Oud 23-05-2011, 22:25
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Voor al je vragen over de pil!

Kijk hier voor nuttige adviezen als je de pil vergeten bent in te nemen.

Als je een morning after pil wilt kopen kun je zonder recept terecht bij de meeste drogisterijen en (dienst)apotheken. Kijk hier voor meer informatie.


want schijnbaar heb ik de vorige gesloten
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"

Laatst gewijzigd op 21-09-2012 om 12:54. Reden: dode links vervangen
Oud 13-06-2011, 20:34
Mensch
Avatar van Mensch
Mensch is offline
Helaas doet de site het niet! Hij zegt dat de link niet bestaat.

Ik stel mijn vraag daarom gewoon hier maar. Ik slik de pil al een tijdje, en ik wordt elke keer precies van zaterdag op zondag ongesteld. Het is nog nooit anders geweest. En nu wel, terwijl ik de pil geen enkele dag vergeten ben. Ik ben nu nog steeds niet ongesteld. Moet ik mij zorgen maken?
Oud 14-06-2011, 16:34
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Bij mij doet ie t gewoon als ik erop klik
Anyway, als je je pil niet vergeten bent, dan is er niks aan de hand. Als je al gedurende langere tijd dezelfde pil gebruikt, dan kan het langer gaan duren voor je ongesteld wordt in je stopweek. En die ongesteldheid kan ook steeds korter worden. Alleen maar voordelen lijkt me zo!
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 15-06-2011, 13:41
Mensch
Avatar van Mensch
Mensch is offline
Oh, misschien ligt het dan aan mijn computer ofzo.
Ik ben net een klein beetje ongesteld geworden, maar het stelt niet zoveel voor. Ik moet wel zeggen dat ik hem vergeten ben. Ik weet alleen niet wanneer. Ik weet alleen nog dat ik er op het einde achter kwam dat op het einde het niet meer klopte met de dagen. Dat het zegmaar donderdag was, maar dat ik die van woensdag nam.
Oud 20-06-2011, 14:20
Verwijderd
Waarschijnlijk zal het tussendoor bloed verliezen wel minder worden naarmate je langer aan de pil bent en je lichaam er aan went, maar met zekerheid valt dat volgens mij niet te zeggen. Sommige vrouwen blijven (lichte) doorbraakbloedingen hebben als ze ook maar 1 stopweek overslaan. Ik geloof niet dat je nu erger ongesteld zal zijn doordat je de pil hebt doorgeslikt, maar het is moeilijk te voorspellen hoeveel last je er eigenlijk van zult hebben vergeleken met je normale, niet-aan-de-pil ongesteldheid. Volgens mij wil dat ook nog wel veranderen naarmate je langer aan de pil bent (mijn ongesteldheid werd steeds korter en steeds regelmatiger, echt bijna tot op het uur )
Oud 09-07-2011, 14:03
Leomaybe
Avatar van Leomaybe
Leomaybe is offline
Ik weet dat er een topic over is maar het is er een beetje stoffig vandaar dat ik het maar hier neer zet!

Ik ben nu een week aan de pil ben slank gebouwd en ik eet de hele dag door! maar kom niet aan , nu ik aan de pil ben is het dan mogelijk dat ik hiervan wat dikker word??, Ik hoop het

ik ben1.59 en ik weeg 43 kilo ! en 16 jaar! ik heb geen anorexia of zoiets ben namelijk echt een vreetschuur


Uhm bedankt voor je reactie maar ik heb wel vrouwelijke vormen heb cup c !
Oud 10-07-2011, 19:49
Verwijderd
Citaat:
Ik weet dat er een topic over is maar het is er een beetje stoffig vandaar dat ik het maar hier neer zet!

