Oud 24-10-2011, 16:30
merle15
Avatar van merle15
merle15 is offline
Hoi,

Ik zit nu in 5vwo, en heb een EM-profiel. Ik ben altijd al heel slecht geweest in geschiedenis, en ik vroeg me af of jullie misschien tips hebben om het te leren?

Thanks anyway!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-10-2011, 16:55
Verwijderd
Hangt er een beetje vanaf. Ik maakte en maak (ik studeer nu Oude Culturen, dus geschiedenis) zelf altijd samenvattingen van de stof. Dat helpt voor mij vaak om het goed te leren, en het dwingt me ook om goed te lezen. Als je moeite hebt met algemene lijnen van de stof kan dat helpen.
Als je moeite hebt met jaartallen leren dan zou je het een chronologische lijst met jaartallen kunnen maken. Dan krijg je gewoonweg een lijst met het jaartal, gebeurtnis(sen) Dat kun je daarna makkelijker uit je hoofd leren.

Wat voor vragen ben je het slechtste in? Open vragen, meerkeuze vragen? Vragen waarin je bijvoorbeeld personen aan een bepaalde gebeurtenis moet linken?

Heb je meer moeite met bepaalde onderwerpen, of is het gewoon in het algemeen?
Met citaat reageren
Oud 24-10-2011, 17:33
laalala
Avatar van laalala
laalala is offline
(off topic: Ben ik blij dat ik dat in 4vwo heb kunnen laten vallen. )
Met citaat reageren
Oud 24-10-2011, 18:11
Verwijderd
Samenvattingen werken altijd wel goed bij alle vakken. Zoals Apate inderdaad zegt: dan word je gedwongen om de tekst goed te lezen. Meestal weet je na een samenvatting maken al het merendeel. En in die samenvatting zijn alle overbodige dingen weggelaten waardoor je het wat sneller leert.

Bij geschiedenis hielp het bij mij ook altijd om de tijden netjes op te schrijven met de gebeurtenis erachter. Als je het dan op chronologische volgorde zet kun je het weer wat beter leren en onthou je het ook beter.

Maargoed, nu heb ik geen geschiedenis meer en daar ben ik ook wel blij om want ondanks goede cijfers blijf ik het een rotvak vinden.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2011, 14:58
merle15
Avatar van merle15