Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-05-2014, 12:39
Pancakelover
Avatar van Pancakelover
Pancakelover is offline
Hi Allemaal
Ik ben na een jaar worstelen met mijn geaardheid tot de conclussie gekomen dat ik waarschijnlijk bi bent, Dit omdat ik tegenwoordig ook naar jongens kijk zoals ik naar meiden kijk en ik ook wel wat voel voor iemand die ik ken , Dit heb ik tegen mijn beste vrienden inmiddels verteld en die kunnen er gelukkig goed mee omgaan (na even een schrik voor mijn beste vriend ),
Maar het vertellen aan je ouders vindt ik toch een stuk lastiger, niet omdat ik bang ben voor hun reactie want ze hebben meerdere keren gezegt dat als 1 van ons bi,lesbi or homo is ze dat rustig kunnen zeggen maar meer van
Hoe verte je dit aan je ouders op een goed moment, hoe begin je het gesprek etc
Daarom ben ik opzoek naar mensen die mij hiermee kunnen helpen door tips of eigen ervaring

Groetjes Frank
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-05-2014, 13:12
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Als je met een leuke jongen thuiskomt en hem voorstelt als je vriend. Daarvoor zie ik er echt het nut niet van in.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2014, 13:25
JustTalk
JustTalk is offline
Citaat:
Als je met een leuke jongen thuiskomt en hem voorstelt als je vriend. Daarvoor zie ik er echt het nut niet van in.
Wat is daar verkeerd aan ? Ik zie er geen graten in.

Je kan het gewoon "doen". En achteraf zien hoe het allemaal loopt. Ofwel praat je er op voorhand met je ouders al eens over. Ofwel wacht je nog een beetje.

Weet je, dit zijn allemaal keuzes die jij moet maken. Het is jouw leven. Ik (en niemand anders) dient die voor jou te maken. Wat voor de één werkt, werkt niet bij de ander, etc.

Wat vertelt je gevoel je ?

Veel succes alvast!

Groetjes,
JustTalk
Met citaat reageren
Oud 21-05-2014, 13:32
Pancakelover
Avatar van Pancakelover
Pancakelover is offline
Thx voor jullie reacties
JustTalk ik ben het daarmee eens maar het zit hem meer dat het toch lastig is om uiteindeiljk te besluiten om het aan je ouders te vertellen en aangezien ik zeker weet dat ik niet de enigste ben die in dit soort situaties zit vroeg ik me gewoon af of er mensen waren met tips die het makkelijker maken om het te vertellen
En ja ik praat er soms met mijn ouders over als er bijvoorbeeld weer een docu op tv is over geaardheid

Groetjes Frank
Met citaat reageren
Oud 21-05-2014, 13:36
Verwijderd
Citaat:
Wat is daar verkeerd aan ? Ik zie er geen graten in.
Wat is waar verkeerd aan?


Gewoon niet vertellen totdat het relevant is, zoals volk zegt.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2014, 14:12
JustTalk
JustTalk is offline
Citaat:
Thx voor jullie reacties
JustTalk ik ben het daarmee eens maar het zit hem meer dat het toch lastig is om uiteindeiljk te besluiten om het aan je ouders te vertellen en aangezien ik zeker weet dat ik niet de enigste ben die in dit soort situaties zit vroeg ik me gewoon af of er mensen waren met tips die het makkelijker maken om het te vertellen
En ja ik praat er soms met mijn ouders over als er bijvoorbeeld weer een docu op tv is over geaardheid
Begrijp ik. Ik hoop dat je iemand vindt die zo een ervaring met je kan delen. Hij kan je altijd ook een PM sturen. In geval men liever niet publiek op het forum daarover iets vertelt

Groetjes,
JustTalk
Met citaat reageren
Oud 21-05-2014, 15:22
Pancakelover
Avatar van Pancakelover
Pancakelover is offline
Hopen dat zo iemand dit topic leest
Maar iniedergeval bedankt voor het helpen

Groetjes
Frank
Met citaat reageren
Oud 21-05-2014, 15:57
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Er is geen goed moment, je moet het gewoon melden. Het is geen big deal en zo moet je het ook niet behandelen. Maar waarom zou je iets aan je ouders vertellen waarover je nog niet zeker bent?
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2014, 16:55
Pancakelover
Avatar van Pancakelover
Pancakelover is offline
Ergens bij de voorstelhoek staat een deel van mijn verhaal over mijn geaardheid ik weet het bijna 100% zeker, nou ben ik het er wel met je eens dat je het nog niet helemaal zeker kan weten, je weet het pas wanneer je een vriendje hebt gehad en daarmee owk echt zoent enzow (wat mij niet erg lijkt )
Maar waarom ik het aan mijn ouders vertel is om mijn ouders vast voor te bereiden op dat het mogelijk is dat ik bi ben dat kunnen ze daar alvast aan wennen.