Ik ben nu een week aan de pil ben slank gebouwd en ik eet de hele dag door! maar kom niet aan , nu ik aan de pil ben is het dan mogelijk dat ik hiervan wat dikker word??, Ik hoop het

ik ben1.59 en ik weeg 43 kilo ! en 16 jaar! ik heb geen anorexia of zoiets ben namelijk echt een vreetschuur


Uhm bedankt voor je reactie maar ik heb wel vrouwelijke vormen heb cup c !
http://www.voedingscentrum.nl/nl/bmi-meter.aspx
Oud 11-07-2011, 18:12
Diamera
Avatar van Diamera
Diamera is offline
Hallo forummers! Ik denk erover om de pil te gaan slikken, ik heb daarom al wat gegoogled op werkzame stoffen en bijwerkingen van de verschillende soorten, maar ben er niet zeker van welke nou het meest geschikt is voor mij. Waarschijnlijk is het een kwestie van proberen tot je de juiste hebt, maar ik zou graag willen weten welke jullie aanraden, uit ervaring enzo.

Ik ben nu 16, 1.65m lang, zo tussen de 43 en 46 kg en meestal regelmatig ongesteld. Soms verschuift het langzaamaan van de 11e naar de 18e en weer geleidelijk aan terug. Ik houd niet van geprikt worden dus de prikpil wordt het in ieder geval niet. Gewichtstoename en rondere vormen vind ik geen probleem, ook niet als het behoorlijk is, als dat gebeurt vind ik het juist fijn eigenlijk. Als ik er minder beharing door krijg is dat ook een fijne bijkomstigheid natuurlijk.

Welke zouden jullie aanbevelen/welke gebruiken jullie, en met welke redenen?

Laatst gewijzigd op 11-07-2011 om 18:25.
Oud 11-07-2011, 19:25
Imaginairy
Imaginairy is offline
Ik denk dat je huisarts je hier het beste over kan informeren. Maar goed, ik slik de Microgynon 30, al jaren. En het bevalt nog steeds goed. Ik kon niet tegen de hulpstoffen in het nepmerk, daarom slik ik nog steeds het echte merk (soms wat gedoe over bij de apotheek).

De Microgynon 30 is meestal de eerste pil die de huisarts probeert, omdat het bij relatief veel vrouwen goed werkt, zonder klachten.
Oud 11-07-2011, 19:40
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mja, meestal heb je zelf weinig zeggenschap en bepaalt je huisarts welke pil je het beste kunt proberen. Zeker als je nog nooit een andere gehad hebt en weet hoe je daarop reageert.

Ik ben begonnen met microgynon 30 (zoals waarschijnlijk 90% van de pilgebruiksters) en dat ging de eerste tijd heel goed. Tot ik op een gegeven moment in het begin van m'n strip er erg misselijk van werd, zelfs van moest overgeven en diarree van had. Verder had ik dan ook last van opvliegers, echt heel ziek was ik er van, niet fijn. Ik ben toen overgestapt op Yasmin, een lichtere pil en daar reageer ik eigenlijk heel goed op. Heb vaak last van bijwerkingen bij de pil maar hier voel ik me heel goed bij Als ik hem slik tenminste, tijdens m'n stopweek heb ik vaak barstende koppijn waar niets tegen helpt. Ben al bij m'n huisarts geweest om te overleggen maar de kans is groot dat ik dat bij alle pillen zal hebben dus switchen heeft dan weinig zin. Nadeel van de Yasmin is wel dat er een eigen bijdrage op zit van 30 euro per half jaar ofzo. Dit krijg je ook niet vergoed van je verzekering.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 11-07-2011, 21:32
Verwijderd
Als je minder beharing wil, kun je ook eens met je huisarts overleggen over de Diane of Minerva pil, die ook wordt gegeven bij acne. Die vermindert overmatige lichaamsbeharing iets. Hij zorgt er uiteraard niet voor dat je oksel- en beenhaar spontaan uitvalt ofzo maar een snor of buikhaarstreepje kan er wel minder door worden.
Oud 11-07-2011, 22:00
Diamera
Avatar van Diamera
Diamera is offline
Oh haha ik was niet specifiek op zoek naar iets tegen beharing, maar dacht toen ik het tegenkwam als bijwerking wel dat het tot minder oksel- en beenhaar zou leiden... jammer . Dank jullie wel voor jullie reacties! Ik zal wel langs de huisarts gaan.
Oud 14-07-2011, 11:44
Verwijderd
Volgens mij mag je de pil gewoon meenemen . Ten minste, ik heb nog nooit gehoord dat er daarom iemand werd aangehouden, en als ik zo op internet zoek zijn er eigenlijk geen mensen die er problemen mee hebben.

