Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-11-2004, 15:31
DEADLOCKED
Avatar van DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 12-11-2004 @ 16:29 :
Dan ken je ze niet. Naar mijns inzien zijn ze het meest tolerant. Je hebt altijd uitzonderingen en die steken er bovenuit. Maar de meesten doen geen vlieg kwaad.
Er is ook niet recentelijk iemand vermoord omdat een moslim het niet eens was met wat hij zei.
__________________
Let's leave for other worlds, leave the future behind
Advertentie
Oud 12-11-2004, 15:31
oneMen
Avatar van oneMen
oneMen is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 12-11-2004 @ 16:29 :
Dan ken je ze niet. Naar mijns inzien zijn ze het meest tolerant. Je hebt altijd uitzonderingen en die steken er bovenuit. Maar de meesten doen geen vlieg kwaad.
'mijn inziens' zegt genoeg. Jij kent 'ze' ook niet.

generalisatie ten top...
__________________
oneMen can make a difference | Maar dat is mijn mening... |
Oud 12-11-2004, 15:32
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Staafmixer schreef op 12-11-2004 @ 16:19 :
Lonsdale is het merk van Muhamad Ali..

>>>>Okay, dus origineel niet... Maar het is gewoon misbruikt waardoor het nu voor Racisme staat<<<<

LEES!
Oud 12-11-2004, 15:32
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 12-11-2004 @ 16:32 :
>>>>Okay, dus origineel niet... Maar het is gewoon misbruikt waardoor het nu voor Racisme staat<<<<

LEES!
LEES!!!!
Oud 12-11-2004, 15:33
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Waarom verspillen jullie nog moeite aan dit figuur met het IQ van een opgezette stekelbaars?
Oud 12-11-2004, 15:33
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 12-11-2004 @ 16:32 :
LEES!!!!
SCHRIJF!!!!

REKEN!!!!

__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Oud 12-11-2004, 15:34
oneMen
Avatar van oneMen
oneMen is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 12-11-2004 @ 16:33 :
Waarom verspillen jullie nog moeite aan dit figuur met het IQ van een opgezette stekelbaars?
__________________
oneMen can make a difference | Maar dat is mijn mening... |
Oud 12-11-2004, 15:35
DEADLOCKED
Avatar van DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 12-11-2004 @ 16:32 :
>>>>Okay, dus origineel niet... Maar het is gewoon misbruikt waardoor het nu voor Racisme staat<<<<

LEES!
STERF
__________________
Let's leave for other worlds, leave the future behind
Oud 12-11-2004, 15:35
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 12-11-2004 @ 16:29 :
Niet nou eenmaal, het is best mogelijk om te kijken hoe dat zo gekomen is.
Is de wereld ooit zacht geweest dan? Ja tuurlijk, als je lekker thuis woont in een villa en je pappie alles voor je regelt & betaalt.
Oud 12-11-2004, 15:37
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 12-11-2004 @ 16:31 :
Er is ook niet recentelijk iemand vermoord omdat een moslim het niet eens was met wat hij zei.
>>>>Er zijn altijd uitzonderingen, en die steken er dan ook uit<<<<

Heb je je leesbril niet op ofzo?
Oud 12-11-2004, 15:39
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
oneMen schreef op 12-11-2004 @ 16:31 :
'mijn inziens' zegt genoeg. Jij kent 'ze' ook niet.

generalisatie ten top...
IK KEN ZE NIET?!! Mijn vader is moslim!!! Mijn beste vrienden zijn bijna allemaal moslims!! De rest van mijn vrienden zijn bijna allemaal moslim!! Ik heb ook wel Nederlandse vrienden hoor, maar die doen gewoon normaal en gaan gewoon met ons om. Neee tuurlijk ken ik ze niet... Een goede vriendin van mij woont zelfs pas net in dit land en komt uit Afghanistan.
Oud 12-11-2004, 15:40
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 12-11-2004 @ 16:35 :
STERF
*ROTFLMAO*
Oud 12-11-2004, 15:43
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 12-11-2004 @ 16:39 :
IK KEN ZE NIET?!! Mijn vader is moslim!!! Mijn beste vrienden zijn bijna allemaal moslims!! De rest van mijn vrienden zijn bijna allemaal moslim!! Ik heb ook wel Nederlandse vrienden hoor, maar die doen gewoon normaal en gaan gewoon met ons om. Neee tuurlijk ken ik ze niet... Een goede vriendin van mij woont zelfs pas net in dit land en komt uit Afghanistan.
erm

moslim is geen nationaliteit.

