Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-03-2005, 13:11
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 28-03-2005 @ 14:08 :
en zo hoort het
Advertentie
Oud 28-03-2005, 13:13
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 28-03-2005 @ 14:11 :
wat roloog je? ik had het erover dat het nooit vergeten mag worden.
Oud 28-03-2005, 13:15
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Citaat:
Ischenbaert schreef op 28-03-2005 @ 14:05 :
Nou en? De holocaust is toch ook al 60 jaar geleden? Als het zo doorgaat herdenken ze die in het jaar 4033 ook nog.

Zie dit ook in relatie tot mijn andere posts: de geschiedenis gaat zich herhalen. Ik zeg niet: dan mogen wij het nu ook, ik zeg: daarom boeit het me niks, of kan ik er om lachen. Waarschijnlijk is de dader in dit geval ook maar zo'n scootersjonnie in zijn 5e jaar vmbo, die eigenlijk niet weet waarom ie het doet. Waar ik me dus in geen geval mee zou willen identificeren.

Er moet trouwens niet zo lichtzinnig gedacht worden over die gebeurtenissen van 1000 jaar geleden, de consequenties ervan worden nog steeds gedragen.
jeetje wat denk jij zwart wit zeg
punt 1 het is juist goed om dingen te blijven herdenken. Waneer we dat doen weten wat er toen gebeurd is, dat het fout was en zo voorkom je hopelijk ook een hoop nieuw geweld of kan het de kop in worden gedrukt zodra het opstaat. En nee dat hoeft niet altijd te lukken maar we hoeven ons er toch nog niet bij neer te leggen

vmbo heeft geen 5de jaars (en sorry dat ik nou ver de feiten val maar ik begin me echt te ergeren aan jou mening). Inderdaad er zijn veel mensen die niet weten waar ze mee bezig zijn, daarom moet er juist over gepraat worden, als ik pas op zembla de docu zag over de eerste brand op bedir, als ik zie wat het dan aangericht heeft hoe kun je het dan in je hoofd halen het nog eens te probleren.

Waarom zeg je dan net (tenminste zo kwam het over) dat dingen van wel 60 jaar geleden niet meer herdacht hoeven worden.

Dit is misschien wederom een incident maar wat iemand hierboven ook al zei, de haat die onder de bevolking leeft tegen autochtonen, en vast ook andersom, is geen incident.
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Oud 28-03-2005, 13:16
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 28-03-2005 @ 14:13 :
wat roloog je? ik had het erover dat het nooit vergeten mag worden.
"Opdat wij niet vergeten".. Ja, die kennen we nou onderhand wel.
Oud 28-03-2005, 13:17
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 28-03-2005 @ 14:16 :
"Opdat wij niet vergeten".. Ja, die kennen we nou onderhand wel.
wtf is jou probleem?
Oud 28-03-2005, 13:20
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Ischenbaert schreef op 28-03-2005 @ 14:05 :
Nou en? De holocaust is toch ook al 60 jaar geleden? Als het zo doorgaat herdenken ze die in het jaar 4033 ook nog.

Zie dit ook in relatie tot mijn andere posts: de geschiedenis gaat zich herhalen. Ik zeg niet: dan mogen wij het nu ook, ik zeg: daarom boeit het me niks, of kan ik er om lachen. Waarschijnlijk is de dader in dit geval ook maar zo'n scootersjonnie in zijn 5e jaar vmbo, die eigenlijk niet weet waarom ie het doet. Waar ik me dus in geen geval mee zou willen identificeren.

