Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-02-2015, 06:28
Verwijderd
De vorige keer wat?
Met citaat reageren
Oud 09-02-2015, 07:56
Verwijderd
Citaat:
30km in 2.31.48 in schoorl vandaag! Net niet de 2.30 waar ik voor ging (12km/u), maar zonder specifieke training hiervoor en met de laatste training van meer dan 20km in begin december kan ik hiermee toch best tevreden zijn. Er zat iig niet meer in vandaag!
Ik weet niet hoe het weer bij jullie was, maar ik heb gisteren een gedeelte door hagel gefietst en het was sowieso ijskoud met een hele nare wind als je in die omstandigheden 2:31:48 rent moet 2:30 in normalere omstandigheden gemakkelijk lukken
Met citaat reageren
Oud 09-02-2015, 08:29
Verwijderd
Citaat:
Ik weet niet hoe het weer bij jullie was, maar ik heb gisteren een gedeelte door hagel gefietst en het was sowieso ijskoud met een hele nare wind als je in die omstandigheden 2:31:48 rent moet 2:30 in normalere omstandigheden gemakkelijk lukken
Het was helemaal niet ijskoud, een heerlijk zonnetje! Er was wel windkracht 5/6 ja, maar op sommige plekken in de duinen liep je nog wel redelijk beschut. Op andere plekken had je hem wel pal tegen, en vooral de laatste ronde toen de 21.1 mensen al afgesplitst waren, liep je dan toch in je eentje onbeschut.
Maar ik ben sowieso heel tevreden met hoe ik gelopen heb hoor, laat daar geen twijfel over bestaan! 2.30 was alleen net iets mooier geweest, maar ik wist dat het een heel ambitieus doel was Op mijn horloge heb ik 30.30km gelopen, wel in 12km/u precies, weet niet of ik echt meer meters heb gelopen of dat het een GPS afwijking was. En 10e in mijn categorie
Met citaat reageren
Oud 09-02-2015, 08:32
Durian
Avatar van Durian
Durian is offline
paar dagen geleden 2,5 km gelopen naar de sportschool in ongeveer 10 minuten. Toen gesport in de sportschool en weer terug hetzelfde stukje gelopen in ongeveer dezelfde tijd
__________________
Time is Illmatic
Met citaat reageren
Oud 09-02-2015, 15:24
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Vanmorgen weer gelopen op de loopband, twee minuten 5,5 en drie minuten 6,5 met helling van 2%. Was pittig, mijn hartslag daalde ook niet sterk in de pauzes tussendoor. Kreeg ook last van mijn enkels, weet van mijn vorige revalidatie dat ik toen veel last van mijn schenen kreeg met lopen met een helling. Weinig tijd gehad om met de fysio te overleggen. Wel de hele tijd aan de meter gelopen, uitleg aan de stagiair was dat ze dat doen met mensen die desatureren, daar schrok ik toch wel van.

Nog twee weken te gaan en dan moet ik zelf de draad weer oppakken met sporten. Deze of volgende week m'n eigen fysio weer bellen voor een intake. Geloof dat lopen gewoon niet zo mijn ding is. Gisteren wel een pr geroeid op de ergometer
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 09-02-2015, 18:06
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
De vorige keer wat?
Je vorige wedstrijd, bedoelde ik.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2015, 21:09
Verwijderd
Citaat:
Je vorige wedstrijd, bedoelde ik.
Oooh nee dat was het niet, daar was ik niet helemaal leeg gegaan en 1 dag later alweer hersteld.. Als het ergens aan lag was het de schaarsere lange duurtrainingen misschien, of de wind tegen op de eind. Maar op zo'n lange afstand kun je de eindtijd ook niet volledig controleren.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2015, 13:43
Verwijderd
Gisteren een mini-hardloopforum meet in Amersfoort
Met citaat reageren
Oud 09-03-2015, 15:39
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Leuk
Met citaat reageren
Oud 09-03-2015, 20:24
Dolores
Avatar van Dolores
Dolores is offline
Haha, inderdaad! Nog nooit zo slecht en moeizaam gelopen tijdens een evenementje. Maar daardoor alle reden om volgend jaar weer mee te doen, dan hopelijk met meer succes! Was jij nou eerste vrouw, Kristaco? Heb je nog iets gewonnen oid of was dat alleen bij de wedstrijdlopers?
Met citaat reageren
Oud 10-03-2015, 09:36
Verwijderd
Citaat:
Haha, inderdaad! Nog nooit zo slecht en moeizaam gelopen tijdens een evenementje. Maar daardoor alle reden om volgend jaar weer mee te doen, dan hopelijk met meer succes! Was jij nou eerste vrouw, Kristaco? Heb je nog iets gewonnen oid of was dat alleen bij de wedstrijdlopers?
Ik denk het wel, stond vooraan en werd na 300m door één vrouw ingehaald en die heb ik na een km weer ingehaald en daarna geen vrouwen meer voor me gezien, behalve degenen die ik een rondje inhaalde. Maar er staan nog steeds geen uitslagen en niemand hield ook bij of je als eerste of tiende binnenkwam, was natuurlijk ook lastig met verschillend aantal rondes maar toch
Ik had me achteraf echt voor het wedstrijdveld in moeten schrijven, daar had ik prima mee gedaan. Maarja dat weet je toch nooit van tevoren, ik wil daar ook niet tussen alleen maar topatleten in bunhuggers staan. Maar die waren er nu niet echt.

