Oud 17-08-2013, 04:42
DBZ
Avatar van DBZ
DBZ is offline
Citaat:
Ik denk dat Gods almacht niet gezocht moet worden in "God kan alles". Het verwijst naar de macht die God heeft tegenover andere wezens, dat niets of niemand machtiger, groter of belangrijker is dan God
Je suggereert hier dat god tot vrijwel niks in staat is. Laten we zeggen dat god alles(het hele universum) heeft gecreëerd, maar hij heeft alleen maar controle over "andere wezens," zoals jij zegt. In dat geval heeft hij controle over 0, 00000 (en zo kan ik nog wel even doorgaan)...00001 procent van het universum, van wat hij gecreëerd heeft.

Zo is hij bij lange na niet almachtig. Hij creëert dus iets waar hij totaal geen grip op heeft. Dat vind ik een beetje ondoordacht voor een god.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-08-2013, 22:31
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Je suggereert hier dat god tot vrijwel niks in staat is. Laten we zeggen dat god alles(het hele universum) heeft gecreëerd, maar hij heeft alleen maar controle over "andere wezens," zoals jij zegt. In dat geval heeft hij controle over 0, 00000 (en zo kan ik nog wel even doorgaan)...00001 procent van het universum, van wat hij gecreëerd heeft.

Zo is hij bij lange na niet almachtig. Hij creëert dus iets waar hij totaal geen grip op heeft. Dat vind ik een beetje ondoordacht voor een god.
Ik probeerde hiermee duidelijk te maken dat, naar mijn idee, God de machtigste van alle wezens is. En dat de term "almacht" daarop doelt en niet op het "alles kunnen".
Daarbij zeg ik niets over Zijn macht (of het ontbreken daarvan) t.o.v. andere dingen in het universum. (Ik geloof wel dat God heel machtig is, natuurwetten kan doorbreken etc. maar dat was niet mijn punt, omdat dat los staat van de definitie van "almacht".)
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 21-08-2013, 18:36
wanted010
Avatar van wanted010
wanted010 is offline
Citaat:
misschien een hele rare vraag, maar iedere moslim moet toch bidden richting mekka?

Wat nou als die moslim op het punt is precies aan de andere kant van de wereld van mekka?

Mag hij dan een richting kiezen, of moet hij op z'n kop gaan bidden?
Dan kies je een richting die naar mekka leidt.

Citaat:
Ze lopen toch ook altijd uit de moskee te zingen? Of is dat niet zingen?
Dat is geen zingen, dat is een oproep voor alle moslims in de buurt dat het tijd is om te bidden.

Laatst gewijzigd op 21-08-2013 om 18:51. Reden: Samengevoegd, je kunt ook meerdere berichten quoten in één post.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Het grote AD(H)D topic
wijntjekonijntj
20 05-03-2015 20:15
Psychologie Het grote AD(H)D topic
wijntjekonijntj
0 07-07-2014 12:35
Lifestyle Het grote AD(H)D topic
wijntjekonijntj
0 07-07-2014 12:31
Levensbeschouwing & Filosofie Waarom geloven? De uitverkiezing
Mr.Mark
45 27-12-2010 10:43
De Kantine Weerwolfspel # 65
Tink*
500 13-01-2010 22:00
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 10:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:19.