Er moet trouwens niet zo lichtzinnig gedacht worden over die gebeurtenissen van 1000 jaar geleden, de consequenties ervan worden nog steeds gedragen.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 28-03-2005, 13:21
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 28-03-2005 @ 14:17 :
wtf is jou probleem?
Dat ik er zo schijtziek van wordt dat bij iedere ramp, iedere aanslag, ieder geval van racisme, discriminatie, xenofobie, vreemdelingenhaat, bij ieder geval van 'leren van de geschiedenis' die fucking Holocaust erbij gesleurd wordt! Alsof er niks anders gebeurd is!
Oud 28-03-2005, 13:23
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 28-03-2005 @ 14:21 :
Dat ik er zo schijtziek van wordt dat bij iedere ramp, iedere aanslag, ieder geval van racisme, discriminatie, xenofobie, vreemdelingenhaat, bij ieder geval van 'leren van de geschiedenis' die fucking Holocaust erbij gesleurd wordt! Alsof er niks anders gebeurd is!
gast, een vliegtuig in het WTC is toch wel wat minder erg dan 6 miljoen vergastte joden omdat een domme homo met snor het niet met ze eens is.
Oud 28-03-2005, 13:24
Verwijderd
Stelletje idioten hier, zeg.
Oud 28-03-2005, 13:24
Ischenbaert
Avatar van Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Citaat:
Joostje schreef op 28-03-2005 @ 13:45 :
Germaasne godsdienst is een moderne interpretatie van een geloof dat in kleine, hierarchische, agrarische gemeenschappen plaatsvond. Klinkt niet echt hedendaags nederlands.
Er is toevallig wel ooit een groep 'blanken' geweest die zich over heel Europa (ongeveer van Rusland tot Engeland en van Noorwegen tot Spanje) hebben verspreid. Hieruit ontstonden de germaanse, slavische en keltische stammen. Hun geloven vertonen ontzettend veel gelijkenissen. Hier en daar een naam van een god anders, of een andere manier van tradities uiten, de basis bleef gelijk.

Hierdoor kun je wel spreken van een algemene germaanse religie (GEEN godsdienst, want men was in deze religie NOOIT in 'dienst' van een god) die dus al heel oud is en uit de tijd zelf stamt.

Het moderne heidendom bestaat over het algemeen slechts uit een stel slecht georganiseerde alto's, hippies, amateur-historici, nazi's en gekken. Of een combinatie hiervan. Het germaanse aspect gaat in vele gevallen verloren.

Over die kleine 'hierarchische' agrarische samenlevingen: in veel gevallen was er sprake van, jawel, democratie. Uit de relatief kleine groep werd een persoon gekozen als hoofd van de groep. Op basis waarvan geselecteerd werd was per geval verschillend. In ieder geval wijsheid en kracht waren natuurlijk belangrijk.
Oud 28-03-2005, 13:24
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 28-03-2005 @ 14:21 :
Dat ik er zo schijtziek van wordt dat bij iedere ramp, iedere aanslag, ieder geval van racisme, discriminatie, xenofobie, vreemdelingenhaat, bij ieder geval van 'leren van de geschiedenis' die fucking Holocaust erbij gesleurd wordt! Alsof er niks anders gebeurd is!
nouja, de vervolging van homo's, sinti, roma, verstandelijk gehandicapten, politieke tegenstanders, en jehova's getuigen toen was anders niet niks!
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 28-03-2005, 13:26
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 28-03-2005 @ 14:23 :
gast, een vliegtuig in het WTC is toch wel wat minder erg dan 6 miljoen vergastte joden omdat een domme homo met snor het niet met ze eens is.
iets is niet erg om de hoeveelheid mensen die er dood gegaan zijn hoor iets is erg om de reden waarom, de gedachten erachter, de gevolgen erop en inderdaad ook de grote van de ramp speelt mee maar dat is niet het enige
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Oud 28-03-2005, 13:27
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Ischenbaert schreef op 28-03-2005 @ 14:24 :
Er is toevallig wel ooit een groep 'blanken' geweest die zich over heel Europa (ongeveer van Rusland tot Engeland en van Noorwegen tot Spanje) hebben verspreid. Hieruit ontstonden de germaanse, slavische en keltische stammen. Hun geloven vertonen ontzettend veel gelijkenissen. Hier en daar een naam van een god anders, of een andere manier van tradities uiten, de basis bleef gelijk.
Ah, je bedoelt dat de religie eigenlijk thuishoort op in de kaukasus

Citaat:
Hierdoor kun je wel spreken van een algemene germaanse religie (GEEN godsdienst, want men was in deze religie NOOIT in 'dienst' van een god) die dus al heel oud is en uit de tijd zelf stamt.

Het moderne heidendom bestaat over het algemeen slechts uit een stel slecht georganiseerde alto's, hippies, amateur-historici, nazi's en gekken. Of een combinatie hiervan. Het germaanse aspect gaat in vele gevallen verloren.

