Oud 22-05-2009, 21:53
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Hoewel dit niet persé een actueel onderwerp is, denk ik dat het wel leuk is om dit eens te bespreken: Hoe volg je het nieuws? En hoe ga je om met de informatie die je vindt?

Ik volg zelf het nieuws door zowel nu.nl, nrc.nl en gelderlander.nl te volgen. Daarnaast kijk ik voor internationaal nieuws vaak nog even op bbc.co.uk. Ik kijk daarnaast regelmatig op Geenstijl.nl, omdat het door de 'andere' manier van nieuws weergeven toch me weer aan het denken zet over onderwerpen. Daarnaast kijk ik soms op nos.nl en fok.nl.

Als ik nieuws lees, probeer ik meestal door een aantal verschillende sites te volgen er achter te komen welk deel van het nieuws consequent hetzelfde wordt weergegeven en waar de meningen over verschillen. Daarnaast lees ik nog wel eens wikipedia pagina's na over bepaalde dingen die genoemd worden in nieuwsberichten. Hoe veel waarde ik aan bepaalde feiten hecht baseer ik uiteindelijk meer op mijn intuïtie dan op achtergrondsonderzoek.

Een uitzondering op dit is trouwens wanneer het om Biologische onderwerpen gaat. In die gevallen raadpleeg ik vaak even de boeken die in mijn kast staan of wetenschappelijke artikelen op het internet (ik heb er toegang toe via de Universiteit).
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-05-2009, 22:00
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Praktisch hetzelfde als Kitten, met uitzondering van nos.nl, fok.nl en gelderlander.nl. Wel gebruik ik regelmatig de iPhone app van de Telegraaf (die stukken minder erg is als de wezenlijke roddelkrant). Daarnaast kijk ik 's ochtends vaak het journaal en heb ik op het werk altijd wel een Spits of Metro liggen. Nu.nl blijft de grootste leverancier.
__________________
Guilty of being white.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2009, 11:54
Verwijderd
Kranten: Regionaal Dagblad, Metro/Spits
TV: RTL nieuws óf NOS --> daarnaast ook nog programma's als DWDD en P&W
Internet: ad.nl en geenstijl.nl
Met citaat reageren
Oud 23-05-2009, 11:58
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Abonnement op de NRC next. Qua algemeen nieuws aangevuld met NOS.nl en ad.nl (die laatste zal ik binnenkort vast niet meer bezoeken omdat ze willen dat je meer betaald). Dan nog indien nodig voor een bepaald onderwerp buitenlands sites. BCC, Haaretz, Jerusalem Post zijn de meest bezochte daarvan.

Verder is het een kruising nieuws/vakliteratuur, maar ik heb een abonnement op Binnenlands Bestuur, een blad voor hogere ambtenaren dat aardig weet waar de dingen gebeuren. Gratis als je student bent, dus..
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 23-05-2009, 12:24
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
kranten; ad, pers
tv; nos, bbc, cnbc
Teh internetz
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 23-05-2009, 13:08
Verwijderd
Kranten: NRC next,Volkskrant
TV: Nos, nieuwsprogramma's
Internet: nu.nl, bbc
Met citaat reageren
Oud 23-05-2009, 13:19
Twanos
Avatar van Twanos
Twanos is offline
[knip] sorry je hebt gelijk Kenjirro[/knip]

Ik lees 's ochtends op weg naar stage de volkskrant of het nrcnext (ligt eraan of ik bij mij heb geslapen of bij mijn vriendin), of iig de hoofdlijnen en de opiniepagina's. In de loop van de dag scroll ik een beetje langs nrc.nl, volkskrant.nl en trouw.nl. Op de terugweg lees ik of de pers of kijk ik het journaal op mijn telefoon. 's Avonds regelmatig een actualiteitenprogramma of docu, maar eigenlijk veel minder vaak dan ik zou willen..

Ben een beetje een nieuwsaddict, kijk soms wel 7 keer per dag op de verschillende sites, waar meestal niks vernieuwd is natuurlijk! .
__________________
Alright Brain, you don't like me, and I don't like you. But lets just do this, and I can get back to killing you with beer.