Wat wel wordt aangeraden is dat je de pil in het oorspronkelijke doosje houdt, waar je naam e.d. op staan.
Oud 14-07-2011, 17:52
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Heeft iemand ervaring met de pil meenemen in je handbagage van het vliegtuig?
Moet je een speciale brief ofzo hebben?
Ik vlieg nl binnenkort maar ik mag alleen handbagage meenemen.
gewoon meenemen, alleen idd wel in de verpakking zodat duidelijk is wat het is.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 14-07-2011, 19:09
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Je kan bij de apotheek een medicijnpaspoort halen, dat is een overzicht van alle medicijnen die je gebruikt vermeld als merknaam + stofnaam in het Nederlands en Engels. Dat neem ik altijd mee voor mijn (astma)medicijnen voor op vakantie al is het meer dat als er wat gebeurd daar dat ik dan kan laten zien wat voor medicijnen ik gebruik (heb het in Nederland ook altijd bij me). Voor de pil lijkt me dat wat overdreven, zowat elke vrouw in de vruchtbare leeftijd gebruikt die dus denk dat het wel genoeg moet zijn als je die in het doosje meeneemt. Medicijnen enzo kan je overigens beter in je handbagage meenemen dan in je ruimbagage (als je die keuze hebt) omdat het in het ruim van het vliegtuig kan gaan vriezen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 14-07-2011, 20:42
Verwijderd
Plus dat je dan niet meteen zwanger bent als je ruimbagage op de verkeerde plek wordt uitgeladen en het twee dagen duurt voor je je koffer hebt
Oud 14-07-2011, 23:48
Leomaybe
Avatar van Leomaybe
Leomaybe is offline
Ik heb een vraag? hoeveel kom je gemiddeld aan van de pil? want ik ben erg slank en hoop er van aan te komen, ik eet van mezelf heel veel maar kom er niet van aan..
Oud 15-07-2011, 16:32
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Ik heb een vraag? hoeveel kom je gemiddeld aan van de pil? want ik ben erg slank en hoop er van aan te komen, ik eet van mezelf heel veel maar kom er niet van aan..
je zal er weinig van aan komen, hoogstens een kilo of 2.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 15-07-2011, 19:26
koekje97
Avatar van koekje97
koekje97 is offline
ik heb heel veel last van menstruatiepijn, zo veel dat ik er van moet overgeven.
ik wil daaorm ook graag aan de pil, alleen heeft mijn moeder nog haar bedenkingen, omdat je dan gaat rotzooien met hormonen bij iemand waarbij de hormonen nog heel erg bezig zijn.
iemand tips?
Oud 15-07-2011, 19:51
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Ik snap de gedachtegang van je moeder wel, aangezien je nog in de groei bent. Maar als er zo enorm veel last van hebt is de pil toch echt een prima oplossing hoor. Het heeft geen nadelige gevolgen op je ontwikkeling tot volwassen vrouw en is, mits je niet rookt, volkomen veilig op jouw leeftijd. Het is zonde om last te houden van iets waar prima iets aan te doen is.

meer informatie over de pil en hoe het werkt en ook wat de risico's zijn kun je hier vinden: http://nhg.artsennet.nl/kenniscentru...rief/PBU3b.htm
Dat is een patiëntenbrief van het nederlands huisartsengenootschap.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 17-07-2011, 10:33
*amélie*
*amélie* is offline
Ik heb een vraagje. In mijn vorige strip ben ik in de 3e week 1 pil vergeten. Volgens de bijsluiter moest ik die alsnog nemen, de strip afmaken en meteen verder met een volgende. Zonder stopweek dus. Nu vraag ik me af, of ik deze 2e strip ivm vakantie na 2 weken kan stoppen. Anders word ik de eerste week van m'n reis ingesteld en dat is niet handig.... Kan dit?