Grappig dat dat altijd in de oorlog van Joegoslavie ook naar voren kwam. Je zou Serviers, Kroaten en moslims hebben in Bosnie....
Die Serviers begonnen toen de moslims maar Bosniaks te noemen, want dan hadden ze tenminste een nationaliteit

__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 12-11-2004, 15:44
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Maar zijn het nou Serviërs of Serven?
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Oud 12-11-2004, 15:44
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Gatara schreef op 12-11-2004 @ 16:43 :
erm

moslim is geen nationaliteit.

Grappig dat dat altijd in de oorlog van Joegoslavie ook naar voren kwam. Je zou Serviers, Kroaten en moslims hebben in Bosnie....
Die Serviers begonnen toen de moslims maar Bosniaks te noemen, want dan hadden ze tenminste een nationaliteit

Zeg ik dat dan? Ik noem alleen een voorbeeld... en de meeste Afghanen zijn wel moslim.
Oud 12-11-2004, 15:44
oneMen
Avatar van oneMen
oneMen is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 12-11-2004 @ 16:39 :
IK KEN ZE NIET?!! Mijn vader is moslim!!! Mijn beste vrienden zijn bijna allemaal moslims!! De rest van mijn vrienden zijn bijna allemaal moslim!! Ik heb ook wel Nederlandse vrienden hoor, maar die doen gewoon normaal en gaan gewoon met ons om. Neee tuurlijk ken ik ze niet... Een goede vriendin van mij woont zelfs pas net in dit land en komt uit Afghanistan.
Fijn dat je zo reageert; dat is mijn punt juist. Dat je een aantal moslims kent betekent niet dat je kan spreken voor de moslimgemeenschap in het algemeen, voor zover je een grote en verscheidene groep mensen van die opvang al over één kam kan scheren. Snap je?
__________________
oneMen can make a difference | Maar dat is mijn mening... |
Oud 12-11-2004, 15:45
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 12-11-2004 @ 16:39 :
IK KEN ZE NIET?!! Mijn vader is moslim!!! Mijn beste vrienden zijn bijna allemaal moslims!! De rest van mijn vrienden zijn bijna allemaal moslim!! Ik heb ook wel Nederlandse vrienden hoor, maar die doen gewoon normaal en gaan gewoon met ons om. Neee tuurlijk ken ik ze niet... Een goede vriendin van mij woont zelfs pas net in dit land en komt uit Afghanistan.
als je mij verstaat onder nederlanders die niet normaal doen, dat ik zeg dat lonsdale niet racistisch bedoelt word, althans niet in de kringen waarin ik leef wil niet zeggen dat ik anti moslims en, het tegenovergestelde zelfs
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Oud 12-11-2004, 15:46
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Ja stel dat er een paar honderd moslims op mijn school zitten. En ik ken er een heleboel van. Ik denk dat ik best wel een idee heb van hoe moslims in elkaar zitten. Poeh mijn hele familie van mijn vaders kant is moslim. En nee ik heb niet gezegd dat moslim een nationaliteit is duh... Maar het is wel een groep mensen die in hetzelfde geloven.
Oud 12-11-2004, 15:48
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
marrel schreef op 12-11-2004 @ 16:45 :
als je mij verstaat onder nederlanders die niet normaal doen, dat ik zeg dat lonsdale niet racistisch bedoelt word, althans niet in de kringen waarin ik leef wil niet zeggen dat ik anti moslims en, het tegenovergestelde zelfs
Dat zei ik toch niet over jou.
Oud 12-11-2004, 15:48
Verwijderd
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 12-11-2004 @ 16:27 :
Moslims zijn mijns inziens de minst tolerante bevolkingsgroep in Nederland.
Oud 12-11-2004, 15:49
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
makelville schreef op 12-11-2004 @ 16:48 :
Jah!! Gelijk heb je
Oud 12-11-2004, 15:56
oneMen
Avatar van oneMen
oneMen is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 12-11-2004 @ 16:49 :
Jah!! Gelijk heb je
Ah, jullie hebben elkaar gevonden
__________________
oneMen can make a difference | Maar dat is mijn mening... |
Oud 12-11-2004, 16:00
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 12-11-2004 @ 16:44 :
Zeg ik dat dan? Ik noem alleen een voorbeeld... en de meeste Afghanen zijn wel moslim.
je stelde moslims tegenover Nederlanders
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 12-11-2004, 16:01
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 12-11-2004 @ 16:44 :
Maar zijn het nou Serviërs of Serven?
Serviërs
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 12-11-2004, 16:04
Verwijderd
Citaat:
oneMen schreef op 12-11-2004 @ 16:56 :
Ah, jullie hebben elkaar gevonden
Nuttige repley hoor

