Oud 02-11-2017, 15:08
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
Hey, ff n vraag, k dacht k kan een nieuw topic openen, maar doe t uiteindelijk toch maar hier. Op welke leeftijd begonnen jullie zo'n beetje met de pil?
x
Ik ben op mijn 15e begonnen aan de pil. Overweeg je om er aan te beginnen?
Met citaat reageren
Oud 02-11-2017, 15:10
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik ben pas op mijn 18e met de pil begonnen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 02-11-2017, 15:14
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik was denk ik 14 of 15 maar toen slikte ik hem voornamelijk om in de zomer gewoon naar het strand of het zwembad te kunnen zonder gedoe.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 02-11-2017, 17:20
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Ik was 16 toen ik begon
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 05-11-2017, 15:14
Hanna15
Avatar van Hanna15
Hanna15 is offline
Citaat:
Ik ben op mijn 15e begonnen aan de pil. Overweeg je om er aan te beginnen?
hey, sorry voor de late reactie, was ff vergeten dat ik hier wat had geplaatst haha
Maar ik overweeg inderdaad om eraan te beginnen. Mn vriend en ik gebruiken namelijk wel gewoon een condoom enzo, maar dacht de pil is misschien toch wat veiliger.
__________________
Moet hier nou zo'n foute engelse quote?
Met citaat reageren
Oud 05-11-2017, 15:16
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
De pil werkt inderdaad als anticonceptie, maar niet tegen soa's
Met citaat reageren
Oud 05-11-2017, 17:56
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Je kunt ook zowel de pil als een condoom gebruiken. Dan ben je beschermd tegen SOA's en dubbel beschermd tegen zwangerschap.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 05-11-2017, 19:51
Hanna15
Avatar van Hanna15
Hanna15 is offline
Ja ik was misschien niet helemaal duidelijk, ik wilde zegmaar doen wat Elin zei. Gewoon een condoom en dan als extra de pil erbij.
__________________
Moet hier nou zo'n foute engelse quote?
Met citaat reageren
Oud 05-11-2017, 23:03
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Dat is inderdaad wel slim als je meer zekerheid wilt
Met citaat reageren
Oud 24-06-2018, 10:51
Mariannelamink
Mariannelamink is offline
hoi allemaal. ik slik nu 3 maanden de pil en heb in die tijd wel vaker onveilige seks gehad met mn vriend. hij is nooit in mij gekomen. nu las ik gister op internet dat minocycline de pil een stuk minder betrouwbaar maakt, ik slik dit medicijn al een halfjaar in 50mg. nu ik dat heb gelezen ben ik heel bang dat het toch fout is gegaan ergens, ik heb een vreselijk onrustig onderbuik gevoel. is er kans dat ik zwanger ben of totaal niet? ik durf ook geen test te kopen

Liefs, meisje van 17
Met citaat reageren
Oud 24-06-2018, 11:25
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Als je medicatie de pil onbetrouwbaarder maakt, betekent dat dat je meer kans hebt om door de pil heen zwanger te worden. Dit betekent dus niet dat je direct zwanger bent, maar wel dat je meer risico loopt. Wellicht is het goed om te overwegen om over te gaan op een andere vorm van anticonceptie. Als je dit graag wilt of je zorgen maakt, kun je gerust morgen je huisarts even bellen voor meer informatie hierover en om te overleggen of een andere pil of andere vorm van anticonceptie beter werkt.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2018, 11:31
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
PM ze heeft al een apart topic hierover. Minocycline doet niks met de pil.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 24-06-2018, 11:33
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
PM ze heeft al een apart topic hierover. Minocycline doet niks met de pil.
Niet gezien, goed dat je me dan corrigeerd!
Met citaat reageren
Oud 18-10-2018, 20:26
Hanna15
Avatar van Hanna15
Hanna15 is offline
Hey,
Ik heb 2 vragen, misschien zijn ze een beetje dom, maar ben pas net aan de pil😅
Als je zegmaar je stopweek krijgt en je stopt dus met de pil slikken, wanneer moet je dan weer beginnen? Precies na een week of de dag dat je weer begint te ‘bloeden’?
Dan vraag 2, Iedereen zegt altijd dat de pil pas echt veilig is als je hem elke dag op hetzelfde moment gebruikt. Ik neem de pil ‘s ochtends, maar als k op een schooldag bvb om 7 uur wakker word en zaterdag dan om 11 uur ofzo, is die dan nog veilig als er 3 uur tussen dat moment zit? Hoeveel uur mag er maximaal tussen ‘het moment’ zitten dat je hem inneemt op de dag?

Groetjes Hanna
__________________
Moet hier nou zo'n foute engelse quote?
Met citaat reageren
Oud 18-10-2018, 20:49
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Je mag steeds maximaal 7 dagen stoppen. Korter mag, langer niet. En je moet de bloeding negeren, die heeft niks te maken met hoe lang je stopweek mag zijn. Je mag zelfs stopweken overslaan als je geen zin hebt om ongesteld te worden.

Hoeveel later je je pil mag nemen hangt af van de soort pil. combinatiepillen zoals de microgynon komen niet zo nauw, dan heb je 12 uur de tijd. De mini pil met alleen progesteron moet je wel strak innemen.