Over die kleine 'hierarchische' agrarische samenlevingen: in veel gevallen was er sprake van, jawel, democratie. Uit de relatief kleine groep werd een persoon gekozen als hoofd van de groep. Op basis waarvan geselecteerd werd was per geval verschillend. In ieder geval wijsheid en kracht waren natuurlijk belangrijk.
en jij hebt nooit beowulf gelezen, of de edda.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 28-03-2005, 13:27
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Is het CIDI al ingelicht? Is Ronny Nafthaniël al gebeld? Zitten ze me al op de hielen?
Oud 28-03-2005, 13:34
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 28-03-2005 @ 14:27 :
Is het CIDI al ingelicht? Is Ronny Nafthaniël al gebeld? Zitten ze me al op de hielen?
Je doet raar.
Oud 28-03-2005, 13:36
Verwijderd
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 28-03-2005 @ 14:23 :
gast, een vliegtuig in het WTC is toch wel wat minder erg dan 6 miljoen vergastte joden omdat een domme homo met snor het niet met ze eens is.
20 miljoen Russen stierven in de tweede wereldoorlog. Bijna 50 miljoen Chinezen stierven er onder het bewind van Mao Zedong. Die herdenken we niet, maar in vergelijking daarmee is 6 miljoen joden toch wel wat minder erg.
Oud 28-03-2005, 13:38
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 28-03-2005 @ 14:36 :
20 miljoen Russen stierven in de tweede wereldoorlog. Bijna 50 miljoen Chinezen stierven er onder het bewind van Mao Zedong. Die herdenken we niet, maar in vergelijking daarmee is 6 miljoen joden toch wel wat minder erg.
Niet alleen het aantal maar ook de manier waarop het gebeurde doet ertoe.
Oud 28-03-2005, 13:41
Verwijderd
Je kan niet zeggen dat het er onder Mao veel zachtzinniger toeging dan onder Hitler.


Citaat:
In de Culturele Revolutie kwamen vele leraren, intellectuelen, artsen en professoren, alsook boeren en arbeiders en anderen achter de tralies terecht, of werden opgesloten in concentratiekampen ('heropvoedingskampen').
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mao_Zed...rele_Revolutie
Oud 28-03-2005, 13:43
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 28-03-2005 @ 14:36 :
20 miljoen Russen stierven in de tweede wereldoorlog. Bijna 50 miljoen Chinezen stierven er onder het bewind van Mao Zedong. Die herdenken we niet, maar in vergelijking daarmee is 6 miljoen joden toch wel wat minder erg.
Dat bedoel ik. En dan hebben we het nog niet eens gehad over de miljoenen die stierven onder de terreur van Stalin en zijn opvolgers in de Sovjet-Unie, de bommen op Hiroshima en Nagasaki, de honderdduizenden slachtoffers van de oorogen op de Balkan in de jaren '90, de gifgas-aanvallen van Saddam op de Koerden, etc. etc.
Oud 28-03-2005, 13:46
Ischenbaert
Avatar van Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Citaat:
Joostje schreef op 28-03-2005 @ 14:27 :
Ah, je bedoelt dat de religie eigenlijk thuishoort op in de kaukasus


Nee niet echt, waaruit maak je dat op?.



en jij hebt nooit beowulf gelezen, of de edda.
En waaruit maak je dat op?

De Edda vind ik buiten dat het een grappig onderhoudend boekje is niet zo ontzettend interessant, onder andere omdat ik me afvraag in hoeverre een dergelijk boek dat geschreven zou zijn in de lage landen, en niet door een christen (Sturluson) vertaald/herschreven was, er anders uit zou zien. Ook is dit geen 'algemeen germaans' boek, vind ik.

Van beowulf heb ik wel wat dingetjes gelezen, maar dat was geloof ik ook zo scandinavië-georiënteerd, waar ik tamelijk moe van werd. Hier spelen de -tamelijk grote- verschillen tussen de vikingen en neder-saksen een rol. Ik richt me qua amateur- historie liever op de streek waar ik woon. Ik heb niks met vikingen.
Oud 28-03-2005, 13:49
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Ischenbaert schreef op 28-03-2005 @ 14:46 :
Nee niet echt, waaruit maak je dat op?.
Omdat dat ongeveer de plaats is waar indoeuropeanen vandaan komen, en volgens jou dus de gemeenschappelijke religie.