Laatst gewijzigd op 23-05-2009 om 13:50.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2009, 15:44
Verwijderd
NOS Journaal, nu.nl, BBC World, Belgische journaal maar 's ochtends begin ik met RTL Ontbijtnieuws en De Pers/Metro onderweg.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2009, 15:44
Verwijderd
En af en toe kijk ik Al Arabia of Al Jazeera.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2009, 17:58
Verwijderd
Abo op nrc.next en nu.nl kijk ik ook wel dagelijks op.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2009, 18:01
Verwijderd
Op het forum hoor ik al het belangrijke nieuws wel.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2009, 20:22
Elle
Avatar van Elle
Elle is offline
''Regulair nieuws'' volg ik via de televisie (nos + rtl) en via internet (nos + nu). Daarnaast ben ik geabonneerd op medisch contact voor meer diepgang mbt tot ''medisch nieuws.''
__________________
Als ik niet antwoord, ben ik niet arrogant, maar jij niet interessant.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2009, 00:53
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Ik kijk soms 't Late Nieuws op RTL 4, meer niet . Voor 't allerbelangrijkste nieuws vertrouw ik op dit forum .
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 24-05-2009, 10:06
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Verscheidene weblogs uit Libanon, VS, Egypte, Israel en Sudan.

nu.nl
nieuws.nl
geenstijl.nl

newsnow.co.uk

israelisch nieuws:
ynetnews.com
haaretz.com
jpost.com

en verder nog wat arabische pers (vaak kom ik er op via 1 van de weblogs).

Soms ook:
iranmania.com
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2009, 01:50
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Weinig, het is toch grotendeels gelul van 1 kant. Maar vooruit, ik wil ook niet 'onwetend' de straat over en antwoorden. 'Obama huh, welke positie speelt ie dan'

Teletekst , blijft handig als ik lui ondersteboven lig op de bank. Verder vind ik achtergrond programma's af en toe de moeite waard en het nieuws zelf (op de tv) Op internet kom je over het algemeen zoveel nieuws tegen dat ik er niet speciaal voor naar nieuwssites ga. Pik onderweg hopelijk genoeg op en zie dan wel wat ik met die informatie doe of niet doe
__________________
Czech us out
Met citaat reageren
Oud 25-05-2009, 10:09
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Door de week lees ik de Volkskrant, in het weekeinde Eindhovens Dagblad. Maar ik lees alleen de artikelen die ik interessant vind en daar horen financiële artikelen ed alvast niet bij, dus echt op de hoogte zal ik vaak wel niet zijn. Maar je leest dan wel de krantenkoppen en zo af en toe zie ik het nieuws, dus de grote lijnen weet ik dan ook wel. En als ik iets interessants vind, kijk ik ook nog wel eens op nu.nl voor laatste ontwikkelingen en zo.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 25-05-2009, 19:16
Verwijderd
Ik kom ook op een Amerikaans/internationaal discussieforum, en daar pik ik de belangrijke internationale ontwikkelingen wel op.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2009, 00:00
Verwijderd
Oh en natuurlijk de VI!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-05-2009, 21:07
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Kranten: Algemeen dagblad, limburgs dagblad
TV: NOS 8 uur journaal, pauw en witte man
Internet: Geenstijl, spitsnieuws, new york times, volkskrant, nrc, cnn, nu-app (ipod)

En dan vergelijken zodat ik weet of het een feit of een mening is.

En uiteraard de VI ja.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 26-05-2009, 21:56
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
en ik vergat de Groene Amsterdammer in papiervorm te noemen
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2009, 11:54
KiMZz
Avatar van KiMZz
KiMZz is offline
Ik vind af en toe de Spits nog in de bus, die lees ik dan. Verder kijk ik regelmatig (zeker 10x per dag) op nu.nl op mijn werk en op mijn mobiel, daarnaast kijk ik regelmatig 's ochtends naar het RTL ontbijtnieuws en 's avonds naar het RTL nieuws van half 8.
Meestal 's avonds in bed als er niks op tv is kijk ik nog een keer het RTL nieuws of het NOS journaal, en als ik écht niet kan slapen zet ik de tv op Belgie 1 waar 's nachts doorlopend journaal is...
Op zaterdag lees ik het Brabants Dagblad (we hebben alleen een zaterdagabonnement).
Af en toe kijk ik ook op telegraaf.nl, maar das meer voor de roddels
__________________
Ik ben niet subtiel. Get used to it.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2009, 20:06
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
via internet: www.nu.nl
En via kranten: metro, spits en de pers.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verkeer & Vervoer Is jouw fiets veilig?
Alchy
9 04-03-2011 13:43
Lifestyle Het "Hoe zou jij het dragen"-topic!!
Verwijderd
6 06-08-2009 13:08
De Kantine Lees jij de krant?
Missy
63 09-07-2008 18:04
Levensbeschouwing & Filosofie Welke religieuze media volg je? Post links!
Mizmor
16 23-03-2005 04:26
De Kantine Volg jij het nieuws? En hoe?
Negrotiator
79 01-01-2004 17:26
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nederland moet UIT de Navo stappen
Blitzkrieg Bop
140 15-02-2003 15:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:33.