Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-09-2008, 20:22
IdentifyMe
IdentifyMe is offline
Hoop dat dit in het juiste forum staat, heb geen idee waar het anders te zetten. Anyway, heeft iemand een idee hoe de bestuursvorm genoemd wordt waarbij de staat wordt geregeerd door een selecte groep mensen die de instelling in stand houden door zelf eveneens te beslissen wie ook geschikt is om toe te treden? Nergens sprake van verkiezingen ofzo.
Advertentie
Oud 25-09-2008, 20:26
wallflower
Avatar van wallflower
wallflower is offline
Aristocratie? Oligarchie?
__________________
i need so badly to believe that there is truth, that love is real
Oud 25-09-2008, 20:46
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
antwoord a
__________________
Welcome to your mom's house!
Oud 25-09-2008, 20:49
IdentifyMe
IdentifyMe is offline
Neen. Een aristocratie houdt in dat slechts mensen die een x aantal rijkdom bezitten mogen besturen. Een oligarchie baseert zich op mensen uit de sowieso al bevoorrechte klasse. De bestuursvorm waar ik op doel stelt dat mensen puur en alleen worden gekozen op basis van geschiktheid en de mening van de groep daarover.
Oud 25-09-2008, 21:02
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
meritocratie
__________________
Welcome to your mom's house!
Oud 25-09-2008, 21:28
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
De bestuursvorm waar ik op doel stelt dat mensen puur en alleen worden gekozen op basis van geschiktheid en de mening van de groep daarover.
Maar dit spreek je beginpost tegen. Daarin schreef je dat de heersende elite nieuwe leden van de elite kiest. Dat zou het dichtste bij de huidige communistische staten komen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 25-09-2008, 21:52
Verwijderd
Citaat:
meritocratie
Oud 26-09-2008, 19:09
IdentifyMe
IdentifyMe is offline
Citaat:
meritocratie
Bedankt, dat is wat ik bedoelde.

Citaat:
Maar dit spreek je beginpost tegen. Daarin schreef je dat de heersende elite nieuwe leden van de elite kiest. Dat zou het dichtste bij de huidige communistische staten komen.
Ik bedoel inderdaad dat de heersende elite nieuwe leden van de elite kiest, maar dat die keuze niet mag afhangen van factoren als afkomst, grond- of geldbezit maar slechts en alleen van hoe geschikt de nieuwe leden worden geacht door de groep. Sorry voor onduidelijkheid.
Oud 26-09-2008, 19:53
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ik bedoel inderdaad dat de heersende elite nieuwe leden van de elite kiest, maar dat die keuze niet mag afhangen van factoren als afkomst, grond- of geldbezit maar slechts en alleen van hoe geschikt de nieuwe leden worden geacht door de groep.
Ah, dan weet ik het antwoord al: utopie.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 27-09-2008, 10:38
IdentifyMe
IdentifyMe is offline
Ik ga hier niet verder op in, dit topic kan gesloten worden.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Games Algemeen online-games topic
Verwijderd
113 07-01-2020 08:55
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Taliban in Pakistan en de neerwaartse spiraal van vrouwenrechten
Gatara
36 27-05-2009 10:21
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie politiektest
kelien
21 29-11-2005 17:21
Levensbeschouwing & Filosofie Stelling: Religie is de oorzaak veel problemen en zou daarom verboden moeten worden..
Buskruitje
204 22-01-2005 01:32


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:26.