Citaat:
En waaruit maak je dat op?
omdat beiden nogal hierarchisch zijn?
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 28-03-2005, 13:51
Ischenbaert
Avatar van Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 28-03-2005 @ 14:43 :
Dat bedoel ik. En dan hebben we het nog niet eens gehad over de miljoenen die stierven onder de terreur van Stalin en zijn opvolgers in de Sovjet-Unie, de bommen op Hiroshima en Nagasaki, de honderdduizenden slachtoffers van de oorogen op de Balkan in de jaren '90, de gifgas-aanvallen van Saddam op de Koerden, etc. etc.
Wat te denken van de 23 miljoen doden onder de azteken (van de 25 miljoen die er waren) in de eerste 10 jaar na de Spaanse invasie van de streken bij Mexico? In naam van Christus allemaal natuurlijk.
Het nageslacht van de weinige overlevenden leeft nu gewoon in een van de plaatselijke sloppenwijken.
Oud 28-03-2005, 13:52
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Ischenbaert schreef op 28-03-2005 @ 14:51 :
Wat te denken van de 23 miljoen doden onder de azteken (van de 25 miljoen die er waren) in de eerste 10 jaar na de Spaanse invasie van de streken bij Mexico? In naam van Christus allemaal natuurlijk.
Het nageslacht van de weinige overlevenden leeft nu gewoon in een van de plaatselijke sloppenwijken.
kwam grotendeels door ziekten.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 28-03-2005, 13:57
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 28-03-2005 @ 14:27 :
Is het CIDI al ingelicht? Is Ronny Nafthaniël al gebeld? Zitten ze me al op de hielen?

Hahahaa
Oud 28-03-2005, 13:59
Ischenbaert
Avatar van Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Citaat:
Joostje schreef op 28-03-2005 @ 14:49 :
[B]Omdat dat ongeveer de plaats is waar indoeuropeanen vandaan komen, en volgens jou dus de gemeenschappelijke religie.



omdat beiden nogal hierarchisch zijn?
De indo-Eurpeanen komen van veel oostelijker streken.
Maar dat gaat nog veel verder terug in de tijd , namelijk tot niet lang na dat de blanken ontstaan waren in de ijstijd.

Er is helemaal niks bekend over dat die blanken toen al de basis gevestigd zouden hebben van hun religie en andere culturele uitingen. Dat heb ik ook niet gezegd. Wat we er van kennen is ontstaan in Europa.

Boeken hierarchisch? In elk geval valt dat wel mee. Natuurlijk moest er sprake zijn van hierarchie. het leven was er ook zo'n 10 keer zo hard als tegenwoordig. Dan geldt het recht van de sterkste eerder lijkt me. Het is niet voor niets dat de mensen tegenwoordig veel ouder worden. Men was veel meer afhankelijk van de elementen. In dit geval is het logisch dat je er rekening mee houdt dat we praten over 1000+ jaar terug?
Oud 28-03-2005, 14:02
Ischenbaert
Avatar van Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Citaat:
Joostje schreef op 28-03-2005 @ 14:52 :
kwam grotendeels door ziekten.
Dat klopt. Nog een voorbeeld waaruit blijkt dat we beter geen mensen van 2000 km. verderop binnen zouden moeten laten?
Oud 28-03-2005, 14:04
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Ischenbaert schreef op 28-03-2005 @ 15:02 :
Dat klopt. Nog een voorbeeld waaruit blijkt dat we beter geen mensen van 2000 km. verderop binnen zouden moeten laten?
Jouw sig
Oud 28-03-2005, 14:05
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Ischenbaert schreef op 28-03-2005 @ 15:02 :
Dat klopt. Nog een voorbeeld waaruit blijkt dat we beter geen mensen van 2000 km. verderop binnen zouden moeten laten?
mensen worden heus wel op ziekten gecontroleerd
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 28-03-2005, 14:05
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Ischenbaert schreef op 28-03-2005 @ 14:51 :
Wat te denken van de 23 miljoen doden onder de azteken (van de 25 miljoen die er waren) in de eerste 10 jaar na de Spaanse invasie van de streken bij Mexico? In naam van Christus allemaal natuurlijk.
Het nageslacht van de weinige overlevenden leeft nu gewoon in een van de plaatselijke sloppenwijken.
Ja, dat je iets tegen Christenen hebt, weten we nou wel, hoor, meneer-met-de-zweverige-bosgoden.
Punt is dat de Spaanse conquistadores gewoon een stel moordenaars en plunderaars waren, die heel wat native Americans over d ekling hebben gejaagd, maar dan vooral om hun goud te bemachtigen.
Oud 28-03-2005, 14:07
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Ischenbaert schreef op 28-03-2005 @ 14:59 :
De indo-Eurpeanen komen van veel oostelijker streken.
Maar dat gaat nog veel verder terug in de tijd , namelijk tot niet lang na dat de blanken ontstaan waren in de ijstijd.
nog verder weg, ook goed. Het is dus een uitheemse religie > weg ermee!

