Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-01-2007, 23:16
D'nisSe
D'nisSe is offline
Hallo,

Ik doe sinds vorig jaar september aan cardiotraining, ik deed hiervoor alleen iedere dag anderhalf uur naar school fietsen en dan gewoon rustig tempo. Nu fiets ik niet meer naar school, want ik heb een scooter dus het enige wat ik echt als intensieve inspanning heb is de cardiotraining.

Ik heb alleen een vraag, ik heb al sinds ik klein was altijd best wel brede bovenbenen gehad. Ik heb dat nu nog steeds en ik wil hier vanaf want aan de binnenkant vind ik dat er vet zit. Ik ben het alleen niet eens met mijn schema dat ik nu bij het fitness centrum heb gekregen.
Naar mijn mening moet ik de apparaten op een te zwaar level instellen en dat kan nooit goed zijn, want zo krijg ik gespierde benen en dat wil ik echt niet. Is het niet zo dat ik aan duursport moet doen op een laag tempo (dat ik nog kan praten), als ik vet wil verbranden?

Is het uberhaupt wel goed dat ik heb gekozen voor cardiotraining als mijn doel dunnere (en niet gespierde) benen is?

En je hebt verschillende verbrandingsfases en dat heeft dan te maken met je hartslag, bij welke hartslag zit je in de vetverbrandingsfase?

Ik hoop dat iemand hier antwoordt op kan geven!

vriendelijke groet Denise
__________________
Change what you can't accept and accept what you can't change..
Met citaat reageren
Oud 22-01-2007, 09:21
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
ik zit een beetje met hetzelfde probleem en ik vroeg gisteren een vriend er naar die er verstand van heeft.

Die vertelde mij dat je verschillende energiebronnen hebt en dat die van het vetverbranden de moeilijkste is om aan het werk te zetten. Je hebt minimaal een half uur cardio nodig om vet te verbranden op een tempo dat je nog niet hijgt zeg maar.
Bij mij op de sportschool zeggen ze dat mijn hartslag op de 140 moet zitten, verschilt per leeftijd.

Na 3x in de week sporten, deed ik een test, en mijn conditie was niet echt omhoog gegaan. Dus ik wilde een zwaarder programma, dat heb ik nu. Alleen mijn voornaamste doel is vet verbranden, en ik weet nu niet of dat goed samen gaat.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2007, 10:16
Macademion
Avatar van Macademion
Macademion is offline
Wat ik ervan weet:

Je verbrand altijd vet, ook als je op hoge intensiteit cardio't. In je vetverbrandingszone krijg je iets minder spier, en minder trek achteraf.
Als er vet op je benen zit, kun je best op hoge intensiteit cardio-en en spieren kweken, want voordat je spieren als een schaatster hebt

Moet je wel heel erg veel trainen!

Je kunt aan je zware programma dus ook nog wel wat vetverbranding toevoegen, maar ik denk persoonlijk niet dat je sneller resultaat krijgt als je alleen vetverbranding doet. Bovendien, spieren gebruiken meer energie dan opgeslagen vet, dus hoe meer spieren je hebt, hoe makkelijker je afvalt als je hetzelfde aantal calorieën blijft eten.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2007, 17:08
D'nisSe
D'nisSe is offline
Als ik iets dus niet wil, is het wel de spieren van een schaatser, want dat valt bij mij onder breed.

Toch bedankt voor de tips

Denise
__________________
Change what you can't accept and accept what you can't change..
Met citaat reageren
Oud 22-01-2007, 18:36
Ceespop
Avatar van Ceespop
Ceespop is offline
doe je voor jou gevoel bij de cardio voor je benen iets met een te zwaar level?
en er zit vet in je bovenbenen? onthoudt dan wel: vet wordt geen spieren!
__________________
Free your mind and your ass will follow
Met citaat reageren
Oud 23-01-2007, 15:09
D'nisSe
D'nisSe is offline
Ik wil graag het vet verbranden en geen spieren kweken!!! Ik heb nu het idee dat ik te zwaar train, ik fietste nooit heel hard en nu ben ik bang dat als ik nu zo uit het niets op eens dan zo zwaar train m'n benen spieren gaan aan maken en dit wil ik absoluut niet. Ik wil alleen vet verbranden.
(als je die foto hierboven van die schaatster ziet, dat is echt 1 klomp spier bij de benen en dat vind ik niet mooi, dat is uiteraard mijn mening, maar het is niet mijn doel om er zo uit te zien)

groetjes
__________________
Change what you can't accept and accept what you can't change..

Laatst gewijzigd op 23-01-2007 om 15:11.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2007, 15:46
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
eigenlijk vind ik die schaatsbenen best mooi

wat ik weet is dat je spieren groter worden als je kort traint met zware gewichten.
je uithoudingsvermogen wordt beter als je langere tijd traint met lichtere gewichten.

jij zou dus voor optie 2 moeten gaan als je niet zo'n bodybuilders lichaam wilt.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Slank de zomer in!
Telesmurf
40 07-03-2012 15:56
Lichaam & Gezondheid Voeding- en Gezondheidstopic #16
Bloem
500 05-02-2007 17:12
Lichaam & Gezondheid buikspieren
br-o
65 16-09-2006 14:12
Lichaam & Gezondheid Vetlaagje kwijtraken
Bertje B.
59 26-08-2006 16:34
Lichaam & Gezondheid plaatselijk afvallen??
shut*up
12 06-04-2003 17:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:52.