Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-11-2015, 16:53
SannieXx
SannieXx is offline
Heey allemaal.

Ik ben Sanne, 13 jaar oud, maar ik heb overgewicht. Eigenlijk heb ik sinds groep 3 van de basisschool al overgewicht. Fijn. Maar goed, ik ben nu 1.70 m lang en ik weeg 84 kg(!). Ik heb al een heleboel verschillende dieëten uitgeprobeerd (samen met mijn moeder) maar geen een werkte. Ik wil zo graag afvallen, omdat 1.Ik beter in mijn kleding wil passen & 2.Ik wil er gewoon 'bij horen'. Ik ben erg onzeker omdat ik op de basisschool van groep 3 t/m groep 8 gepest ben dankzij mijn overgewicht, en hierdoor durf ik ook niks meer. Ik eet ong. 3 boterhammen per dag met hartig beleg, in de avond 1 portie, iedere dag 2 stukken fruit, ong. 1,5 liter water en toch gebeurt er niks. Ik fiets iedere dag 5 km heen en 5 km terug naar school, dus iedere dag fiets ik ong. 40 minuten. Ik zit ook op scouting, dus ik beweeg eigenlijk wel genoeg. Kunnen jullie me alsjeblieft advies geven?! Ik wil zo graag slank zijn, want ik kan me niet herinneren dat ik in de spiegel keek en dacht zovan: Wat ziet je figuur er toch goed uit!
Met citaat reageren
Oud 14-11-2015, 17:07
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Hoi Sanne, wat vervelend dat je al zo lang te zwaar bent!
Ben je al eens met je moeder naar de huisarts geweest voor dit probleem? Soms is er namelijk een lichamelijke oorzaak voor overgewicht zoals bijvoorbeeld een schildklierprobleem, en dat moet dan wel even getest worden.
Verder is het misschien ook een goed idee om eens naar een dietist te gaan samen met je moeder. Die kunnen je advies geven over eten en je leefstijl, want zeker omdat je nog in de groei bent moet je ook niet te weinig eten.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 14-11-2015, 17:09
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Een vriendin van mij was ook vastbesloten om af te gaan vallen. Zelf diëten leverde haar weinig op, maar sinds ze begeleiding heeft dan een diëtiste gaat het heel goed!
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 14-11-2015, 17:55
ikxxx
Avatar van ikxxx
ikxxx is offline
Mijn mama en zus volgen een bepaald dieet waarbij je eigenlijk alles mag eten, maar dat je bepaalde dingen niet mag combineren zoals vlees met zetmeel zoals aardappelen of brood ofzo, probeer een boterham met kaas te eten in plaats van een boterham met vlees. Er zijn eigenlijk 2 dingen die je moet onthouden, combineer nooit zetmeel met vlees of vis en eet fruit altijd apart. Het is geen erg gekend dieet maar voor mijn zus wel een erg doeltreffende (voor mama helpt het wel maar minder want zij moet ook nog verschillende pillen slikken voor haar gezondheid), je zou het eens moeten proberen, misschien werkt het wel
__________________
The soul is a hostige, trapped in his own body
Met citaat reageren
Oud 15-11-2015, 10:57
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Wat je eet en hoe je beweegt klinkt heel gezond. Ik zou daar niet vanaf gaan wijken met gekke diëten. Je gaat nog een hoop groeien de komende 10 jaar. Misschien heeft je lichaam het vet nog nodig voor jeontwikkeling en trekt het vanzelf bij. ZOlang je niet elke dag snoept en wel beweegt, zoals jij, doet je lijf zijn ding verder wel. Als je straks 20 bent en nog steeds overgewicht hebt kun je wel verantwoord gaan afvallen onder begeleiding van een diëtist natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2016, 20:12
chocotoetje55
chocotoetje55 is offline
Niet naar dieet gaan, je kan ook voor jezelf een dieet houden. Probeer zo min mogelijk ongezond te eten en probeer ook een beetje te bewegen. Als je zo een tijdje lang mee bezig bent, moet het wel lukken Succes!
Met citaat reageren
Oud 08-01-2016, 20:22
Binkyboy97
Avatar van Binkyboy97
Binkyboy97 is offline
Waar is dieet dan?
Met citaat reageren
Oud 16-02-2016, 17:58
bregjevh2002
bregjevh2002 is offline
Hey ik heb het zelfde probleem ik drink ALLEEN water en eet gezond en blijf aankomen iemand een idee??
Met citaat reageren
Oud 16-02-2016, 17:59
Binkyboy97
Avatar van Binkyboy97
Binkyboy97 is offline
Citaat:
Hey ik heb het zelfde probleem ik drink ALLEEN water en eet gezond en blijf aankomen iemand een idee??
Eet niet te snel. Ga veel bewegen.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2016, 23:28
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Hey ik heb het zelfde probleem ik drink ALLEEN water en eet gezond en blijf aankomen iemand een idee??
Ervaar je al lange tijd veel stress? Dat kan ook een reden zijn dat je lichaam overgaat op een soort oorlogstoestand, waarbij je lichaam vocht en vet vast gaat houden. Daar valt inderdaad niet tegen op te lijnen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 17-02-2016, 19:53
bregjevh2002
bregjevh2002 is offline
K stressen kan ik als de beste (helaas)
En sporten doe ik 5'5 uur in de week
Met citaat reageren
Oud 17-02-2016, 19:54
bregjevh2002
bregjevh2002 is offline
En dan fiets ik ook nog iedere dag naar school
Met citaat reageren
Oud 17-02-2016, 21:32
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
K stressen kan ik als de beste (helaas)
En sporten doe ik 5'5 uur in de week
Citaat:
En dan fiets ik ook nog iedere dag naar school
Vraag je dan niet gewoon te veel van je lijf? Waardoor je lijf juist die reserves blijft opslaan?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid te dik/te mager
voyager
60 25-10-2005 23:20
Flora & Fauna Kwart westerse katten en honden te dik
Boogie
15 16-09-2003 13:01
Psychologie te dik?
Bella_De_Koe
21 17-02-2003 16:41
Lichaam & Gezondheid ben ik te dik?
liefmeiskuh
19 05-02-2003 23:00
Lichaam & Gezondheid Ben ik te dik ?
sientje
5 03-03-2002 18:58
Lichaam & Gezondheid ben ik te dik
lieveknuf
40 10-11-2001 17:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:17.