ga maar ergens anders superieur doen
Oud 12-11-2004, 16:10
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
makelville schreef op 12-11-2004 @ 17:04 :
ga maar ergens anders superieur doen
Ik denk anders dat het wel waar is. Nederland is dusdanig geseculariseerd wat christendom betreft dat van daaruit geen bedreiging bestaat. Alle Joden zijn dood of gevlucht dus dat kan het ook niet zijn. Blijft over de intolerantie van de moslims en die van de ongelovigen. De laatste zijn doorgaans op alle punten behalve religie toleranter dan gemiddeld, dus voilà, de moslims zijn het minst tolerant.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Oud 12-11-2004, 16:25
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Gatara schreef op 12-11-2004 @ 17:00 :
je stelde moslims tegenover Nederlanders
Ok, met Nederlanders bedoel ik westerse witte blanke hollanders die geen moslim zijn

Laatst gewijzigd op 12-11-2004 om 16:29.
Oud 12-11-2004, 16:26
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 12-11-2004 @ 17:25 :
Ok, met Nederlanders bedoel ik westerse witte blanke hollanders
en een westers wit en blanke nederlander kan ook een moslim zijn

je bedoelt gewoon moslims en niet-moslims al dan niet met een nederlandse nationaliteit
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 12-11-2004, 16:28
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Gatara schreef op 12-11-2004 @ 17:26 :
en een westers wit en blanke nederlander kan ook een moslim zijn

je bedoelt gewoon moslims en niet-moslims al dan niet met een nederlandse nationaliteit
Een westerse witte blanke hollander die geen moslim is was ik vergeten bij te zetten. het is ook zo vanzelf sprekend.. ik bedoel... er bestaan er misschien maar 2 of 3 in dit land.
Neeeee ik bedoel niet moslims en niet-moslims. Want andere niet-moslims behalve nederlanders hebben er niets mee te maken. Niet specifiek iig.
Oud 12-11-2004, 16:29
DEADLOCKED
Avatar van DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
McCaine schreef op 12-11-2004 @ 17:10 :
Ik denk anders dat het wel waar is. Nederland is dusdanig geseculariseerd wat christendom betreft dat van daaruit geen bedreiging bestaat. Alle Joden zijn dood of gevlucht dus dat kan het ook niet zijn. Blijft over de intolerantie van de moslims en die van de ongelovigen. De laatste zijn doorgaans op alle punten behalve religie toleranter dan gemiddeld, dus voilà, de moslims zijn het minst tolerant.
Alle joden dood of gevlucht? Volgens mij is dat niet helemaal waar, maar daar gaat het hier inderdaad niet om.

Het gaat erom dat het islamitische geloof niet zo een gigantische progressie heeft doorgemaakt als het christendom/jodendom en daarom eigenlijk op dit moment niet geschikt is om deel uit te maken van een moderne westerse samenleving, en aangezien ze wel deel uitmaken van onze samenleving botst het gigantisch.

Citaat:
IK KEN ZE NIET?!! Mijn vader is moslim!!! Mijn beste vrienden zijn bijna allemaal moslims!! De rest van mijn vrienden zijn bijna allemaal moslim!! Ik heb ook wel Nederlandse vrienden hoor, maar die doen gewoon normaal en gaan gewoon met ons om. Neee tuurlijk ken ik ze niet... Een goede vriendin van mij woont zelfs pas net in dit land en komt uit Afghanistan.
Leuke reply, maar het is mij nog steeds niet duidelijk of jij nou ook moslim bent.
__________________
Let's leave for other worlds, leave the future behind
Oud 12-11-2004, 16:32
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 12-11-2004 @ 17:29 :
Alle joden dood of gevlucht? Volgens mij is dat niet helemaal waar, maar daar gaat het hier inderdaad niet om.