Bij mij ging het trouwens ook slecht, maar dat was ook niet zo gek na 2 dagen ziek geweest te zijn en midden in een verhuisweekend. Mijn gemiddelde hartslag was ook 200, bij een snelheid die ik een paar weken geleden nog 30km volhield, wtf Maarja het is wel echt een mooi parcoursje!
Met citaat reageren
Oud 10-03-2015, 14:30
-Marleen
Avatar van -Marleen
-Marleen is offline
Ik heb 3km in 15min gelopen. Geen idee of dit een beetje okè is
Ik had wel een beetje last van de binnenkant van mijn linkervoet (ik weet niet waardoor dit komt) en mijn kuiten doen nu pijn
Met citaat reageren
Oud 11-03-2015, 06:04
Verwijderd
Citaat:
Ik heb 3km in 15min gelopen. Geen idee of dit een beetje okè is
Ik had wel een beetje last van de binnenkant van mijn linkervoet (ik weet niet waardoor dit komt) en mijn kuiten doen nu pijn
Ik vind het hard hoor! Goed je spieren laten bijkomen nu
Met citaat reageren
Oud 11-03-2015, 14:29
Verwijderd
Citaat:
Ik heb 3km in 15min gelopen. Geen idee of dit een beetje okè is
Ik had wel een beetje last van de binnenkant van mijn linkervoet (ik weet niet waardoor dit komt) en mijn kuiten doen nu pijn
Loop je veel aan de kant van de weg? Want die loopt vaak scheef af naar de goot en als je dan rechts loopt, zet je continu je rechtervoet lager neer dan de linker, dat kan pijn aan de binnenkant van je linkervoet geven. Je kunt dan beter op de stoep lopen of als er geen stoep is, midden op het fietspad (dan wel even aan de kant gaan voor fietsers natuurlijk).
Met citaat reageren
Oud 11-03-2015, 14:37
-Marleen
Avatar van -Marleen
-Marleen is offline
Citaat:
Loop je veel aan de kant van de weg? Want die loopt vaak scheef af naar de goot en als je dan rechts loopt, zet je continu je rechtervoet lager neer dan de linker, dat kan pijn aan de binnenkant van je linkervoet geven. Je kunt dan beter op de stoep lopen of als er geen stoep is, midden op het fietspad (dan wel even aan de kant gaan voor fietsers natuurlijk).
Ik liep in vooral in het bos, en dat verschilde dan van zandweggetjes waar ik moest oppassen voor boomwortels tot aan brede zandwegen. Het laatste stukje liep ik op de verharde weg, toen kreeg ik dus last van de binnenkant van mijn voet.