Groetjes Frank
Met citaat reageren
Oud 21-05-2014, 18:22
Verwijderd
Citaat:
Ergens bij de voorstelhoek staat een deel van mijn verhaal over mijn geaardheid ik weet het bijna 100% zeker, nou ben ik het er wel met je eens dat je het nog niet helemaal zeker kan weten, je weet het pas wanneer je een vriendje hebt gehad en daarmee owk echt zoent enzow (wat mij niet erg lijkt )
Maar waarom ik het aan mijn ouders vertel is om mijn ouders vast voor te bereiden op dat het mogelijk is dat ik bi ben dat kunnen ze daar alvast aan wennen.

Groetjes Frank
Misschien beter om te doen als je het echt zeker weet. Je ouders wennen er toch wel snel aan hoor. Ik begin is het een beetje raar dat ze "het" weten en voel je je wat ongemakkelijk (en zij misschien ook), maar dat went snel.

Take care.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2014, 18:34
Pancakelover
Avatar van Pancakelover
Pancakelover is offline
Dankje voor je opmerking InfoBoy
Tja het is een blijft wel mijn beslissing maar zoals jij en ook andere proberen uitteleggen is het dus nog verstandig om even te wachten?

Groetjes
Frank
Met citaat reageren
Oud 21-05-2014, 19:40
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Je moet doen wat goed voelt, maar ik denk niet dat je je ouders hoeft voor te bereiden op het feit dat je misschien op jongens valt: die kans is er altijd wel.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2014, 19:50
Pancakelover
Avatar van Pancakelover
Pancakelover is offline
Thx voor je tip Phoebe
Ik denk dat ik er dan toch nog maar even op wacht todat ik het zeker weet dus waarschijnlijk als ik iets ouder ben en een vrienje heb (gehad)

Groetjes
Frank
Met citaat reageren
Oud 22-05-2014, 08:28
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Ik wist ook al rond jouw leeftijd dat ik biseksueel was, maar heb daar toen ook nooit wat van gezegd thuis. Deels omdat ik zelf nog niet zo goed wist hoe je zoiets verteld, en ook omdat het gewoon nog niet ter sprake kwam. Uiteindelijk kwam mijn moeder er zelf mee toen ik mijn eerste vriendinnetje kreeg, dus ik heb zelf het gesprek niet uit eigen initiatief gevoerd. Ik denk echter dat als jij een vriendje hebt (gehad), of wanneer je er echt zeker van bent dat je biseksueel bent dat je het gesprek met je ouders best op dezelfde manier kan voeren als met je vrienden. Als je ouders al aangeven dat ze ervoor open staan, zal het best meevallen hoe erg ze eraan moeten wennen.
__________________
Ik weet niet beter.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2014, 14:51
Pancakelover
Avatar van Pancakelover
Pancakelover is offline
Dankje voor je ervaringsverhaal Neko

Wat er vandaag is gebeurd:
Het bleek dus dat wat ik allemaal in de vertrouwens groep heb vertelt die bestaat uit 9 man waarvan 3 denken dat ze bi zijn dus de hele klas rond is gegaan, klas reageerd er gelukkig goed op
En het blijkt dat er in de klas nog iemand die bi is zit met ongeveer hetzelfde waar ik vroeger last van had dus daar vandaag even mee gepraat

Groetjes
Frank
Met citaat reageren
Oud 08-06-2014, 03:06
Verwijderd
Citaat:
Dankje voor je opmerking InfoBoy
Tja het is een blijft wel mijn beslissing maar zoals jij en ook andere proberen uitteleggen is het dus nog verstandig om even te wachten?

Groetjes
Frank
Graag gedaan joh, ja ik zou in jouw geval nog even wachten.

Citaat:
Dankje voor je ervaringsverhaal Neko

Wat er vandaag is gebeurd:
Het bleek dus dat wat ik allemaal in de vertrouwens groep heb vertelt die bestaat uit 9 man waarvan 3 denken dat ze bi zijn dus de hele klas rond is gegaan, klas reageerd er gelukkig goed op
En het blijkt dat er in de klas nog iemand die bi is zit met ongeveer hetzelfde waar ik vroeger last van had dus daar vandaag even mee gepraat

Groetjes
Frank
Aha! Je bent dus op school al uit de kast (getrokken..) Vind wel vaag dat ze wat er in een vertrouwensgroep verteld is, aan de hele klas vertellen.. Zit een risico aan dat ze je zouden kunnen gaan pesten. Maar gelukkig heeft het goed uitgepakt!
En cool dat je nu weet dat er nog een bi in je klas zit, waar je mee kan praten.

En wat zijn je verdere plannen? Ouders ook inlichten of nog effe wachten?

Succes en groeten!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:10.