Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-06-2012, 23:55
Linda Prins
Avatar van Linda Prins
Linda Prins is offline
Er zijn Christelijke gezinnen waar altijd wordt gebeden tot God om te bedanken voor het avond eten of het ontbijt. Ben jij ook iemand die met de handen gevouwen tot God bid om te danken voor avond eten. Zelf doe ik dat niet, bidden voor het eten en na het eten. Ik bid helemaal niet. Maar er zijn mensen die elke ochtend bidden voor een mooie dag, en 's avonds voor het slapen gaan nog even bidden om de Here God te bedanken voor de afgelopen dag. Of tot God bidden omdat ze met een probleem zitten. Bidden hopen op raad of steun of inspiratie van boven. Maar even los daarvan. Ik was Christelijk, ja, met alles erop en eraan, was een vrome dame, zou men misschien niet denken. Maar nu doe ik er zelf niet veel meer aan. Heb het helemaal losgelaten. Nou met kerstmis, doe ik nog wel aan halelluja, voor het kerstsfeertje, maar dat is dan ook alles.
Ben benieuwd heeft bidden nou zin, of is het onzin. Ben benieuwd wie er baat bij denkt te hebben door te bidden. en wie het allemaal maar onzin vind. Voor mij persoonlijk hoeft dat bidden allemaal niet zo, Maar een ander vind het misschien allemaal fantastisch.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-06-2012, 00:04
Inspire
Avatar van Inspire
Inspire is offline
Nee ik doe daar niet aan. Vroeger hebben we het wel gedaan, bidden voor het eten en af en toe naar de kerk etc. Inmiddels heb ik me meer verdiept in 'het geloof' en ben tot de conclusie gekomen dat het meer kapot maakt dan het goed doet. Daarnaast vind ik het overigens ook grotendeels ouderwetse onzin.

Neemt niet weg dat ik best kan begrijpen dat mensen het fijn vinden om te bidden. Als je wel kunt / wilt geloven, dan kan men daar veel steun uit halen. Beetje zoals mijn vriend Derek Olgivrie, die 'praat met de overledenen'. Dit is totale (bewezen) onzin, hij is dus gewoon een oplichter (net als alle 'medium's'). Maar mensen wíllen hem geloven, en halen steun uit wat hij zegt. Blijkbaar is het geloof dus belangrijker dan waar het vandaan komt...

Ik vind dan ook dat iedereen moet kunnen doen wat hij/zij het fijnst vindt, en als ik dan toevallig bij mensen aan tafel zit waar gebeden wordt, dan doe ik gewoon mee uit respect. Maar niks voor mij dus
Met citaat reageren
Oud 12-06-2012, 00:26
Linda Prins
Avatar van Linda Prins
Linda Prins is offline
Nou dit gebed; Here zegen deze spijzen en dranken amen. Was altijd mijn favoriet, omdat hij lekker kort was, en niet zo uitgebreid, dat je 'warm eten bij wijze van spreken koud stond te worden. Als er gebeden wordt pas ik me uit beleefdheid we aan en doe ik mee, stiekem hoop ik op de korte gebedsversie, maar het is vaak de uitgebreidere versie; het onze vader.

Die gaat zo;

Onze vader, die in de hemel zij.
Gebed Onze Vader

Onze Vader die in de hemelen zijt

Uw naam worde geheiligd

Uw koninkrijk kome

Uw wil geschiede, gelijk in de hemel, alzo ook op de aarde

Geef ons heden ons dagelijks brood

En vergeef ons onze schulden

Gelijk ook wij vergeven onze schuldenaren

En leid ons niet in verzoeking

Maar verlos ons van de boze

Want van U is het Koninkrijk

En de kracht en de heerlijkheid

Tot in eeuwigheid
Amen

Mattheus 6:9 nieuwe testament

Dan vind ik deze ;Here zegen deze spijzen en dranken
Amen.' Makelijker kort maar krachtig, zonder dat je warm eten koud staat te worden.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2012, 11:50
Verwijderd
Als ik iets heel graag wil dan doe ik er wat voor. Een beetje gaan brabbelen tegen de lucht helpt niets.