Citaat:
Er is helemaal niks bekend over dat die blanken toen al de basis gevestigd zouden hebben van hun religie en andere culturele uitingen. Dat heb ik ook niet gezegd. Wat we er van kennen is ontstaan in Europa.
Hun geloven vertonen ontzettend veel gelijkenissen. Hier en daar een naam van een god anders, of een andere manier van tradities uiten, de basis bleef gelijk.

Citaat:
Boeken hierarchisch? In elk geval valt dat wel mee. Natuurlijk moest er sprake zijn van hierarchie. het leven was er ook zo'n 10 keer zo hard als tegenwoordig. Dan geldt het recht van de sterkste eerder lijkt me. Het is niet voor niets dat de mensen tegenwoordig veel ouder worden. Men was veel meer afhankelijk van de elementen. In dit geval is het logisch dat je er rekening mee houdt dat we praten over 1000+ jaar terug?
ah, de oude religie past dus niet meer bij de huidige maatschappij
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 28-03-2005, 14:15
Ischenbaert
Avatar van Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 28-03-2005 @ 15:05 :
Ja, dat je iets tegen Christenen hebt, weten we nou wel, hoor, meneer-met-de-zweverige-bosgoden.
Punt is dat de Spaanse conquistadores gewoon een stel moordenaars en plunderaars waren, die heel wat native Americans over d ekling hebben gejaagd, maar dan vooral om hun goud te bemachtigen.
Als je mijn posts nog even vluchtig doorleest zie je dat ik voor 0% spiritueel bezig ben met 'bosgoden', en al helemaal niet geloof in het bestaan van andere wezens dan de wetenschappelijk aangetoonde. Ik heb enkel uitgelegd hoe dat ongeveer zat bij de oude germanen. Ben ik een oude germaan? Nee, met mijn slechts 18 lentes haal ik dat sowieso niet.
Oud 28-03-2005, 14:24
Ischenbaert
Avatar van Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Citaat:
Joostje schreef op 28-03-2005 @ 15:07 :
nog verder weg, ook goed. Het is dus een uitheemse religie > weg ermee!

Wat ik dus zeg is dat die religie toen nog niet eens bestond.
Er is stomweg niks bekend over hoe het er toen aan toeging.
De enige oorspronkelijke religies die ontstaan zijn in Europa en die niet afgeleid zijn van 'woestijngeloven' zijn die van de oude germanen.





ah, de oude religie past dus niet meer bij de huidige maatschappij


Hij bestaat in feite al 1000+ jaar niet meer, dus daarover kun je niet oordelen. Bij religies vind ik het aspect van geloof in bovennatuurlijke machten sowieso achterhaald. Het sociale aspect mag van mij wel weer in het leven geroepen worden, wat ook gebeurt. Ook zijn er een flink aantal tradities blijven bestaan uit die tijd, die nog slechts een sociale functie vervullen. Paasvuren bijvoorbeeld. Maar ik zit nu te verhalen over uitzonderingen en dingen waar ik nooit over na heb gedacht. Het Germaanse heidendom kan sowieso geen rol spelen in een maatschappij van verheerlijking van wancultuur zoals wij die hier en nu kennen.
Oud 28-03-2005, 14:29
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Ischenbaert schreef op 28-03-2005 @ 11:02 :
@Love & Peace: wat bedoel je met die loze uitdrukkingen als