Laatst gewijzigd op 12-03-2015 om 14:08.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2015, 14:38
-Marleen
Avatar van -Marleen
-Marleen is offline
Het zijn van die 60 km/h verharde wegen dus dan ga ik wel aan de zijkant lopen ja.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2015, 11:58
Verwijderd
Ik zou gewoon even rust houden en kijken of het overgaat. Het is niet alsof je heel regelmatig traint toch? Dus waarschijnlijk zijn je spieren gewoon een beetje geschrokken van ineens 3km vrij hard rennen
Met citaat reageren
Oud 12-03-2015, 14:11
-Marleen
Avatar van -Marleen
-Marleen is offline
Citaat:
Ik zou gewoon even rust houden en kijken of het overgaat. Het is niet alsof je heel regelmatig traint toch? Dus waarschijnlijk zijn je spieren gewoon een beetje geschrokken van ineens 3km vrij hard rennen
Het is al weer over . Ik heb vandaag trap 10.5 gelopen met de piepjestest en daar ben ik best wel trots. (Beste van alle atheneum 4 meiden whooh ) Ik loop alleen tijdens trainingen en handbalwedstrijden echt veel. Soms gaan we met gym wel eens hardlopen, maar ik ben eigenlijk van plan om sws 1x in de week hard te lopen. Tot nu was het vaak 1x in de maand en dan niet zo ver.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2015, 07:49
Verwijderd
Citaat:
Het is al weer over . Ik heb vandaag trap 10.5 gelopen met de piepjestest en daar ben ik best wel trots. (Beste van alle atheneum 4 meiden whooh ) Ik loop alleen tijdens trainingen en handbalwedstrijden echt veel. Soms gaan we met gym wel eens hardlopen, maar ik ben eigenlijk van plan om sws 1x in de week hard te lopen. Tot nu was het vaak 1x in de maand en dan niet zo ver.
Het klinkt alsof je er best aanleg voor hebt! Misschien leuk om een keer bij een atletiekvereniging of hardloopclubje te gaan kijken?
Met citaat reageren
Oud 13-03-2015, 08:50
Verwijderd
Ik sta ingeschreven voor 3 halve marathons voor de komende 4 maanden Maar maar eentje hoeft er echt hard
Met citaat reageren
Oud 13-03-2015, 15:48
-Marleen
Avatar van -Marleen
-Marleen is offline
Citaat:
Het klinkt alsof je er best aanleg voor hebt! Misschien leuk om een keer bij een atletiekvereniging of hardloopclubje te gaan kijken?
Ja, dacht ik ook al aan. Mijn vriendin is pas geleden ook begonnen bij een hardloopclub. Maar alles is zo ver weg
Met citaat reageren
Oud 15-03-2015, 09:50
Verwijderd
Hawahaai: 22/1: 4,5 km in 32 minuten (8,4 km/u)
Kristaco: 28/9: 9,5 km in 59 minuten (9,5 km/u)
Dolores: 9/11: 14 km in 95 minuten (8,8 km/u)
Vogelvrij: 6/9: 34 minuten in 2 stukjes (langste achtereen: 22 minuten)
Lieveheersbeest: 15/3 3.84km in 26.39 (8.6 km/u)
Atelier madame: 1/10 5.1 kilometer in 33.4 minuten (9.2 km/u)

Voor het eerst in heel lange tijd weer eens gelopen (niet dat ik helemaal stil gezeten heb, ik heb wel een 30 day shred afgerond). Het viel me niet tegen, ik had verwacht dat ik meer verspeeld had.
Overigens moest ik wel terug zoeken naar eind januari om dit overzichtje te kopieren, dat zegt ook wel weer wat
Met citaat reageren
Oud 15-03-2015, 11:37
Verwijderd
Citaat:
Hawahaai: 22/1: 4,5 km in 32 minuten (8,4 km/u)
Kristaco: 28/9: 9,5 km in 59 minuten (9,5 km/u)
Dolores: 9/11: 14 km in 95 minuten (8,8 km/u)
Vogelvrij: 6/9: 34 minuten in 2 stukjes (langste achtereen: 22 minuten)
Lieveheersbeest: 15/3 3.84km in 26.39 (8.6 km/u)
Atelier madame: 1/10 5.1 kilometer in 33.4 minuten (9.2 km/u)