Oja ik slik de mycroginon 30 en drie strips achter elkaar doorslikken gaat niet goed.

Bedankt alvast!
Oud 17-07-2011, 12:38
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Ik heb een vraagje. In mijn vorige strip ben ik in de 3e week 1 pil vergeten. Volgens de bijsluiter moest ik die alsnog nemen, de strip afmaken en meteen verder met een volgende. Zonder stopweek dus. Nu vraag ik me af, of ik deze 2e strip ivm vakantie na 2 weken kan stoppen. Anders word ik de eerste week van m'n reis ingesteld en dat is niet handig.... Kan dit?

Oja ik slik de mycroginon 30 en drie strips achter elkaar doorslikken gaat niet goed.

Bedankt alvast!
je zit een beetje in een grijs gebied. In principe ben je beschermd tegen zwangerschap als je 7 dagen achter elkaar de pil slikt. Ik weet alleen niet of je na 2 weken al genoeg hebt gehad om ook de stopweek te overbruggen. Was je de pil niet vergeten, dan was het geen enkel probleem geweest. Je kán die stopweek na 2 weken houden, maar dan zou ik voor de zekerheid wel condooms gebruiken gedurende je stopweek én de eerste week van de strip die daarop volgt.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 17-07-2011, 15:19
Verwijderd
vraagje: vorige week woensdag was de laatste dag van mijn stopweek en zou ik dus weer beginnen met de pil, maar toen kwam ik erachter dat mijn pillen op waren! nu kan ik morgen pas nieuwe halen en heeft mijn stopweek dus 11dagen geduurd, wat voor gevolgen heeft dit?

plus dat ik ook helemaal niet ongesteld ben geworden. Dit is wel eens vaker voorgekomen en dan werd ik de maand daarna wel ongesteld. ik ben daarvoor wel eens naar de huisarts gegaan en die zei dat ik dan de volgende maand even moest afwachten, of ik dan wel ongesteld werd, en dan was alles oke. Maar nu ben ik dus weer niet ongesteld geworden in 11dagen tijd dat ik de pil niet heb geslikt. en nu weet ik het dus even niet zo goed. alvast bedankt!
Oud 17-07-2011, 17:13
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Als je stopweek langer duurt dan 7 dagen, dan ben je niet meer beschermt. Mijn huisarts zei dat ik, als ik gewoon ergens random begon met slikken (wat me dus zo lijkt als je na 11 dagen weer begint) ik minstens 2 weken de pil moest slikken voor hij weer tegen zwangerschap werkte (en ik slik de Yasmin). Ik weet niet of het met andere pillen ook twee weken is, maar persoonlijk zou ik de eerste strip in het geheel afmaken en me dan weer 'veilig' voelen. Niet dat ik seks heb, maar als ik dat had enzo. En verder geloof ik niet dat het echt gevolgen heeft.

