Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-01-2015, 19:13
kbaolakz
kbaolakz is offline
Hoi allemaal,

Ik zou graag even wat hulp/suggesties krijgen bij iets waar ik de laatste tijd erg mee zit.

Ben een jongen van 17 en zit dit jaar in 6 vwo (examenjaar) en sinds een half jaar heb ik een heel lieve vriendin.
Het probleem waar ik mee zit is me ouders, en niet me ouders persoonlijk maar meer de dingen die door hun gebeuren.
Ik heb best wel vaak ruzie met ze, en dat is in mijn ogen best vaak niet terecht.
Vooral mijn moeder maakt van de kleinste dingen echt een ontzettend probleem, en dan is het niet een meningsverschilletje maar ook echt gewoon gelijk schreeuwen en alles.
Ik zal even wat voorbeelden geven zodat jullie een wat duidelijkere kijk krijgen:
Laatst had ik een toets op school en daar mochten we onze normale grafische rekenmachine niet voor gebruiken. Ik zoek mijn andere en zie helaas dat hij kapot is gegaan, dus ik vraag een vriend van me of hij er eentje had die ik kon lenen. Nou die had hij, geen probleem toch? Toen mijn moeder dat hoorde was het gelijk raak, hele preek over dat ik mijn eigen spullen in orde moet hebben en dat ik niet zomaar een rekenmachine kan lenen... Ik zeg dus rustig van ja ik kwam er laat achter dat de mijne kapot was dus ik heb er even eentje geleend, geen probleem toch? Nouja toen was ik natuurlijk gelijk brutaal enzo.
Ook de afgelopen kerstvakantie. Ik sta er niet heel goed voor op school (3 tekorten) maar das niet bar slecht met dit rapport slaag ik wel maar ik ga er toch nog even hard op werken. (heb afgelopen 5 jaar eigenlijk redelijk makkelijk doorgelopen) Nou moest ik dus voor een schoolexamen week die ik pas over 3 weken heb al heel de vakantie leren. Nouja oke dat snap ik, dus ik dacht dan leer ik 'sochtends tot rond begin middag en dan kan ik daarna lekker doen waar ik zin in heb. Maar nee hoor niks was minder waar. Ik heb bijna alle dagen om half negen mijn wekker moeten zetten en sowieso tot de avond moeten leren. Ik heb mijn vriendin 5 keer gezien deze vakantie waarvan 2x alleen een avondje en 3 dagen (2 nachten). Voor de rest van de dagen heb ik 3x 4 uur gewerkt en alleen maar geleerd. Ik heb zelf op kerst moeten leren. En nou moeten jullie het niet verkeerd begrijpen want ik weet dat ik hard moet leren nog en dat wil ik ook maar als ik ook maar even durfde te vragen om nog een keer wat af te spreken met me vriendin of andere vrienden werden ze al helemaal gek, vooral me moeder. Voor mijn gevoel heb ik dus eigenlijk bijna alleen maar zitten leren en stond daar niet zoveel tegenover.
En als ik ook maar opperde om een keertje extra weg te gaan had ik gelijk ruzie.
Ik weet dat het een beetje een onsamenhangend verhaal is, maar ik had net ook weer ruzie en wilde gewoon even wat hulp of suggesties ofzo......

alvast bedankt, boaz
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-01-2015, 20:29
Verwijderd
Mond houden en slagen. Ouders blij. Jij lekker vakantie en eind van het jaar kamertje zoeken. Zij willen gewoon graag dat je voor je shit slaagt en als je, zoals je zelf aangeeft, een achterstand hebt zijn ze wat dat betreft wat scherper.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2015, 21:49
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Herkenbaar verhaal helaas.

Wat ik een beetje lees heb je geen probleem met je ouders, maar vooral met je ma. Kan je je ergernissen misschien een keer één op één met je pa bespreken? Bij mij heeft dat best geholpen
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie hoevaak 'ruzie'?
groovy
34 14-06-2005 16:15
Liefde & Relatie jongens en ruzie maken
4774
39 09-11-2004 19:09
Liefde & Relatie ruzie
Verwijderd
44 24-06-2004 10:26
Liefde & Relatie ruzie met je vriend/vriendin
David
15 23-12-2002 09:19
Liefde & Relatie Vrouwen en ruzie maken !
Verwijderd
28 10-03-2002 19:18
Liefde & Relatie ruzie met beste vriendin, wat moet ik doen? reactie plz!!!
Palmboompje
12 22-02-2002 15:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:11.