Voor het eerst in heel lange tijd weer eens gelopen (niet dat ik helemaal stil gezeten heb, ik heb wel een 30 day shred afgerond). Het viel me niet tegen, ik had verwacht dat ik meer verspeeld had.
Overigens moest ik wel terug zoeken naar eind januari om dit overzichtje te kopieren, dat zegt ook wel weer wat
Weet niet of het veel zegt, ik loop wel 4x in de week maar ik post het niet meer steeds hier
Met citaat reageren
Oud 17-03-2015, 13:36
-Marleen
Avatar van -Marleen
-Marleen is offline
Als jullie gaan hardlopen terwijl er niemand thuis is, nemen jullie de huissleutel dan mee? Want het loopt zo naar met een huissleutel in de zak van je sportbroek .
Met citaat reageren
Oud 17-03-2015, 13:36
-Marleen
Avatar van -Marleen
-Marleen is offline
En ik ben nu telkens alleen thuis en ik wil gaan hardlopen, maar ik weet niet wat ik met de huissleutel moet
Met citaat reageren
Oud 17-03-2015, 13:52
Verwijderd
Ja, want zonder sleutel kom ik niet meer binnen
Ik strik hem altijd vast aan mijn veters of touw van de broek. Dubbele knoop er in, klaar!
Met citaat reageren
Oud 17-03-2015, 18:06
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Je hebt ook van die broeken met zo'n ritsje boven je kont voor je sleutel. Ik heb zelfs hardloophandschoenen waar een vakje in zit voor een sleutel. Anders wat Lieveheersbeest al zegt, ja.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 17-03-2015, 20:58
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Inderdaad aan het touwtje van de broek, of in de zak van mijn loopjack. En in een broek zonder touwtje heb ik aan de broeksband aan de binnenkant een klein zakje laten naaien waar precies mijn sleutel in past.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2015, 08:03
Verwijderd


Ik heb ook zo'n riempje, daar kun je je sleutels indoen en dan voel je er niks van. Die zakjes in broeken vind ik vaak irritant, als je sleutelbos een beetje zwaar is zakt je broek meteen af.
Als je in een beetje veilige wijk woont kun je ze ook in een bloempot verstoppen of zo, deed ik bij mijn ouders ook wel eens
Met citaat reageren
Oud 18-03-2015, 09:26
-Marleen
Avatar van -Marleen
-Marleen is offline
Citaat:
[afbeelding]


Ik heb ook zo'n riempje, daar kun je je sleutels indoen en dan voel je er niks van. Die zakjes in broeken vind ik vaak irritant, als je sleutelbos een beetje zwaar is zakt je broek meteen af.
Als je in een beetje veilige wijk woont kun je ze ook in een bloempot verstoppen of zo, deed ik bij mijn ouders ook wel eens
De vorige keer had ik de deur opslot gedaan en de sleutel in de garage gelegd. Ik denk ook niet dat er veel gaat gebeuren als ik ga hardlopen midden op de dag terwijl de hele beurt zijn hond voor ons huis uitlaat
Met citaat reageren
Oud 18-03-2015, 09:31
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Die zakjes in broeken vind ik vaak irritant, als je sleutelbos een beetje zwaar is zakt je broek meteen af.
Ik heb dus een sleutelbos die ik in delen kan opsplitsen en neem alleen de nodige sleutels mee als ik ga lopen
Met citaat reageren
Oud 22-03-2015, 09:30
Verwijderd
Hawahaai: 22/1: 4,5 km in 32 minuten (8,4 km/u)
Kristaco: 28/9: 9,5 km in 59 minuten (9,5 km/u)
Dolores: 9/11: 14 km in 95 minuten (8,8 km/u)
Vogelvrij: 6/9: 34 minuten in 2 stukjes (langste achtereen: 22 minuten)
Lieveheersbeest: 22/3 3.83km in 25.30 (9.0 km/u)
Atelier madame: 1/10 5.1 kilometer in 33.4 minuten (9.2 km/u)

Mijn hardloopmaatje is op vakantie, dus dan maar een rondje alleen. Ging beter dan de vorige keer!
Met citaat reageren
Oud 22-03-2015, 13:08
Verwijderd
Heerlijk op lage hartslag gelopen in het voorzichtige lentezonnetje!

Hawahaai: 22/1: 4,5 km in 32 minuten (8,4 km/u)
Kristaco: 22/3 13,6 km in 1u18 minuten (10,5 km/u)
Dolores: 9/11: 14 km in 95 minuten (8,8 km/u)
Vogelvrij: 6/9: 34 minuten in 2 stukjes (langste achtereen: 22 minuten)
Lieveheersbeest: 22/3 3.83km in 25.30 (9.0 km/u)
Atelier madame: 1/10 5.1 kilometer in 33.4 minuten (9.2 km/u)
Met citaat reageren
Oud 22-03-2015, 13:32
Verwijderd
Ja het is heerlijk nu hè
Met citaat reageren
Oud 22-03-2015, 16:08
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
*jaloers* het is inderdaad heerlijk loopweer.
En ik zie dat het voor mij twee maanden geleden is dat ik voor het laatst liep. Hopelijk kan ik over twee maanden ook weer beginnen.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2015, 06:35
Verwijderd
Citaat:
*jaloers* het is inderdaad heerlijk loopweer.
En ik zie dat het voor mij twee maanden geleden is dat ik voor het laatst liep. Hopelijk kan ik over twee maanden ook weer beginnen.
Waarom dan precies?
Met citaat reageren
Oud 23-03-2015, 07:22
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik ben zwanger
Met citaat reageren
Oud 23-03-2015, 09:59
Verwijderd
Oh ja, duh Maar dan is het bijna zover of niet?
Met citaat reageren
Oud 23-03-2015, 12:04
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ja, ik zit erop te wachten
Met citaat reageren
Oud 01-04-2015, 08:10
Verwijderd