En dat mbt niet ongesteld worden, weet ik niet.
Oud 18-07-2011, 10:34
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
In aanvulling op Em mbt het uitblijven van de menstruatie: als je al wat langer de pil gebruikt (lees: enkele jaren) dan kan het idd voorkomen dat lichaam de menstruatie eens een keertje overslaat. dit kan helemaal geen kwaad, zo lang je, zoals je huisarts ook al zei, de volgende maand maar wel weer ongesteld wordt. Het is overigens niet zo dat er nu menstruatiebloed zich ophoopt in je lijf, de huidige inzichten onder gynaecologen zijn zelfs dat elke maand een stopweek eigenlijk helemaal niet nodig is, en dat je rustig 3 strips kunt doorslikken en dus 3 menstruaties over kunt slaan zonder dat het nadelig is voor je lijf.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 18-07-2011, 13:20
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Dat laatste zei mijn moeder inderdaad ook, dat het idee van 'je moet één week per maand ongesteld zijn, want zo is het ook in de natuur' een beetje achterhaald is. Stond in de Volkskrant, geloof ik. Maar het lijkt erop dat ik helaas niet veel langer dan één strip kan doorslikken (anderhalf maximaal oid, ik ben niet zo goed in bijhouden) omdat mijn lichaam dan gewoon alsnog ongesteld wordt (doorbraakbloedingen).
Oud 18-07-2011, 18:31
Verwijderd
ahh super bedankt voor de antwoorden! dan ga ik er van uit dat ik na een hele strip pas weer veilig ben. en dan maak ik me geen zorgen om het feit dat ik soms niet ongesteld word (: dank dank dank!
Oud 20-07-2011, 19:38
gurl19
Avatar van gurl19
gurl19 is offline
Dan maar in dit topic. Wie heeft er wel eens een antibioticakuur gehad en is er ook aan de pil, sommige site geven aan dat je met amoxiciline 7 dagen daarna veilige seks moet hebben, en sommige sites en ook mijn begeleidende brief zegt twee weken. Wel vreemd dat niet elke apotheek hetzelfde zegt. Vanwege mijn vakantie zou 1 week mij geweldig uitkomen, maar ik wil natuurlijk ook niet zwanger worden!
Oud 20-07-2011, 20:55
Verwijderd
Als je twee dingen tegenkomt, waarvan de één 7 dagen zegt, en de ander 14 zou ik altijd 14 dagen aanhouden. Puur voor de zekerheid, en omdat dat ook in de begeleidende brief staat. Hou er maar gewoon rekening mee dat het 14 dagen is, kan het nooit fout gaan. Natuurlijk vervelend dat het je vakantie is, maar het is dan helaas even niet anders .
Oud 22-07-2011, 15:49
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
Ik was na 12 jaar de pil opeens helemaal zat, dus ben ermee gestopt. Weet iemand hoe lang het kan duren voor ik weer normaal ongesteld word? En is dat dan heel onregelmatig, of meteen goed? Snap ook wel dat dat bij iedereen anders is blabla, maar hoop toch dat iemand iets kan vertellen ;o
Oud 22-07-2011, 22:28
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ben een aantal jaar in de winter gestopt met de pil omdat ik hem toen alleen slikte om door te kunnen slikken in de zomer als ik met vakantie, strand en zwemmen enzo zat. Bij mij duurde het dan altijd wel een aantal maanden voor ik weer uit mezelf ongesteld werd. Ik weet niet meer of het dan regelmatig of onregelmatig was maar dat hangt misschien ook af van hoe het was voor je aan de pil ging.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 31-07-2011, 10:06
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
kan het kwaad om een keer 5 en dan 7 weken te slikken ipv altijd 3 of 6??
Nee. Je hoeft niet per se een geheel aantal strippen te slikken, je moet er gewoon minstens één slikken en of het dan één of anderhalve strip is of precies twee maakt niet uit.
Oud 09-08-2011, 08:54
mereltje21
mereltje21 is offline
heey

ik heb een vraag.. ik heb vandaag de pil gekregen, vooral vanwege heftige buikpijn tijdens mijn ongesteldheid. ik ben nu in het midden van mijn cyclus, en er wordt gezegd dat ik pas mag beginnen met het slikken van de pil op de 1e dag van mijn menstruatie. maar hoe erg is het als ik nu al begin? kan ik dan mijn ongesteldheid al uitstellen en ben ik dan ook al veilig tegen zwangerschappen?
Oud 09-08-2011, 09:13
Verwijderd
Vaak staat dit ook vermeld in de bijsluiter. Je kunt nu gewoon al beginnen, alhoewel ik geloof dat het bij de meeste pillen dan zo is dat het dan 7 dagen minimaal duurt voordat je bent beschermd. Maar ik heb daar ook wel eens variaties op gehoord, dus het beste kun je dan even in de bijsluiter kijken wat daarop staat vermeld.
Oud 09-08-2011, 11:03
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
heey

