Oud 07-11-2018, 00:09
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is nu online
Hey mensen!
Ik heb echt zo'n probleem! ik heb een slaaptekort al sinds mn 6e. Nu ben ik in de puberteit, maar nog steeds ben ik elke nacht tot 3 uur op. Ik kan maar geen stop vinden aan het wakker blijven. Ik weet dat ik moet slapen, maar toch doe ik het niet. Hoe kan ik meer slaap krijgen zonder slaappilletjes? En hoe moet ik uberhaupt snel in slaap vallen???
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-11-2018, 01:19
Verwijderd
Wat doe je allemaal dan tot drie uur?
Met citaat reageren
Oud 07-11-2018, 08:34
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is nu online
Citaat:
Wat doe je allemaal dan tot drie uur?
Lezen, gamen (alleen als ik me echt zwaar verveel, en niet heel lang) en met name gewoon met mn ogen dicht liggen hopend dat de slaap komt. Ik heb wel eens zo een nacht gelegen.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2018, 08:59
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Lezen, gamen (alleen als ik me echt zwaar verveel, en niet heel lang) en met name gewoon met mn ogen dicht liggen hopend dat de slaap komt. Ik heb wel eens zo een nacht gelegen.
Heb je dit wel eens met je huisarts besproken? Of met je ouders?

Mogelijk zijn er manieren te bedenken waardoor jij beter in slaap valt. Geen blauw licht voor je naar bed gaat, minder cafeïne gedurende de dag, meer sporten zodat je fysiek moe bent, een dagboek bijhouden of een to do lijst schrijven voor je naar bed gaat, zodat die zaken uit je hoofd zijn, of luisteren naar ASMR video's. Dat zou je sowieso eens kunnen proberen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 07-11-2018, 19:54
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is nu online
Citaat:
Heb je dit wel eens met je huisarts besproken? Of met je ouders?

Mogelijk zijn er manieren te bedenken waardoor jij beter in slaap valt. Geen blauw licht voor je naar bed gaat, minder cafeïne gedurende de dag, meer sporten zodat je fysiek moe bent, een dagboek bijhouden of een to do lijst schrijven voor je naar bed gaat, zodat die zaken uit je hoofd zijn, of luisteren naar ASMR video's. Dat zou je sowieso eens kunnen proberen.
ik weet dat ik nolife ben en er niks van weet, maar wat zijn ASMR video's?
Daarnaast, ik drink geen cola door beugel, geen koffie (das echt smerig), welk blauw licht zou ik moeten zien voor slapen? ik sport elke dag een halfuur.

Mis helpt dat dagboek idee wel. ik ga het proberen voor een maand, kijken hoe t gaat. thx Elin3!
Met citaat reageren
Oud 07-11-2018, 21:53
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Blauw licht komt van de TV, de computer en van je telefoon. Je kunt op een aantal van die apparaten een filter instellen, zodat het licht minder blauw is. Blauw licht zorgt er namelijk voor dat je lichaam geen melatonine gaat aanmaken, en dat is nu net het stofje waar je goed door kunt slapen.

ASMR is een genre video's op YouTube, vooral gericht op ontspanning. Dus zachte geluiden, fluisteren of zachtjes praten, persoonlijke aandacht. Daarnaar kijken of luisteren wordt door sommige mensen als heel ontspannend ervaren. Ik vind het super fijn om daar even naar te luisteren na een drukke dag, vaak luister ik al snel helemaal niet meer naar wat er gezegd wordt in de video, maar word ik wel heel rustig van het gefluister. Ik val regelmatig met ASMR in slaap.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 07-11-2018, 23:44
Verwijderd
Stoppen met nog zo laat gamen!

En... een boek lezen voor het slapen gaan kan ook helpen.

Edit: oh dat deed je al.

Verder, als je echt gefrustreerd raakt, stap uit bed. Ga wat eten, chillen met het licht uit. Tot dat je helemaal koud wordt en stap dan weer in je bed en probeer het nog een keer. Je bed moet geen associatie worden met wakker zijn en frustratie.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2018, 00:32
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is nu online
Citaat:
Blauw licht komt van de TV, de computer en van je telefoon. Je kunt op een aantal van die apparaten een filter instellen, zodat het licht minder blauw is. Blauw licht zorgt er namelijk voor dat je lichaam geen melatonine gaat aanmaken, en dat is nu net het stofje waar je goed door kunt slapen.