-'kikkerlandje'
kikkerlandje: wat denk jezelf? een klein land, dat eigenlijk niet veel problemen zou moeten hebben.
Citaat:
-'De media moet zijn verantwoordelijkheid nemen, politici moeten hun positie kennen, en dan komt alles goed.' (ZO INHOUDSLOOS, dit had Balkenende kunnen zeggen)
De media moeten hun verantwoordelijkheid kennen: De media moeten niet alles opblazen, zij zijn in mijn ogen de hoofdverantwoordelijke voor de angstlucht. Ze moeten minder sensatiegeil zijn, en meer kijken naar hoe emnsen bepaalde berichten zullen opnemen.
politici moeten hun positie kennen: Een politici heeft een bepaalde verantwoordelijkheid. Hij/zij is gekozen om in het belang van dit land wetten enzo op te stellen. Niet om de eigen partij groot te maken door populistische uitspraken. Niet om jezelf populair te maken, door te roepen, "ik lus alle hoofddoekjes rauw", bijvoorbeeld.
Citaat:
-'(...) zich ook duidelijk uitspreekt tegen gasten als Wilders,'
(jullie zijn toch allemaal zo blij met die democratie?)
Volgens mij weet jij niet wat democratie is. Daarin mag je zeggen dat je iemands ideeen belachelijk vind, en ik vind dat dat vaker mag egbeuren. Ik zeg niet, zoals jouw bekrompen ziel meteen aanneemt, dat zijn mond moet worden gesnoerd. Vooral van Links hoor ik veelste weinig commentaar.
Oud 28-03-2005, 14:30
Ischenbaert
Avatar van Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 28-03-2005 @ 15:05 :
Ja, dat je iets tegen Christenen hebt, weten we nou wel, hoor, meneer-met-de-zweverige-bosgoden.
Punt is dat de Spaanse conquistadores gewoon een stel moordenaars en plunderaars waren, die heel wat native Americans over d ekling hebben gejaagd, maar dan vooral om hun goud te bemachtigen.
...met de steun van de kerk en in naam van de 'Heer' kwamen ze het christendom brengen. Natuurlijk ging het in feite om al dat goud.
Doet me denken aan een bepaalde kauboi in texas (die overigens ook vriendjes met God was en iedereen dat vertelde) die ergens iets ging brengen maar eigenlijk ook een bepaald goedje kwam halen.
Oud 28-03-2005, 14:39
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Oh ja, even dit; In Marokko was er een jaar of 2-3 geleden een aanslag gepleegd, op iets Joods ( Joden zijn daar minderheden).
Meteen diezelfde dag kwam er een spontane betoging, waaraan meer dan 1 miljoen Marokkanen meededen, en waar de prachtige woorden "Joden zijn Marokkanen, terroristen niet", werden uitgesproken.

Dat wou ik effe kwijt.
Oud 28-03-2005, 14:46
Ischenbaert
Avatar van Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 28-03-2005 @ 15:29 :
kikkerlandje: wat denk jezelf? een klein land, dat eigenlijk niet veel problemen zou moeten hebben.

De media moeten hun verantwoordelijkheid kennen: De media moeten niet alles opblazen, zij zijn in mijn ogen de hoofdverantwoordelijke voor de angstlucht. Ze moeten minder sensatiegeil zijn, en meer kijken naar hoe emnsen bepaalde berichten zullen opnemen.
politici moeten hun positie kennen: Een politici heeft een bepaalde verantwoordelijkheid. Hij/zij is gekozen om in het belang van dit land wetten enzo op te stellen. Niet om de eigen partij groot te maken door populistische uitspraken. Niet om jezelf populair te maken, door te roepen, "ik lus alle hoofddoekjes rauw", bijvoorbeeld.
NU leg je dus iets uit

Citaat:

Volgens mij weet jij niet wat democratie is. Daarin mag je zeggen dat je iemands ideeen belachelijk vind, en ik vind dat dat vaker mag egbeuren. Ik zeg niet, zoals jouw bekrompen ziel meteen aanneemt, dat zijn mond moet worden gesnoerd. Vooral van Links hoor ik veelste weinig commentaar.
Dat klinkt heel anders dan:
Stel nu dat de autochtone bevolking zich (...) ook duidelijk uitspreekt tegen gasten als Wilders,
Waarin je eigenlijk zegt dat de autochtone bevolkingsgroep tegen Wilders in het geweer zou moeten.