Mensen die 'bidden' voor bijv. kindertjes in afrika kan ik me zo dood aan irriteren. Als het lot van hen je echt aangaat dan moet je van je onderwerpende knietjes afkomen en wat doen. Ze hebben geen fuck aan biddende mensen.

Bidden is hypocriet, kinderachtig, futiel en egoïstisch.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2012, 12:01
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Ik vind het ook een beetje vervelend als van je verwacht wordt uit "respect" of "beleefdheid" mee te bidden. Als je bij mij thuis eet dring ik je toch ook geen sigaret op na de maaltijd.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 12-06-2012, 16:16
Verwijderd
Ik bid nooit, dat heb ik ook nooit gedaan en dat ga ik ook niet doen, voor zover ik van plan was. De dag loopt niet door of je hebt gebeden, dat gebeurt door jezelf en wat jij zelf doet. Jij bepaalt zelf wat voor beslissingen je maakt en wat je allemaal doet op een dag. En of dat goed gaat, hangt ook helemaal van jou of van de situatie af. natuurlijk zijn er wel van die 'toevalligheden' en ik ben er nog niet uit hoe dat zit, maar ik vind dat bidden je alleen maar verder in de problemen helpt. Oké, het kan je helpen en steun bieden, maar wat doe je nou eigenlijk? Een beetje ouderwets gebrabbel opnoemen in de hoop dat alles goed komt. Nee, doe er wat aan, zou ik zeggen. En bedankt niet God, maar de mensen om je heen. Veel (streng) christenen denken alleen aan zichzelf en vinden niet-christenen stom. Voor God is iedereen toch gelijk zou je zeggen? Die stomme regeltjes die zogenaamd in de bijbel staan waar je je aan moet houden. Je bepaalt toch zelf wat je doet, daar heeft God je toch voor gemaakt zou je ook zeggen? Geen homo's, rokken, geen seks voor het huwelijk, geen drank en drugs. Dat heeft gewoon één of andere loser bedacht die het leuk vond om mensen dingen te gaan opleggen en te gaan verbieden. Dat anderen mensen bidden en naar de kerk gaan, oké, als die dat willen laat ik ze hun gang gaan. Maar ze zijn zo bezig met 'goed' zijn, dat ze niet denken aan de medemens.

En dit is hoe ik er over denk. Ik geloof opzich wel dat er meer is tussen hemel en aarde, maar ik laat daar mijn leven niet door bepalen.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2012, 17:58
Verwijderd
Ik bid ook niet mee rond het eten als andere mensen dat doen, terwijl ik in het algemeen wel bid. Ik sla gewoon mijn ogen neer, zwijg en wacht, maar meebidden vind ik onzin, omdat ik niet zou weten wat ik voor het eten zou moeten bidden. Bedanken voor het eten ofzo? Ik bedank God wel aan het einde van de dag voor alles tegelijk, als ik daarvoor in de stemming ben. Dat is ook economischer qua tijd enzo.

God weet alles, ook de gedachten van mensen, dus als je iets tegen hem wil zeggen weet Hij dat al op het moment dat je dat denkt. Volgens mij is bidden vooral bedoeld om 1. leuk te zijn voor het mens, zodat hij zich fijn voelt en harder in God gelooft en 2. om stom te zijn voor het mens, zodat hij een offer brengt aan God.

Zelf bid ik thuis als ik daar zin in heb en soms ga ik naar de kerk voor het offer.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2012, 18:06
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Ik denk dat bidden wel nut kan hebben, omdat je dan even stilstaat bij dingen. Ik weet niet helemaal hoe ik het uit kan leggen, maar ik kan me voorstellen dat God bedanken voor het één of ander je misschien eerder doet inzien dat je daar blij mee kan zijn en dat God vertellen over je probleem je misschien helpt om een ander blik daarop te krijgen. Een beetje zoals meditatie ook wel nut kan hebben, denk ik. Standaard even bidden voor het eten uit gewoonte of omdat dat moet, valt daar dan weer niet onder.

En zelf geloof en bid ik niet.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 12-06-2012, 18:16
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Ik.bid niet. Ik doe.hooguit mijn handen over elkaar als mensen om me heen ook bidden (eten e.d.), maar ik bid nooit echt mee. Ik vind het wel grappig dat vorige kerst niemand bij de kerstviering ging bidden, behalve de leraar die het orgsniseerde. Ik zit op een soort van katholieke school, maar de meeste leerlingen zijn toch niet katholiek.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 12-06-2012, 18:53
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld - Albert Einstein.