Het gaat erom dat het islamitische geloof niet zo een gigantische progressie heeft doorgemaakt als het christendom/jodendom en daarom eigenlijk op dit moment niet geschikt is om deel uit te maken van een moderne westerse samenleving, en aangezien ze wel deel uitmaken van onze samenleving botst het gigantisch.



Leuke reply, maar het is mij nog steeds niet duidelijk of jij nou ook moslim bent.
Nee en dan. Daar gaat het toch niet over. Het gaat niet over mij hier. Maar jij zegt dat ik over 'ze' praat terwijl ik ze geen eens ken en niet weet hoe ze zijn. Ze zijn gewoon hartstikke aardig, aardiger dan de meeste nederlanders (ik zat vroeger op een nlse school, maar de nlers op deze school zijn ok), dus ik kan heel goed vergelijken. En het zijn gewoon normale mensen, met een geloof.
Oud 12-11-2004, 16:35
DEADLOCKED
Avatar van DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 12-11-2004 @ 17:32 :
Nee en dan. Daar gaat het toch niet over. Het gaat niet over mij hier. Maar jij zegt dat ik over 'ze' praat terwijl ik ze geen eens ken en niet weet hoe ze zijn. Ze zijn gewoon hartstikke aardig, aardiger dan de meeste nederlanders (ik zat vroeger op een nlse school, maar de nlers op deze school zijn ok), dus ik kan heel goed vergelijken. En het zijn gewoon normale mensen, met een geloof.
Als het echt zo is als jij schetst moet ik het toch eens ernstig overdenken om mijn baard te laten staan.
__________________
Let's leave for other worlds, leave the future behind
Oud 12-11-2004, 16:37
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 12-11-2004 @ 17:35 :
Als het echt zo is als jij schetst moet ik het toch eens ernstig overdenken om mijn baard te laten staan.
Waar slaat dat nou weer op?
Oud 12-11-2004, 16:42
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 12-11-2004 @ 17:29 :
Alle joden dood of gevlucht? Volgens mij is dat niet helemaal waar, maar daar gaat het hier inderdaad niet om.
Nou ja, hoeveel wonen er hier nou? 3000 ofzo?
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Oud 12-11-2004, 16:42
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 12-11-2004 @ 17:37 :
Waar slaat dat nou weer op?
Alle moslims hebben baarden, dat weet je toch wel?
Oud 12-11-2004, 16:45
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
N00dles schreef op 12-11-2004 @ 17:42 :
Alle moslims hebben baarden, dat weet je toch wel?
Poeh...rot op man
Oud 12-11-2004, 16:46
what if..
Avatar van what if..
what if.. is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 12-11-2004 @ 17:32 :
Nee en dan. Daar gaat het toch niet over. Het gaat niet over mij hier. Maar jij zegt dat ik over 'ze' praat terwijl ik ze geen eens ken en niet weet hoe ze zijn. Ze zijn gewoon hartstikke aardig, aardiger dan de meeste nederlanders (ik zat vroeger op een nlse school, maar de nlers op deze school zijn ok), dus ik kan heel goed vergelijken. En het zijn gewoon normale mensen, met een geloof.
Is het dan niet zo dat vanuit de koran gerechtvaardigd wordt om te doden mits je een goede reden hebt?
kweet niet of de moslims die ik gesproken heb wel goed zijn ofzo, maar voor zover ik weet is het iig oog om oog, tand om tand.. en dat wordt dan ingevuld naar eigen goeddunken.
in hoeverre zijn 'ze' dan hartstikke aardig? natuurlijk zijn het vredelievende mensen, en normaal, met een geloof. ik wil eigenlijk ook meer weten wat er vanuit de islam gezegd wordt..
maar wat gebeurt er als je tegen de islam ingaat? of heb k een verkeerd beeld? want dan moet je 't ff zeggen hoor
__________________
I tend to have all the answers:o
Oud 12-11-2004, 16:49
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 12-11-2004 @ 17:45 :
Poeh...rot op man
Leg ik uit waar het op slaat, krijg ik een onbeleefde reactie terug.
Oud 12-11-2004, 16:50
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
what if.. schreef op 12-11-2004 @ 17:46 :
Is het dan niet zo dat vanuit de koran gerechtvaardigd wordt om te doden mits je een goede reden hebt?
kweet niet of de moslims die ik gesproken heb wel goed zijn ofzo, maar voor zover ik weet is het iig oog om oog, tand om tand.. en dat wordt dan ingevuld naar eigen goeddunken.
in hoeverre zijn 'ze' dan hartstikke aardig? natuurlijk zijn het vredelievende mensen, en normaal, met een geloof. ik wil eigenlijk ook meer weten wat er vanuit de islam gezegd wordt..
maar wat gebeurt er als je tegen de islam ingaat? of heb k een verkeerd beeld? want dan moet je 't ff zeggen hoor
Poeh,.. tuurlijk mag je niemand vermoorden en wordt dat niet rechtvaardigd door de koran. Ik ken de koran niet echt maar ik weet wel dat het gewoon bijna hetzelfde is als de bijbel, alleen aangepast. Je mag niet stelen, vermoorden, moet je ouders respecteren etc. etc. etc. Je mag ook geen zelfmoord plegen. Dus ja waar die suicide bombers mee bezig zijn dat is maar dom.
Oud 12-11-2004, 16:52
Verwijderd
Citaat:
what if.. schreef op 12-11-2004 @ 17:46 :
Is het dan niet zo dat vanuit de koran gerechtvaardigd wordt om te doden mits je een goede reden hebt? [...]
  1. Kill the unbelievers wherever you find them, capture and besiege them and prepare for them every kind of ambush(9.5)