Het enige wat ik hoef te weten van een regeringsvorm is of hij werkt. Voor mij werkt deze democratie niet.

Het aantal problemen in een land is natuurlijk niet op afmetingen te schatten of te beoordelen. In Belgie, dat zoals je misschien weet van vergelijkbare grootte is, zijn er volgens mij veel meer problemen. En wat te denken van het eveneens miniscule Albanië?
Oud 28-03-2005, 14:52
Ischenbaert
Avatar van Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 28-03-2005 @ 15:39 :
Oh ja, even dit; In Marokko was er een jaar of 2-3 geleden een aanslag gepleegd, op iets Joods ( Joden zijn daar minderheden).
Meteen diezelfde dag kwam er een spontane betoging, waaraan meer dan 1 miljoen Marokkanen meededen, en waar de prachtige woorden "Joden zijn Marokkanen, terroristen niet", werden uitgesproken.

Dat wou ik effe kwijt.
Dus zelfs als ze het goed bedoelen liegen ze nog, die stoute marokkanen! Terroristen met een marokkaans paspoort zijn namelijk wel degelijk marokkanen. En zeker niet alle joden zijn Marokkaans. Sterker nog, joden zijn daar slechts een minderheid, zoals je al meldde. De andere 28 miljoen marokkanen bleven overigens uit protest thuis.

Laatst gewijzigd op 28-03-2005 om 14:58.
Oud 28-03-2005, 14:55
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
het gaat natuurlijk om het benoemen van de hjuiselijke wij- en de vijandelijke zij-groep
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 28-03-2005, 15:02
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Ischenbaert schreef op 28-03-2005 @ 15:52 :
Dus zelfs als ze het goed bedoelen liegen ze nog, die stoute marokkanen! Terroristen met een marokkaans paspoort zijn namelijk wel degelijk marokkanen. En zeker niet alle joden zijn Marokkaans. Sterker nog, joden zijn daar slechts een minderheid, zoals je al meldde. De andere 28 miljoen marokkanen bleven overigens uit protest thuis.
Ik hoop dat je sarcastisch was, maar anders vind ik je verschrikkelijk dom.

Ten eerste, in Nederland zijn er na tal van aanslagen geen betogingen daar tegen geweest.

Ten tweede, betekend het niet dat je het er ergens mee oneens bent, als je niet gaat protesteren. In Nederland waren er vorige week demonstraties tegen discriminatie, waar zo'n 500 mensen aan meededen. betekend het dan dat de andere 15 miljoen voor discriminatie zijn?