On topic: God bestaat niet, dus bidden tot god vind ik vrij onzinnig.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2012, 20:25
Verwijderd
Ik bid niet tot God, maar af en toe vind ik het wel fijn om even te bidden aan het einde van de dag. Ik dank voor de fijne dingen en spreek hoop uit voor anderen en voor de toekomst (meestal voor specifieke situaties). Ik geloof niet dat het daardoor daadwerkelijk beter zal gaan, maar ik vind het fijn om te doen. In plaats van bidden zou je het misschien ook bewustwording kunnen noemen, maar bidden is zo'n fijn woord.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2012, 21:22
Alpha_Omega
Avatar van Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Ik bid niet maar als anderen het wel doen vouw ik mijn handen gewoon neutraal en ben ik stil.
__________________
My future's so bright; I gotta wear shades
Met citaat reageren
Oud 13-06-2012, 20:09
Dasherman
Avatar van Dasherman
Dasherman is offline
Ik bid niet, maar zo nu en dan doe ik alsof, omdat mijn familie aan mijn vaders kant christelijk is. Ik vind het nogal belachelijk omdat ik als atheïst niet geloof dat er ook daadwerkelijk naar geluisterd wordt.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2012, 04:20
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Ik bid niet, maar zo nu en dan doe ik alsof, omdat mijn familie aan mijn vaders kant christelijk is. Ik vind het nogal belachelijk omdat ik als atheïst niet geloof dat er ook daadwerkelijk naar geluisterd wordt.
Maar waarom doe je dan alsof? Waarom blijf je niet gewoon stil terwijl zij bidden?
Met citaat reageren
Oud 14-06-2012, 12:37
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Toen ik het met een gereformeerd meisje deed, was ik gewoon stil terwijl zij aan het bidden waren. Daar hadden ze ook geen problemen mee, ze wisten immers dat ik niet gelovig was.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2012, 21:16
Dasherman
Avatar van Dasherman
Dasherman is offline
Citaat:
Maar waarom doe je dan alsof? Waarom blijf je niet gewoon stil terwijl zij bidden?
Al die kerkgangers mogen me al niet, en ik wil geen bonje met iedereen tegelijk
Met citaat reageren
Oud 15-06-2012, 16:53
joris19
Avatar van joris19
joris19 is offline
Zelf bid ik nooit, maar doe wel mee met gezelschap dat wel bid. kost me weinig moeite. ken een paar maten die thuis ook bidden, schuif ik op uitnodiging toevallig aan, dan bid ik gewoon mee. geen probleem. De meeste mensen houden van die korte gebedjes. sommige wat uitgebreider. ach het zal allemaal wel....vind het allemaal wel best, ieder zijn of haar ding. de één bid tot god, de ander tot boeddha, de ander tot Jehova,.....
Met citaat reageren
Oud 15-06-2012, 22:21
Endorsed
Endorsed is offline
Er is hoogstwaarschijnlijk geen god, dus ik bid niet. Ik wil best mijn handjes vouwen, maar als je vraagt van mij om serieus mee te bidden, loop ik waarschijnlijk weg.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 16-06-2012, 23:55
mediaROCKS
mediaROCKS is offline
Sorry voor de mensen die gelovig zijn maar de mensen die nu nog in god geloven moeten wakker worden!!!!! God is onmogelijk god is alleen onstaan doordat mensen dingen niet konden verklaren! En nu we eindelijk zo inteligent zijn om zo veel te weten over alles om ons heen vind ik het echt stom als je nu nog gelooft!! Sorry hoor maar bidden doet niks!! Het is nergens voor nodig! En als je zo hard bid om die arme gasten in africa! Ga dan niet bidden!!! Onderneem actie ! Meld je aan als hulpverlener of doneer lekker al je geld ofzo maar ga niet lopen praten naar iets wat er niet is!
Met citaat reageren
Oud 17-06-2012, 11:19
Epicurus
Epicurus is offline
Ik vind bidden eigenlijk wel goed. Zo sta je zoals Em. al zei, stil bij de dingen die zo vanzelfsprekend zijn. Het is soms, vind ik dan, best goed om je te realiseren dat het helemaal niet zo vanzelfsprekend is dat er elke dag een ontbijt voor je klaar staat en je naar school kan. Een beetje dankbaarheid is nooit verkeerd toch? En of je die dankbaarheid aan God wijdt, je ouders of wie/wat dan ook is voor iedereen persoonlijk. Dankbaarheid is iets moois, zo leer je namelijk ook de kleine dingetjes van het leven te waarderen.