ik heb een vraag.. ik heb vandaag de pil gekregen, vooral vanwege heftige buikpijn tijdens mijn ongesteldheid. ik ben nu in het midden van mijn cyclus, en er wordt gezegd dat ik pas mag beginnen met het slikken van de pil op de 1e dag van mijn menstruatie. maar hoe erg is het als ik nu al begin? kan ik dan mijn ongesteldheid al uitstellen en ben ik dan ook al veilig tegen zwangerschappen?
als je op een andere dag begint dan de 1e/2e dag van je menstruatie, ben je de eerste strip nog niet beschermd tegen zwangerschap. Er is dan over het algemeen al eitje begonnen te rijpen, en dat proces kan je niet meer omkeren als het eenmaal begonnen is. Daarnaast lukt het uitstellen van de menstruatie meestal ook niet als je er halverwege je cyclus mee begint, door datzelfde eitje. Dat eitje maakt dezelfde hormonen aan als die in je pil zitten. Je pil en dat ene eitje moeten dus als het ware met elkaar concurreren om de menstruatie wel of niet te laten plaatsvinden, en meestal wint het eitje dat.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 09-08-2011, 17:53
Guinie
Guinie is offline
Welke verschillende vormen zijn er van de pil? En welke bijwerkingen?
Ik wil misschien aan de pil, heb erg last van de menstruatie en heb het idee dat het met de maand erger wordt
Ik zou alleen wel graag het bezoek aan de huisarts zolang mogelijk willen uitstellen... en zou dus graag zelf wat info willen kunnen verzamelen via internet. Weet iemand een goede site?
Oud 09-08-2011, 18:07
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Uiteindelijk moet je toch naar de huisarts, dus ik denk dat je het het beste meteen aan je huisarts kunt vragen. Of nou ja, ik neem aan dat je aangeeft waarom je een pil wilt hebben (als in 'ik wil aan de pil, want ik heb heel erg last van mijn menstruatie') en dat je huisarts dan zegt 'oh, dan kun je het beste xxx nemen, want die werkt over het algemeen het beste daartegen' of zoiets. En als de pil dan niet bevalt, kun je altijd nog overstappen op een ander. Ik weet niet of vooraf informatie inwinnen veel toevoegt, aangezien ik aanneem dat je huisarts dat soort dingen ook prima weet.
Oud 09-08-2011, 18:15
Guinie
Guinie is offline
hmm.
hoe zit het trouwens met gewichtstoename? toen mijn moeder als tiener aan de pil ging, ook ivm veel buikpijn etc, kwam ze erg aan. dat is nu niet meer zo toch? of in ieder geval niet meer zo erg. hoop ik.
Oud 09-08-2011, 20:59
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
hmm.
hoe zit het trouwens met gewichtstoename? toen mijn moeder als tiener aan de pil ging, ook ivm veel buikpijn etc, kwam ze erg aan. dat is nu niet meer zo toch? of in ieder geval niet meer zo erg. hoop ik.
vroeger zaten er vele malen meer hormonen in de pil, en had je dus ook meer bijwerkingen van die hormonen. Je kan wat meer trek krijgen van de pil, en daardoor kom je dan aan. Maar meestal is dit niet zo heel veel, gemiddeld dacht ik geloof ik een kilo.
Er zijn een heleboel soorten pillen, maar eigenlijk werken ze allemaal hetzelfde. Ze hebben alleen steeds een stofje met net een pietsje andere eigenschappen, en dat maakt dan soms net het verschil tussen een pil wel kunnen verdragen of niet kunnen verdagen. Dit kan je alleen van te voren niet voorspellen, en daarom beginnen huisartsen over het algemeen met de pil waar de meeste ervaring is opgedaan wat betreft veiligheid en werking en bijwerkingen: de microgynon 30 (of de merkloze variant van exact dezelfde pil: ethinylestradiol/levonorgestrel). De meeste vrouwen kunnen die pil goed verdragen, en de minderheid die daar niet tegen kan kan gewoon overstappen op een andere.
Maar ga gewoon naar de huisarts, het is echt niet genant en je hoeft niet uit de kleren, je huisarts meet hoogstens je bloeddruk, al doen de meesten dat niet meer. Oh en hij gaat je vertellen dat je niet mag roken als je de pil gebruikt.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 09-08-2011, 23:23
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
als je vrij jong met de pil begint, verandert je lichaam nog. dan kan het lijken alsof het door de pil komt omdat je van de pil aan zou komen, terwijl je gewoon een vrouwenlijf krijgt.
Oud 10-08-2011, 17:45
Guinie
Guinie is offline
Citaat:
vroeger zaten er vele malen meer hormonen in de pil, en had je dus ook meer bijwerkingen van die hormonen. Je kan wat meer trek krijgen van de pil, en daardoor kom je dan aan. Maar meestal is dit niet zo heel veel, gemiddeld dacht ik geloof ik een kilo.
Er zijn een heleboel soorten pillen, maar eigenlijk werken ze allemaal hetzelfde. Ze hebben alleen steeds een stofje met net een pietsje andere eigenschappen, en dat maakt dan soms net het verschil tussen een pil wel kunnen verdragen of niet kunnen verdagen. Dit kan je alleen van te voren niet voorspellen, en daarom beginnen huisartsen over het algemeen met de pil waar de meeste ervaring is opgedaan wat betreft veiligheid en werking en bijwerkingen: de microgynon 30 (of de merkloze variant van exact dezelfde pil: ethinylestradiol/levonorgestrel). De meeste vrouwen kunnen die pil goed verdragen, en de minderheid die daar niet tegen kan kan gewoon overstappen op een andere.
Maar ga gewoon naar de huisarts, het is echt niet genant en je hoeft niet uit de kleren, je huisarts meet hoogstens je bloeddruk, al doen de meesten dat niet meer. Oh en hij gaat je vertellen dat je niet mag roken als je de pil gebruikt.
Ik rook niet, dus dat zou geen probleem moeten vormen . Zal het er eens met m'n moeder over hebben, die begon er een tijdje geleden ook al over.. maar dan om andere redenen.. xD eng mens.