Ten derde, zie Joostje.
Oud 28-03-2005, 15:07
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Ischenbaert schreef op 28-03-2005 @ 15:46 :
NU leg je dus iets uit
hahah. Ja, het was een beetje onduidelijk.
Citaat:
Dat klinkt heel anders dan:
Stel nu dat de autochtone bevolking zich (...) ook duidelijk uitspreekt tegen gasten als Wilders,
Waarin je eigenlijk zegt dat de autochtone bevolkingsgroep tegen Wilders in het geweer zou moeten.
Dan is er toch echt iets mis met of jou manier van begrijpend lezen, of de mijne.
Citaat:
Het enige wat ik hoef te weten van een regeringsvorm is of hij werkt. Voor mij werkt deze democratie niet.
kan je dat een beetje toelichten?
Citaat:
Het aantal problemen in een land is natuurlijk niet op afmetingen te schatten of te beoordelen. In Belgie, dat zoals je misschien weet van vergelijkbare grootte is, zijn er volgens mij veel meer problemen. En wat te denken van het eveneens miniscule Albanië?
Hoe minder inwoners, hoe minder kans op botsingen.
Oud 28-03-2005, 15:51
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Joostje schreef op 28-03-2005 @ 14:20 :
[afbeelding]
Joost, geef eens wat zinniger reacties joh ipv dat domme getroll steeds
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Oud 28-03-2005, 15:53
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 28-03-2005 @ 14:36 :
20 miljoen Russen stierven in de tweede wereldoorlog. Bijna 50 miljoen Chinezen stierven er onder het bewind van Mao Zedong. Die herdenken we niet, maar in vergelijking daarmee is 6 miljoen joden toch wel wat minder erg.
Die getallen van Mao zijn ernstig overdreven. Verreweg de meeste Chinezen die omkwamen stierven door hongersnood en armoede, niet door Mao zelf.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Oud 28-03-2005, 16:03
Verwijderd
Citaat:
McCaine schreef op 28-03-2005 @ 16:53 :
Die getallen van Mao zijn ernstig overdreven. Verreweg de meeste Chinezen die omkwamen stierven door hongersnood en armoede, niet door Mao zelf.
Ik zeg ook niet dat ze doodgingen door Mao zelf, maar onder zijn bewind. Net zoals er geen enkele jood door Hitler zelf doodging, maar wel onder zijn bewind.
Oud 28-03-2005, 16:05
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
McCaine schreef op 28-03-2005 @ 16:51 :
Joost, geef eens wat zinniger reacties joh ipv dat domme getroll steeds
mensen die zich binnen 5 minuten op dertig punten tegenspreken zijn nou niet echt nuttige gesprekspartners.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 28-03-2005, 16:11
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 28-03-2005 @ 17:03 :
Ik zeg ook niet dat ze doodgingen door Mao zelf, maar onder zijn bewind. Net zoals er geen enkele jood door Hitler zelf doodging, maar wel onder zijn bewind.
Bij het een is wel een wat minder direct verband dan bij het ander, grapjas. En dat gegoochel met getallen door de rechtervleugel begint me ook de keel uit te hangen.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Oud 28-03-2005, 19:43
Verwijderd
Wel opvallend dat de directeur de sfeer in Uden hekelde.
Het schijnt daar niet zo te boteren tussen bepaalde bevolkingsgroepen
Oud 28-03-2005, 20:53
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Citaat:
makelville schreef op 28-03-2005 @ 20:43 :
Wel opvallend dat de directeur de sfeer in Uden hekelde.
Het schijnt daar niet zo te boteren tussen bepaalde bevolkingsgroepen
valt volges mij best mee opzich, tenminste ik heb er nog nooit wat van gehoord, op de andere school schijnt het wel wat meer te zijn maar ik denk dat dat nu een probleem is van heel Nederland.
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Oud 28-03-2005, 21:31
DEADLOCKED
Avatar van DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
Ischenbaert schreef op 28-03-2005 @ 15:30 :

Doet me denken aan een bepaalde kauboi in texas (die overigens ook vriendjes met God was en iedereen dat vertelde) die ergens iets ging brengen maar eigenlijk ook een bepaald goedje kwam halen.
Denk je dat Bush de $159,208,900,000 (and still counting) terugkrijgt door de olie van de iraqi's in te pikken terwijl de hele wereld hem op zijn vingers kijkt? Tevens heb ik hem nooit horen zeggen dat hij vanuit een religieus perspectief de oorlog inging, heb hem m.b.t. tot de oorlog in Irak zelfs het woord moslim nooit in de mond horen nemen alleen maar om aantijgingen van een religieus motief tegen te gaan.

Dat olie het enige motief wat om Saddam te verdrijven is pure linkse anti-oorlogs propaganda en iedereen trapt er nog in ook.
__________________
Let's leave for other worlds, leave the future behind
Oud 28-03-2005, 21:37
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 28-03-2005 @ 22:31 :
Dat olie het enige motief wat om Saddam te verdrijven is pure linkse anti-oorlogs propaganda en iedereen trapt er nog in ook.
Oud 28-03-2005, 21:42
DEADLOCKED
Avatar van DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 28-03-2005 @ 22:37 :
Het lukt mij maar niet om tegen jouw argumenten in te gaan,







want ze zijn er niet.
__________________
Let's leave for other worlds, leave the future behind
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
T_ID
500 18-07-2005 00:38
De Kantine Geloof jij nog in Vrede?
Verwijderd
98 12-11-2004 15:31


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:07.