Verder kan een gebed voor sommige mensen hoop los peuteren die ze anders zouden verliezen en dat vind ik wel iets moois hebben. Er schuilt toch een soort "placebo-effect" in het gebed en zolang die erin schuilt vind ik bidden geen onzin, maar juist iets moois.

Wat betreft mediaROCKS zegt: er zijn een hoop christenen die geld geven aan de kerk en zo zendelingen werk steunen. Zendelingen zorgen bijvoorbeeld voor de opbouw van scholen in bijvoorbeeld Burkina Faso of Nicaragua. Als deze "zendelingen" bijvoorbeeld weten dat er voor ze wordt gebeden, krijgen ze wellicht een extra steuntje in de rug.

Het leger des heils staat bekend om het praktiseren van je geloof. Geloof is meer dan alleen bidden en naar de kerk gaan. Geloven doe je ook met je handen, dit is helaas iets dat veel mensen snel vergeten.

~
Met citaat reageren
Oud 17-06-2012, 11:26
Epicurus
Epicurus is offline
En Quinty, jij gaat van een orthodoxe opvatting van het Christendom, graag wil ik je erop wijzen dat er ook stromingen zijn waar je wel een broek mag dragen als meisje, wel drank en drugs mag gebruiken, seks voor het huwelijk etc. Niet zo generaliseren joh.

~
Met citaat reageren
Oud 17-06-2012, 11:30
Verwijderd
Zendelingen zorgen ervoor dat zieltjes worden gewonnen.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2012, 11:40
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Citaat:
Wat betreft mediaROCKS zegt: er zijn een hoop christenen die geld geven aan de kerk en zo zendelingen werk steunen. Zendelingen zorgen bijvoorbeeld voor de opbouw van scholen in bijvoorbeeld Burkina Faso of Nicaragua. Als deze "zendelingen" bijvoorbeeld weten dat er voor ze wordt gebeden, krijgen ze wellicht een extra steuntje in de rug.

Het leger des heils staat bekend om het praktiseren van je geloof. Geloof is meer dan alleen bidden en naar de kerk gaan. Geloven doe je ook met je handen, dit is helaas iets dat veel mensen snel vergeten.

~
Volgens mij proberen die zendelingen over het algemeen ook meteen zo veel mogelijk mensen te bekeren tot hun geloof. Ik heb dan mijn twijfels waarom ze het eigenlijk doen, helpen in het buitenland, dat is. Doen ze het om werkelijkwaar mensen te helpen, of eigenlijk zo veel mensen hun hemel in helpen?
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 17-06-2012, 12:22
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Verder kan een gebed voor sommige mensen hoop los peuteren die ze anders zouden verliezen en dat vind ik wel iets moois hebben. Er schuilt toch een soort "placebo-effect" in het gebed en zolang die erin schuilt vind ik bidden geen onzin, maar juist iets moois.
Het kan ook een negatief effect hebben. Zieke mensen die weten dat hun vrienden en familie voor ze bidden, genezen minder snel, omdat er zoveel druk op ligt.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 17-06-2012, 12:23
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
Het kan ook een negatief effect hebben. Zieke mensen die weten dat hun vrienden en familie voor ze bidden, genezen minder snel, omdat er zoveel druk op ligt.
Bron?
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-06-2012, 18:38
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Bron?
http://en.wikipedia.org/wiki/Studies...e_STEP_project
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 19-06-2012, 12:27
Verwijderd
Ik ben christelijk opgevoed. Geloof ook zeker in het bestaan van God en af en toe vind ik bidden heerlijk. Maar het is echt niet zo dat ik heel de dag met God en alles bezig ben. Ik bid hoogstens drie keer in de week, en dan maak ik een soort van lijstje met dingen die ik wil vragen en dingen waar ik voor wil danken. Het is niet zo dat ik echt geloof dat God altijd je 'verhoort', maar bidden werkt bij mij rustgevend, en in mijn gedachten zet ik dan alles even weer op een rijtje en ik bedenk hoe goed het leven is.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2012, 14:51
Verwijderd