Citaat:
als je vrij jong met de pil begint, verandert je lichaam nog. dan kan het lijken alsof het door de pil komt omdat je van de pil aan zou komen, terwijl je gewoon een vrouwenlijf krijgt.
Ik neem aan dat er verder niet meer zoveel verandert
Oud 11-08-2011, 09:02
Verwijderd
Als je na je stopweek maandag de pil slikt, hem dinsdag vergeet en woensdagochtend om half 10 en woensdagavond slikt, ben je dan beschermd?
Oud 11-08-2011, 09:31
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
Citaat:
Als je na je stopweek maandag de pil slikt, hem dinsdag vergeet en woensdagochtend om half 10 en woensdagavond slikt, ben je dan beschermd?
http://www.anticonceptievergeten.nl/
Oud 11-08-2011, 09:42
Verwijderd
die site laadt helaas niet mobiel
Oud 11-08-2011, 09:44
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Als je die vergeten pil binnen 12 uur alsnog hebt geslikt, is er niks aan de hand.
Oud 11-08-2011, 09:46
Verwijderd
Citaat:
Als je die vergeten pil binnen 12 uur alsnog hebt geslikt, is er niks aan de hand.
Dus de dag loopt van 12 uur tot 12 uur, dus als je hem dan binnen 12 uur na die dag hebt geslikt is er niks aan de hand? Ik had daar mijn twijfels nogal over.
Oud 11-08-2011, 10:27
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Volgens mij tel je die 12 uur vanaf het tijdstip waarop je de pil normaal gesproken inneemt. Dat is bij mij 10 uur 's avonds, dus als ik 'm voor 10 uur 's ochtends alsnog inneem, is dat oke.
Oud 11-08-2011, 10:28
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
Citaat:
Dus de dag loopt van 12 uur tot 12 uur, dus als je hem dan binnen 12 uur na die dag hebt geslikt is er niks aan de hand? Ik had daar mijn twijfels nogal over.
je neemt als het goed is iedere dag op ongeveer hetzelfde tijdstip die pil, dus 12 uur nadat je hem had moeten nemen.
Oud 14-08-2011, 14:48
Nemo
Avatar van Nemo
Nemo is offline
Hoi, ik heb een vraag over de nuvaring.