Heb je de bijsluiter van je pil al eens gelezen? Daar staat heel veel nuttige informatie in!
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 19-10-2018, 10:19
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Misschien ga je 's avonds wel meer op dezelfde tijd naar bed en kan je hem beter dan innemen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 19-10-2018, 16:57
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Uh....dit topic is voor vrouwen neem ik aan?
Met citaat reageren
Oud 19-10-2018, 20:06
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Uh....dit topic is voor vrouwen neem ik aan?
Nee hoor, heren met vragen over de anticonceptie van hun vriendin zijn ook welkom.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 19-10-2018, 21:47
Verwijderd
Citaat:
Uh....dit topic is voor vrouwen neem ik aan?
Wat een rare vraag.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2018, 22:29
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Nee hoor, heren met vragen over de anticonceptie van hun vriendin zijn ook welkom.
Ach...wat fijn.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2018, 22:30
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Wat een rare vraag.
Ooh nou...vind je?
Met citaat reageren
Oud 20-10-2018, 13:43
Verwijderd
Best wel.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2018, 18:35
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Ik zit er aan te denken om misschien zelf ook de pil te gaan gebruiken.
Als man zijnde kan je die pillen toch ook gewoon rustig slikken lijkt mij?
Met citaat reageren
Oud 20-10-2018, 19:20
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Waarom zou je dat willen?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 20-10-2018, 19:30
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Waarom zou je dat willen?
Omdat ik homo ben en ik ontvang vaak van mijn vriend. En ondanks dat ik zelf dus ook een jongeman ben wil ik toch liever het zekere voor het onzekere nemen.
Straks word ik nog zwanger ofzo...!

Laatst gewijzigd op 20-10-2018 om 19:57.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2018, 19:34
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Met citaat reageren
Oud 20-10-2018, 21:49
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Omdat ik homo ben en ik ontvang vaak van mijn vriend. En ondanks dat ik zelf dus ook een jongeman ben wil ik toch liever het zekere voor het onzekere nemen.
Straks word ik nog zwanger ofzo...!
Heb je een vagina, baarmoeder en eierstokken? Nee. Dan ga je ook echt niet zwanger raken.

Dit topic is voor serieuze vragen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 20-10-2018, 23:05
Daniël24
Avatar van Daniël24
Daniël24 is offline
Citaat:
Heb je een vagina, baarmoeder en eierstokken? Nee. Dan ga je ook echt niet zwanger raken.

Dit topic is voor serieuze vragen.
Oke sorry, ik zal mij gedragen.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2019, 13:57
TresCoolxx
TresCoolxx is offline
Vraagje, hoe zit het met overgeven terwijl je aan de pil zit? Ik neem mijn pil altijd rond half 8 's ochtends en gisterenavond rond 19:30 moest ik overgeven.
Is de pil dan minder werkend en moet ik dan een extra nemen? Maakt het uit als er zo veel tijd tussen het innemen en het overgeven zit?
__________________
Without music, life would be a mistake
Met citaat reageren
Oud 15-01-2019, 14:27
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
In jouw geval maakt het niet uit omdat er zolang tussen zit. Als je moet overgeven binnen 4-6 uur nadat je de pil geslikt hebt, kan je het beste een nieuwe nemen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 04-09-2020, 17:10
Js16
Js16 is offline
Hey
Vorige week donderdag rond 4-5u in de ochtend heb ik voor de eerste keer seks gehad maar dit was niet veilig(zonder condoom). Ik slik de pil al bijna een jaar door omdat ik last heb van zeer pijnlijke maandstonden. Het feit is dat ik hem wel af en toe eens vergeet te nemen. Toevallig was ik hem de zondag ervoor vergeten. Ik ben dan ook de donderdag zelf rond iets voor 17u de MAP gaan halen. Ik heb ook beslist om voor de eerste keer een stopweek te houden en na dag 5 kreeg ik mijn maandstonden. Alleen zijn ze niet zo heel heftig als ik mij herinner en na vandaag op dag 4 verlies ik ook zelfs bijna geen bloed meer. Ik ben ook na een week naar de dokter gegaan en hij zei me dat het zeer onwaarschijnlijk is dat ik zwanger ben en me geen zorgen moet maken omdat ik 1. De pil doorneem 2. De MAP heb genomen &3. Mijn maandstonden heb gekregen. Alleen ben ik nogsteeds ongerust omdat ik vanmorgen rond 6u wakker ben geworden omdat ik moest overgeven en dit duurde tot 10u . Mss handig om erbij te vermelden dat ik de avond ervoor en tegelijkertijd ook last had/heb van diarree. En ik las online dat je regels in de stopweek geen garantie zijn dat je niet zwanger bent. Moet ik mij zorgen maken of ben ik gewoon teveel aan het doordenken?

Laatst gewijzigd op 04-09-2020 om 17:17.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2020, 17:32
Verwijderd
Je maakt je veel te veel zorgen. De kans dat je zwanger bent is nihil om redenen die je arts noemt. Als je zo nerveus wordt van seks zonder condoom, kun je de volgende keer beter een condoom gebruiken
Met citaat reageren
Oud 05-09-2020, 14:13
Js16
Js16 is offline
Ja, ik weet dat het een zeer domme beslissing was en het zal zeker ook geen 2de keer gebeuren. Ik stresste gwn nog extra omdat mijn maandstonden maar 3 dagen hebben geduurd. Ik weet niet of dit een bijwerking is van de pil langdurig door te nemen?
Met citaat reageren
Oud 05-09-2020, 17:41
Verwijderd
Dat kan zeker.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Beleidszaken Profielwerkstukken: algemeen topic?
Careless
12 28-10-2003 11:56


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:18.