Nieuwe patta's! Superlicht, eigenlijk speciaal voor baantrainingen en wedstrijden, met als doel om 'reactiever' te gaan lopen. Ga ze vanavond proberen!
Met citaat reageren
Oud 01-04-2015, 14:07
-Marleen
Avatar van -Marleen
-Marleen is offline
Ik vind ze leuk
Alleen de zwarte veters wat minder, ik zou er neon roze of groene veters in doen
Met citaat reageren
Oud 01-04-2015, 15:42
Verwijderd
Citaat:
Ik vind ze leuk
Alleen de zwarte veters wat minder, ik zou er neon roze of groene veters in doen
De esthetiek boeit mij nou echt geen drol bij hardloopschoenen

Gewoon zo hard lopen dat niemand je veters ziet..
Met citaat reageren
Oud 07-04-2015, 09:09
Verwijderd
Nieuw PR op de halve marathon! Was niet echt de bedoeling, ik zou hem als climax-duurloop lopen. De eerste ronde (was 2x10.5km) netjes aan mijn hartslag gehouden, maar de 2e ronde kon ik me niet meer inhouden Maar over 1.5 maand mag het pas echt voluit hard!
Met citaat reageren
Oud 15-04-2015, 14:10
Verwijderd
Is de baby er al uit?
Met citaat reageren
Oud 16-04-2015, 16:54
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Is de baby er al uit?
Ja, gelukkig wel! Nog een aantal weken en dan mag ik fysiek gezien weer gaan lopen (en dan maar hopen dat ik er ook de tijd voor krijg).
Met citaat reageren
Oud 16-04-2015, 21:50
Verwijderd
Citaat:
Ja, gelukkig wel! Nog een aantal weken en dan mag ik fysiek gezien weer gaan lopen (en dan maar hopen dat ik er ook de tijd voor krijg).
Jeeej gefeliciteerd! Dat je nu alweer aan hardlopen denkt betekent hopelijk dat alles heel goed gaat met jullie beiden
Misschien kan je zo'n hardloopbuggy kopen!
Met citaat reageren
Oud 20-04-2015, 06:49
Verwijderd
Nieuw PR op de 10km, 44.22! Na een zware trainingsweek, dus ik denk dat er nog wel wat meer inzit!
Met citaat reageren
Oud 03-05-2015, 18:39
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Hoe gaat het met de lopers hier?
Ik heb maar liefst een half uur gewandeld met de kinderwagen... Wat mis ik het lopen!
Met citaat reageren
Oud 05-05-2015, 11:13
Verwijderd
Proficiat met je kindje Hawahaai!

Ik heb vanmorgen weer eens gelopen, nadat mijn blessure weer wat beter leek te gaan. Poeh, het viel niet mee... Warm, ontzettend benauwd en broeierig en harde wind. Maar goed, het was een start en ik heb tenminste gelopen.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2015, 06:47
Verwijderd
Ik loop morgen mijn eerste baanwedstrijd Spannend! En dan volgende week de halve marathon.
Dus gaat wel goed! Alleen ik ging mijn nieuwe (nette) schoenen inlopen, en daar heb ik nu 2 enorme open blaren van Dus hopelijk is het morgen een beetje over.. anders big time intapen.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Hardlooptopic #11
Balance
500 11-09-2013 16:41
Lichaam & Gezondheid Hardlooptopic #6
Larry Flint
500 08-04-2009 09:40
Lichaam & Gezondheid Hardlooptopic #5
Verwijderd
500 07-09-2008 23:37
Lichaam & Gezondheid Hardlooptopic #4
Miracle
500 20-03-2008 13:36
Lichaam & Gezondheid Hardlooptopic #3
Southtown
0 28-09-2007 09:54
Lichaam & Gezondheid Hardlooptopic.
Verwijderd
500 23-06-2007 20:01


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:46.