/thread.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2012, 17:17
Chocolat_muffin
Chocolat_muffin is offline
Nee, vindt het nogal zinloos.
Als God werkelijk zou bestaan , zou er bewijs moeten zijn. En dat hebben ze niet.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2012, 20:40
Toerkoe
Toerkoe is offline
Ik probeer 5x.per dag te bidden..
Met citaat reageren
Oud 12-07-2012, 22:43
Linda Prins
Avatar van Linda Prins
Linda Prins is offline
Citaat:
Nee, vindt het nogal zinloos.
Als God werkelijk zou bestaan , zou er bewijs moeten zijn. En dat hebben ze niet.
Maar er word wel vaak gevloekt op God en de meest uit fustratie geroepen term is 'Godverdomme', (sorry hoor voor de gelovigen), en dat wordt vaak geroepen als diverse zaken op de vervelendste momenten helemaal niet meer helemaal volgens plan blijken te gaan. Bijvoorbeeld een lekke band, bus gemist, op je duim slaan bij het timmeren. enz.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2012, 23:04
Fit4Life
Avatar van Fit4Life
Fit4Life is offline
Ik bid niet, maar het heeft toch degelijk wel zin.
Het geeft mits je gelooft hoop, en soms is het ook fijn om te praten tegen een "fictief" iets of iemand, zonder dat je beoordeeld word.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2012, 23:23
Linda Prins
Avatar van Linda Prins
Linda Prins is offline
O ja, ik snap het bidden, een soort meditatie, het is dan net of je tegen een kennis praat die jou dan aan hoort zonder iets terug te zeggen, je kan er je spreekwoordelijke ei kwijt. Soms kan een kennis je ook alleen maar aanhoren zonder je echt te kunnen helpen.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2012, 23:45
Fit4Life
Avatar van Fit4Life
Fit4Life is offline
Nou het kan zelfs juist wel iets terug zeggen, maar dat ben je zelf dan.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2012, 12:06
Dasherman
Avatar van Dasherman
Dasherman is offline
Citaat:
Ik bid niet, maar het heeft toch degelijk wel zin.
Het geeft mits je gelooft hoop, en soms is het ook fijn om te praten tegen een "fictief" iets of iemand, zonder dat je beoordeeld word.
Zoals een denkbeeldige vriend dus?
Met citaat reageren
Oud 13-07-2012, 12:10
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
Citaat:
Zoals een denkbeeldige vriend dus?
veel meer is god toch ook niet ?

ik bid zelf niet. en als ik bij mensen ben die bidden voor het eten ben ik gewoon beleefd genoeg om te wachten tot ze klaar zijn voor ik begin met eten.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-07-2012, 14:40
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Ik ben bereid m'n waffel te houden als mensen zonodig moeten bidden voor het eten. Maar wel je ogen open houden. Voor je het weet tuft er eentje in de soep!
Met citaat reageren
Oud 13-07-2012, 14:43
Fit4Life
Avatar van Fit4Life
Fit4Life is offline
Citaat:
Zoals een denkbeeldige vriend dus?
Jup
Met citaat reageren
Oud 13-07-2012, 15:39
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Citaat:
Ik ben bereid m'n waffel te houden als mensen zonodig moeten bidden voor het eten. Maar wel je ogen open houden. Voor je het weet tuft er eentje in de soep!
Ik houd mijn ogen ook altijd open wanneer anderen bidden, maar ik heb er nog nooit iemand op betrapt, dat hij in het eten gespogen had.
__________________
Onzichtbaar en idioot.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2012, 20:18
sjoerd321
sjoerd321 is offline
ik bid wel, zo ben je goed 'connected' met god want als dat niet bent kan hij je niet goed helpen

klinkt dom maar het is wel de waarheid

als ik bid doe ik dat trouwens wel voor iets bijvoorbeeld als ik iets moeilijks moet doen als er iets is gebeurt met iemand die me dierbaar is of gewoon als ik me kut voel ;$