    The Jews, the Christians and the Pagans will burn forever in the Fire of Hell. They are the vilest of all creatures. (98.6)

    Make war on them until idolatory does not exist any longer and Allah's religion reigns universally. (8.39)

    We shall let the unbelievers taste a terrible chastisment, and will recompense them with the worst of what they were working. When you meet the unbelievers, smite their necks. (47.5)
Maar goed, zo kan ik ook tig voorbeelden uit Bijbel halen.
Oud 12-11-2004, 16:54
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
alluman schreef op 12-11-2004 @ 17:52 :
  1. Kill the unbelievers wherever you find them, capture and besiege them and prepare for them every kind of ambush(9.5)

    The Jews, the Christians and the Pagans will burn forever in the Fire of Hell. They are the vilest of all creatures. (98.6)

    Make war on them until idolatory does not exist any longer and Allah's religion reigns universally. (8.39)

    We shall let the unbelievers taste a terrible chastisment, and will recompense them with the worst of what they were working. When you meet the unbelievers, smite their necks. (47.5)
Maar goed, zo kan ik ook tig voorbeelden uit Bijbel halen.
Nou de moslims die ik ken zijn er hartstikke tegen hoor. Ze zeggen dat je van hun geloof niemand mag vermoorden etc., dat soort dingen moet je aan Allah overlaten.

Is dit misschien een verkeerde vertaling die terroristen misbruiken ofzo?
Oud 12-11-2004, 16:54
what if..
Avatar van what if..
what if.. is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 12-11-2004 @ 17:50 :
Poeh,.. tuurlijk mag je niemand vermoorden en wordt dat niet rechtvaardigd door de koran. Ik ken de koran niet echt maar ik weet wel dat het gewoon bijna hetzelfde is als de bijbel, alleen aangepast. Je mag niet stelen, vermoorden, moet je ouders respecteren etc. etc. etc. Je mag ook geen zelfmoord plegen. Dus ja waar die suicide bombers mee bezig zijn dat is maar dom.
is dat dom voor hen? ze worden dan toch martelaar? dan komen ze toch bij Allah omdat ze zijn wil uitvoeren? zo heb ik het begrepen. en ook dat zolang het in naam van God is dat je mag vermoorden wie je wilt..mits je een goede reden hebt, bijvoorbeeld het beledigen van Allah of de koran.