Ik heb mijn ring vandaag 3 weken in en zou 'm vanavond uit moeten doen en stopweek houden. Ik ga alleen van de week naar een festival en dan wil ik liever niet ongesteld zijn.
Ik ben alleen een nieuwe ring vergeten mee naar huis te nemen, dus die ligt nog in mijn kamer. Dinsdagmiddag ben ik weer in mijn kamer en zou ik de ring kunnen wisselen.

Ben ik beschermd als ik deze ring inhou tot dinsdagmiddag en dan meteen de andere indoen? Er staat namelijk wel dat je ring wat langer dan 3 weken in kan blijven, maar ik vroeg mij af of dit zou werken.


En nog ander vraagje. Ik bewaar mijn nuvaring nooit in de koelkast, gewoon in de badkamer maar nu hoorde ik laatst van iemand dat dat wel moest. Is de ring niet betrouwbaar als je 'm niet in de koelkast legt?
__________________
*danst met bob the bear*
Oud 14-08-2011, 16:55
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Hoi, ik heb een vraag over de nuvaring.

Ik heb mijn ring vandaag 3 weken in en zou 'm vanavond uit moeten doen en stopweek houden. Ik ga alleen van de week naar een festival en dan wil ik liever niet ongesteld zijn.
Ik ben alleen een nieuwe ring vergeten mee naar huis te nemen, dus die ligt nog in mijn kamer. Dinsdagmiddag ben ik weer in mijn kamer en zou ik de ring kunnen wisselen.

Ben ik beschermd als ik deze ring inhou tot dinsdagmiddag en dan meteen de andere indoen? Er staat namelijk wel dat je ring wat langer dan 3 weken in kan blijven, maar ik vroeg mij af of dit zou werken.


En nog ander vraagje. Ik bewaar mijn nuvaring nooit in de koelkast, gewoon in de badkamer maar nu hoorde ik laatst van iemand dat dat wel moest. Is de ring niet betrouwbaar als je 'm niet in de koelkast legt?
ja hoor je mag hem gewoon een paar dagen langer inhouden, maximaal 4 weken.

En nee hij hoeft niet in de koelkast, dat moet alleen als je meer dan 1 doosje tegelijk haalt want ze zijn maar 4 mnden houdbaar buiten de koelkast. (daarom komen ze bij de apotheek wel uit de koelkast)
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid orgametril
ninie
17 22-07-2006 23:49
Lichaam & Gezondheid de pil en overgeven
anoniem888
4 01-03-2006 18:16
Lichaam & Gezondheid problemen
xeen
36 19-11-2004 11:14
Lichaam & Gezondheid zwanger??
2 good 4 You
12 02-03-2004 12:20
Lichaam & Gezondheid Onveilig in de stopweek?
Ireentje
18 22-05-2003 19:43
Lichaam & Gezondheid Pil lovette
Bambino
2 22-04-2003 14:52


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:53.