Met citaat reageren
Oud 10-12-2009, 14:56
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
- Hoe oud ben je?
24

- Ben je man of vrouw?
Man

Welke sport doe je?
* Vechtsport

Hoe vaak doe je dit in de week?
Tweemaal per week

Heb je ooit een blessure gehad aan je;
* Pols
* Knie
* Enkel
* Anders, nl.: Vinger uit de kom


-Waar kwam dit door?
Klappen of trappen die per ongeluk tegen knieën of ellebogen van de tegenstander kwamen. In geval van vinger uit de kom, te hard slaan tegen een bokszak.

-Hoe lang heb je hier last van gehad?
2 dagen tot een week, eigenlijk alleen pijn.

-Heb je hier nog vaker last van gehad?
De blessures keerden niet terug, maar dergelijke dingen gebeuren nu eenmaal vaker.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 14-12-2009, 21:29
luwkk
luwkk is offline
ik ben 15 jaar, jongen. ik doe aan volleybal ik train 4x per week en 1x wedstrijd (9uur)
heb genoeg lichte blessures gehad (geen zwaardere)
zoals pols gekneusd vingers door blokkering etc. ook tijd last gehad van rug (ik landde niet goed met aanval)
ook laatste tijd wel is last van de botten in mn onderbeen door overbelasting.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2016, 22:02
saskia2000
saskia2000 is offline
[QUOTE=Mereljeanne!;29791808]Wij zijn bezig met het maken van een profielwerkstuk over blessures, en hierbij kunnen we jullie hulp wel gebruiken.
Dus als jullie voor ons even de volgende paar vraagjes kunnen beantwoorden, dan help je ons al heel erg

- Hoe oud ben je?
15
- Ben je man of vrouw?
vrouw
- Welke sport doe je?

[I] * Tennis
* Voetbal
* Volleybal
* Hockey
* Zwemmen
* Fitness
* Vechtsport
*Atletiek
* Survival
* Geen sport
* Anders, nl.:korfbal
- Hoe vaak doe je dit in de week?
2x
- Heb je ooit een blessure gehad aan je;

[I] * Schouder
* Pols ja al heel vaak gekneusd
* Knie
* Hamstrings
* Enkel
* Nek
* Rug
* Anders, nl.: vingers
[B]- Waar kwam dit door?
pols gevallen en verkeerd opgevangen en toen gekneusd
vingers bal willen vangen en komt bal verkeerd op vinger
- Hoe lang heb je hier last van gehad?
pols vanaf groep 4 (zit nu in derde klas vmbo
- Heb je hier nog vaker last van gehad?
ja want het is gekneusd
Met citaat reageren
Oud 17-01-2016, 09:17
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Het topic waar je op reageerde stamt uit 2009. Ik mag hopen dat dat werkstuk inmiddels af is
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Wat voor blessure heb ik?
robinPSVk.
3 15-08-2013 13:47
Lichaam & Gezondheid Blessure forceren mogelijk?
anoniem33
6 17-12-2008 09:59
Vrije tijd Hoe Krijg Je Zo Min Mogelijk Kans Op Blessures?!
*Hockey_Chick*
8 27-10-2004 21:19
Vrije tijd Tennis en blessures
Friends
10 13-04-2003 17:14
Vrije tijd blessures
katten
7 21-04-2002 20:32
Vrije tijd blessure
kimmieeee
8 10-02-2002 09:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:25.