Laatst gewijzigd op 15-07-2012 om 20:19. Reden: incompleet
Met citaat reageren
Oud 15-07-2012, 20:20
huntingyade
Avatar van huntingyade
huntingyade is offline
en waar heeft hij je dan zogenaamd allemaal al meegeholpen
Met citaat reageren
Oud 15-07-2012, 21:19
HFSH
Avatar van HFSH
HFSH is offline
Citaat:
ik bid zelf niet. en als ik bij mensen ben die bidden voor het eten ben ik gewoon beleefd genoeg om te wachten tot ze klaar zijn voor ik begin met eten.
dit.

Hoewel het toch wel meer dan een handvol jaren geleden is dat ik aan tafel heb gezeten met iemand die behoefte heeft aan een gebed voor het eten.
__________________
"We shall dive down through black abysses…
and in that lair of the Deep Ones we shall dwell amidst wonder and glory forever."
Met citaat reageren
Oud 15-07-2012, 22:33
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
k bid zelf niet. en als ik bij mensen ben die bidden voor het eten ben ik gewoon beleefd genoeg om te wachten tot ze klaar zijn voor ik begin met eten.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 21-07-2012, 22:22
Verwijderd
Ik vind stilstaan bij een vrij goede of slechte positie in het leven (in gebed kan dat allebei een plaats krijgen, best handig!) geen slecht idee. Ik denk wel dat God wat beters te doen heeft dan naar mijn first world problems luisteren.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2012, 08:08
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Ik vind stilstaan bij een vrij goede of slechte positie in het leven (in gebed kan dat allebei een plaats krijgen, best handig!) geen slecht idee. Ik denk wel dat God wat beters te doen heeft dan naar mijn first world problems luisteren.
Je kunt ook stilstaan bij dingen zonder er een god bij te bedenken.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2012, 11:20
Verwijderd
Citaat:
Je kunt ook stilstaan bij dingen zonder er een god bij te bedenken.
Dat is ook mijn punt. Ik zeg alleen dat een gebed voor religieuzen een prachtig vehikel is, maar is niet noodzakelijk. Voor mij is het punt van stilstaan wel belangrijk.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2012, 11:26
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
Dat is ook mijn punt. Ik zeg alleen dat een gebed voor religieuzen een prachtig vehikel is, maar is niet noodzakelijk. Voor mij is het punt van stilstaan wel belangrijk.
Bidden gaat wel iets verder dan ergens bij stilstaan en volgens mij nauwelijks te vergelijken. Dat laatste kan namelijk altijd en inderdaad ook zonder God en bidden kan niet zonder God (of een hogere macht oid).
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2012, 11:31
Verwijderd
Citaat:
Bidden gaat wel iets verder dan ergens bij stilstaan en volgens mij nauwelijks te vergelijken. Dat laatste kan namelijk altijd en inderdaad ook zonder God en bidden kan niet zonder God (of een hogere macht oid).
Ligt of je een 'gebed zonder eind' begint. Ik zie weinig verschil tussen een 'Here zegen dit lekkere eten amen' en er even stil voor zijn om gewoon blij te zijn dat er lekker eten staat.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2012, 16:43
Verwijderd
Ik bedankt God meestal/vrijwel altijd voor het slapen gaan voor de dag die is verstreken. Eigenlijk wens ik hem welterusten.

Mjah, ieder zijn of haar ding.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2012, 08:29
Verwijderd
50 weesgegroetjes.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Beleidszaken W&L wordt Filosofie en verhuist naar Algemeen.
Verwijderd
75 12-10-2013 14:20
Levensbeschouwing & Filosofie Zijn beeldend kunstenaars ketters/heidenen/ongelovigen?
Gatara
96 30-09-2006 01:59
Levensbeschouwing & Filosofie wat bid jij?
forthemoon
63 06-12-2005 22:25
Verhalen & Gedichten Een treinbrief ( beetje lang weer )
Verwijderd
14 15-09-2004 14:45
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 09:35
Verhalen & Gedichten Kritiek (dus niet reageren als je niet tegen kritiek kan!)
Tantalus
31 02-02-2002 10:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:43.