ASMR is een genre video's op YouTube, vooral gericht op ontspanning. Dus zachte geluiden, fluisteren of zachtjes praten, persoonlijke aandacht. Daarnaar kijken of luisteren wordt door sommige mensen als heel ontspannend ervaren. Ik vind het super fijn om daar even naar te luisteren na een drukke dag, vaak luister ik al snel helemaal niet meer naar wat er gezegd wordt in de video, maar word ik wel heel rustig van het gefluister. Ik val regelmatig met ASMR in slaap.
Citaat:
Stoppen met nog zo laat gamen!

En... een boek lezen voor het slapen gaan kan ook helpen.

Edit: oh dat deed je al.

Verder, als je echt gefrustreerd raakt, stap uit bed. Ga wat eten, chillen met het licht uit. Tot dat je helemaal koud wordt en stap dan weer in je bed en probeer het nog een keer. Je bed moet geen associatie worden met wakker zijn en frustratie.
Thx allebei! Jullie hebben allebei goed advies gegeven! Ik kende die trucs nog niet. Ik ga ze nu ff uitproberen (tis alweer half 1 )
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2018, 00:46
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is nu online
Ff een vraagje: Zou darten helpen? Ik heb glow in de dark dartpijltjes en bord. Helpt dat?
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2018, 06:05
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ff een vraagje: Zou darten helpen? Ik heb glow in de dark dartpijltjes en bord. Helpt dat?
Ik zou juist kiezen voor iets iets om te doen wat rustiger is, een audio boek luisteren, lezen, tekenen. Help je lijf om alvast in die "rust stand" te komen, door rustige activiteiten te doen.

Een vast avondritueel is ook heel goed, en altijd op dezelfde tijd naar bed.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 08-11-2018, 08:21
Verwijderd
Ga ook altijd op dezelfde tijd naar bed. Heb je een gezond eetpatroon? Kan ook van invloed zijn
Met citaat reageren
Oud 08-11-2018, 08:28
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is nu online
Citaat:
Ga ook altijd op dezelfde tijd naar bed. Heb je een gezond eetpatroon? Kan ook van invloed zijn
Nee, ik eet als ik honger heb. Maar nooit later dan 6 uur. Hoe kan het eig dat een eetpatroon van invloed is? En jammer genoeg kan ik niet om dezelfde tijd naar bed, dinsdag half 11 tot 11 uur door muziekrepetitie (en mn moeder wilt dan nog ff "nagezelligen") Donderdag ook muziekrepetitie alleen dan is het een uur eerder klaar, voor de rest ga ik om 9 uur in de hoop iets in te halen.
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2018, 09:40
Verwijderd
Als je goed verzadigd bent heb je ‘s avonds geen honger meer en blijf je daar ook niet (onbewust) wakker van. Dit heb ik persoonlijk ervaren. Door gezonder te gaan eten, kon ik gaan slapen omdat ik geen honger meer heb.

Volgens mij had het ook te maken met suikerinname; dan heb je teveel energie om te slapen. Moet je wel even nader onderzoeken.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2018, 13:09
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Dat inhalen werkt dus niet zo goed, je lijf moet echt wennen aan op een vaste tijd naar bed en een vaste tijd uit bed.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 09-11-2018, 20:57
Verwijderd
Plus alle tips die je van iedereen krijgt zou ik extra magnesium innemen. Ik ben ook vaak moe omdat ik iemand ben die meer dan 7/8 uur slaap nodig heeft per nacht en sinds ik magnesium inneem vallen mijn ogen minder snel dicht.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2018, 00:53
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is nu online
Citaat:
Plus alle tips die je van iedereen krijgt zou ik extra magnesium innemen. Ik ben ook vaak moe omdat ik iemand ben die meer dan 7/8 uur slaap nodig heeft per nacht en sinds ik magnesium inneem vallen mijn ogen minder snel dicht.
Je hebt vast de goede intenties, maar ik wil juist meer slapen, niet minder
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2018, 08:03
Verwijderd
En ook niet gaan forumen als je niet kan slapen.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2018, 21:13
Verwijderd
Citaat:
Je hebt vast de goede intenties, maar ik wil juist meer slapen, niet minder
Ja, snap ik maar ik bedoel voor als het slapen toch niet lukt krijgen je zenuwen toch nog goede stoffen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Langdurig slaaptekort
Pervect
16 16-02-2018 23:38
Lichaam & Gezondheid Slaaptekort door school
Abelafca
9 01-02-2018 15:08
Lichaam & Gezondheid Slaaptekort
tiot
4 29-08-2013 17:10
Psychologie Geen gepaste titel gevonden.
Gomez
6 10-02-2003 17:11
Lichaam & Gezondheid Slapen!
*Butterfly*
29 27-02-2002 16:14
Huiswerkvragen: Exacte vakken De effecten van ernstig slaaptekort
*shadygirl*
7 11-04-2001 09:45


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:56.