de verschillen met de bijbel vind ik toch vrij groot. het oude testament wordt wel erkend in de islam maar het nieuwe testament niet, toch?
__________________
I tend to have all the answers:o
Oud 12-11-2004, 16:56
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 12-11-2004 @ 17:54 :
Is dit misschien een verkeerde vertaling die terroristen misbruiken ofzo?
Schattepopje, jij als verdediger van moslims zou toch moeten weten, dat iedere echte moslim de Qur'an in de Heilige taal moet lezen. Het lezen van een vertaling telt niet.
Oud 12-11-2004, 16:57
DEADLOCKED
Avatar van DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
McCaine schreef op 12-11-2004 @ 17:42 :
Nou ja, hoeveel wonen er hier nou? 3000 ofzo?
Ik denk dat veel Joden zichzelf niet meer als jood zien maar meer als Nederlander. Dat het daarom ook minder makkelijk is getallen te verbinden aan de joods bevolking als aan de moslim bevolking.
__________________
Let's leave for other worlds, leave the future behind
Oud 12-11-2004, 16:58
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 12-11-2004 @ 17:54 :
Nou de moslims die ik ken zijn er hartstikke tegen hoor. Ze zeggen dat je van hun geloof niemand mag vermoorden etc., dat soort dingen moet je aan Allah overlaten.

Is dit misschien een verkeerde vertaling die terroristen misbruiken ofzo?
Jammer hè, maar zowel de Koran als de Bijbel propageren vele zaken waarvoor je in Nederland levenslang zou krijgen.
Oud 12-11-2004, 16:58
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
alluman schreef op 12-11-2004 @ 17:56 :
Schattepopje, jij als verdediger van moslims zou toch moeten weten, dat iedere echte moslim de Qur'an in de Heilige taal moet lezen. Het lezen van een vertaling telt niet.
Jah weet ik, zo iemand had het in die taal gelezen, maar wist niet wat hij gelezen had
Oud 12-11-2004, 16:58
DEADLOCKED
Avatar van DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
alluman schreef op 12-11-2004 @ 17:56 :
Schattepopje, jij als verdediger van moslims zou toch moeten weten, dat iedere echte moslim de Qur'an in de Heilige taal moet lezen. Het lezen van een vertaling telt niet.
Ik vrees dat jij meer verstand hebt van de Koran dan die islamaanhanger.
__________________
Let's leave for other worlds, leave the future behind
Oud 12-11-2004, 16:58
what if..
Avatar van what if..
what if.. is offline
Citaat:
alluman schreef op 12-11-2004 @ 17:52 :
  1. Kill the unbelievers wherever you find them, capture and besiege them and prepare for them every kind of ambush(9.5)

    The Jews, the Christians and the Pagans will burn forever in the Fire of Hell. They are the vilest of all creatures. (98.6)

    Make war on them until idolatory does not exist any longer and Allah's religion reigns universally. (8.39)

    We shall let the unbelievers taste a terrible chastisment, and will recompense them with the worst of what they were working. When you meet the unbelievers, smite their necks. (47.5)
Maar goed, zo kan ik ook tig voorbeelden uit Bijbel halen.
sja over die bijbel..die dingen vind je inderdaad, in het oude testament.
Maar vergeet het nieuwe testament niet, dat is de vervulling van het oude, de wetten zoals bijvoorbeeld wie echtbreuk pleegt, moet gedood worden, gelden niet meer. in het nieuwe testament staat naastenliefde centraal. dus geen moord en oorlogen wat in het oude testament weer meer besproken wordt..
__________________
I tend to have all the answers:o
Oud 12-11-2004, 16:59
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
alluman schreef op 12-11-2004 @ 17:56 :
Schattepopje, jij als verdediger van moslims zou toch moeten weten, dat iedere echte moslim de Qur'an in de Heilige taal moet lezen. Het lezen van een vertaling telt niet.
Maar wat ik bedoelde, je kunt sommige dingen als twee dingen interpreteren. Als het er vaag of dubbelzinnig in staat.
Oud 12-11-2004, 16:59
DEADLOCKED
Avatar van DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 12-11-2004 @ 17:58 :
Jah weet ik, zo iemand had het in die taal gelezen, maar wist niet wat hij gelezen had
Heb jij eigenlijk wel enige opleiding genoten?
__________________
Let's leave for other worlds, leave the future behind
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 09-04-2007 17:12
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
T_ID
500 18-07-2005 00:38
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Het Politieke Cartoons topic
Gatara
347 20-03-2005 20:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:47.